Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:40

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:09

Eysha Bint Muscateal is er ook ook eigenaar van Shiney Muscalena! Deze ruiter rijdt met zijn beiden reining arabian mares op hoog niveau in de reining en laat menig quarters achter zich achter! Eysha heeft ook een knappe dochter van baikal gehad die later ook in de reining zal verschijnen waarschijnlijk!

mvg Glenn

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:15

Heb de website bekeken en vond het erg leuk om te bekijken!
Mooie paarden ook.
Nogmaals hartstikke bedankt glenn! ;)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:28

Graag gedaan! Volg hen al jaren! Hun paarden, hun fokprogramma, hun winsten in de western enzo!! Dus wil dat graag delen ;-)!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:58

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:47

Joehoe, eindelijk mijn equiflex continental verkocht!! Helemaal heppie de peppy. Mijn EK budget heb ik nu mooi bij elkaar gesprokkeld, daar ben ik toch wel ff trots op :j . Lang leve mijn huis opruiming *\o/* _/-\o_ . En ben nog altijd niet door alle "zooi" heen, maar deze mijlpaal heb ik toch mooi voor elkaar!! +:)+ Waar een wil is...!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:48

een weg! Super hoor! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:07

FF spammen voor een vriendin die gauw geld nodig heeft.
Ik heb op het moment 2 prachtige western zadels hier liggen van een goede vriendin.

Tot uiterlijk a.s. donderdag heb ik ze hier liggen, daarna gaan ze weer richting het oosten van het land.

Dus mocht iemand nog een goed zadel zoeken voor weinig....zie mijn onderschrift.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:46

jammer, ik heb ze beide opgezocht en zijn beide 16".
Dat is helaas te groot voor mij.

Ik heb trouwens een maatje voor savanna gevonden :D
Dus nada kan morgen toch weg *\o/*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 18:16

Fijn dat het gelukt is. En spannend!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 18:26

en of dat het spannend is ja.
Ben beetje erg zenuwachtig! :o

Morgen vroeg opstaan, want ons arabische logeetje komt al tussen half 7 en half 8 :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:29

helaas liep de dag niet zoals we graag wilde, vanmorgen telefoontje dat de logee niet meer kon komen vanwege auto problemen.
Dus op het middaguur hebben alsnog iets weten te regelen en staat er nu een andere logeetje.
Dus konden we nada alsnog weg brengen vandaag.
Om half 4 stond ze op plaats van bestemming en ze was ontzettend braaf. Zowel op de trailer als op haar nieuwe plekje.
Ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen, morgen word ze voor de eerste keer gelongeerd hihi
zal morgen even een fotootje laten zien, op haar nieuwe bestemming. ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:49

oei leuk!! hou ons op de hoogte ....zoooo benieuwd.
Had vanmorgen les van An en ook daar staat nu sinds kort een volbl. arabier waarmee reining wordt gedaan. Dus kwek kwek kwek met de eigenaresse whoeha. Komt bij A.F. vandaan...pools bloed. Misschien meldt ze zich hier wel, wees haar op dit gezellige topic. Arabian Sliding Power :D *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 23:12

whaha dat zou idd leuk zijn ja. :D

ik hou jullie zeker op de hoogte hier.
Ben zelf ook zeer benieuwd hoe ze het allemaal zal oppakken.
De tijd zal het leren ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:09

nada in haar nieuwe stalletje ;)
Afbeelding

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:27

Nou als Nada straks dan maar Mucho wordt is het helemaal ok ;-)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:46

Vandaag de eerste les aan de longe gehad.
Super heeft ze het gedaan, alsof ze het al jaaaren deed.
Hmm, ze is hier vanaf haar 1,5 jaar, ze heeft dus echt nog nooit aan de longe gelopen hihi.

Dus jullie weten nu wel dat ik natuurlijk even heel trots ben op me meissie. :D
Alleen het halster aan doen ging nog niet zo goed. Madam wist ook precies zo te gaan staan, zodat er niemand langs kon. Hand op de kont gelegd en dat vind ze natuurlijk ook niet goed van een vreemde haha :P

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:49

Oooow ik hou van arabieren mar meer van haflingers groot verschil Xd

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:37

@ bimmetje...snelle leerling! :D

@ zoeensep welkom hier. Beide zijn goed in western dus ach zo groot is het verschil toch niet ;)

p.s. zadels heb ik alweer verkocht, beide in 1 koop *\o/*. Dus vriendin is ook weer helemaal heppy de peppy. :D

Oh trouwens ben net terug van De Uithof. Had een skikaart gekocht voor het hele gezin...tja doe eens gek in de vakantie en was een aanbieding dus hoppa. Vriendlief zit altijd te zeuren dat ie eens naar wintersportvakantie wil, dus Try it Out in Den Haag :+ . Skien is dus echt niets voor mij....wat een ramp. Gelukkig vond Leen het skien ook niets, dus van dat jaarlijkse "gezeur" dat ie eens op wintersport vakantie wil ben ik nu ook af. missie geslaagd _O- := :+

Tuurlijk ff rond geneust daar in die uithof, wat een pracht lokatie voor het western evenement wat er straks komt. Via de hoofdingang kom je in een centrale hal, van daaruit kan je rondom allerlei dingen doen, skieen, karten, lazergamen etc etc en overal zijn leuke zitjes waar je kan eten en/of drinken. Voor bezoekers dus zat te doen en te zien. Ook is er vanuit die centrale hal toegang naar de ijskartbaan en dat wordt straks de hoofdarena voor de western :j ....oei wat een hal. Prachtig met vaste tribunes rondom. En parkeren is er ook geen probleem, plek zat. Net als kamperen.... +:)+ . Ideaal om met het hele gezin te kamperen, voor iedereen is er wat leuks te doen ook als je paarden kijken beu wordt :D.

Cyann vond het karten wel erg gaaf om te zien, dus als straks het NK is, gaan wij dat op zaterdag zeker doen. Voor kinderen zijn er aparte zogenaamde "heats", als ze vanavond was gegaan, had ze helemaal alleen op de baan rond gereden, dat is natuurlijk ook niet leuk.

Wij zullen met de trailer heen en weer gaan rijden. Onze paarden slapen dus lekker thuis en bij mooi weer kunnen ze dan lekker de wei in. Het is voor ons ongeveer een uurtje met de trailer en goed te doen.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 10-08-11 21:59, in het totaal 3 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:54

kijk dat is lekker vlug gegaan zeg!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:04

ja die zadels....was ik zelf ook wel blij om. Koste wat onderhandeling heen en weer, maar had ik er graag voor over. Best aardig wat reacties gehad, apart en voor beide. De prijs was er ook naar om snel te handelen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:48

ja dat is zeker, daarom vond ik het ook erg jammer dat mijn maat er niet bij zat.

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 06:12

Arba gaat volgend weekend haar wedstrijd debuut maken onder het zadel *\o/* , ik heb haar ingeschreven voor de AVS Westernriding Cup, we gaan aan de hand starten in de Showmanship en In Hand Trail en onder het zadel in de W&J Pleasure en Horsemanship :o . Ik ga lekker voor de ervaring (wat wil je, ze is net goed 3 maanden onder het zadel), weet totaal niet hoe ze zal reageren op een andere locatie en vreemde paarden om haar heen

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 07:59

Zo jij durft hihi :D
Maar ik gun het je hoor, idd lekker voor de ervaring.
Kan helemaal geen kwaad. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 09:47

Succes! Altijd spannend zon eerste keer! Ik wens iedereen ook heel veel plezier! Kan helaas niet langskomen, ben dat weekend druk bezig met de voorbereidingen voor de show de week erop.
Vind ik behoorlijk spannend, wordt de eerste x dat ik aan zoiets meedoe en dan ook nog eens met m'n eerste eigen gefokte paardje.