[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:37

fijn dat je weer wat kan doen in de bak :j en tsja, die frissigheid kan je weinig aan doen, behalve er het beste van maken :')

bonuspunten voor meeuwen, die houden we er in :+

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:40

Lekker gereden dus :)
Ik wil er eigenlijk morgen op. Vandaag kon ie even lekker z'n ei kwijt nu de losgooibak niet glad meer is, dan denk ik dat ie zich morgen wel gedraagd ohz :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:43

Dilan1993 schreef:
Lekker gereden dus :)
Ik wil er eigenlijk morgen op. Vandaag kon ie even lekker z'n ei kwijt nu de losgooibak niet glad meer is, dan denk ik dat ie zich morgen wel gedraagd ohz :)

Ja hoor mag niet klagen;)
je kan niet meteen alles willen......
Moet ook aan de spiertjes denken haha

Nu nog een zonnetje en ik ben helemaal tevreden mens *\o/*

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:44

Nootje en ik zijn zo verwend... :') wij hebben vandaag lekker aan lang en laag gereden, hij snapt eindelijk dat hij gewoon met zn neus daar beneden mag blijven, dus ook in galop :+ daarna de beugels van mn zadel afgehaald om aan mn zit te sleutelen, ik merkte dat ik weer ontzettend aan het tegen werken was op rechts _-:( ik knik dan met mn heup in waardoor hij scheef gaat lopen, en dat werkt natuurlijk weer averechts. Dus beugels er af was een goede oefening, zodra ik scheef zat gleed ik bijna van mn zadel af :Y) dus uiteindelijk redelijk recht kunnen zitten, en dan gaat dat wijken voor rechts ineens veel makkelijker :)*

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:49

Tammy_ schreef:
Nootje en ik zijn zo verwend... :') wij hebben vandaag lekker aan lang en laag gereden, hij snapt eindelijk dat hij gewoon met zn neus daar beneden mag blijven, dus ook in galop :+ daarna de beugels van mn zadel afgehaald om aan mn zit te sleutelen, ik merkte dat ik weer ontzettend aan het tegen werken was op rechts _-:( ik knik dan met mn heup in waardoor hij scheef gaat lopen, en dat werkt natuurlijk weer averechts. Dus beugels er af was een goede oefening, zodra ik scheef zat gleed ik bijna van mn zadel af :Y) dus uiteindelijk redelijk recht kunnen zitten, en dan gaat dat wijken voor rechts ineens veel makkelijker :)*

Dat inknikken dat herken ik.
Ik zit met me hele lichaam tot me heup recht en daar knik ik in.
Moet er ook echt op letten...
Moet binnen kort even de fysio voor mezelf denk ik me heup nakijken wat ik heb ook steeds pijn in me voeten.
Dus ik vraag me af of me heupen niet gewoon ongelijk zijn :+

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:51

Dat inknikken doe ik blijkbaar ook. Op school werd ik erop gewezen := En nu probeer ik er steeds zelf op te letten, maar dat lukt niet altijd

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:59

Dilan1993 schreef:
Dat inknikken doe ik blijkbaar ook. Op school werd ik erop gewezen := En nu probeer ik er steeds zelf op te letten, maar dat lukt niet altijd

Dus meerdere mensen hebben er last van.
Een tijd geleden heb ik een keiharde val gehad van paard.
Kon ook amper lopen.
Toch stug niet meteen naar de huisartsen post gegaan met onder het mom '' gaat wel over''
Zat een enorme zwelling en was gewoon paard/zwart er om heen
Na een week toch maar naar de dokter gaan die zei dat het door de zwelling kwam.
Als het na een tijdje niet over ging moest ik terug.
Ging dus inderdaad niet over.
uiteindelijk foto s van me bekken gemaakt wat ik al vreemd vind want me heup doet zeer.
Niks te zien natuurlijk.
We zijn nu denk 4 a 6 maanden verder en dus nog steeds last nog steeds een soort van verdikking en uitstraling naar me voet sindsdien.

Denk dus maar de fysio opzoeken aan dokters heb je soms echt helemaal niks

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:04

Heb ik met m'n rug. Heb een paar jaar geleden m'n onderrug gekneusd. Heb ik een tijd lang last van gehad, maar ik dacht toen als tiener zonder gezond verstand 'ach, gaat wel over' en ben dus niet naar de HA gegaan.

Vorig jaar schoot er dus tot 3 keer toe iets zodanig verkeerd in m'n rug, dat ik amper kon lopen. Leuk als je in een snackbar werkt :+ Maargoed, toen dus wel naar de HA gegaan, doorgestuurd naar ziekenhuis voor foto's, maar daar kwam dus niks uit.
Maar het blijft wel nog steeds voelen alsof het vast zit, doet ook vaak pijn. Moet op m'n stage met uitmesten en strobalen tillen ook wel uitkijken dat ik niet te zwaar til of m'n rug verkeerd belast. Zit echt helemaal onderin m'n rug, zou af en toe bijna denken dat het m'n bekken zijn die vast zitten, maar dat lijkt me sterk

De HA heeft mij ook als tip gegeven om naar de fysio te gaan, maar ik weet niet zo goed waar ik dan precies voor moet gaan, als ik ook niet weet wat er precies verkeerd zit :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:14

Mijn huisarts zei inderdaad ja fysio.
Maar ik heb ook zoiets van het doet ook pijn als ik niks doet dus wat heb dat met bewegen te maken:)
Maar misschien ziet hij wel wat, wat de HA niet ziet
Is weleens vaker gebeurt iets over het hoofd gezien :+

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:20

wie weet, misschien kan de fysio wel iets bij je vinden, en je er vanaf helpen :)

Ik denk dat er bij mij gewoon niks te zien valt wat pijn moet doen. er zijn foto's van m'n rug gemaakt, en daar was op te zien dat er geen wervels ofzo beschadigd zijn.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:30

Fysio (manueel therapeut voor rug), chiropracter of een osteopaat zijn echt wel aan te bevelen. Ik ben rugpatiënt (klinkt nu heel serieus :') ), maar het komt er op neer dat ik een terugkerende blessure heb tussen mijn vierde en vijfde lendewervel. Heel laag dus.

Fysio gelukkig al jaren niet meer naartoe gehoeven. Mijn werkgever is ook chiropracter en heeft mij tijdje geleden weer even recht "geduwt". Was met hele simpele oefeningen, maar net die je alleen niet kan doen :+ Afijn, hij vertelde me toen ook dat ik een onstabiliteit heb in de kracht van mijn bovenbenen. Mijn been naar elkaar duwen kan ik bijna niet, naar buiten weer veel beter. Hij vond dat raar voor iemand die paardrijdt, maar rij op het moment nog steeds niet heel fanatiek natuurlijk.

Hoop dat als Djuun straks verder is en ik meer kan rijden, dat ook weer gaat aantrekken :j Sowieso was bij mij mn grootste hulp op een paard in stap. En dan nog het beste zonder zadel :j

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:34

misschien toch maar eens opzoek naar iets/iemand die kan helpen dus.

Zonder zadel rijden is voor mij niet zo'n uitkomst, dan heb ik de avond na het rijden al ongelovelijk veel last van m'n rug. Maar dat komt misschien ook wel omdat mijn houding niet optimaal is. Weet nog dat ik, toen ik op stal begon met lessen, heel erg veel moeite had met het kantelen van m'n bekken.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:35

Heb daar ook moeite mee hoor, Dilan :j Mijn houding is sowieso erg bij ingeslopen, als je op den duur alleen nog maar buitenritjes maakt :+

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:42

haha ja, da's echt niet goed voor je houding, alleen maar buitenritjes voor de lol :P

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:16

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten verwijderd, incl. de berichten dat er getemd is.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:59

Dankjewel Balance :)

Ik heb nu wii fit met zo'n balancebord en ik moet zeggen, door de yoga en spieroefeningen ben ik bewuster van mn houding geworden :)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:32

Da's wel gaaf Tamara :j

Heb vanmiddag weer gereden :D Behalve dat ie in het begin schrok van vogels (en hij dus bij de E op z'n achterbenen omdraaide en ineens bij de C stond :') ) was ie nog best braaf :D Wel wat bokjes gehad, maarja, dat stelde niet veel voor. Heb lekker kunnen rijden :)

KooArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:48

Zéér blij stel ik jullie onze nieuwe (droom) aanwinst voor. Sinds ik haar voor het eerst zag als veulen ben ik al weg van haar en met de tijd werd ze maar mooier en mooier. In 2011 kreeg ze een prachtig merrieveulen Nadjarah van Najjar. Nadjarah hebben we een paar maanden geleden al blij mogen verwelkomen bij ons op stal. En nu worden moeder en dochter herenigd!! <3 Speciaal dank aan Isabel voor het gunnen van deze prachtige merrie aan ons! _/-\o_

Meet onze nieuwe aanwinst AR Majidah! (Nur ad Dine x Chantal´s Aziza by Ansata Sinan) :9 :D

2 fotootjes uit de oude doos. Ze zal zeer snel voor de lens van Reindert mogen verschijnen en dan volgen natuurlijk nieuwe fotos! :D

Afbeelding

Afbeelding

hierbij nog een videootje van Majidah http://www.facebook.com/video/video.php ... 0146030920

Majidah is voor juni 2012 drachtig van Najjar voor een vol broertje of zusje van Nadjarah *\o/*

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:59

gefeliciteerd!! en het ís een knapperd hoor, jeetje!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:50

Gefeliciteerd met je prachtige nieuwe aanwinst! Ze is schitterend!

Probeer al de hele middag/avond een spelletje draaiend te krijgen... Kóóp je eens netjes origineel... ^)

Van de week hebben we Antha (die ik overigens voor vast ga rijden 2/3x per week) bij de veulens gezet, toch geweldig leuk om te zien. Antha kent het klappen van de zweep wel dus is prima als er af en toe eens een ''juf'' bij staat, leren de mannen weer van :D Umoyax werd onmiddellijk geadopteerd door Antha, Micado vervolgens in de stress want die waande zich de leider.... Vijoy huppelde maar wat in de rondte. Fantastisch leuk gewoon :)
Umoyax heeft ook een nieuw speeltje; een touwbot voor honden := Hij knabbelt en sabbelt zo graag, dus werd getipt om zo'n ding te halen. Hij is er helemaal blij mee. Overdag dat ding in de bak en 's nachts mee op stal. Zou me niks verbazen als dat zn ''teddybeertje'' wordt... kennissen van ons hebben een hond die een doekje heeft waar ze altijd aan moet sabbelen, die gaat ook altijd met de hond mee :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:57

Wat een beauty je nieuwe aanwinst!

Kijk je uit voor baby s van veulentjes :+
Weet niet hoeveel maanden je kleine man is :o

Ik heb vandaag Montoyo lekker met zadel gelongeerd :)
En toen werd zijn baasje overmoedig :+ en ben ik weer gaan hangen om binnenkort weer het doorrijden op te pakken :D
En aangezien Montoyo s Hobby ook stilstaan is, was hij super braaf!
Ben erg blij op mijn woeste hengst :+
Nu opweg naar het opbouwen naar rijden zonder longeer lijn :D

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:58

Waaaauw, wat een knapperd :~

Pff, Prins was gister lekker bezig :x Had net iets te lange beugels, maar normaal kan ik daar best goed mee wegkomen. Helaas besloot Prins gister te kijken of ie me uit het zadel kon werken. En hij bleef maar doorgaan >;)

Vandaag was ie dan weer hartstikke braaf en lekker te rijden :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:00

Dilan1993 schreef:
Waaaauw, wat een knapperd :~

Pff, Prins was gister lekker bezig :x Had net iets te lange beugels, maar normaal kan ik daar best goed mee wegkomen. Helaas besloot Prins gister te kijken of ie me uit het zadel kon werken. En hij bleef maar doorgaan >;)

Vandaag was ie dan weer hartstikke braaf en lekker te rijden :D

Haha tja laten we het houden op het klimaats verhoging:P
Montoyo maakte deed ook even rek en strek oefeningen aan de longe :+

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:04

haha ja, een stalgenoot van me (wiens paard vrijwel nooit bokt oid) zei ook al dat z'n paard maf had gedaan. De paarden hebben het voorjaar al in hun koppies *D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:19

Wat een mooie nieuwe aanwinst Nadine :j

Djuun heeft vandaag als kinderpony dienst gedaan bij de 2ling van mn collega :)
Afbeelding

Ze was alleen een beetje hyper, dus na de wandeling kon ze gelukkig even de benen strekken :):)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als je dat eruit hebt gegooid, ben je weer lieve kinderpoowniej :')
Afbeelding