[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusaB

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:53

Thanks Yildiz als we er echt niet uitkomen met dressuur dan is western misschien nog een goede optie :) Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik sta op een kei gezellige (dressuur) stal en daar lijkt het bij iedereen altijd zo makkelijk en vanzelf te gaan. Arabjes zijn zo leuk en soms ook een enorme uitdaging ha ha

Heerlijk hoe iedereen hier zo met zijn paardje bezig is en lekker geniet *D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:50

buitenritten...hoe vaak ik in het zand heb gelegen :\ elke rit minimaal 1 keer...leuk joh zo'n paard. Uiteindelijk was door mijn idee 'ik stap wel af als ze niet verder wil' het probleem zo groot geworden dat ik haar het erf niet eens meer af kreeg onder het zadel en uiteindelijk werd dat steeds moeilijker aan de hand ook.
Tot ik een keer tijd had en bedacht wat er bij mezelf werkt 'gewoon wachten, dan gebeurd het vanzelf' en jawel we gingen het hek weer door. Toen moest ik haar nog doorkrijgen wat betrof het afstoppen en omdraaien op de rit en toen ik dat onder de knie had kon ik 1 ding zeggen, Pony ging naar m'n hand staan <3 Uiteindelijk gaat het er niet één worden die je blind kan rijden, maar wel heel goed mee kan samen rijden.

Top berichten Katja, vraag me toch af waarom veulens eerder naar de tantes toetrekken. Arie had het ook heel sterk en Tara nu dus ook...Ach zolang het werkt is het volgens mij wel goed voor de rust van de merrie.

Ik ga het gewoon nog eens vragen, wat houdt showmanship in? Een parcours aan de hand? Zijn er nog eisen voor hoe je iets moet doen, of worden er bijzondere dingen geëist van je paard?(op een bepaalde manier staan of lopen) Heb altijd een gevoel dat dat best een sport kan zijn voor Pony. Na de baan is ze een beetje klaar met heel hard werken namelijk ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:54

Ja denk juist dat de tantes interessanter zijn dan mama :D en Blue is gewoon een lekker ding en nog jong en speels

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:03

Nooit saai een buitenrit bij jou Siel ;)

Klinkt als een lekker dagje Yildiz :)

Fijn Katja, hij droogt mooi op. Blijf maar spammen hoor, vind het altijd heerlijke foto's!

Ben benieuwd naar een foto van Kim en Fuego naast elkaar Miran :))

Wij hadden vandaag spelletjesdag op stal. Eerst een puzzeltocht door het bos met paardje van een stalgenootje. Daarna met Dayem parcourtje in de bak gedaan. Reuze spannend maar super braaf :) Zal morgen filmpje erop zetten. Trail zal hem wel goed af gaan; zelf het hekje open duwen, erdoorheen stappen en het hekje weer dicht duwen met z'n neus :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:04

Wat jij bedoelt woogy is inhandtrail (correct me if i'm wrong) showmanship is eigenlijk meer je paard voorbrengen, er wordt dan vooral erg naar de presentatie gekeken (maar ook hier: ik ben een leek, dus iemand die er in zit kan het ws veel beter uitleggen :') ) je hebt ook horsemanship, dat is geloof meer te vergelijken met een dressuurproefje ala western :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:05

Ooh gaaf zeg Nicky! Dat mis ik soms wel een beetje bij ons, wij zijn zo klein, dat zulke dingen niet echt te doen zijn, maar vind ik wel heel leuk :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:22

Lekker dagje dus Nicky! Altijd gezellig zon actieve stal!

Nee Showmanship is niet precies je paard voorbrengen zoals in onze halter classes. Je moet ook een (altijd ander) pattern afleggen en er zijn verschillende regels (zoals dat je je paard niet mag aanraken, het "dansje" als de jury t paard inspecteert etc, etc). Ik vind het in ieder geval super leuk om te doen, al kan ik niet meer normaal naast m'n paard rennen nu, haha, steeds dat debiele loopje! _O-
Wacht heb wel leuk filmpje...

Bekijk deze video op YouTube:

http://youtu.be/-frEygO48cQ

Dit is In hand trail, ook super leuk!

http://youtu.be/hIbcQVh4QvY

Horsemanship is een pattern onder de man afleggen en daarna meestal nog stukje railwork (pleasure).
En je moet alles uit ons hoofd doen, niemand die voorleest en natuurlijk netjes tussen andere paarden in de line up staan.

http://youtu.be/cD7nLISSC6U

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:52

:D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 23:28

leuk Nicky :))

even een 4 weken tijd-verschilletje:

Afbeelding

Afbeelding

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:55

Fin en Ad zijn beide CA-drager. Jammer, maar de kans was natuurlijk bestaande...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:31

jeetje wat een pech zeg dat ze het ook gelijk beide zijn :( Hoe nu verder Tiene??

Katja: wat ik me nog bedacht over je redenatie om niet te testen gezien je kruising fokte. Mocht Seti een drager van het een of ander zijn heb je nu een NRPS hengst gefokt die eventueel ook drager kan zijn. Gezien de hoeveelheid arabische bloed paarden bij het NRPS in combinatie met het feit dat testen nog geen verplichting is of zelfs niet eens wordt aangeraden lopen er best heel veel dragers in het NRPS. Het schijnt zelfs dat de cijfers vrij hoog liggen van het aantal lijders dat jaarlijks wordt geboren.
Ik ben wat dat betreft best een zeikerd, maar vind persoonlijk dat ieder veulentje wat geboren wordt getest moet op de bij het ras behorende genetische afwijkingen.

Wanneer is de introductiedag nou van het DAWRA, misschien kom ik eens kijken met mijn rooie bollie, haar tempo is het immers wel ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:17

GE-WEL-DIG Nicky! Gewoon extreme trail hihi! Super leuk! +:)+

He gadver Tiene, balen zeg... Ga je ze nu castreren? Of ben je er nog niet uit?

Zo dan Lisa, wist ik niet! Geeft idd te denken...

Snuffeldag DAWRA is 2 november!
http://www.dawra.nl/pages/nl/agenda/daw ... a-2014.php
Leuk! Maar uhm... vind jou eigenlijk ook wel een reinertype? <<)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:56

Ik heb vannacht gedroomd dat Blue weg moest :+

Weer thuis na weekend Aachen. Ge-wel-dig :D liepen echt prachtige paarden <3 ben wel compleet gesloopt ook :') helaas ook wel een hoop geruk en gepluk gezien. Bij de show weet je meestal wel al wie het zijn, maar bij de dressuur ben ik ook van een paar gewoon naar geworden hoor. Hoppa flink zagen aan dat ijzer en die kop in de krul en niet zeuren -O-

Wat balen tiene dat ze ook meteen allebei drager zijn! Ga je wel nog evengoed naar de hk met ze?

Ik zag op fb een hele knappe Moyo voorbij komen, gefeliciteerd!

Ook oortjes-foto's gezien van je buitenrit yildiz, genieten weer :D

Welkom suus, klinkt idd als onzekerheid. Dat dichtklappen heeft Nas ook wel eens als ze het niet meer snapt. Misschien is het allemaal nog even lastig voor haar. Ik er geen mogelijkheid om een aantal oefenwedstrijden te rijden? Dat je haar wat meer gerust kunt stellen tijdens de proef? Ik zou het niet gaan 'aanpakken' maar zou er juist voor kiezen om haar rustig meer te begeleiden. Ze doet het niet om je te pesten :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:57

Ik ben er nog niet uit. Sowieso nu niet plots castreren.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:59

Haha Siel, lekkere rit dus! Stoere Djuun hoor!

Miranda, wat goed om te horen dat Fuego het nu zo goed doet buiten! Keep on going +:)+ Enne ik ben ook benieuwd naar foto's van Kim en Fuego samen haha.

Nicky wat een leuk filmpje! En wat schattig met dat hek! Super slim van 'm. Shief wil ook zo af en toe de hekken in het duin zelf open duwen, misschien kan ik haar dat ook wel leren haha Dayem inspireert me :))

Knappe Ilya! Gaat snel dan al hè, en ze worden zo snel groot :+:

Interessante filmpjes Yildiz! Ik ben echt een leek op western gebied, maar zo heb ik weer wat nieuws geleerd :j Lijkt me leuk om te doen! Ooooooit.. :Y)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:28

Amy, was dat bij enige toeval dat hengstje van Borsalino K? Ik word altijd misselijk als ik die door de baan zie gaan compleet afgeknikt rug weg kaak vast blauwe tong etc. Bereden rubrieken bij het BK vond ik ook zo walgelijk 1 liep zelfs compleet lam door een zadel wat op gegeven moment halverwege z'n hals zat en dan ook nog super scheef. Veel te zware rijder die ook nog eens heel zwaar reed... :n

Yildiz, Mijn toekomstdromen zijn dressuur met Zaraar, rennen met Tara en heel misschien endurance met iets wat ik nog niet te hardop moet zeggen. Dan ga ik te veel hopen enzo ;) Komt er wel op neer dat ik er misschien 1 over neem waar ik blind gek(en bijna blind door :\) van was maar niets is zeker. Nog een rijstijl of sport word me dus eigenlijk echt te gek ;)
Als je Pony in haar dagelijkse ding meemaakt zou je nooit geloven dat ze met hardlopen haar boterhammetjes heeft verdiend daarom lijken me de hand rubrieken van de western wel erg leuk voor maar vooral met haar. Wil haar zo graag aan de wereld tonen :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:41

Geen idee, maar het waren er meerdere hoor. Stond een tijdje bij de ingang en bij eentje ben ik serieus weggelopen omdat ik het niet kon aanzien. Die stond te wachten tot ze moest en maar rikken aan de s&t, paard stond met bekkie open met de kin zowat op de borst. Was echt gewoon naar om te zien -O-
Maar heb ze bij met name 1 voorbrenger ook gezien waar ik echt verdrietig van werd. Trillen op de pootjes en zodra die zweep omhoog ging compleet flippen. Echt naar om te zien gewoon. Mag lijen dat er vandaag of morgen eentje een flinke trap uitdeelt.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:55

Ik probeer af en toe snel mee te lezen maar sorry meiden, ik kom er gewoon niet aan toe om te reageren. Mijn weekenden zitten propvol en ben momenteel bezig met mijn bachelor project (scriptie) Vind het wel ontzettend leuk dat je Moyo hier even aanhaalt Amy, en tjee... denk dat je niet trotser kunt zijn op je fokproduct dat deed alsof hij al jaren meedoet :D

Sorry, heel erg ego dus ff maar vond het wel zo leuk dat ik hier even op wilde reageren!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:27

Geen probleem Ilona, druk is druk toch :) Succes met je scriptie.

Ken het Amy, word wel vaker flink misselijk als ik langs de ring sta bij de bereden rubrieken en bij een enkele voorbrenger wil ik de ring in stappen en onder andere zwepen afpakken en ze als kleine kindjes aanspreken 'eerst moet je leren zonder te werken, dan krijg je hem pas terug'...Zal wel temperament zijn van land van herkomst ofzo :\

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:34

Lisa, idd op het BK... Vond ik heel triest dat die ene nog tweede (denk ik) werd. Paard liep imo ook niet rad, was heel naar om te zien. Persoon die het daar imo het meest verdiende, werd voorlaatste.

En dan toen dat meisje dat vloekte en riep... Ok, dat het paard het niet gewend is, maar hou je manieren...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:39

De gene die won reed netjes met die vos, had iets lager ingesteld mogen lopen maar liep wel netjes constant aan een zachte hand. Die tweede...tsja :n de derde was de schimmel? Die liep rechtsom(als ik me goed herinner) niet regelmatig en zij reed als een zak hooi, heel rommelig. Die bruine die laatste werd had 1 plek beter gekund...namelijk die van diskwalificatie...Maar ja...als je zulke paarden en rijders voor je krijgt lijkt het me als jury ook maar wat moeilijk om daadwerkelijk een rangorde te maken tussen ze...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:41

Volgens mij was er nog een vos, niet? Dat paard leek niet heel Arabisch, maar werd netjes gereden imo...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:45

eerste rubriek waren er vier, vosje was won, dan die bruine die vreselijk ingeknikt loopt, dan ene schimmel met een flink doorgezakte rug en toen die bruine die kreupel werd. Tweede rubriek was er de witte Najjar en de bruine Eskardo.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:50

Dan herinner ik het me verkeerd. In elk geval had die man uitgebeld moeten worden en die bruine ook.

SusaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:07

Hey amyz nee idd ze doet het niet om te pesten maarre heel handig rijd het niet :D We doen het rustig aan en maar veel weg en ervaring op doen dan moet het toch ook een keer voor haar gewoon gaan worden ha ha. Los van de punten :x wel een leuke opmerking op de coupon: vriendelijk gereden *D