Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:13

Och die succeswensen zijn niet nodig; ze vinden Daan meestal niet zo'n succesnummer _O- ik ga alleen als showopvulling :') maar het is en blijft mijn lieve knappe Daanbanaan :+:

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:14

Heel veel plezier marije!
gewoon lekker van genieten ;)

Ik ga morgen alvast wat ruimen. :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:43

Yep en hij ziet weer s wat van de wereld. Wordt ie ook mooi mak van :j

Genieten ga ik doen. Er is vast weer van allerlei moois te zien :9

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 07:13

Heel veel fun Marije!!!! Zet m op! *\o/*

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:16

Show was leeeeeuuuuuk! Daantje was braaf, natuurlijk weer té braaf maar hee daar heb ik 'm voor :D <3 4e van de 4, maar voor ons gewoon training: ander terrein, andere paarden, muziek. Komen denk ik nog wel wat picjes aan :D

De Kossack Stud is ook gaaaaf zeg! Show was superstoer! Er sprongen twee hengsten uit de ring en dartelden vrolijk het erf op, waarna Robbie doodleuk door de microfoon zei "Als-ie onderweg dekt, wel betalen hè!" _O- Geweldige kerel! :)) Ook superleuk om meerdere veulens van één hengst (Spiderman Kossack) in de ring te zien. Aan de ene kant veel overeenkomsten en aan de andere kant ook weer grote verschillen. Zo liepen er twee vrij sjieke veulens en twee hele grove, duidelijk renpaarden. Superinteressant! Hij vertelde ook nog wat over de hobby-fokkerij met KWPN'ers en jongens ik zou bijna weer switchen! :)) Bijna hoor! Maar man wat is die Ironman Kossack een stoer dier! :9 Dus geweldige dag gehad! :j

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:32

Leuk om te horen marije!
Ja dat je weer bijna een switch zou willen maken, dat kan ik geloven haha ;)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:22

Weer terug in het land en even vluchtig bijgelezen.

Jes wat een heftige beslissing om te nemen maar als het voor het paardje beter is dan is dat het aller belangrijkste...

En gefeliciteerd met jullie huis!

Yentl wat is Nour toch een showpaard. Knapperd :)

Nou ik heb voor mijn weekje ranch de brief voor Heteren eruit gedaan dus als het goed is ben ik ingeschreven... spannend! Deze week nog maar lekker oefenen en ontspannen op buitenrit dan komt dat vast goed ;) en het gaat om het idee. Niet om te winnen... (ik blijf het maar tegen mezelf zeggen haha)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 11:45

Gaat vast goed komen kim!
Als je maar plezier hebt dat is het belangrijkste. ;)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:16

proficiat Jessica, met je nieuwe woonst ziet er heel mooi uit! en prachtig hoofdstel!

en sterkte met de verkoop van NADA, sterkte!! ik weet hoe zwaar het voor je zal zijn die keuze te maken! ik zag ze al te koop staan dus ik wou je mailen, maar even uit mijn hoofd gegaan! Ga je nieuwe Arabier kopen, of toch quarter dan? of verder werken met TIE,,??

hier slecht nieuws donderdag wou ik de paarden van stal halen

over twee dagen verschoot shamilah en de buren hebben ursus draad, en ze ging omhoog kon haar niet houden en ze rende kei hard we hebben zo een draversbaan achtige gang, en de paarden staan daarin het midden.( en we gingen ooit die buiten kant langs de buren ook laten doen in hout maar nog even sparen want kost allemaal veel,) en ze sprong die ursus over, vernielde al de draden van de buren en hun flexibele palen, allemaal stuk! dan was er verstrikkeld in al die draden, trok ze alles mee en kwam ze los en sprong ze in die ursus zat ze vast met haar benen, trok ook alles mee en geraakte toch los! resultaat dan pas hebben we haar kunnen vangen, maar ze stond vol schrammen en sneden!

linkerachterbeen diepe sneden aan been, kogel en knie, allemaal moeten naaien, enzo!
andere benen mindere diepe sneden, op het hoofd, lichtere sneden enzo!
ze moet nu een week boxrust en dan moeten we kijken!

ik en zei beiden in chock, dus hopelijk geneest het allemaal goed en houdt ze er niets van over!

want ze is zo een natuurlijke stopper die rent tot het einde van de draad die stopt smijt aller eronder en hop doet rolback en zo gaat die van her naar der! is zo naturel! dus hoop dat mijn aanstaande reiningbier mooi geneest! IS OOK zo een fencer als nour,

YIL, mooie pics van super knappe NOUR!

dus sinds twee dagen veel verzorgen en herstellen! de buurvrouw wou haar ursus niet weg, dus overal over die pinnen allemaal van dat mouse dat ze rond de verwaringsbuizen zetten omgezet en vastgemaakt, nu allemaal palen ervoor van 1m80 boven de grond en dan overal al isolatoren, opzetten en dan 3 banden lint! dan is het toch meer veiliger dan!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:27

:oo ownee Glenn wat een drama!!
Snap het heel goed dat je beide in shock was. Jeetje is niet niks zeg.
Hopelijk geneest het allemaal goed en geen blijvende schade. :\

Wat betreft nadya gevalletje... Ja is en blijft een heel zwaar besluit. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel echt vrede mee heb nu. Ze is en blijft toch me meisje.
Ik loop hier natuurlijk al heel lang mee en nu dan uiteindelijk toch maar geluisterd naar mijn eigen lichaam en geest.

Ik ga hierna als nadya verkocht is, uitkijken naar een brave en toch met een eigen karakter, maar koel in de kop, quarter of paint.

Ja sorry dames en heer... I love the arabian maar mijn voorkeur gaat nu toch echt meer uit naar een quarter of paint. :o

Als het goed is komen er binnenkort kijkers voor nadya.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 07:54

Vind t wel jammer hoor Jes... Er gaat voor mij toch echt niets boven een arabier. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk en het moet ook bij je zelf passen. Zo zou een quarter of KWPNer echt helemaal niks voor mij zijn. Zou dan denk ik voor Andalusier oid gaan. Maar dan zouden er geen Arabs meer te vinden moeten zijn op de hele aardkloot hahaha! :D

Kim heel veel succes en vooral plezier in Heteren! You go girl! *\o/*

Djiezzzz Glenn wat is dat schrikken zeg! :oo
Hopelijk genezen de wondjes voorspoedig en blijven er geen littekens oid achter.
Hoor de laatste tijd zoveel over ongelukken met het jonge grut en de bedrading die ook veel en veel slechter af zijn gelopen. Dus wellicht geluk bij ongeluk dat ze los kwam!
Nu maar goed genezen en idd die dikkere banden zijn net wat duidelijker voor ze.
Beterschap voor t meidje en voor jou ook sterkte Glenn, zou ook hartverzakking krijgen, pffff....❤️

Hier gaat t niet echt super. De wond van Tie van de hartslagmeter is wel dicht maar is echt rotplek, kunnen niet op haar rijden want singel komt er dan tegen en dan loopt ze meteen weer onzuiver. Zondag DRHA.. Vrees dat we die moeten laten voor wat t is... -O-
Smeer nu bepanthen erop, kreeg die tip.
Tie geniet van haar opgelegde vakantie en staat nu heel riant naast de jaarlingen. Het is de enige die achter een enkel draadje blijft, lol! Zolang er maar te vreten is... :')

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil haar in de volgende hengstigheid dekken. Ik hoop echt dat dat gaat lukken want hippoexpres komt daar niet en moeten dus van ander transporteur gebruik maken. Er kan met die alleen op bepaalde dagen geleverd worden. Er werd geadviseerd haar te brengen, maar Zuid Duitsland is me echt te ver.

Yazahra is een ongelofelijk naarling hihi en heeft een enorme snotneus! Ze eet verder goed en heeft geen koorts, bitcht nog steeds iedereen rond en is natuurlijk ook iets wat de meeste jaarlingen meemaken maar hou t wel goed in de gaten.

Afbeelding

Nyhla gaat top! Haar eerste wormkuurtje afgelopen week gehad, het is allemaal prima, zo makkelijk dier! Ze is ook echt super goed gelukt! Papa en mama hebben elkaar enorm verbeterd en dan dus ook nog t karakter van Nour... Heel blij met die meid! <3
Ze staan nu lekker op de grote volle wei en dat heeft Jazzy ook echt nodig, die levert ook flink in op t veulen.

Afbeelding

Afbeelding

Nour gaat top! Gisteren met hem weer op en neer naar het dekstation geweest. Vriendin die mee was en m sinds z'n oude stal niet meer had gezien viel t ook op: hij is z'n oude vertrouwde en relaxte zelf weer! :)
Straks een rustig rondje maken met m. Super leuk teouwens dat vanaf die kant ik n stukje DD nog niet zo goed ken, dus we hebben weer wat te ontdekken! :D

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 08:46

haha ja een andalusier is ook leuk, maar die zou ik leuk vinden voor keer. Niet met wat ik ervan verlang.
Ik wil verder in de reiningsport en dan is toch de beste keus om te kijken naar een quarter of paint met reining aanleg. :j
Daar wil ik dan ook graag voor gaan.
Hoe leuk de arab ook is, ik ga het er maar bij laten voor wat het nu is.
Maar dat wil niet zeggen dat ik nog enorm geniet van jouw dame yil!
Ik denk idd niet dat DRHA verstandig is voor a.s zondag. Lijkt me to much.

Geniet van je ritje zo met Nour!
Altijd leuk om nieuwe plekken te ondekken buiten in de DD :)

Ik ga vanmiddag even naar wanroij. Even lekker kijken bij het wran NK en Cyann aanmoedigen. *\o/*
Laatst bijgewerkt door Bimmetje op 17-05-15 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 08:56

Veel plezier en GO GO Cyann!!! *\o/*

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:32

Hopelijk geneest Tie snel!

Nour heeft heel veel weg van Tie, ik hoop dat je Tie dan goed kan dekken mits juiste omstandigheden!

verzorg ZAARTje goed!
Nyla is echt knap en zoals je schrijft verbetering van mama en papa!

Jes, jammer dat je toch voor quarter of paint gaat, anders mss toch maar eens in oostenrijk of duitsland gaan kijken naar arabieren met reining aanleg! gut frontleitenhof, hebben er telkens op stock! baikal zijn zonen en dochters zijn ook heuse stoppers, net als hem! dus mss toch poging tot overtuiging!!

succes Cyan! wie gaat kijken naar ginds, zeg tegen Nancy dat ik nieuws heb van tdr white stone! had nancy gisteren gemailed want kreeg pas gisteren reactie van US dus!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 14:49

Ben benieuwd Glenn! Zou TDR white stone echt graag op June zien!

Ik hoop t ook Glenn, zojuist weer behandeld. Korstjes nog niet allemaal weg maar ze is in ieder geval niet meer zo gevoelig op die plek. We blijven smeren... :\
Yazahra ook al stukken beter, nog wel dikke klieren maar minder en helderder snot. Knuffelde me helemaal omver die lieverd.
Daarvoor ook nog even in de wei gelegen met Nyhla als gezelschap. Nieuwsgierig Aagje vond t wel gezellig. Ze is echt ubercute, rent harder dan mama en voor niks bang! Love her! <3

De ovhtend super begonnen met n ritje met Nour en een mooie arabische dame. Deze was zo onder de indruk van Nour dat ze onderwespontaan kats hengstig werd! _O-
Ondanks het gelonk en gepies bleef Nour gentleman, heeft alleen een enkele keer gehumd, braverd! Trots op mn ventje! *D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:58

Heb het doorgegeven Glenn! :)

Cyann heeft het weer super gedaan en wat zagen ze er beide goed uit!!
Zo werd ze onverwacht ook nog allround champion! Toppertjes!

Wat goed om te horen yil dat nour zo lekker cool is. Fijn dat je weer van hem genoten hebt.

Glenn bedankt voor het meedenken.
Maar ik heb definitief besloten om niet meer voor een arab te kiezen. ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:58

Bimmetje schreef:
Glenn bedankt voor het meedenken.
Maar ik heb definitief besloten om niet meer voor een arab te kiezen. ;)

en dat is trouwens niet alleen vanwege sportrichting, maar ook vanwege mijn lijf.
Iets meer steady, dat is wat ik graag wil. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 18:01

Misschien kunnen we Tie klonen... :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 18:01

hahahaha :')

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:06

of een LOOK AN LIKE VAN tie, zoeken!! iets die kwa bouw en stijl op haar lijkt toch een arab! Maar ik snap je Jes, je keuze is gemaakt, en iedereen zijn keuzes en meningen, hou ons op de hoogte welke quarter of paint het gaat worden!

en wow dikke proficiat aan CYANN! die doen het toch maar!

mvg Glenn

net haar proberen te verzorgen, ze is nu erg wantrouwig op die benen dus terug enorm veel tijd steken in stil staan belonen, voet geven en dan poging tot verzorging, maar ze blijft dan toch nog zo lief! onze powerprinses!

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:47

Jeetje wat jammer van Tie zeg... Maarja dan liever wat langer rust dat het goed kan genezen, dat snap ik wel.

Jes wat stoer dat je toch voor je lichaam durft te kiezen, zelfs als je dan een keuze moet maken die je liever niet zou doen. Als je een keer op luilekkerpaardje Gucci wilt hobbelen mag je altijd eens langskomen ;)

Gisteren zelf na een week vakantie(voor mij en Gucci allebei haha) weer gereden. Nou ik ga er niks meer aan doen voor de wedstrijd haha. Hij was zo kalm, relaxed en super alert op mijn hulpen. Ik heb steeds minder nodig merk ik dus voor de lol vaders eens hierna erop gezet omdat die ook weer wat meer wilt gaan rijden. Nou die schrok zich kapot zo makkelijk als Gucci is gaan lopen. Echt een super leerpaard waar je nog niet moe op word al had je het graag :P Dat is ook voor mijn lichaam wel erg fijn want zelfs op mijn slechte dagen kan ik nog zo met hem wegrijden. Heerlijk is dat.

Van de week nog maar even lekker ontspannen op de dijk en dan zondag zien wat er gebeurd ! :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:36

Jeetje wat schrikken van Shamilah Glenn, hoe gaat het nu?

Tie en Yazahra ook al in de lappenmand, beterschap voor beiden!

Wat een fijn dier heb je toch Kim, heerlijk hoor!

Jes ik kan het me goed voorstellen hoor. Behoud van jouw lijf gaat voor paarden, dat vind ik niet meer dan logisch. En als je met een wat stabieler paard toch nog steeds van de sport kunt blijven genieten is dat alleen maar fijn, toch? Maar dat maakt het er nu natuurlijk niet makkelijker op, ondanks dat je er vrede mee hebt. Ik vind het knap :j

Ik heb een topicje aangemaakt van Daantjes showdagje. Hij was verre van een showkanon, maar ik heb hem voor het brave, dus prima. Superleuke dag gehad op de Kossack Stud iig :j [ITP] Arabisch Volbloed Daantje op de D-show (Kossack Stud)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:43

Jeetje Glenn wat een vervelend nieuws! Hopelijk gaat het snel en mooi genezen!

Yil wat heb je toch een heerlijke paarden haha. Toppers stuk voor stuk! En idd Bepanthen is wereldspul! Gebruikte het zelf voor mijn tattoo en bij Zig voor mok! Goedkoper dan honingzalf en werkt naar mijn idee prima!

Jes, ik snap je besluit! Hoewel ik gek ben op Zig en hier echt een wereld paard aan heb, zou ik na hem denk ook geen arabier meer nemen. Wss idd een andalusiër of een paint/quarter.. Net wat ik dan vor ambities heb. Ik ga er natuurlijk vanuit dat Zig nog wel 40 jaar word. Dan ben ik 56. Ik weet dan niet of ik nog fanatiek wil gaan reinen haha.

Kim heel veel succes dit weekend! En vooral heel veel plezier natuurlijk!

Marije, wat is die daan toch een heerlijk ventje haha

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:49

Ik had vóór Daan eigenlijk nooit wat met Arabs, maar ben toch wel volledig om hoor! Het zijn voor mij toch wel blijvertjes :j Daan wordt ook 40, net als Zig :D, maar als er ooit een opvolger moet komen wordt het definitely weer een Arab! Als ik die mooie veulens hier op Bokt zie, en op shows in het land, dan ben ik oprecht blij dat de toekomst er rooskleurig uitziet voor het ras en dat generaties na ons ook kunnen gaan genieten van die prachtige edele dieren.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:02

Eerlijk is eerlijk.. Prachtig zijn ze zeker! <3 het karakter is ook zeker iets waar ik verliefd op ben! Ik weet alleen niet of ik die wendbaarheid en dat flexibele explosie gevaar nog wil als ik 56 ben! Marije jij hebt ook al van die goede afspraken met Daan! Fijn hè dat ze gewoon minstens 40 gaan worden haha