[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:00

Wauuuw wat ziet die er fantastisch uit zeg!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:54

wauw ze ziet er echt geweldig uit! Nu we toch opknappertjes tonen, 33jarige Polly:

1 juli toen ze kwam:
Afbeelding

22 juli:
Afbeelding[/quote]

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:01

Dat is ook heel een heel verschil zeg!
Heerlijk dat zo'n oudje nog een mooi plekje heeft om nog ouder te worden!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:33

@ set_elkol jeeeej wat een verschil super hoor
@Annika heb je dr al eens laten scannen?

Wie wil er fotos zien vd show? :o

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:36

Ja he :) ik moet zeggen dat ik het opvangen van een jonger paard zoals jij hebt gedaan ook echt bewonderenswaardig vind, omdat die toch langer mee gaan en meer energie hebben zeg maar. Deze pony is al helemaal rustig en legt zich overal bij neer :) Ik heb echt een soft spot voor sneue beesten en zou ze het liefst allemaal in de wei zetten :+

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:38

set_elkol schreef:
Ja he :) ik moet zeggen dat ik het opvangen van een jonger paard zoals jij hebt gedaan ook echt bewonderenswaardig vind, omdat die toch langer mee gaan en meer energie hebben zeg maar. Deze pony is al helemaal rustig en legt zich overal bij neer :) Ik heb echt een soft spot voor sneue beesten en zou ze het liefst allemaal in de wei zetten :+

Dos is ook al een beetje een oude muts (16 jaar al :P ), in ieder geval zo gedraagt ze zich haha.
Ik hoop dat ze nog heel lang meegaat!
Juist het opvangen van zo'n oudje vind ik bewonderingswaardig, dat doen mensen toch niet snel aangezien je er niks meer mee kan enz.!

Joyce, nee ik heb haar niet laten scannen, maar mijn osteopaat heeft het veulen gevoeld en de uier loopt langzaam vol, dus ik denk dat ik m'n bevestiging dan al wel heb :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:43

@annika oke nou super ben heel benieuwd :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:46

Foto's leuk, laten zien Joyce! Setel wordt maandag gescand hoor ik net, als het positief is halen we haar dan gelijk maandag of dinsdag op :D Hangt van mijn vriend af omdat hij de enige is die ik kan bedenken die mij kan helpen met trailer (rijden) omdat mijn vader op vakantie is..

enneh Annika bedankt, dat is een van de redenen dat we Polly hebben genomen, omdat niemand anders haar zou willen dachten we.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:53

@set_elkol spannend hoor

Oke daar komen ze dan:
Camille:
Afbeelding

Afbeelding

Macy
Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:55

wat een heerlijke paardjes, zulke lieve blikken en zo geconcentreerd. Ze zien er echt prachtig uit, mooie conditie!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:00

@set_elkol dankje, ze zijn bloedfanatiek maar voor macy zit het er nu op voor dit jaar dus mag weer lekker op de wei en met de knuffelen wand ze zijn ook echt wel erg lief. Camille gaat in september nog mee voor het EK spannend!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:08

wauw wat spannend een EK1 Hoeveel mini's heb je nu? Ik dacht dat ik Camille nog nooit heb gezien, wel een andere donkere of niet.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:11

@set_elkol ik heb van mijzelf 2 minis die zwarte staat bij de hengst en macy is ook van mijzelf. Camille show ik voor andere mensen, ze is echt een genot om mee te showen

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:17

oke gaaf! Ik las net op je site pas van het veulen in maart, wist ik helemaal niet -O- of ben ik het nou gewoon vergeten. wat naar zeg!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:18

Ja klopt echt erg sneu, ze staat nu bij dezelfde hengst, het veulen was verder bijna af de kon kleur en bouw mooi zien echt een plaatje dus vandaar de hengsten keuze

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:21

ja zonde zeg, dit jaar komt het vast helemaal goed! Hebben we allebei een veulentje volgend jaar :D Mini's zijn ook zo kwetsbaar met bevallen enzo.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:24

@set_elkol ja nja ik ben nog van menig dat er dit jaar wat heeft geheerst zijn zo veel dode veulentjes geweest, deze was ook 45 dagen te vroeg

Ze is nog flink hengstig en laat zich al een behoorlijke tijd dekken maargoed we geven niet op.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:33

Jullie hebben top werk verricht meiden, echt super!! Alle twee de paarden zijn zo mooi opgeknapt met jullie TLC :j

Leuke foto's Joyce, Diana kan mooie plaatjes schieten, ze heeft Djuun ook al eens prachtig weten vast te leggen :j

Vanmorgen een rustig rondje met Djuun gedaan, ze was heerlijk braaf <3

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:55

Weer lang druk geweest meiden!

Super dat jullie die twee peerdjes zo hebben opgeknapt. Heb even de oude foto's teruggekeken en ze zijn ENORM vooruit gegaan. Kunnen jullie trots op zijn!! Ben ook zeer benieuwd naar het veulen uit het bruintje (naam even vergeten)..

Camille is ERG mooi Joyce! Ik vind die mini's zoiezo altijd erg leuk, maar het is niet aan mij besteed om er een paard bij te hebben :+ Handen vol aan Daya.

Lekker Letiz! Ik ben vanmorgen (lees: half 8) opgestapt en hebben 11 kilometer in 40 minuten gereden. Een knappe 16.5km/h gehaald met gemak. Tijd om weer wat breedtetraining eraan toe te voegen, dus wat langere afstanden. Toen zijn rug zo slecht ging durfde ik dat niet echt aan. Zijn zelfhouding was daardoor ook slecht waardoor het van kwaad tot erger ging, maar hij houdt zichzelf nu goed op de been en gaat alleen maar hard vooruit :j

Vraagje aan jullie... Nu vind ik het echte trainen in dit hele benauwde (hoge luchtvochtigheid) weer niet echt top.. Daya zweet zich ook uit de naad en komt moeilijk op adem. DA heeft al geluisterd naar de longen en het hart, maar alles klinkt goed, niets afwijkends. Ze zei wel dat paarden slecht tegen de hoge luchtvochtigheid kunnen en dat je dus veel moet afkoelen. Door het vele zweten is het ook aan te raden om elektrolyten te voeren, maar ben juist een beetje huiverig geworden op al dat voer.. Hij wordt van sommige, onlogische dingen zo ongelofelijk traag...
Wat denken jullie? Ervaringen?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:16

@jolindaa ik heb er eigelijk geen ervaring mee, wel train ik de paarden sochtends heel vroeg of savonds later en overdag staan ze op stal. Ze gaan ook sochtends vroeg of savonds in de wei en na de training spoel ik ze helemaal af. Als het te heet is laat ik ze zelfs gewoon staan en gaan ze alleen in de wei

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:37

die luchtvochtigheid heeft heel veel invloed :j misschien een beetje lastig maar ik rijd met dit weer het liefst om 6/7u sochtends of tien uur avonds. Elektrolyten zijn prima trouwens, volgens mij hebben die niet gauw negatieve invloed. En je kan twee bidons meenemen onderweg om over hem heen te gooien?

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:44

Ja ik heb voor mijn wedstrijden van die handige bidons met een karabijnhaak eraan, die kan ik mooi aan die trekker bevestigen en zo heb ik altijd water bij me :Y) Had alleen vanmorgen niet gedacht dat ik die op 11 pietlutterige (voor ons niveau dan) kilometertjes nodig zou hebben. Heb ook gelezen dat koelen VOOR het rijden ook een zeer goede invloed heeft op de lichaamstemperatuur, daarmee op de hartslag en dus ook op de ademhaling.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:16

waaw set-elkol, wat is Polly veranderd!

Wij zijn zondag met Shatan naar de Lommelse Sahara gegaan :) wat was ie braaf!!!
Hier al een voorproefje vd foto's :), van zodra ik er meer heb open ik een topic ^^

Afbeelding

Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:24

oh waauw <3

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:10

Wow mini arabiertjes :D
Die supplement is helemaal niet slecht hoor, is alleen om oa bepaalde zouten aan te vullen etc.
Immers is teveel vocht verliezen ook echt niet goed.
Met het warme weer zou je ook wat flessen in de vriezer kunnen leggen, smelt toch snel en je behoud zo koud water.(ook voor jezelf) {:}

Mooi hoor zo zwartje :j
Ik ga ook weer vanavond richting stal.
Een kijken hoe het met meneer is:)