[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:45

Daar steef ik met Mo ook naar in de dressuur.
Ik vraag hem en is hij daar, sta ik toe dat hij die ruimte krijgt om ook daarin te kunnen bewegen.
Niet makkelijk...maar wel een visie die ik probeer na te streven.

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:49

pff pagina 34 alweer, ik doe niet mee met de discussie want ik ben een buitenritten persoon en zie mezelf de komende 100 jaar geen les meer nemen :+ mooie foto van Mootje op facebook!

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:49

helemaal mee eens niks is toch lekkerder dan je paard op je pinkjes tekunnen rijden .

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:50

Met Djuun ook, alleen is zij een beetje lui in de bak en moet ze even aangeslingerd worden :')
Máár, als het dieseltje eenmaal op gang is, dan :):)

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:50

set_elkol schreef:
pff pagina 34 alweer, ik doe niet mee met de discussie want ik ben een buitenritten persoon en zie mezelf de komende 100 jaar geen les meer nemen :+ mooie foto van Mootje op facebook!

Moet eerlijk toegeven dat het ook heerlijk vind met me oudje de bossen in tegaan

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:51

Hihi hoezo geen les meer Katja? :=

Ik vind goede les zó leuk! :D Dat ik echt paard het gewoon ineens een stuk beter onder me voel doen, da's zo fijn. En dat kun je dan ook gewoon op buitenrit toepassen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:52

set_elkol schreef:

Ja hij vind het even raar om naar buiten te kijken en dan weet ie het even niet meer :')
Maar hij gaat uiteindelijk relax staan.
Ik doe het alleen als ik op stal ben hoor, aangezien men weleens vergeet dat ie toch 2 ballen heeft.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:53

Hihi leuke foto idd!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:54

Volgens mij weet ie dat zelf ook soms niet :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:54

Ik moet zeggen dat ik ook wel erg graag naar buiten ga en Djuun ook, maar en zeker met Djuun d'r leeftijd, vind ik les ook wel belangrijk. Eigenlijk vind ik alleen les leuk in de bak, meestal training ik niet tussen door :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:55

Geen les meer, omdat ik gewoon samen met Set 1 ben en me helemaal niet bezig houd met buiging en andere dingen, ik ga gewoon lekker met haar de hort op en genieten van het samen buiten zijn :D Lekker kilometers maken en nergens aan denken, los teugeltje erbij. Zo'n type ben ik gewoon :j
Is dat zo grappig, geen les meer? :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:55

Hihi prima dan toch Katja :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:56

:j heerlijk, samen een band te hebben en elkaar aan te voelen, lekker de benen strekken en samenwerken.

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:57

als je zelf maar plezier hebt met je peerdje :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:57

Ik vind serieus trainen ook super leuk.
Maar buiten rijden zo nu en dan ook heerlijk.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:14

Wij willen graag les met Shief :j
We hebben dan wel geen echte ambities meer vanwege der leeftijd, maar een beetje leuk lessen is wel leuk! Nu nog een goede vinden..

Moet stiekem zeggen dat ik het 'echte' rijden/trainen soms wel mis. Met Shief doe ik heeel veel trainen vanaf de grond, dat gaat super. Rijden vind ik wat lastiger met haar en zij zelf ook. Doe dus ook lekker vaak ritjes, zijn we beter in :j
Maar daarin mis ik die sportpaarden van de manegeeigenaren die op 2 pinken te rijden waren, haha heerlijk altijd ff uurtje helemaal kapot van het zweet, lekker trainen..

Ach, we starten wel een sport-carrière met het toekomstige veulen :+

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:31

MirandaFuego schreef:
Tamara, dat had ik ook vaak tijdens clinics, ik denk dat als je goed bezig bent ze niet zoveel weten te zeggen, ik had altijd meer aan mijn gewone instructeur.. :')

Nou ja ik rijd maar B en er valt zeker zat te sleutelen aan ons rijden, dus ik hoopte wel op wat meer begeleiding -O- maar inderdaad, ik ga dan toch liever voor een lesje van mijn eigen instructrice. Hoewel ik ook clinics heb gehad met nog 2 of zelfs 3 andere mensen tegelijk en daar heel erg veel aan heb gehad (Marianne Dorresteijn, Marrigje van Baalen). Maargoed, de man waar ik gisteren les van had was ook al wel 80 jaar. Hij verstond ook bijna niks van wat ik zei haha :')

Joyce stond anderhalf uur in de rij, my gawd :') maar je hebt nu wel een mooie knalroze deken _O-

Drama topic over paarden op stal, tsja... Noah staat ook op stal in de winter, maar komt wel 's ochtends van ±8 tot 10, ´s middags van ± half 4 tot 5 en/of ´s avonds van ±7 tot half 9 op de paddock (20x45m) met minimaal 1 vriendje, en de vriendjes wisselen ook nog vaak. 's ochtends met zijn buurman, 's avonds met zijn crossmaatje, en tussendoor eens met de overbuurman ofzo. Soms komt hij zelfs 5x op een dag op de paddock, omdat hij zo lekker makkelijk met andere paarden is zet iedereen hem bij zijn/haar paard :Y)

De sportpaarden hier op stal gaan trouwens net zo veel naar buiten als Noah :j zowel de ZZ dressuur als de ZZ en 1.40 springpaarden gaan minimaal een x aantal uur de wei op, sommige de hele dag en in de winter net zo lang in de paddock als Noah (staan vaak samen).

Bandages ben ik dan weer niet echt voorstander voor, de warmte maakt ze zwakker, waardoor je ze weer extra denkt te moeten ondersteunen maar daar maak je ze niet sterker mee. Als je paard zichzelf opentrapt ben ik eerder van de harde beschermers als peeskappen (met ventilatie) maar als dat niet goed past zoals bij Miranda's paard dan heb je weinig andere keus natuurlijk.

Barcelano schreef:
:+ Haha stellentje heksen O:)
Gedacht lezen??

echt he _O- hoeveelste keer is dit al? :')

Dressuur, western... Ik rijd een beetje van allebei :j Ik rijd graag op halsdruk en zithulpen, en wil graag die rug wat omhoog en het hoofd en de hals omlaag naar de ontspanning. Ik begin vanuit lang en laag, rustig 'jog' tempo met wat langere teugel zodat hij lekker kan stofzuigen, en ga daarna langzaam het tempo iets omhoog, teugels steeds iets meer op maat nemen, en dan even lekker paar rondjes voorwaarts galopperen. Daarna kies ik voor de soort training: echt iets aan de dressuur(bv. wijken, schouder binnenwaarts), dressuur/springen (cavaletti's/ balkjes met afstanden, in-uitjes in de kleine volte) of echt springen (hindernissen, parcours, tempocontrole). En 1x per week gaan we gewoon lekker naar buiten voor een rondje stap, galoptraining in het park, of gewoon, gezellig even langs huis rijden :Y)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:45

Illona Bax geeft oktober les ergens.
Vind het nog net te vroeg dag voor Mo.
Maar wil zeker een keer een clinic volgen bij haar :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 00:08

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:37

Wat is dit nou, geeneens een nieuwe pagina? slaapt iedereen nog? :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:00

Mijn comp liep steeds vast, was t uiteindelijk zat..hihi

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:10

Ik was van mn 3 seconds of fame op de radio aan het genieten :')

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:21

Leuk merrietje Katja, maar jij hebt een veeeeeel leuker veulentje in Set zitten! :P

Rugpijn is minder fijn, Letizia, beterschap!

Silver ziet er goed uit, Baukje. Leuke foto's zo zonder zadel. Balen dat je zadel niet meer goed ligt, maar je kunt nog zoveel andere leuke dingen doen. Ik weet niet welke boommaat je zoekt voor Silver, maar ik doe misschien mijn Massimo trail boommaat 35 in de verkoop :x

Een hoefzweer, dat is rot, Dorinda, sterkte ermee!

Balen dat je tijdens de clinic niet aan de punten heb gewerkt waar je aan wilde werken, Tamara!

Jessica richting Zwolle, blijft ook altijd een droom van mij, paardjes aan huis! Dan is fokken leuk, nu ben ik er alweer van genezen, omdat ik niks kan/wil verkopen...

Leuke foto's van Shief!

Yusraa ziet er goed uit met haar nieuwe deken, Joyce!

Heel sneu dat topic over paarden die (te) veel op stal staan. Ik ben zelf ook zo vaak verhuisd met Ely, omdat ze naar mijn idee te weinig buitenkwam. Hier in de regio is het helaas vaak kiezen tussen of veel buiten staan of goede faciliteiten...

Fijn dat je zo'n leuke les hebt gehad Eline! Ik ben ook om voor het western, nu mijn pony nog haha

Ik had toch een tijdje geleden verteld dat ik een nieuwe osteopaat had laten langskomen? Nou, dat heeft wel geholpen! Ely liep me toch een partij lekker te sjouwen gisteren <3 Ik kom de laatste tijd wat te weinig aan haar toe omdat Dos en de baby zoveel aandacht vragen... Met Doortje gaat het goed, loopt netjes mee met mams en laat zich overal aanraken. Weinig te klagen dus!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:28

Haha Ersiel ik las het!! Stoer hoor 8-)
Annika wat fijn van Ely! Snap best dat Dos en Door veel aandacht vragen :j top dat het zo goed gaat met Doortje! :+:

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:48

Ik heb me gister een les gehad... Volgens mij hebben mijn oren zelfs spierpijn.. Paard zal ook wel spierpijn hebben, gelukkig schijnt het zonnetje hier volop en staat ze niet echt in de kou.. Mijn instructrice had wel even bepaald dat ze nu gewoon goed loopt, en dat we nu nog maar een stapje verder gaan in de aanleuning en dat we de achterhand nu aan het werk gaan zetten. Princesa loopt nog steeds ernstig op de voorhand. En met springen is dat allemaal niet zo erg nog, maar er mogen wel wat meer spiertjes in haar dikke kont komen. In de mijne ook trouwens.. -O-

Katja, ik ben ook van de buitenritten. Vind ik echt heerlijk. Ik ga binnenkort een midweekje naar Kootwijkerbroek (Dop Heets Del). Van mijn werk gekregen, cadeautje. Moet alleen nog een slachtoffer vinden om met me mee te gaan. Want in mijn eentje in een hutje op de hei, ik zie het niet zo zitten. Ik vind het ook leuk om tijdens een buitenrit wat oefeningetjes te doen, en soms even een boomstammetje meepikken. Zo houden we de afwisseling er een beetje in.

Annika, fijn dat de osteopaat zijn resultaten heeft geboekt. Altijd fijn als dat soort dingen helpen. Beter dan naalden enzo.. Brrr... Princesa heeft zelfs acupunctuur gehad, doodeng dat soort dingen.