Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:59

Wow :oo en toen kreeg ik zojuist bericht dat mijn custom made hoofdstel klaar is. Zo gaaf geworden! <3

Afbeelding

Vanmorgen weer fijn gelest met yentl. Wat ging het lekker.
Erg veel geleerd en dat was te voelen. Wat werd ze fijn en ging echt zoveel beter lopen ineens.
En dan krijg je zoiets.... *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:45

Waauwie wat een onwijs gaaf hoofdstel!!!
En die foto's ga ik wel even gied aan Zig laten zien.. Kijk! Zo moet het!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:53

Woooow Jes wat een onwijs gaaf hoofdstel! :):) superstoer die two tone!

Mijn hoofdstel duurt nog even. Het blijft moeilijk communiceren met die dame, maar ze heeft me nu verzekerd dat het er binnenkort is. Wat binnenkort inhoudt is nog even de grote vraag... :Z

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 06:49

Gave Bridle Jes! *D

Ja was ook leuk de les van Jes en Tie te zien. Kregen best lastige oefeningen die Tie nog nooit had gehad, bv in contra galop aanspringen, vasthouden en vanuit daar wissel maken. Haar wissels werden er stukken beter van, mooi te zien!

Stops verbeterden ook! :D

Afbeelding

Yul was ook gezelli mee! Onze cojboj <3

Afbeelding

Afbeelding

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:01

Ik ga weer proberen vaker te reageren, zo druk met school en de paardjes dat het er elke keer niet van komt, sollyy! Y;(

Poeh Nena lastig zeg! En hem tijdens wedstrijd op stalletje zetten, settelt hij daar of dan juist nog erger? Ik zou idd gewoon vaak op pad gaan, maar echt de duur kort houden. Bij een wedstrijd dan maar 1 onderdeel starten, wachten tot hij weer oke is en dan klaar en naar huus. Of veel op verschillende locatie's lessen en clinic's volgen, maar het hem dan lichamelijk niet te zwaar maken. Hij moet het nog wel kunnen handelen namelijk.
Ik merkte bijvoorbeeld achteraf dat de oefendag voor Raff way to much was, de indrukken, de nieuwe omgeving, 3x een uur bezig zijn, 3x een uur op stal staan gillen en dan dat geprut op SSH oefeningen (dus veel stilstaan, continue scherpe overgangen vragen, veel gepriegel op vierkant staan) dat was op dat moment totaal niet fair voor hem. Hij had er veel beter mee omgegaan als de eerste keer op andere locatie enkel wat basis volg werk, balken werk of longeer werk had geweest van een uurtje max, erna uurtje op stal en dan naar huus.. maarja das achteraf.. we hebben ervan geleerd laten we maar zeggen.
En het wisselt ook per paard en per keer wat op dat moment het beste is om ze oke met de situatie te krijgen, alleen is het nadeel van clinics en wedstrijden, dat je daar toch in een bepaald 'format' aan het rijden ben, waardoor dat niet altijd mogelijk is. Eigenlijk zou je eerst naar veel verschillende bakken moeten gaan, waar andere paarden erbij rijden, maar dan geen les of iets en puur je ding doen zoals je thuis doet. Dan leren ze dat ook op andere plekken dat gewoon normaal is, zonder dat je gelijk nieuwe oefeningen gaat vragen zoals bij clinics, of toch op je punten wilt letten zoals bij wedstrijden.
Iig leg je zelf vooral niet te veel druk op, stapje voor stapje, dan komen jullie er vanzelf! :j
Zijn jullie erbij met dawra weekend? Dat is echt een perfecte, dan kan je desnoods ook halverwege een clinic stoppen als het too much wordt of eens een clinic overslaan o.i.d.

Tulip Cup was trouwens super leuk om naar te kijken! Heel gaaf zo'n grote western groep! En wat heb ik me toch weer verbaasd wat er allemaal wel niet mag bij de engelse rubriek zeg :') Terugvallen uit galop, geen probleem! Jury omver lopen, geen probleem! Afsnijden, geen probleem! Bokken en stijgeren, geen probleem _O-

Wij doen overigens ook mee in Heteren! *\o/*

Jesss gefeliciteerd nog met je huisje! En :~ wauwiee je hoofdstel!
Ben ook benieuwd naar die van jou Marije!!

Tie gaat ook weer als een speer! Toppers!

Goh Yil ben wel benieuwd over 10 jaar, 2 van die stoere mannekes op arabjes in de showring en mams aan het groomen? :o

Hier alles zijn gangetje, maandag ochtend allerlaatste deadline voor me scriptie *\o/* erna nog genoeg te doen voor het afstuderen, maar kunnen we iig 1 ding afstrepen.
Paardjes gaan super, Nadesh gaat echt met sprongen vooruit door de lessen en nieuwe opbouw van het trainen. Afgelopen zondag weer les gehad en met Raff zijn we nu bezig met stapje voor stapje overzetten naar het bit. Hij pakte het top op, dus denk dat we nog 2/3x met halster én bit rijden en we erna over kunnen naar enkel hoofdstelletje.
Huiswerk is de frequentie van het rijden per week opbouwen naar toch wel 3x per week, zodat de spiertjes vaker geprikkeld worden. Wel voorlopig nog lekker kort van duur houden.

Robien gaat a.s. week op vakantie (dus ik moet verplicht Nadesh uitlaten op het strand :):) zin annn! ) en erna willen we waarsch eens afspraak gaan maken bij Arthurs met allebei de pony's. Desh zijn zadel ligt wel oke, maar zeker nu hij echt goed rond gaat lopen, merken we dat het echt óp zijn rug ligt en dan wat onstabiel wordt. Voor Raff ben ik gewoon benieuwd of er opties zijn met boomzadels, Adje heeft als ik het me goed herinner, ook zo'n sensor pad, dus nu ik er ook op kan kunnen we beter kijken of die druk te ver naar achter komt of niet.
Begint nu wel echt te kriebelen om hem onder een western zadel te hebben en merk zelf ook dat ik het echt vervelend vind met het rijden in de bak.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:46

Haha Yil.. kijk maar uit die knappe kleine cowboy's nemen straks de hele boel van je over!

Fijn om te horen dat het goed gaat Canisia!!
Wat heerlijk om weer zo vanaf het begin op te bouwen en je paard vooruit te zien gaan!

Afgelopen zondag met Zig naar de clinic geweest van Michel Sandijck en daar heeft hij een uur lang keihard moeten werken.. maar juist dan gaat het beter lijkt wel. Zolang hij maar moet werken, heeft hij minder afleiding.
Met een wedstrijd is het toch anders.. bij de wagen is hij wel rustig, dus ik denk dat een box daar weinig verschil bij maakt. Het is meer de stress voor en met het starten van een proef.. ik kan hem dan minder "rijden"en moet meer aan hem overlaten, waardoor hij dan de kans krijgt om zich heen te kijken en geen concentratie meer heeft.

Het weekend zijn Priscil en ik er ook bij!! Als ik vrij krijg tenminste.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:07

dank je allemaal. :D
Ben ook super blij met hoofdstel en met super Tie natuurlijk :D
Yul is een echte cojboj! Lekkerding!

Canisia, fijn dat het goed gaat.

Nena, zig klinkt een beetje als nadya op wedstrijd.
een tip: pas op dat je niet teveel van hem gaat vragen in gespannen situaties. ;)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 23:19

Thx Jes!
Ja het is een maffe situatie.. er is geen pijl op te trekken. Ik let nu ook meer op zijn eten.
K geef hem nu magnesium (dagelijks) en vit. E/ Selenium (2 dagen voor, tijdens, en 2 dagen na een evenement) ook zitten we weer aan de homeopatische druppels en oefeningen op advies van Michael Hamerslag. Dit om te "detoxen"
Dus dat moeten we even afwachten.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 01:25

Jaa uhh je HEBT gewoon vrij hoor! Je moet! haha :D

Maar echt al super goed hoe je ermee bezig bent en je ervan bewust bent! Dat is al het halve werk :j Je paard kennen en kijken wat voor hem het beste werk. Is nu nog even zoeken, maar komt goed!
En ach jaa, die wedstrijden, dat komt ook wel vanzelf. Zolang je er maar lol in hebt!

Excuses nog voor dit ego gedeelte, want ik zit hier even op mijn grootste roze wolk ooit *\o/* Vanavond voor de 2e keer naar het strand gegaan. Aan de hand naar de duinen gewandeld en dit keer ook een stukje op het ruiterpad erop geklommen. Hier nog gewoon aan het touwtje vast bij Robina. Het laatste stuk ruiterpad wordt mega mul en met flinke hellingen, vind dat voorlopig nog veel te belastend voor hem, dus daarvoor afgestapt en ernaast geploeterd. Vervolgens eenmaal op het harde strand er gelijk weer op geklommen. Opstappen en afstappen doet die zoo braaf, alsof hij dit al jaren doet, ideaal.
Na paar minuutjes stappen was het even overleg van tja he wat gaan we doen.. losklikken? Tja wat kan er gebeuren, zou die gaan rennen, hij is chill, snapt de hulpen en is overal oke mee.. Dus ja hoe braaf wil je hem hebben en wanneer anders? Toen eerst nog even 2x zelf halt gehouden, ja die knop zat er nog perfect op, dus hopla losgeklikt. En daar rij je dan, los, op een megaa strand in je tshirtje in het zonnetje op je zelf ingereden pony *\o/* Wat een gevoel van geluk. Had het altijd gehoopt en in me hoofd dat het zo zou gaan, maar dat het ook echt zo gaat.. Dat de pony die 3 kwart jaar geleden zich half op de grond liet vallen van angst zodra je hem wilde aanraken, nu mij volledig vertrouwd en we samen op stap zijn, echt zo waanzinnig <3
Na 10minuutjes los stappen zelfs nog even stukje aangezet in draf, draafde heel scherp en rustig aan, 15meter gedraafd en weer rustig terug genomen, omgedraaid, naar Robina terug gestapt, nog een stukje terugweg gestapt, bleef helemaal chill, dus gestopt afgestapt en de rest aan de hand terug gelopen en nog stukje pootje baden in de zee meegenomen. Terug op het ruiterpad kwam nog wel even de arabier naar boven, toen stuiterde hij met staartje erop snuivend naast me :') Grapjurk.
Erna op stal nog heerlijk uurtje getut met zijn manen en staart, na genietend van het ritje.

Happy!
Afbeelding

Stukje wegdraven
Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 08:28

Je bent al op diezelfde tour als ik nena.
Nadya krijgt standaard magnesium bij haar eten, ook al verschillende homeopatische druppels geprobeerd. Maar daar merk ik totaal geen verschil in. Ook krijgt Naad suikerarm voer. Is misschien ook nog wel voor jou een aanrader. Dat deed bij naad echt heel veel!
Ik voer nu Safe & Sound van Dodson & Horrell. Echt super fijn en goed voer! Ik bestel het altijd online. Is bijna nergens verkrijgbaar. Naad krijgt nooit appels wel wortels. Van appels word ze een bom op poten. haha
Ja ook ik ben er al lang mee bezig. Maar mijn voer zit nu wel goed gelukkig.

Canisia, wat goed zeg! Snap dat je op die roze wolk zit.
Echt super. Geniet er maar lekker van na.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:13

Canisia ik zag het gister al voorbij komen op fb. Wat gaan jullie toch geweldig! Wat heerlijk dat je ook dat gevaarlijke strand hebt om gelijk op te oefenen.. dat is al het halve werk! Braaf paard en brave Canisia haha <3

Zig krijgt van stal basis sport brok.. maar dit ga ik minderen van 2x een half naar 1x een half en een kwart. Dit omdat we pas toch over zijn gegaan op het voeren van kuil ipv hooi. Hij heeft natuurlijk die allergie maar het kuil is nu zo droog dat mijn staleigenaresse het persee wilde proberen. Ik zelf ben hier minser blij mee omdat ik huiverig blijf voor kuil.. maar tot nu toe gaat het goed. Hij komt alleen wel aan en er is niet meer tegenop te rijden. Zelf geef ik hem linamix (wat ik wil afbouwen tot mijn ton leeg is) en muesli zonder haver van treurniet en low sugar brok van treurniet. Dit is van beide maar een beetje om alle poeders en druppels te mengen. Dit doe ik liever zelf dan dat ik het laat doen haha.

Van de druppels merk ik bij Zig opzich wel snel resultaat. Heb de druppels op advies van Michael Hamerslag gekregen nav. wat hij voor problemen/blokkades ontdekt bij Zig. Ik loop weg met die man haha. Hij heeft ons al zo goed geholpen het afgelopen jaar.
Zig ontploft verder ook niet ofzo. Waar ik hem 2 jaar geleden nog niet aan kon raken met een natte spons sta ik hem bijv. nu los achter een touwtje met een tuinslang met koud water zijn hoofd te wassen. Het rijden zelf gaat ook super en ik rij zo goed als moeiteloos zonder martingaal en neusriem meer.. Zelfs als ik buiten uitstap gaat dat met een losse teugel.

Alleen die wedstrijden.. Waar zijn gedrag ook prima is, maar hij alleen gaat binnenvetten.. Konden ze het dan maar even zeggen haha

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:25

Nou vandaag dubele gevoelens!
Jeetje wat een dag zeg....

Vanmiddag zijn we de koopakte gaan tekenen voor ons nieuwe huis.
Dus vanaf nu zijn we definitief nieuwe eigenaar van dit prachtige huis! *\o/*
Afbeelding

en iets daarvoor de moeilijkste beslissing van mijn leven gemaakt.
Ik heb definitief de knoop doorgehakt en Nadya te koop gezet.
Het is zwaar en erg moeilijk, maar het is gewoon de beste keus. ;(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 17:31

Heftige beslissing Jes maar totaal begrijpelijk!
Hoop dat ze een fijn baasje en een nieuwe start gaat krijgen.
Sterkte meis... :(:)
En idd dubbel want ook onwijs gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:33

thnx lieve yil :+:

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:29

Jeetje Jes wat een beslissing en wat ontzettend knap dat je die hebt kunnen maken. Zal niet makkelijk zijn geweest. En van mij ook heel veel sterkte de komende tijd. Erg dubbel idd, want je huis ziet er prachtig uit, echt supernetjes!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:34

Woowie Jes, die zag ik even niet aankomen :oo Wat een onwijs lastige beslissing moet dat zijn geweest zeg! Heel veel sterkte toegewenst :(:) Mag ik vragen vanwaar nu toch dit besluit is gekomen?
En aan de andere kant heel erg gefeliciteerd met jullie mooie huis! Gaaf! Erg dubbel zo onderdaad, jeetje wat lastig!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:53

de hoe en waarom.... dat laat ik even voor wat het is. Het is al moeilijk genoeg zo.
Het enige wat ik erover kwijt wil is dat het voornamelijk aan mezelf ligt nu.

Dank je allebei.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:00

Snap ik hoor, heel veel sterkte ermee ;(

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:07

Het is zonde om zo'n talentvol paard dan maar te laten lopen.
Terwijl ze bij het juiste baasje nog zoveel kan bereiken. (in de sport of in de fokkerij)
Ze is nu nog jong en heeft een onwijs mooie pedigree.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 22:26

Ahh arme Jes.. Wat een beslissing zeg!
Wat zal je dat meisje gaan missen! Maar uiteindelijk een mega zware maar misschien wel goede beslissing. Het is te hopen dat ze minstens zo'n geweldig baasje vind als dat jij voor haar bent geweest.
Heel veel sterkte.. want ik zou me toch niet moeten voorstellen om mijn maatje te moeten missen!

Wel MEGA GEFELICITEERD met je mooie huis!! Lekker daar op gaan focussen! <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 06:44

Geef ik Nour vakantie, doet ie?
Niks als fencen, stoppen en rollbacks maken... _O-

Afbeelding

Afbeelding

Voor t hele topic;
[ITP] AV hengst Yanour Hayati is showing his WILD site!

Reindert is zaterdag langs geweest en heeft n slordige 3000 platen geschoten van al m'n kanjers! Super blij mee en zal komende week nog wel meer gaan spammen. :P

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:25

Wat is het toch een vreselijk knap ventje Yil!! <3

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:17

mooi yil! Gave pics!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:51

Hij is zoooooo gaaf Yil!

Zo ik ga morgen lekker rennen bij de D-show bij de Kossack Stud! :D Ben benieuwd hoe het daar is, nog nooit geweest. Zin in!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:05

Tof marije!! Ik ga het niet redden, anders had ik komen kijken.

Heel veel succes en vooral veel plezier!! *\o/*