[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:23

aaawh lieve Djuun!
omg, die 4e _O- schijnbeweging!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:45

Ja, vraag me ook geregeld af hoe ze dat toch altijd doet zonder dr benen te breken :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:58

Noah maakt ook vaak gebruik van zn arabische lenigheid hoor, en dat is in het springparcours wel lekker, we draaien 3x zo kort als de grote KWPN-ers! :))

Ik wil dit jaar eigenlijk een startpas aan gaan vragen met Noo, en wil zn wedstrijdnaam iets aanpassen, wel gewoon AR Noah, maar dan nog een naam er achteraan, vind dit zo kort tussen al die paarden met achthonderd namen :)) Ik zat te denken aan iets Arabisch, of iets dat begint met de letter N, dat klinkt wel lekker :)

Vandaag hebben we even les gehad, maar instructrice had haar schattige dochtertje mee en die had dr dag niet, bleef een beetje piepen dus hebben we niet zo heel lang gelest, maar het ging wel goed :) ze vond ons wel vooruit gegaan, maar onze problemen zijn nog hetzelfde, Noah is zo krom als een hoepel en ik ben af en toe te streng voor hem, ik denk alleen maar aan wat hij fout doet, en niet aan wat hij moet doen en daar naartoe te rijden :')
Daarna zijn we nog even lekker naar buiten gegaan, heerlijk in het zonnetje gereden. Kwamen halverwege een vriendin tegen met dr pony en een stalgenootje van haar, dus zijn samen verder gereden. Toen we op het galoppad kwamen moest ik maar voorop want Noah begon al te stuiteren, ik zei dat ik hem wel even liet gaan, dus Noah schiet in rengalop weg, heerlijk zo in het zonnetje, kon de beweging van zn benen zien in de schaduw, ziet er zo leuk uit! toen wij weer stapten kwam vriendin dr stalgenootje aan, en een halve minuut later komt mn vriendin aangehobbeld, haar pony ging niet zo hard :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:19

:D Djuun heeft er zin in.
Barcelano maakte er altijd een spellentje van om ieder rondje harder te gaan en dan opeens in de hoek een sliding te maken of om te draaien :+
Was altijd bang om opeens krak te horen :o
Montoyo doet alles beheerst...Waarom hard gaan als je daar moe van wordt :+

Ik wil ook een start kaart aanvragen voor Mirka.
Eerst even 2 a 3 maanden trainen en dan mee doen met sint oederode.
Didam vind ik iets te snel aangezien ze niet bevestigt is in de basis :)

Ik heb al een naam in gedachte maar die is best lang: Van Bronckhorst Lady Mirka....Zo wil ik mijn stal naam ook gaan noemen :P

Gister Mirka snel opgezadeld want het was droog en het zonnetje scheen.
Na 10 min in dak krijgen we een hagel bui op ons kop..
Mirka was niet happy en werd een beetje rennerig...
Kennelijk is ze een mooi weer prinsesje.
Ben toch maar effe doorgereden om haar niet de zin te laten geven...Al hoewel ik er wel stiekem mee eens was dat het tijd was om naar binnen te gaan.
Nog ongeveer 10 minuutjes doorgereden }>
En naar binnnen gegaan

Hier even 2 foto s tijdens het wandelen met truus de mier zoals me vriend haar noemt :+
Niet zo goede foto s want dat ding stopte er steeds mee...beetje verouderd :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:44

truus de mier _O- dan vind ik Lady Mirka toch beter klinken ja :j
regen is ook niet echt ons ding hoor, dan is het dag frisse lucht, hallo binnenbak :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:47

Tammy_ schreef:
truus de mier _O- dan vind ik Lady Mirka toch beter klinken ja :j
regen is ook niet echt ons ding hoor, dan is het dag frisse lucht, hallo binnenbak :+

Die heeft baasje ingeruild voor een stal met buitenbak :+
was ongeveer 30 km dichterbij :D
ca 600 euro bespaard.
Er komt daar in de toekomst hoogstwaarschijnlijk wel een binnebak :)

Hier zijn het bijna allemaal maneges met binnenbak.
Of hengsten niet welkom.
Of je betaald gemiddeld 350 euro en dan wordt er alsnog niet buitengezet.
Dan maar zonder dak boven me hoofd :o

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:10

Jij zit zeker in de randstad. Daar betaal je echt waanzinnig veel ja :wow: In vergelijking met ons in Zeeland :')

Heb hier trouwens geen binnenbak :) Voorheen op vorige stal wel jaren gehad, maar nooit in gereden, omdat vorige pony blessures had waardoor we eigenlijk vrijwel nooit trainende en altijd maar op buitenritjes gingen :') Regendeken op, regenjas aan, regenchaps aan en gaan met die banaan :P

Maar zon is wel lekkerder hoor :P

Sportnamen nooit zo over nagedacht. Ik vind gewoon "Djunnah" wel leuk klinken :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:11

Niet dat ik ambities heb om te gaan starten :7

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:17

Tamara, weer gelest :)

Leuke foto's van 'Truus' :)

Wedstijdnamen, Prins noem ik gewoon Princeton, zoals ie in z'n paspoort ook heet.
Officieel starten lijkt me wel echt supergaaf, maar is gewoon niet te doen voor mij, dus helaas.

Binnenbak heb ik, net als Ersiel dus :+ , ook niet. Op stage wel, vind het stiekem wel makkelijk hoor. :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:18

maar mensen denken altijd dat Noah een meisje is, dus als ik er nou een mannelijke naam achter zet... :')
ik wil beginnen met wat dressuurwedstrijden bij ons op stal en op de dressuurstal 500 meter verderop, kunnen we lopend heen :D ik heb toch geen trailer :+ en als het springen echt super gaat onderling, kunnen we dat ook eens officieel proberen bij ons thuis.

ik heb het prima waar ik nu sta, buiten zetten moeten we wel zelf doen maar we hebben een schema gemaakt met stalgenootjes, en al onze paarden kunnen bij elkaar dus die komen in de winter rond de 6 uur buiten en in de zomer kunnen ze 24/7. Hengsten zijn hier ook welkom, is naast een manege en pensionstal ook een hengstenhouderij dus er zijn evt aparte hengstenstallen, maar als je een drukke hengst hebt mag ie niet in de wei.

een ding, over een paar jaar moet alles hier plat en schuiven ze 100 meter op omdat de snelweg gaat verbreden :roll: ze willen een NOG grotere binnenbak (niet tevreden zijn met 25x100, dat is echt erg :') ) en een grotere buitenbak en misschien een crossweide, maar dat gaat waarschijnlijk ten koste van het weiland en goedkoper zal het er niet op worden dus dan moet ik misschien gaan verkassen.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:23

Woow, dat klinkt wel luxe zeg :j
Het dichtstbijzijnde waar ik officieel kan starten, is zo'n 12 km heen en 12 km terug, en dat ga ik dus niet met Prins rijden voor een wedstrijd

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:27

ja maar vraag je eens af hoeveel een stal (ze willen rond de 3.5x3.5 ipv mijn huidige 3x3 gaan) gaat kosten := ik zit nu al over de 250, en heb altijd tegen mezelf gezegd dat ik niet over de 300 per maand wil :+

bij ons zijn er ongeveer maandelijks landelijke wedstrijden, en ook nog eens onderlinge wedstrijden om de zoveel weken. En er zit dus op nog geen 10 min. stappen (is hij meteen warm gelopen :D ) een stal die regelmatig wat organiseert, dus dat zit ons mee. anders zou ik het ook niet doen hoor, ik heb toch geen trailer en om er voor iedere keer eentje te huren wordt een beetje duur :o

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:28

Scheldestad heeft ook wel eens officieële wedstrijden hoor Dilan :) Maar idd praktisch is het voor jou nog niet, zonder trailer (of rijbewijs in dat geval :P ).

Ik ben zelf niet zo'n wedstrijdruiter. Maak me bij voorbaat altijd al veels te druk om niets :') Alhoewel ik onderlinge wedstrijdjes echt wel leuk begin te vinden. Misschien dat ik me voor 17 maart nog opgeef met de pony van mn tante :)
Maargoed, sluit niets uit voor de toekomst, misschien doe ik nog wel eens gek en ga ik starten met Djuun, maar eerst maar eens gewoon rijden :P

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:31

Ersiel, nee idd, voor 1x per jaar wedstrijd oid een startpas aanvragen, is een beetje zonde :P

Tamara, da's wel duur dan hoor :=
Ik zit op 170 p.m. aan stallingskosten

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:32

ik vind onderling meehobbelen altijd leuk, ben ook echt geen wedstrijdruiter maar doe voor de lol mee, kijken of we een beetje op niveau zijn :) en als ik een trailer heb over een paar jaar, joh misschien dat we dan ook AVS wedstrijdjes mee kunnen pakken, lekker tussen de andere rarebieren!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:34

Wij betalen €170,- per maand voor halfpension. Daarbij hebben we een grote stal (ongeveer 4 x 3 denk ik, afgerond, ws ietsje minder lang en ietsje breder) een eigen stenen paddock per paard. 2 buitenbakken, eentje van 20x40, waarin paarden ook losgegooid en gelongeerd worden en eentje van 20x60 waarin alleen gereden of handwerk gedaan mag worden.
Daarbij moet je in de winter zelf uitmesten en krachtvoer klaarzetten. Dat krachtvoer wordt 2x daags gegeven en daarnaast krijgen ze nog 4x daags ruwvoer. Paarden worden in de winter op en van de paddock gehaald. Wel zelf zorgen dat je paddock schoon blijft en waterbakken worden bijgevuld.
In de zomer 24/7 weidegang. Als we in overgangsseizoen zitten en aan het op- of afbouwen zijn, loopt de staleigenaar met de paarden.

Daarbij is nog het grootste voordeel, imo, dat we hele mooie uitrijmogelijkheden hebben. We hebben onverhard pad wat vanaf het erf op fietspad uitkomt. Vanaf daar is het ongeveer een kwartiertje stappen tot het bos. Strand is niet veel verder.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:45

wij hebben een klein natuurgebied waar we door kunnen rijden, met een ruim uurtje ben je heen en terug en wil je het bos in dan moet je echt met de trailer weg ;( maar we gaan af en toe het dorp even in, langs de rustige weggetjes even langs huis bijvoorbeeld.
wij hebben dus een stal van 3x3, er zit 1x per dag brok, 1x per dag hooi en 1x per dag een plak stro bij wat gegeven wordt. Verder een zadelkast, buiten zetten zelf doen, 1x per week wordt de hele stal machinaal uitgemest, en ik mest dus zelf nog 3x per week uit. we hebben verder een binnenbak van 20x100 waar je alleen in mag rijden of handwerk doen, een binnenbak van 18/20x45/50 waar je in mag los zetten, vrijspringen, longeren of rijden.
buitenbak van 80x80 met springtuin en in de zomer een Z dressuur bak uitgezet, weidegang 24/7 of korter als je wilt van ±maart t/m november/december, afhankelijk van het weer.
2 losgooi/longeerbakjes van iets van 11x12, en een paddock van 22x35.

De stal is meer gericht op wedstrijdruiters, maar ze beginnen ook wat meer aan de paarden te denken de laatste tijd. Meer en langer weidegang, mocht vroeger echt niet 24/7 hoor, en zodra de R in de maand zat bleven ze op stal.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:51

Is wel groot daar dan, maar fijn dat ze nu meer buiten komen :j

Hier zijn idd mooie uitrijmogelijkheden. En ik woon bijna naast de stal, dus da's ook mooi meegenomen :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:54

Ja jij wel :P

Ik moet ongeveer 10 minuutjes met de auto, dus ook geen eind :P (is ongeveer 10km). Nadeel in de zomer dat ik het Kanaal door Walcheren over moet :7 En in de zomer varen daar boten... veel boten :+ Maar ook dat valt eigenlijk wel mee. Iedereen die hier in de buurt woont calculeert de bruggen er hier gewoon bij. Daar sta je nou eenmaal vaak voor te wachten :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:56

ja het is echt enorm, scheelde dat ik er als manegeruiter al een paar jaar reed anders had ik het echt veel te groot gevonden. ik woon op een kwartiertje fietsen, 7 minuten met de auto dus prima te doen :) maar mijn droom is toch een huisje met weiland, stallen en een bak erbij/in de buurt, in de buurt van het bos :+:

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:00

Aan de ene kant lijkt het me heerlijk om iets voor jezelf te hebben. Aan de andere kant geeft een pensionstal ook voordelen qua werkzaamheden :)

Ik zou het, als ik er de mogelijkheid voor had, wel anders doen qua behuizing. Dan zou ik graag een stal met uitloop, of liever nog een "paddock paradise"-achtig iets willen hebben. Meer bewegingsvrijheid :j
Helaas is dat hier niet te vinden, tenzij je wilt dat je paard onbemand staat in the middle of nowhere of tot zijn buik in de drek :+

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:02

Ik zou ook dolgraag paarden aan huis willen, ondanks het werk dat het veel werk is :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:03

Dan kom jij toch als stalhulp op mijn stal werken, Dilan :P

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:04

Haha, ja is goed :P Ervaring heb ik wel genoeg ondertussen

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:06

:))