[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:56

ja idd maar als bedrijf kan je niet zeggen 'nou vooruit maar volgende keer beter opletten' :p Dus ik snap het wel als ik die maand nogmaals moet betalen, is gewoon mijn fout als ik dat verrotte bonnetje niet kan vinden :')

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:57

Ik heb voor Ely Opkikker van NAF besteld als probiotica. Dit werkt altijd goed voor haar, dus hopen dat de mok dan ook wegtrekt.

Waarom moet je nu nog 'bewijzen' dat je in februari hebt betaald, Tam?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:00

omdat ze in december altijd nog een keertje alle betalingen bekijken van het afgelopen jaar en er bij mij dus eentje mist -O-

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:02

Tammy_ schreef:
omdat ze in december altijd nog een keertje alle betalingen bekijken van het afgelopen jaar en er bij mij dus eentje mist -O-

Wel bijzonder, want het lijkt me dat je het toch wel eerder gehoord zou hebben als je in februari niet betaald zou hebben...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:22

Hmm, handy Tam :\

Wat doe je op de mok Annika? Ik vind zinkzalf altijd wel fijn werken, maar van binnenuit aanpakken is ook een hele goede, misschien 'n keer een reinigingskuurtje, bv livercomp oid?

Vanmorgen voor het eerst in de bak gereden, ik quote mezelf even wat ik zei over in de bak rijden de keer nadat m'n zadel verkeerd was opgevuld:
Letizia schreef:
Het was hier vanmorgen behoorlijk mistig en ik wilde zo graag op buitenrit -O-
Dus maar in de bak gereden :Y)
Mw was alles vergeten, dus moest het allemaal weer opnieuw vertellen, doos is het ook he :')
Je kan er makkelijker mee naar buiten.
Maar goed, nadat ze eindelijk weer begreep hoe het gaspedaal werkte, fijn kunnen afsluiten, toch maar even buiten uitgestapt, maar de shets van de overkant zo in de mist was toch ook wel spannend :')

Nou ja, achteraf logisch natuurlijk dat het rijden toen niet lekker ging :Y)
Vandaag ging het vele malen beter, ze was wel wat fris door de wind en we hadden obstakelparcours omdat de shets meereden in de bak en later een stalgenoot die ik steeds tegen kwam, beide merrie's vinden elkaar niet zo leuk :') En in de bak lag een flinke plas waar ze ECHT NIET!!!!! door heen ging :+ Later wel btw, lekker ding ook he :P
Maar verder was ik echt niet ontevreden, we hebben op beide handen gegaloppeerd, rechts had iets meer aanmoediging nodig dan links, maar uiteindelijk kon ze zelfs verruimen, das echt iets wat Djuun moeilijk vind. Galop is een oud zeer dingetjes van het vorige zadel, van de zomer ging het best goed, maar oud zeer blijft blijkbaar makkelijker hangen dan iets wat gewoon wel soepel ooit ging. Maar toen ze gewoon netjes aansprongen heb ik haar uitbundig beloond en dan gaan de oortjes er op en springt ze mooi door :)
In draf zelfs wat tempo wisselingen kunnen doen, ook iets wat van de zomer gewoon prima ging, maar we liggen er natuurlijk al maanden uit en fijn laag over de rug uit kunnen draven :)
Ja, al met al echt niet ontevreden, had gedacht dat ze er slechter voor stond :)

We zie ik bij het afzadelen wat verfomfaaide haartjes, ik zag die zaterdag ook, maar toen op een andere plek, waar het nu zat, had ik het idee dat het door het dekjes kwam?? :?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:32

@letizia fijn dat het nu in de bak weer een stuk beter ging.

Hier Asal gelongeerd was goed fris, de minis in de wei gehad en die waren ook helemaal door het dolle heen
Asal glimt zoooo mooi
Afbeelding
Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:40

Vervelend van die mok zeg Annika, hopen dat het gauw over gaat.
Asal ziet er goed uit :)
Fijn dat het rijden al beter ging Letiets!

Ik heb net ook weer even gereden. Eerste drafpasjes zijn ook een feit. Ondanks de wind en de lijkengeur die er nog hing (dode paard is net pas opgehaald) heeft ie weer geen stap verkeerd gezet. Voor het eerst teugels eraan en zodra ik die op maat nam ging t aapje gelijk netjes nageeflijk lopen haha! Zadel was poedersuiker, ik ging alle kanten op maar wilde wel voor de zadelmaker komt een eerste drafje hebben gemaakt zodat ik dat dan ook kan doen.
Hij lijkt zo echt nog een guppie haha!
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:28

aww Day is echt zo schattig, echt fijn dat het zo goed gaat!

Knappe Asal, wat ziet ze er toch altijd goed verzorgd uit!

Fijn van Djuun! haartjes weet ik ook niet, hopelijk inderdaad van het dekje :)

Siel vroeg laatst om beeldmateriaal van de schimpies in de stal, ik ga nu even uploaden. Ik gaf polly vandaag geweekte Care4Life en Set kreeg maar 1 handje, ze was erg beledigd dat Polly wel een voerbak met eten had :+

edit :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:52

Wat is het een mooie schuilstal geworden, Katja! Je dames staan er naar alle tevredenheid in zo te zien! En wat zit Set er goed uit <3
Ik had hetzelfde probleem met voeren als jij nu hebt. Dos kreeg van de zomer gruwelijk veel en Ely heel weinig. Ely had zich er op een gegeven ogenblik maar bij neergelegd dat ze bij Dos niet mee mocht eten haha.

Wat gaaf, het eerste drafje op Dayem! Super dat ie braaf was!

Knappe Asal!

Letizia, ik gebruik uierzalf op de mok. Ik heb een tijdje sudocreme (dat is toch zinkzalf?) gebruikt, maar omdat dat wit is, kon ik op een gegeven ogenblik niet meer goed zien hoe het daaronder er nou uitzag. Stalgenootjes met paarden met mok die scheren de onderbenen en kootholtes. Hoe staan jullie hierin? Ely heeft alles nog, vooral vetlokken doen toch veel met weglopen van water niet de kootholtes in lijkt mij...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:56

dankje :D Ja Polly heeft nu echt veel nodig, valt ook weer meer in nu het winter is. Ik ga tussen haar en Set in staan en houd Set op afstand, en die gaat dan heel lief tegen me doen en haar hoofd kantelen en zachte duwtjes geven en heeeel lief doen maar ze krijgt toch echt niet :+

Polly natuurlijk ook even plaatsen, die wijdt op geheel eigen wijze de stal even in. Gelukkig poepen ze (nog) niet in de stal!

Afbeelding

mm ik zou vetlokken zelf ook niet gauw wegscheren denk ik! lastig he mok, zo'n onhandige plek om te verzorgen.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:01

Hola!

Annika, mok is niet fijn.. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar bij ons op stal zweren ze bij sudocrem.

Tam, raar van dat stalgeld.. Ik mag toch hopen dat ze zelf in een boek opschrijven wat er betaald is...

Joyce, wat ziet Asal er goed uit! Knappe merrie!

Nicky, wat een braverik! Heerlijk zo de eerste drafpassen onder het zadel. Je zal vast een blije baas zijn!

Katja, geweldig die schuilstal! Heerlijk!

Ik heb net m'n stal opgezegd! En ben nog aan het nagenieten van m'n strandrit gister :).

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:02

Fijn van je stal en strandrit Lil, ik zag de foto's al op facebook (jaloers!)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:14

Ziet er goed uit Kat!!

Ik zou ook niet knippen/scheren bij mok, haal je alle natuurlijk bescherming weg, tenzij het een paard is met veels te veel haren aan de benen en die standaard met mok en rasp lopen. Want met zo veel haar kan je dat nooit fatsoenlijk behandelen :n
Sudocreme is idd iets soortgelijks :) Ik heb weleens gehoord dat uierzalf te zuur is voor mok?

Leuk Nicky!! Wat een topper he! :)

Ascal ziet er zeker goed uit Joyce :)

Mooi zo Lilian :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:53

@nicky zag het op fb maar wat goed zeg
@katja nou ook wel eens anders hoor whaha helemaal onder het zand maar poets het er gelijk weer af en nu ze een deken op heeft zit het wel aan de deken whaha, wat heerlijk die schuilstal ennuh leuke selfie
@annika ik weet nog van vroeger dat wij er tandpasta opdeden en droogzetters voor koeien uiers helpt ook erg goed
@lilian echt super vet je strand rit snap wel dat je er nog van geniet
@letizia thanx :D

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:35

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:40

Sorry ik heb niet alles bijgelezen.

Jim heeft van het weekend koliek gehad. Vermoedelijk door zand helaas, maar daarbij zal zijn weerstand ook wat lager zijn Door alle veranderingen de afgelopen tijd.
Zandkuurtje is besteld en ook maar meteen een vitamine shot. Kan iig niet kwaad.

Morgen ga ik nog bij een andere stal kijken. Het klinkt in ieder geval goed daar, voor een nette prijs. Ik zie er alleen tegen op om hem weer in een trailer te moeten zetten. Ondertussen gaan weer Nog Op zoek naar een eigen stuk grond. Waar we zijn geweest was super, maar echt te ver om vanaf ons huidige huis iedere dag aan te rijden.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:42

Dat ziet er goed uit die schuilstal! Ik vind dat altijd leuk om van die projecties te volgen; schuilstallen bouwen, alles opknappen, etc :)

Wat rot dat Jim koliek heeft gehad! Succes morgen met de bezichtiging :)

Ik zit nog even na te glunderen van vanmorgen :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 01:34

Wat ik uit mijn werk weet is dat je sudo/zinkzalf steeds goed moet verwijderen en schoonmaken alvorens je een nieuw laagje op de huid smeert. Hoe dit met mok en paardenbenen zit durf ik niet te zeggen.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:03

@adawi bah koliek das altijd rot werk
@joyce hetzelfde, de dit spul zorgt dat de uit droogt en dat is wat je wil met mok maar wanneer je laag over laag smeert is de functie van de zalf wel, zoete oli de restjes weghalen en dus opnieuw aanbrengen dik helpt ook totaal niet

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:37

Sudocreme krijg je helaas niet zo makkelijk verwijderd uit kootholtes, of je moet net als een aantal stalgenoten van mij elke dag de benen gaan wassen, maar daarmee haal je ook de natuurlijke bescherming weg en om mok nou iedere keer weer nat te maken...

Adawi, bah Jim koliek. Ik hoop dat ie het zandkuurtje eet (Ely verdomde het namelijk :P )

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:52

Oh wat naar, Jim koliek!
Ik geef ze met enige regelmaat slobber, geloof die van Subli met lijnzaadolie, schijnt ook te helpen om zand steeds een beetje mee te nemen (uiteraard preventief). En hier eten ze allemaal uit bakken in de paddocks om te voorkomen dat ze zand meenemen.

Ik gebruik zink-zwavelzalf bij mok en dus altijd icm vitaminekuurtje. Dat spul van Naf is ook fijn idd :j Toen Umoyax het zo heel extreem had heb ik dat ook gegeven voor extra boost, plus op advies van stalhouder steeds ingesmeerd met vaseline om vocht eruit te houden ofzo. Tijdje volgehouden en toen het (heeeel langzaam) wat minder leek te worden weer een vitaminekuur ingestopt en daarna was het heel snel over. Maar t blijft rot... Het scheen daar op stal ook veel voor te komen, je hoort dat toch wel vaker dat het ''in de grond'' zit. Nu weer nergens last van, ondanks de nattigheid.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:59

Zink moet je idd dun aan brengen en verwijderen met olie, maar meestal smeerde ik pas weer zink als de andere laag er vanzelf af was gegaan :) Wassen is idd niet zo slim bij mok :Y)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:36

en? al last van het vuurwerk?
Hier zijn ze aan het carbit schieten maar de paarden hebben geen last staan op stal met de radio hard aan

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:57

Paarden zijn hier redelijk onverstoorbaar. Umoyax eet, dus dan is er niks aan de hand. Aangezien die een beetje zijn mini-kudde heeft in zijn stalgebouwtje staan die beide dames ook heel rustig.
Net weer geënt, merk niet eens aan Umoyax wanneer de naald erin gaat, heerlijk paard is het toch ook met dat soort dingen :P

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:20

Ik kom vandaag niet op stal, maar daar in de buurt wordt weinig afgestoken, paardjes staan nu nog lekker buiten.

Ik maak nu de kootholtes elke dag droog met een handdoek en smeer er daarna dik uierzalf op. Heeft een antibacteriële werking, houdt de korsten soepel en beschermt tegen water. Gisteren voelde het allemaal al weer wat beter aan, dus hopen dat ik het zo onder controle krijg.

Ik kan waarschijnlijk mijn oude Barefoot overnemen van m'n stalgenoot, als ie op Dos past. Wordt het toch nog een rijpaard :D