[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:43

Haha, volgende keer filmen idd :))

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:44

Zal kijken of het straks nog lukt, hij zal wel niet zo snel opgeven :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:46

Mannen he :P

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 01:39

Ik heb bewijsmateriaal _O-

Zo simpel eigenlijk als ze het door hebben. Er zat nog een haakje onder maar die is nu vervangen door een zwaardere haak waar hij niet bij kan.

Het is wel donker dus je ziet het niet heel goed. Je hoort de ventilator (klinkt heel hard maar is in rl niet hoor, net als met wind op de film)

http://m.youtube.com/watch?feature=yout ... ata_player

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 01:49

:') :') :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 10:16

Geweldig Ilona :')
Maar wat is het toch een leukje!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 10:36

oooooh wat een leukerd is hij toch :+: op bewegend beeld vind ik hem helemaal geweldig :D snap dat je hem hebt gehouden, die blik! Leuk dat je het op film hebt :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 10:45

Wat een boefje is het zeg! Hoe oud is ie nu?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 10:53

Ik vind Jass idd echt prachtig!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:28

ik was net bij Set en vond haar manenkam een klein beetje stijf, misschien voer ik toch verkeerd. Merrie staat 24/7 buiten en er staat nog wel gras maar daar zal weinig voeding inzitten, verder hooi en ik geef dus wat muesli, geen enorme hoeveelheden maar zal dat dan toch teveel zijn? Ze krijgt elke dag soms om de dag 1 voerschep muesli. (wanneer ik er ben, soms is dat elke dag, soms zit er een dag tussen). dat lijkt me toch helemaal niet veel.. Volgens mij is het nog niet eens een kilo ik zal straks eens even wegen. Ik denk eerder 700 gram. ze staat in weer en wind buiten en loopt altijd rond, en op dit moment rijden we niet maar dat hoop ik wel op te pakken (recreatief buitenritjes)
Ik voerde tot vorige week Natures best van Pavo, nu heb ik 2 muesli's in huis namelijk Subli muesli met kruiden en Pavo Care4life.

even gekopieerd dus zal misschien dingen instaan die jullie al weten :+ wat vinden jullie, even helemaal geen muesli?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:29

@katja die eerst foto van set wat schattig zeg
@ilona leuk filmpje en wat een vreselijk mooi snoetje zit er toch op heerlijk

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:30

Aahh wat een lieve complimentjes over mijn lieve gekke Jas <3 Hij wordt 2 in maart Nicky :)

Ik zou het niet zo goed weten Kat, mijn paarden staan niet 24/7 buiten dus denk dat het lastig te vergelijken is. Heb je het idee dat ze iets te tekort komt?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:42

Ik vind een schep muesli per dag toch best veel, zeker nu ze niet echt in het werk staat.
Ely krijgt nog niet eens een halve schep per dag...
Maar is natuurlijk per paard verschillend. Je kan het bijvoorbeeld vervangen door een vitaminen en mineralenbrokje, daar hoef je maar weinig van te voeren en zit toch alles in.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:47

Ja dat klopt wel wat jij zegt Annika. Asi krijgt idd een halfje per dag van de Huhgo brok. Oh ja, daar was ik nog benieuwd naar: hoe doet Dayem het op de huhgo Nicky?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 14:18

Vaak is het 1 schep om de dag, dus een halve per dag dan.. Ik heb een mineralensteen hangen en heb ook nog een zeewiersupplement.
Ilona ik denk niet dat ze iets te kort komt, dat sowieso niet. Ze krijgt dan dus juist iets teveel denk ik. Het rare is dat ik in de zomer ook al wat muesli bij gaf en de hoeveelheid nauwelijks heb veranderd, dus behalve de manenkam merk ik niks. Ja ze is voller maar heeft geen vet, dus ik ging er vanuit dat het het veulen was/is. Maar ik ga nu gewoon minderen met het voer want zo is het natuurlijk ook niet goed. Door Polly komt er misschien toch teveel voer de wei in.
Verder is ze heel vrolijk en zit ze goed in haar vel, misschien voelt morgen ook alweer anders. Ik ga het voer in de gaten houden sowieso.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:24

Haha wat een boef die Jass! :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:19

net n heerlijke buitenrit gemaakt, 3 kwartier zonder zadel gedraafd in het zonnetje <3 ze was heel braaf en vrolijk en werd verliefd op een ijslander die we onderweg tegenkwamen!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:22

Ik zweer nog steeds bij de kruidenmix van Hugho. Kost 2x zo veel maar je voert de helft minder. Dayem had ook een wat stijve manenkam maar sinds ik dit voer is dat niet meer.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:29

dankje voor de tip Nicky :) ik denk dat het een combi van gras en teveel muesli is en daarnaast nog mee gesnoept hebben van polly's lucerne. Ik zet jouw tip wel even bij de opties!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:34

Ooh die kop van Jass er ook bij! :)) boef! Ik ben blij dat wij schuifdeuren hebben, die krijgt Noah niet open. Zo'n sluiting als bij de stal van Jas krijgt Noah dus ook open, hadden we op vakantie standaard als se bij de paarden kwamen, de bovenste sluiting open gemaakt en de onderste zat nog dicht :+

Ik vind Set er nog goed uit zien :j raar dat ze zo'n harde manenkam heeft...

Ik heb vanochtend gesprongen met Noah, ging mwah. Hij tikt tegenwoordig steeds balken! Hij trekt de laatste 10 meter gigantisch aan op de hindernis en springt daardoor wat vlak met zijn voorbenen. Als het echt hoog (nou ja hoog :+ boven de meter) wordt gaat het beter maar rond de 90cm vliegen de balken om mn oren! Hij lijkt zich er ook niet aan te storen, tilt daarna ook niet beter zn benen op maar wilt NOG harder naar de hindernis toe... en als ik hem die laatste 10 meter af ga remmen komen we niet lekker uit of ben ik bang dat ie in de stop gaat... lastig :+

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:40

Noah is een beetje overenthousiast :P Heb je les?

Wij hebben vandaag lekker balkjes gelopen. The movingmachine 8-)
Afbeelding

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:43

Ja dat hoofd he :+ Vanmorgen weer wat grondwerk met hem gedaan, hij was errug braaf, zal wel goed geslapen hebben :+ Noah is ook zo'n grappenmaker dus? Past ook wel bij het beeld dat ik van hem heb, volgens mij heeft ie wel humor :D Oei, lastig met het springen!

Super dat Dayem het zo goed doet op het voer van Huhgo!

Klinkt als een heerlijk ritje Kat!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:45

Ja we hebben 2x in de maand springles in een groepje van 3, en 1x per maand privé springles als het wedstrijdparcours er nog staat. In de lessen moet ik hard werken aan zelf ontspannen, omdat ik hem te veel terug wil houden en tempo bepalen naar de sprong toe. Mag wel wat opvangen, maar niet tegenwerken. Zo moeilijk!! :') trainer is al wel heel blij dat hij niet meer zo veel weigert en een grote galop heeft ontwikkelt, maar nu slaat Noah een beetje door met zn galop :+

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:48

Mooie foto van Dayem, lekker spiertjes trainen :) Is hij nu los of werk je de longeerlijn weg?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:50

Jammer genoeg verkopen ze hier geen hugho -O-

Hmm, die Noah, te laag is beneden zij stand :P

Ziet er goed uit Nicky! Djuun gaat alleen maar springen (gewoon, over 3 drafbalkjes := ) en achterlijk doen met balkjes, oren er op en gaan met die banaan, grapjas :')