Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:08

Lisanne welkom hier.
Jij komt en ik moet het hier wss gaan verlaten haha
Ach ja is dat plekje gelijk weer opgevuld ;)

Leuk dier heb je! Heeft wat weg van mijn ponyliefde. :D

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:23

Pfff flink geschrokken vandaag. De paardjes stonden eindelijk weer in een grasland en Gucci lag om zn gemak tussen de kudde. Na een aai over zn bol het halster voorgehouden en hij stond op en liep vrolijk achter me aan. Na een van onze beste trainingen wilde hij ineens gaan liggen terwijl ik er nog op zat! Snel terug naar stal en dierenarts gebeld. Ja hoor. Gaskoliek... arme Gucci had zo veel pijn...
Na een spuitje met pijnstillers en een slang die via zn neus het gas eruit liet begon hij na een uurtje of wat weer iets meer zichzelf te worden... Bikkel heeft er tijdens de training gewoon niks van laten merken en alleen maar harder zijn best gedaan. Ook bijna niet gezweet dus had echt niks door.
Bah raak weer overstuur als ik er aan denk. Hij heeft nu stal arrest en morgen voorzichtig weer wat hooi voeren en eind van de dag maar kijken of hij nog even een uurtje het gras op kan...
Hopen dat hij er weer snel bovenop is...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:31

jeetje wat een bikkel is het dan toch he. Snap heel goed dat je daar de bibbers van krijgt.
Hou hem maar goed in de gaten Arm dier.
Knuffel voor jou kim!

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 01:48

@ Lisanne; Mijn naam wordt hier genoemd, dus ik zal heel even uit mijn meeleesmodus komen . Ik kom inderdaad uit Hardenberg en mijn paard staat in Beerze. Ik rij dus heel veel in de bossen van Beerze/Ommen, maar pak ook regelmatig de trailer om ergens anders het bos onveilig te maken. Als ik alleen ga dan rij ik al gauw 20+ km. Met iemand samen gaat dat vaak naar 30+ km. Dus ja, buitenrijden wordt zeker gewaardeerd. Alhoewel ik de laatste tijd naar mijn smaak te weinig op pad ga (redelijk volle afenda), maar mocht je gezelschap willen, dan mag je me altijd een berichtje sturen. Dan plannen we gegewoon wat samen.

Die clinic in Den Ham ga ik zeker in de gaten houden. Wil er graag aan mee doen.

Ga ik ook nog even wat in de groep gooien; manege Hoogenweg in Hoogenweg wil een keer een trec wedstrijd organiseren en ze willen t.z.t dan ook trec lessen gaan geven. Dit is allemaal nog niet definitief, want ze willen eerst zelf meer over trec leren. Maar als er animo voor is, dan geef ik het door, want dat willen ze natuurlijk ook graag weten voordat ze er bergen energie in gaan stoppen (kruipt weer onder de veilige steen).

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:17

Leuk zeg! Ik rijd wel eens bij de Sahara! Ik woon zelf in/aan (net hoe je het wil noemen haha) de Lemelerberg! Ik zal je zeker een keer een pb doen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 20:21

Bimmetje schreef:
Lisanne welkom hier.
Jij komt en ik moet het hier wss gaan verlaten haha
Ach ja is dat plekje gelijk weer opgevuld ;)

Leuk dier heb je! Heeft wat weg van mijn ponyliefde. :D

Ja daaaaaaag, je blijft hier nog wel posten hoor! >;) En voorlopig heb je nog n westernarab onder je derrière en friends of westernarabs blijven gewoon welkom hoor!
Blijf je zulke rare dingen posten, tja dan zijn we genoodzaakt je te royeren! :P _O-

Welkom Lianne! Leuk paardje!
En Marith ben jij Tammie? :D
Johanna wat leuk dat je af en toe meeleest! Nieuwsgierig hoe het met en bij jou gaat?

Leuk dat toch wel boel hier het western rijden combineren met Endurance/trec!
Hier ook super enthousiast! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:27

:D

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:38

Waarom moet jij het topic verlaten dan? :ó

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 01:26

Klopt helemaal Yildiz. Mijn boktnaam stamt van mijn eerste paard af en heb het altijd maar zo gelaten.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 07:05

Ik was al aan het puzzelen, letters aan het omdraaien hihi, maar was dus je eerste paard.

Hoe gaat het met Gucci?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:31

xLianneZorro schreef:
Waarom moet jij het topic verlaten dan? :ó

omdat ik straks geen arab meer heb. ;)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:53

Met Gucci gaat het gelukkig al stukken beter ! Gisteren was meneer boos omdat hij op stal stond ipv bij zijn vriendjes haha. Hij mocht overdag eventjes terug de weide op en wat was meneer blij ! Zijn ogen stralen weer en hij knuffelt me weer helemaal gek.
De komende dagen een beetje longeren maar qua body heeft hij er gelukkig niets aan overgehouden. Zondag gaan we gewoon lekker op wedstrijd. Omdat het toch allen walk en jog is en we niet gaan om te winnen wil ik ons allebei deze ervaring niet ontnemen. En gezien het feit dat Gucci de halve dag rondjes aan het rennen is nu denk ik dat dat tegen die tijd prima weer kan hahaha.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:04

Welkom Lianne :wave:
Leuk paardje zeg!

En Treq jaaa dat staat ook op ons to do lijstje, maar pas over 1-2 jaartjes ofzo als meneer is uitgegroeid.

Jeetje dat was even schrikken met Gucci! Gelukkig knapt die alweer aardig op!

Ik start alleen zaterdag en dan de Allbreed SSH en IHT en de DAWRA SSH en IHT. Dus 4 onderdelen, ben heel benieuwd hoe me gup het gaat doen.
Me zus heeft ingeschreven voor DAWRA trail, Allbreed trail, Payback trail en Horse&Dog trail op zaterdag. Ennn DAWRA hms, DAWRA pleasure, Allbreed pleasure en Ranchhorse pleasure op zondag. Enkel is het nog even afwachten of zij kan starten, want Nadesh begon zondag al ineens met flink protesteren en zijn er nu achter dat het zadel totaaal niet meer past... -O- Heel fijn dat die zo goed is ontwikkeld, maar badd timing. We weten nog niet zeker of hij ook beurs is en pijn heeft, maar Robien gaat iig vanaaf met hem langs bij Kris om te kijken wat te doen.. Of een zadel lenen of cancelen als hij echt last heeft, want dan is het gewoon niet fair..

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:56

Balen Canisia van het zadel hopelijk kunnen jullie een zadel lenen.

Welkom Lianne

Wat schrikken met Gucci, maar gelukkig knap die al weer op.

Glenn wat schrikken zeg hoe gaat het met de wonden?

Jes blijf maar gezellig in het topic.

Vind het wel leuk om te lezen dat er toch mensen zijn die over gaan naar een quarter of paint. Nu ben ik in de luxe positie dat ik beide heb staan maar voor mij denk ik geen paint meer, teminste niet heel snel meer.

Hier alles rustig met de paarden die zijn lekker verbannen helemaal naar achteren op het land en blijven 24/7 buiten. Voor mini staat er een jaarling hengstje bij dat gaat ook super. Verder helaas na 3 weken weer aan het werk. De puppies gaan goed en worden nu echt leuk.

Voor iedereen die het weekend wedstrijd heeft veel succes

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 15:04

Fijn dat het Gucci beter gaat! Veel succes dit weekend en Canies natuurlijk ook! Zet m op meiden! *\o/*

Idd, gaat het beter met de verwondingen, Glenn?

Joyce goed te horen dat je kudde zo fijn gaat! Krijgen we nog pics te zien van je hondenkinders? >;) _-:( :P :D
Ook benieuwd waarom jij dan weer niet zo snel meer voor n paint zal kiezen?
Zou mezelf echt niet meer zonder arab kunnen voorstellen.

Kreeg trouwens gisterenavond een belletje van stal. Waren wat ongerust over Nour. Schrok me dood! :oo Bleek dat meneer steeds in een kuil lag. Bleek uiteindelijk gelukkig niets aan de hand te zijn, ze moeten m nog leren kennen, meneer ligt nu eenmaal graag en die kuil zal wel fijnste zijn! _O-
Vanochtend weer sinds tijden, wellicht maanden, in de bak gereden en western basis weer opgepakt. En ja hoor gewoon verder waar we waren gebleven. Zijn galop is echt sterk verbeterd alleen kusje was ie even kwijt hihi. Maar goed zoiets hoef je m maar weer een keer uit te leggen, wat n genot is ie toch om te rijden! <3
Begin van de turn/spin geoefend en yup, ook dat pakt ie op. Was al gauw genoeg voor mij en weer lekker terug gezet. Kon ie weet verder knauwen. Hij begint echt dikker te worden en uit te zwaren! :P

Daarna door naar Tie. Heerlijk gereden! Liep als n zonnetje en wat buigwerk opgepakt en dressuurmatig werk.
Ik zit er zwaar over te denken de Nationale mee te rijden. Gewoon omdat ze zo steady gaat en het nog kan! :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 00:58

-O- -O- -O- -O- -O- Helaas pindakaas, alle boomzadels lagen niet lekker en zelfs met de boomloze BM had hij last.. Waarschijnlijk is hij gewoon beurs door zijn oude zadel ;( Dus niet fair om hem mee te nemen het weekend.
Nu dus omschakelen en regelen dat we enkel met Raff gaan zaterdag voor 4 in hand onderdelen en dan gelijk weer naar huus. Van weekendje weg, naar enkel middagje op en neer.. Echt balen. Hadden echt zin om daar te kamperen enzo.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 07:18

Balen zeg... -O- En nu laten genezen en binnenkort naar Arthur?

http://www.slohorsenews.net/communicati ... ian-horse/ :D

Gisterenavond heeft Nyhla weer n mijlpaal in haar leven gehad: eerste keer de trailer in met moeders. Dat was n beetje raar maar wel gezellig:

Afbeelding

Ben echt dol op dat kleintje! <3

Ook gisteren heerlijk met Yazahra geknuffeld, groeien steeds meer naar elkaar toe. Lijkt me leuk om straks als ze wat ouder is IHT te gaan doen. Met welke leeftijd zijn jullie daar mee begonnen?

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:47

Foto's van me puppekinders staan op facebook maar ik zal ze zo hier ook ff plaatsen.

Balen Canisia hoop dat die snel weer opknapt

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:57

Jaa hoop het ook.. anders rijd ze dawra weekend rond zonder zadel :') en ik op me vzh zadel haha.

Ik denk dat je al best snel kan beginnen met eens een balkje Yil, niet gelijk de specifieke IHT oefeningen, maar meer mikado balkjes om ze bewust te laten worden van hun benen. Dat achter ook bij voor hoort. Moest ik bij Raff veel doen, cirkels over balken en allemaal ongelijke stappen, soort walk over maar in een hoog/laag en grote/kleine stappen idee, vanaf de meest rare manieren over de balken gaan, zodat ze het zelf moeten uitzoeken hoe die benen werken en passen leren vergroten en verkleinen. Toen ik later eens een L of U achteruit neerlegde of walk/jog over ging dat met 2 vingers in zijn neus. Terwijl dat ervoor echt niet te doen was.

Ook dwars door de bossen banjeren is goede trail oefening, over alle boomstammen klauteren :j

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:11

Magicbullys Moolah onze teef

Afbeelding

X

Magicbullys Kjendo

Afbeelding

Meet

Magicbullys Noomi AKA Bam Bam (deze blijft bij mij)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Magicbullys Looki (reu)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een samen

Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:01

Super balen canisia... ik ben er alleen zondag dus dan zie ik jullie nog niet...
Zaterdag wel even een borsttuig ophalen maar daarna meteen weer weg helaas.

Wat een dotjes Raven. Heeeel leuk!

Vanmiddag maar weer eens gucci verwennen en vast de eerste keer wassen. Klein zwijntje :P kijken of ik zn staart weer eens echt twee kleurig kan maken hahaha.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 14:11

Iemand hier nog op zoek naar een vrij kort, super mooi en uniek western zadel? O:) Of kent iemand die op zoek is.

Afbeelding

Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:24

@ sterkte Canisa met het herstellen en nieuw zadel te vinden!

@Yil, wat een knappe meid is ze toch, geen spijt dat ze niet meer van jouw is?

en arjen, van Kathrin dus volgend jaar op Tie , zit die nu in Duitsland of Zwitserland?

@ Jes, nog mensen komen kijken naar Nada? en al iets op het oog van quarter of paint? en ja hoor je blijft hier met een arab meevolgen met TIE dan hey :-)

@ Yil en RAVEN Veearts is vrijdagavond geweest , alles opgetekend en document gemaakt ingeval ze op show gaat dat het is door ongeval moest het niet goed genezen en niet door aangeboren afwijkingen!

Ik moest haar eerst wat stappen stond wat bommetje na weekje binnen te staan, maar ok was effe trippel en dan stap en dan mocht ze de bak in, in het begin stijf en nadien draafde ze als een trein, galop, alles dicht slaan rollback en gaan met die banaan!
ze is in hoogte opgeschoten benen langer geworden nek langer geworden, blij dat ze goed gaat na al die ellende nu hopen dat alles mooi geneest! gisteren allen effe free gewerkt, terug conditie opbouwen en verder gewerkt aan de paddock is bijna helemaal klaar en nu de 1000 meter lengte ursus ervoor palen zetten en linten, heb er al 15 gedaan haha, nog even te gaan!

Door dat voorval zijn shamilah en ik ook meer naar elkaar gegroeid, ze komt zo telkens kijken en doen en kroelen van hallo hier ben ik!

WELKOM LIANNE

@ Kim blij dat het al wat beter met Gucci gaat!

mvg Glenn

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:54

Heel moe maar super trots en voldaan weer thuis!

De Pleasure was niet top, er liep vanalles anders met de planning en door miscommunicatie toen niet meer in de wedstrijd hal kunnen inrijden. Dat werd erin en meteen voorop beginnen met de Pleasure. Ik toch wat gestresst door al het gedoe maar toch niet laatste geworden en een mooi groen lintje gewonnen! 6e van de 8!

Daarna even relaxed en toen de Horsemanship. Gucci voelde prima aan , wel wat moe inmiddels maar dat was te verwachten, dus vol vertrouwen erin.
Wat ging hij goed! Zooo relaxed en heel beheerst. Toen kwam de prijsuitreiking. Er waren 7 deelnemers en 6 prijzen. Nr 6 was niet mijn startnummer. Nr 5 was niet mijn startnummer. Ach het was in ieder geval een leuke dag.
Worden we zomaar 4e! Ontlading. Gucci knuffelen. Heeeelemaal in de wolken!

Oké 1 ding is zeker. Deze high gaat voorlopig niet meer over :)
Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:26

Jullie hebben het super knap gedaan! Echt heel goed gereden!

Zo dat was het weekendje weer. Ik ben kapot :') Prachtige paarden gezien weer, Appies en Arabs. Ranch trail was cooool! Even wat eten en dan nog even naar mijn eigen pony!