[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:39

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:58

Gaaf Kat, mooie kudde zo :)

Gefeliciteerd Yildiz, mooi resultaat :)

Mijn boef staat sinds gister met een dik been, zucht... Vandaag dus maar (mis)bruik gemaakt van m'n stage en een DA aangeschoten. Die gaf me een wonder trucje! Een theedoek of onderlap drenken in een zout badje, om het been wikkelen, bandage erover en dit 8 uur laten zitten. Ik had het 3 uur laten zitten, vond het toch eng dat het misschien warm zou worden maar beentje was weer dun en niet warm!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:07

Fijn dat het hielp Nicky, weet je niet hoe het kwam? Gistermiddag was je op buitenrit toch?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:14

Ik zou het niet weten... Gister buitenritje gedaan zoals we wel vaker doen en gewoon m'n 5 minuutjes draf, meer niet. Meestal heeft ie altijd wel wat als ik iets heb gepland dus er zal wel een vloek op rusten ofzo :P Zondag hebben we namelijk spelletjesdag op stal. Ga denk ik wel mee doen, is allemaal in stap, soort schriktraining :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:44

Kat, zooo mooi! <3
We gaan toch straks samen op bezoek bij Bren? :))

Vervelend Nicky, had die dokter nog een idee over hoe zoiets komt?
Een bandage met azijn doen ze ook wel vaker, niks nieuws, maar meestal wordt het daarna weer dik.

Yildiz, super! +:)+

Siel, leuk paardje, maar ik weet niemand.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:05

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:51

Leuke blousjes! Ik rij alleen geen western :')
Leuke poown ook Siel, maar heb mn handen enz al vol aan mn twee draakjes :P

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:59

Oh Yildiz, wat een mooie set! Ik denk dat paars heel goed bij Euforio zou staan, maar is wel een beetje vroeg om nu al te kopen haha!

Hmmm of misschien staat het Dos ook wel :D even over nadenken maar haha

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 16:41

YamaSaki schreef:
Leuke blousjes! Ik rij alleen geen western :')
Leuke poown ook Siel, maar heb mn handen enz al vol aan mn twee draakjes :P

Je kunt altijd nog switchen he, western is zo cool!!! *\o/*

Mooi is tie he Annika! Maar ben zo erg met die setjesverslaving dat ik deze waarschijnlijk volgend jaar toch niet meer aandoe, dus hoppa in de verkoop.

Vanmiddag trailer gepakt en heeeeerlijk ritje met Tie door t zand gemaakt, lekker crossen! Was zooooo fijn en zo lang geleden dat we dat hadden gedaan, Tie genoot! Gaan we vaker doen! Is maar 10 minuutjes op de trailerd dus echt goed te doen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 16:44

Hè gats Nick, het zit hem ook niet echt mee hè :\

Wauw, gave set zeg Yildiz, echt mooi :j Rij geen western, maar hou wel enorm van paars :D

Vanochtend met Djuun in de bak getraind, dacht met warmstappen dat ik een tikkende tijdbom onder me had (mevrouw was het er niet zo mee eens dat de rest al naar de wei was en zij nog even in de bak aant werk moest), dus dacht niet dat er veel van zou komen. Nou, had het niet meer mis kunnen hebben, ze ging fijn!!! :D
Nu 2x in de les consequent de galop meegepakt en het werpt nu al zijn vruchten af :j Ze was wel nog steeds beetje kijkerig vandaag, maar door veel afwisselen en af en toe de zijbalken die naast de hindernis die in de bak stond mee te pakken kon ik dr daar aardig van afleiden :j Nee, echt enorm fijn gereden, dus afgesloten op een goed moment :) Als beloning nog maar even buiten wezen uitstappen :)

Vanmiddag mijn badkamer grotendeels uitgezocht. Is bij winkel hier in de buurt vandaag najaarskorting, waarbij alles 21% korting had, dus dat was natuurlijk erg interessant. Heb toch weer lekker kunnen uitsparen :j

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 16:46

Heb western geprobeerd hoor :j
Maar het is niet mijn stijl :P
En ik hou te veel van springen en dressuur om te switchen :o
(hoewel ik dan weer wel van het zo licht mogelijk aan de hulpen en veel van op je zit ben xD ik was nogal vreemd op de manege en ben meer van de Klassieke Dressuur denk ik? Geen idee, eigenlijk hahaha)

Maar mn shet heeft wel een westernzadeltje en die krijgt ook nog een one-ear hoofdstel :j
Zadeltje heb ik toen gewonnen, en het staat superschattig xD

Setjes verslaving ken ik :j
Ben nu al een drama en de ventjes zijn nog niet eens onder t zadel :')
Maar dan kan ik straks meteen in style beginnen :D

Fijn dat je zo een lekker ritje hebt gemaakt joh! :D
Echt luxe dat het zo dichtbij is :))

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:05

Verwend kreng ben ik! Nour staat natuurlijk direct aan de Drunense duinen en dat heeft Tie ook altijd gestaan, dus ff wennen nu met de trailer...echt erg!

Paarse set is inmiddels verkocht, echt snel! :D

SusaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 13:08

Hoi hoi ik ben sinds enige weken een "stille" meelezer in dit topic. Ik heb zelf een arabisch volbloed merrie en vind het erg leuk te lezen wat de ervaringen van andere met hun arabjes zijn. Super leuk zo'n forum/topic waar je al je verhalen kunt delen. Stiekum ben ik wel erg benieuwd of het volgende voor jullie herkenbaar is en hoe jullie dit oplossen. Met mijn merrietje ben ik gisteren voor de tweede keer op (dressuur) wedstrijd geweest. Ze heeft een ontzettend lief karakter maar mevrouw heeft zo duidelijk haar wensen (mijn man vindt haar een verschrikkelijke diva lol). "Thuis" (op stal) loopt ze steeds fijner, alleen op wedstrijd lijkt ze alles vergeten te zijn en liggen haar prioriteiten duidelijk niet bij het rijden van de proef en laten zien wat ze geleerd heeft, maar liggen die met name bij de omgeving (das volgens haar veeeeel interessanter). Ze loopt de proef op een soort van automatische piloot (wat zich vertaald in terughoudendheid in tempo cq te weinig activiteit), waarbij ik soort van verander in een meerijder i.p.v. een berijder, en als ik daar wat op aan te merken heb mevrouw daar ter plekke wel even over wil gaan discussiëren (wat ik uiteraard liever toch voorkom midden in mijn proef haha). Is dit een typisch arabierentrekje of vooral karakter van mijn merrie en iemand toevallig tips en tricks om dit op te lossen? Kwestie van volhouden, veel weg, veel zien en ervaring op doen?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:13

Wow, das zeker snel Yildiz!

Welkom SusaB :)
Het klinkt alsof je merrie erg onzeker is op een vreemd terrein en daardoor in zichzelf keert en niet meer op jou let? Klopt dat een beetje?
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van veel ervaring op doen :) Zo klinkt het iig wel :)

Bijzondere buitenrit vandaag gedaan :')
Onder aan de duinen hoor ik een moeder nog bijna enthousiaster dan haar kinderen "Kijk eens, paardje!" roepen. Dus gevraagd of ze wilde aaien (kids dan hè :') ). Papa, stoere vent met tattoo's, bleef op gepaste afstand staan, want was doodsbang voor die wilde Arabier :')
Vervolgens rij ik het bos in, rijd er iemand met paard en wagen op het ruiterpad (lees: onze ruiterpaden zijn eigenlijk maar 1 paard breed), dus zij paard en wagen de bosjes in geparkeerd en gevraagd of Djuun het toch wel niet eng vond (Djuun verblikte of verbloosde niet, vond de schaduwen van het bos spannender dan dat wagentje). Heeerlijk galopje in het bos gedaan, echt ff een extra versnelling erop, oortjes erop en gaan met de banaan :D
Bos uit haal ik mn kletsen open aan een bramenstruik oid. Iig iets met prikkels, wat ik opzij wilde houden, omdat het anders in mn gezicht kwam en mijn vinger letterlijk bleef haken in een doorn. Was maar goed dat mijn moeder pleisters bij zich had, want ging lekker bloeden :+
En als klap op de vuurpijl zijn we vlak voor stal nog (ongevraagd) op de foto gezet door een jong stel dat met een spiegelreflex het prachtige Zeeuwse boerenlandschap (ofzo) aan het fotograferen was :')

Maar, al met al een heerlijke rit gemaakt :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:45

Yildiz, leuk om het setje gezien te hebben, haha!
Lekker hoor, crossen!

Milene. zelf rij ik ook klassieke dressuur en dat lijkt erg veel op western vind ik, ten minste, hoe ik het doe, haha! :P

Siel, top dat Djuun het zo goed doet!
Gaat steeds makkelijker hè? Het valt me op dat Djuun en Fuego altijd een beetje gelijk opgaan, (al is Fuego bijna 13 haha) hij heeft ook een gaspedaal tegenwoordig en gaat steeds fijner lopen.
Leuk afwisselend buitenritje dus! :')

Hoi SusaB!
Veel ervaring op doen en altijd rustig blijven, dan gaat het vanzelf beter.
In eerste instantie ook zeker de discussie niet aangaan, dat komt later wel als het echt niet beter gaat, maar meestal is het onzekerheid, wat Siel ook al zegt. :j

Fuego heeft vandaag Kim het grote paard ontmoet, hij was er behoorlijk kalm onder! _O-
We hebben samen een buitenritje gemaakt en Fuego is lief geweest!
Ook nog een stukje gedraafd, toen werd hij wel wat hieperdepiep maar geen gekke dingen gebeurd.
Tineke heeft foto's gemaakt, dus later nog meer, maar hier alvast een van mij die Nikita had gemaakt.
Afbeelding

SusaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:45

Sieltjuh dank voor je reactie :) klinkt logisch wat je zegt *D . Grappige is wel dat ze daar totaal geen last van heeft als je naast haar loop, maar dat ze idd in haar eigen wereldje beland als je op haar zit in een andere omgeving. Het zou voor haar ideaal zijn als overigens de losrijbak ook de wedstrijdring kon zijn ha ha. Is ze daar gewend en lekker aan het lopen, moet je weer van bak wisselen ;).

Ondanks dat je een buitenrit met uitdagingen had, lijkt mij dat idd zeker genieten met dit weer {:}

SusaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:48

Hey MirandaFuego dank voor de tip, dan wordt toch veel op pad met de pony de komende tijd :) lekker veel zien en meer vertrouwen krijgen in elkaar om vreemd terrein.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:49

Ja SusaB, dat ernaast klopt helemaal, daar hebben wij ook erg veel last van, als je erop zit is mijne vergeten dat je er ook bij bent. :+

SusaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:54

Haha ja heel herkenbaar MirandaFuego! Toch fijn te weten dat ik niet de enige ben die zich soms door zijn pony vergeten voelt. Hoe herinner jij je pony eraan dat hij niet allen op de wereld is?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:11

Dat heb ik nog niet helemaal uitgevonden.. :')
Hij heeft het probleem met buitenrijden, dan is hij heel onzeker als er niemand naast loopt, terwijl hij wel graag een beloning vanaf zijn rug aanneemt, helemaal vergeten is ie me dus niet.. :D
Wij gaan gewoon ook steeds een stukje verder, dat lukt wel maar kost heel veel tijd.
Gelukkig heb ik veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel geduld. :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:20

Heeft Djuun ook hoor. Er naast ben ik er van overtuigd dat ik dr uiteindelijk langs alles krijg, maar er op kan ze soms ook onzekerder worden. Hoewel ze best dapper is op zich :P

Geen foto van Fuego en Kim samen, Miran? Kim is zon kolos :D
En ja, wat je zegt, Fuego en Djuun gaan best gelijk op :j Qua bakwerk dan, want durf denk ik wel te zeggen dat Djuun wat dapperder is buiten :P Maar wel fijn dat je het nu wel steeds meer doet :j +:)+

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:27

Welkom SusanB, ik ga mee in wat de anderen zeiden, verder nog geen idee want die van mij is nog niet onder t zadel :P

Haha heel avontuur zo een buitenrit!
Je maakt nog eens wat mee :D

Klassieke dressuur vond ik toen in die westernles ook wel terug, (denk k, heb mij nog niet zo verdiept in hoe ik rij maar denk dat t richting klassiek gaat haha).
Ik doe veel op gevoel enz en rekening houden met de natuurlijke bewegingen etc :) Die kop in de krul heeft me nooit zo geboeid :')

Fijn dat Fuego zo braaf was :j
Ik vind je cap ook leuk trouwens, eens een ander kleurtje!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:39

Blije foto Miranda, met smurfenhelm! Heerlijk!

Welkom Susan! Yentl (AKA Tie) heeft dat ook, vandaar dat ik eerst altijd ff (als daar tijd voor is) ff rondje met haar doe over het terrein aan de hand. In de western starten ze altijd eerst met de in hand onderdelen dus das super! Kan ik showmanship starten en dan kan ze daarna de andere onderdelen gewoon onder de man doen maar heeft ze die bak lekker al gezien.
Nour heb ik nog niet gestart natuurlijk maar op vreemd terrein met allerlei dames erbij merk ik dat t heel goed werkt wat Parelli oefeningen te doen. Dan moet ie nadenken en heb ik z'n aandacht! :D

Vandaag Tie verwendagje gedaan, lekkere massage en wat getut, ook met Zaartje. Die wordt steeds aanhankelijker (of ligt dat gewoon aan mij :P ). Als ze m'n auto hoort komt ze al blij aanrennen, uber cute <3
Jazzy mocht vandaag aan de Longe en wat geoefend met stemcommandos (die zaten er echt niet goed op), zon braaf en leergierig paard, heerlijk!
Ze is nu 4 maanden drachtig en begint echt te veranderen, mooi aan t uitzwaren en volwassen te worden. <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:41

Goed dat werken met Djuun zn vruchten afwerpt zeg :j ook jaloers op je buitenritje!

en jeej badkamer uitgezocht! Lijkt me echt leuk :D

Jaloers Yildiz op die duinen van je!

Miran ook jaloers op jouw ritje!

Ik heb geen ervaring met wedstrijdterreinen, maar oefenen is key!

Hier wordt het bijna saai maar het gaat supergoed :D Ilya flirt er op los bij Blue en ligt lekker naast haar als ze graast, mama staat dan rustig verderop te grazen. Daarnaast vindt hij aandacht steeds geweldiger worden en zoekt hij me echt op. Hij eet ook mee als een bootwerker en groeit goed, trots!
Blue en Set gaan beide ook supergoed, zijn gezond, lief, blij, niks meer te wensen!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:42

Dat klinkt als een superdag!
Echt leuk dat het zo goed gaat :D
En schattig dat ze je auto herkend haha slim paard :P