Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:12

Nou ik ben en blijf wel kritisch op het soort Arabier: ik hoef ook niet van die opgewonden standjes. :n Doe mij dan maar een kalm rustig gebalanceerd exemplaar. En die zijn er zat.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:34

Afbeelding
plaatje van het kind gister toen ik luiwammes was en met 1 hand ging rondsturen. De stress en het ongemak straalt er van af! ;) (en Guccis groeiende bilpartij staat er zo mooi op!)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:15

Haha Kim..
Ruig wild paard heb je zeg!
Ziet er netjes uit <3

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:13

ow kim dat is erg lief van je dat aanbod. Je bent zo lang ik je al ken, al zo'n lieverd!
Geen wonder dat je dieren ook zo lief zijn :*
En wat wild is ze toch haha geweldig!!

Marije, ik begrijp wat je bedoeld met een rustige arab. Kijk maar naar Tie, die is ook steady.
Heerlijk paard echt waar.
Dus ik begrijp wel waarom mensen een arab willen hebben hoor zeker weten!
Mijn band met nadya is ook mega sterk. Dat maakt het ook allemaal zo moeilijk.
Maar mijn besluit staat vast.

Dat ik mede ook voor mijn lijf kies, ligt ook mede aan hoe ik mezelf toch elke keer weer tegen komen bij bepaalde situaties qua spanning e.d. Dit slaat zo op mijn lichaam dat ik daar soms wel 2 weken van moet bijkomen. Soms slaap ik gewoon 2 weken bijna niet. Is gewoon zo vermoeiend. Ook nu met alle stress (goede en slechte) uit dit echt ook in mijn lijf. Ik voel me net een slappe vaatdoek. Zo veel energie vreet het nu van me.
Gisteravond ook een zeer naar nieuwtje te horen gehad.
Vriendin van me is plotseling overleden. Zo triest! Zo niet eerlijk! Ze werd slechts 42 jaar. ;(
Ik denk dat je me komend weekend kunt oprapen door alles wat speelt op het moment.
Heb ook totaal geen fut voor dingen. Ben alleen maar moe.
Nou ja, overleven we ook wel weer allemaal. Vrijdag vrij vanwegens crematie donderdag pas laat, dus woensdag laatste dagje werken en dan week vrij. Kan ik even uitrusten. ;)
Laatst bijgewerkt door Bimmetje op 18-05-15 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 19:20

Rije schreef:
Nou ik ben en blijf wel kritisch op het soort Arabier: ik hoef ook niet van die opgewonden standjes. :n Doe mij dan maar een kalm rustig gebalanceerd exemplaar. En die zijn er zat.

_/-\o_ En zo is dat! Hier heb ik er al een paar staan, zonder explosiegevaar whatsoever. ;-)

Wat een geweldig relaxte foto Kim! :)

Jes, heel veel sterkte....zorg goed voor jezelf! Dikke virtuele hug! :(:)

De Bepanthen werkt overigens idd geweldig Nena! Wondje is al zo goed als genezen, nog een ieniemienie korstje van een mm of wat. Ook niet meer gevoelig! Super blij mee! Ga haar woensdag of donderdag weer oppakken. :D

Vandaag overleg gehad met mijn DA toen hij er toch voor Jazzy was en besloten om de dekking voor Tie n jaar uit te stellen. Andere optie was om sperma zelf te gaan halen (Zuid Duitsland/Zwitserland) en dat is nu geen optie voor mij. Dus...mocht je iemand weten: Tie staat nu ter lease aangeboden (on farm, dus uiteraard wel gewoon bij mij) voor de fok. Zonde om zo een merrie weer een jaar leeg te laten staan dus hopelijk kan ik iemand anders zo de gelegenheid bieden er een mega gave baby (western)arab te fokken. :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:27

Ach Jes ook dat er nog bij, wat vreselijk. Gecondoleerd.

Yil: hmmm spannend! Heb je al geïnteresseerden voor haar?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:44

YildizArabs schreef:
Rije schreef:

_/-\o_ En zo is dat! Hier heb ik er al een paar staan, zonder explosiegevaar whatsoever. ;-)

Wat een geweldig relaxte foto Kim! :)

Jes, heel veel sterkte....zorg goed voor jezelf! Dikke virtuele hug! :(:)

De Bepanthen werkt overigens idd geweldig Nena! Wondje is al zo goed als genezen, nog een ieniemienie korstje van een mm of wat. Ook niet meer gevoelig! Super blij mee! Ga haar woensdag of donderdag weer oppakken. :D

Vandaag overleg gehad met mijn DA toen hij er toch voor Jazzy was en besloten om de dekking voor Tie n jaar uit te stellen. Andere optie was om sperma zelf te gaan halen (Zuid Duitsland/Zwitserland) en dat is nu geen optie voor mij. Dus...mocht je iemand weten: Tie staat nu ter lease aangeboden (on farm, dus uiteraard wel gewoon bij mij) voor de fok. Zonde om zo een merrie weer een jaar leeg te laten staan dus hopelijk kan ik iemand anders zo de gelegenheid bieden er een mega gave baby (western)arab te fokken. :D

Oei niet zo makkelijk, ja ze is redelijk ver hey! Maar sympathieke dame, is ook een klant van Johanna enzo!

ik ga dat met malha ook doen, maar door het feit van shamilah en het mailverkeer us enzo voor tdr is dat allemaal op laag pitje gezet!

Super Kim dat hij weer zo goed gaat Gucci! super paard zo te horen!

mvg Glenn

ook de vergunningen en verbouwingen allemaal veel tijd en veel energie!

veel sterkte Jessica, knuf het zit hem de laatste tijd ook niet mee! sterkte!

@ Rije Ja beiden verschoten, je wereld staat echt stil opdat moment, en je voelt je zo machteloos, ik ook meegesprongen en wta schrammen en sneden, maar die nemen we erbij, het paard daar gaan we voor en dat die maar mooi geneest, ze ziet er toch goed uit zoals anders, hopelijk geen gevolgen nadien!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 00:17

Jeeetje Glenn wat is dat schrikken zeg! Dat zijn van die gebeurtenissen die voor altijd op je netvlies blijven staan.. Hopelijk geneest alles goed en houd ze er mentaal ook niet veel aan over.

Gecondoleerd Jes, je krijg ook wel even alles in een keer op je bordje zeg.. Rustig aan en blijven ademhalen. Knap en dapper besluit, hoop dat je meisje een fijn plekje vind. Ik zou het niet kunnen hoor, liever zelf eraan onder door dan een paardje met zo'n verleden uit handen geven. Dus echt heel knap :j

Mocht ik echt geld en ruimte te veel hebben en al een kudde arabieren in de achtertuin hebben staan dan zou ik ook voor andalusier gaan, maar dan wel die fijnere (niet met zo'n mega ramsneus). Of een mini/welsh met spikkels enzo :)) Morgans vind ik ook erg gaaf. Maaar denk qua karakter en iQ dat ik kriegel wordt van iets anders als een arabier. Zelfs met een kruising zou ik het denk al lastig krijgen whahaha :=

Wat is Gucci mega braaf zeg! Leuk! Wat ga je zondag allemaal starten? Mijn zus en ik zijn er ook het hele weekend! Heb er zin an *\o/*

En super knappe Daantje! Echt toppony!!

Gister weer wat Ssh geoefend, tjongejonge wat is dat paard toch rete scherp! Jogt al rustig aan als ik nog stilsta, backup met neussie bij zijn knietjes, turns gaan ook top. Nu zal het nog wel meer dan een jaar duren voordat hij dat ook op vreemd terrein gaat laten zien, maar toch. Ik vind het nu ook gewoon leuk om thuis te SSHen.

Rijden gaat ook top! Maar dat zullen de meeste wel op fb voorbij hebben zien komen ;) Los op het strand gereden en deze week 3x zelf in de bak gereden terwijl er niemand op stal was. Was toch ook wel weer even spannend, maar gaat zo goed! Vooral zijn backup is zoo <3

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 07:58

canisia schreef:
Ik zou het niet kunnen hoor, liever zelf eraan onder door dan een paardje met zo'n verleden uit handen geven. Dus echt heel knap :j

Ja maar er zijn meer goede huisjes als alleen ik hoor. ;)
En die ga ik echt wel vinden!

Super dat het zo goed gaat met raffi.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:49

Gecondoleerd Jes... Heel veel sterkte ermee... Even door bikkelen tot eind van de week en dan even tijd voor jezelf nemen ! Heel belangrijk!

Canisia ik ga walk en jog pleasure en walk en jog horsemanship starten in de all breed. Ben er dus alleen de zondag. Een vriendin/stalgenootje doet ook mee met haar babypaard voor de ervaring dus we gaan samen gewoon lol maken en niet om te scoren. Is voor allebei de paardjes eerste wedstrijd. En jullie?

Thanks voor de lieve reacties allemaal ! :)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:04

Mag ik misschien hier mee kletsen? :D

Ik krijg een Engels volbloed x Arabier (anglo Arabier) in bruikleen! :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:16

Dan moet je dus ook maar gelijk DAWRA-lid worden Lianne! _O-

Sorry voor deze schaamteloze reclame, vertel eerst 's wat meer! Westerngereden al? Fotootje? En over jezelf? :)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:22

Hahahaha :P ! Hij moet eerst nog omgeschoold worden... Hij is alleen nog recreatief engels gereden. Ik heb zelf niet echt wedstrijd ambities, een keer een trail of iets voor de fun vind ik leuk! :) Ik les trouwens bij Johanna! :D

Ik heb zelf 10 jaar engels gereden en sinds vorig jaar mei een overstap naar het western rijden gemaakt. Ik had vrij snel een bijrijdpaard, helaas is ze begin deze maand verkocht... Ik was eerst aan het twijfelen om een eigen paard aan te schaffen of iets van bruikleen/lease en dat is het dus geworden :P .

Ik ben zelf 19 jaar, werk als kapster (ik ga nog 1 dag naar school). Ik hoop volgend jaar helemaal klaar te zijn. Ik woon in Lemele (Overijssel), de paardjes staan hier aan huis en we kunnen uren op de lemelerberg rijden.

Hier een foto
Afbeelding

Als het goed is komt hij volgende week hier heen. :))

Genoeg info? :P

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:23

Welkom Lianne! Wat een leuk paardje heb je te lease! Ik ben heel benieuwd naar jullie avonturen. ;)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:25

Jij hebt trouwens ook super knappe paarden! (Ik had al een tijdje stiekem mee gelezen in dit topic, maar durfde me nog niet aan te melden _O- )

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:25

Wat een leuk dier! Ik heb ook een tijd bij Johanna gereden, doe haar maar de groeten :)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:26

En van welke naam moet ik de groeten doen? :P

Zijn hier trouwens meer mensen in dit topic uit overijssel? Zag dat jij niet meer in Zwolle zit, waar ben je heen gegaan? :P

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:36

Van Marije ;) Marije van Piert. Piert heette eigenlijk Maroud Matroushka, maar is voor iedereen eigenlijk Piert geworden. Toen ik Daan kocht wilde ik weer lessen bij Johanna, maar die reist nu niet meer zoveel, dus dat ging niet door.

Ik zit nu in Wapenveld, dus officieel Gelderland, maar veel scheelt het niet :))

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:38

Oh dat is op zich nog redelijk dichtbij, tenminste een beetje in de buurt! :) Ik zal de groetjes doen!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:41

Oh en Tammie zit ook redelijk in de buurt.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:49

Oh Hardenberg is ook om de hoek, leuk zeg! :D Houden jullie ook zo van buitenrijden? En veel wedstrijd ruiters hier? Mocht iemand nog een keer een groom zoeken... Ik houd me aanbevolen :P

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:56

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:07

Ja trec staat nog steed op mijn lijstje, maar ik moet komend jaar financieel even prioriteiten stellen. Dus even niet nog...

En wat betreft je aanbieding: dat hou ik in de gaten want ik ga veelal in m'n eentje naar shows, maar een groom is altijd welkom :j

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:03

Rije schreef:
Wat een leuk dier! Ik heb ook een tijd bij Johanna gereden, doe haar maar de groeten :)

Ik ben een stille meelezen hoor!

Leuke paard Lisanne *\o/*

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:04

Heee ik kom snel weer naar de les (hoop ik) *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*