Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimvicious

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:38

Wauw wat een top prestatie Jes met Tie! Echt super gaaf! En dan Nour ook nog eens Europees kampioen! Je moet in de hemel zijn nu Yildiz ;) zo stoer! En wat een knap veulie :D heerlijk koppie!

Hier vandaag het beste verjaardagscadeau gekregen. Heavens aller eerste galop onder het zadel! En dat bij pas het 4e ritje! Zo enorm trots en voel me zo bevoorrecht dat ik dit soort paardjes heb opgevoed!

(Oké oké die barebackpad die ik krijg is ook wel heeeeel tof haha ;) )

Ik ben een happy camper vandaag in ieder geval! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:56

Aaaah thnx kimmie <3
En jij nogmaals van harte! Wat een mooi kade heb je gekregen hihi
Geniet ervan meis

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:36

Ja dus dat was ik Dus Jes, volgende keer praten we dan ook eens in real! :)

Leuke foto, met trots zie je de hele dawra club met big smile, Trots mogen jullie wezen, allen op jullie werk en de ruiter van Nour ook was echt mooi om te zien, en iedereen vond Nour zo groot Yil, terwijl je me juist zei dat hij niet zo groot is, maar groot Oogt, Sabrina die zich voorstelde aan jouw is ook heuse fan!!

Jes, vond ik ook wel grappig als de speaker, YIHAAA zei dat je ineens in volle speed vertrok en je een stopje wou maken, jammer de bodem was niet echt geschikt! :D :D :D }>

mooi meid YIL en mooie naam! Trots mag je wezen op beide kanjers, maar dan zeker op jouw Nour en Oma TIE,

en ja ik kom ook naar Tulip, ik kreeg van Johanna smsje, blij van je zondag terug te zien, ga je niet mee naar Tulip, ik zo jaja super, dus ik zal jullie terug zien!

Proficiat met je verjaardag Kimmie, en ja wat een zalig cadeau en die pad erbij als kers op de taart, die dag kan niet stuk!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:46

Hihi ja was wel grappig he. :D
Helaas de bodem was niet voor stopjes idd haha
Maar ach ja, was wel leuk, een beetje spelen. :j

Ja we moeten echt eens bij kletsen een keer.
Helaas heb ik moeten afmelden voor de tulip. Baal er enorm van!
Maar we kunnen dan een huis gaan bezichtigen en ik ga dat anders niet halen. :(
Dus heb helaas moeten besluiten om de tulip te laten schieten....

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:26

Bimmetje schreef:
Hihi ja was wel grappig he. :D
Helaas de bodem was niet voor stopjes idd haha
Maar ach ja, was wel leuk, een beetje spelen. :j

Ja we moeten echt eens bij kletsen een keer.
Helaas heb ik moeten afmelden voor de tulip. Baal er enorm van!
Maar we kunnen dan een huis gaan bezichtigen en ik ga dat anders niet halen. :(
Dus heb helaas moeten besluiten om de tulip te laten schieten....

Ik begrijp dat een huis belangrijker is , ik duim dat het wat is naar jullie smaak! Volgende keer kletsen we een keer :-)

jammer voor het afmelden maar sommige zaken gaan voor hey!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 22:28

Ja echt jammer! Maar hey Glenn wij zijn er nog steeds hoor met Nour en zowiezo rest van de dag! :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:34

YildizArabs schreef:
Ja echt jammer! Maar hey Glenn wij zijn er nog steeds hoor met Nour en zowiezo rest van de dag! :D

doe je mee met Nour de gereden klasse? of de ruiter die hem zondag reed dan?

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 22:40

Ja idd met Val om half tien!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:15

Wat een geweldig nieuws allemaal!!

Jes en Yil.. Onwijs GEFELICITEERD met deze geweldige prestaties en wat een prachtveulen weer!!

Kim.. Jij ook nog gefeliciteerd! Je kan geen beter cadeau krijgen dan het gevoel dat je gezegend ben met het allerste heerlijkste eerste echte galopje!

Met de Western Riding Cup de 19e, ging het bij ons ook niet helemaal zoals de bedoeling was. Sinds Zig zich zo geweldig is gaan gedragen tijdens en na zijn training bij Krista zijn we met (galop)springen vooruit gegaan. Hij gedraagt zich voorbeeldig. Zelfs in het bos, waar hij het eerst op een rennen zetten als hij schrikt, blijft hij nu netjes staan.
Dit laatste word een beetje een probleem.. meneer gaat binnenvetten!
Vorig jaar met de Fall Show kreeg Zig last van stress koliek. Ik dacht dat dit eenmalig was, omdat we voor het eerst een lange dag op wedstrijd waren.
Nu kreeg hij dit helaas de 19e met de Western Riding Cup weer!
Hij gedraag zich braaf, maar ik voel aan hem dat hij heel veel spanning heeft en is er dan ook niet helemaal bij met zijn hoofd. Hij gaat overdreven zweten en loopt als een hengst de longen uit zijn lijf te gillen. Gek genoeg schijt hij zich wel helemaal leeg.
Na zijn eerste onderdeel (trail) stond hij als een idioot te trillen en wil gaan liggen.. gelijk singel af en stappen. Appel er in en uiteindelijk komt hij dan weer tot rust bij de wagen met een zak hooi.
Hierna merk ik gewoon dat hij helemaal gesloopt is en dan heb ik nog maar 1 onderdeel gedaan..

Conclusie na een lang verhaal: Ik heb geen idee wat ik hier tegen kan doen.
Wel weet ik dat ik meer met hem alleen weg moet en clinic's en wedstrijden op vreemd terrein moet rijden. De spanning en vreemde dingen opzoeken zodat hij er aan kan wennen.

Nu gaan we 3 mei beginnen aan het echte werk!
Een reining clinic van Michel Sandijck op Goldenway!!
De eerste stapjes naar een REININGBIER!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 08:40

Gaaf zon clinic Nenaa!!!

Wel onwijs vervelend dat Zig zoveel last heeft van wedstrijd stress...
Wellicht dat je de oplossing kunt zoeken in het aan het denken zetten van je paard.
Wat voor mijn paarden helpt als ze afgeleid en onrustig zijn om Parelli oefeningen te gaan doen, hele moeilijk rechtrichtoefeningen etc.
De aandacht komt terug bij mij en op de oefening.
Wellicht kan Irene Smeets hierbij helpen. Ze geeft fijne cursussen en clinics! Kijk maar eens op http://kings-crossing.nl

Was trouwens weer echt gezellig op de Tulip! Nour heeft t ook weer top gedaan en toen ik die mooie grote western klasse zag begon t wel weer te kriebelen.
Dus zit er nu hard over te denken om Nour na z'n grote vakantie op te pakken en misschien de fall show mee te pakken. :):)

En natuurlijk nog even Nyhla spam:
[KS-ITP] Meet Yanyhla Hayati!

Ze is echt zooooo gaaf! <3

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:51

Hoe was je clinic Nena? Was ie hier wel kalmer?

Ik was helaas niet bij de Tulip, maar heb wel wat dingen meegekregen van Marijke, zoals een mooie plaatsing voor Nour bij de hengsten en idd de western klasse. Had er graag bij willen zijn, maar transport blijft voorlopig even puzzelen.

Hier trouwens nog gegadigden voor de ESWC 23 en 24 mei? Ik heb nog maar weinig inschrijvingen ontvangen... Kan nog tot 19 mei!

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:55

Ik stuur de aanmelding straks op! Vergeet steeds paspoort mee te nemen van stal hahaha :P
Dan komen er 2 aanmeldingen in allebei twee klasse! Zin in!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 09:09

Oh die clinic van Nena was gisteren idd!! Hoe is t gegaan?! :):)

Helaas Marije wij hebben dan DRHA op diezelfde dag.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:35

Wat een heerlijke veulen spam!

Wat een mooie resultaten ook bij de Tulip! Ik heb al het een en ander voorbij zien komen op facebook!
Dan vind ik het wel jammer dat Zig die 3% mist.. Hij ziet er arabier genoeg uit.. En zelfs zijn ego zit mee! <3

Zo jammer dat er nog maar weinig inschrijvingen zijn!
Ik had graag meegedaan, maar dat wil financieel niet helemaal lukken.. Hoewel zo'n weekend voor Zig niet verkeerd was geweest.

Het aan het werk zetten is op een wedstrijd idd een probleem.. Ik clicker dan ook wel met hem op simpele dingen.. maar wanneer ik dan sta te wachten in de binnenbak of daar inrij is de stress het ergst.
Op het moment dat hij dan alleen die trail proef moet doen.. zijn zijn gedachten er gewoon niet meer bij. hij wil dan alleen nog maar om zich heen kijken. Ik vind het dan zelf ook moeilijk om meer te gaan "rijden" omdat dat mij mijn punten kost.

De clinic ging onwijs goed!
Geen stress koliek neigingen. We konden dan ook in een box staan ivm de regen, dus dat scheelt ook al een hoop.
Wel moest meneer even luidkeels (meerdere keren) laten weten dat hij vind dat hij hengst is. Verder heeft Michel ons hard aan het werk gezet en heeft hij geen tijd gehad voor gekke dingen.
We hebben een hele berg huiswerk mee gekregen en een begin gemaakt aan een spin.
Michel was verbaast dat Zig dit zo snel oppakte! Dit is natuurlijk arabier eigen haha.
We moeten van Michel hard gaan werken aan de verzameling in de galop door terug te gaan naar stap en weer aan te galopperen! Het terug rijden naar stap blijft een moeilijk ding.. Zig stopt het liefst met een sliding en stapt dan weer verder.. maar ik moet op m'n handen gaan remmen ipv mijn zit..
Dat word voorlopig rijden met handschoenen ben ik bang haha.

Al met al een heerlijke clinic en ik doe de volgende gewoon weer mee!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:16

Nena wat goed zeg van jou en zig! Reiners in prgress! :D

Wat een poppetje is het toch yildiz. <3
Nou heeft het top gedaan op de tulip. Kun je meer dan trots op zijn!

Marije, helaas, zoals yildiz al zei. We hebben dan drha, is op dezelfde datum.
Dus daarvoor gekozen. Wel super jammer dat er zo weinig inschrijvingen zijn.

Ik heb verder een beetje dubbele dag vandaag.
Vanmorgen bod gedaan op een huis. Vanmiddag om 15.00 zijn we tot een overeenkomst gekomen.
Waar we echt super blij mee zijn!
Minder leuk nieuws is toch wel dat er vanavond 2 pony's opgehaald worden en naar hun nieuwe plekje gaan. Gelukkig gaan ze niet ver weg en kunnen we ze regelmatig een bezoekje brengen. Maar het blijft toch erg moeilijk.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:28

Ja tuurlijk is dat moeilijk. Huis is fijn, maar afscheid nemen is nooit leuk. Sterkte, maar ook gefeliciteerd natuurlijk!

Ach inschrijvingen komen meestal laat binnen, dus daar hoop ik nu ook weer op.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 19:18

Jeeee we krijgen echt n reiningarab clubje zo! *\o/*
Gaaf dat t zo fijn ging Nena!

Proficiat met jullie nieuwe huis Jes! *\o/*
Afscheid nemen is naar, maar zijn t die twee die n onwijs toffe buurman gaan krijgen? Want dan kun je ze altijd nog blijven zien he?! Komt goed!

Vandaag DA geweest voor Jazzy om deze eerste hengstigheid op te volgen. Donderdag weer scannen om te kijken hoe d'r cyclus verloopt en dan volgende cyclus insemineren voor ET. Ik vind t allemaal erg interessant, heb ET nog nooit meegemaakt.
Verder heeeerlijk geknuffeld, Yul ook, met Nyhla. Wat lijkt ze toch op Nour qua karakter, echt n hartendiefje!
Ook nog met Nour geknuffeld vond ie ook niet vervelend. :D

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:33

Idd een dubbele dag Jes!
Vervelend van je mini vrienden! Maar wel heerlijk dat je ze af en toe nog op kan zoeken.
GEFELICITEERD MET JE HUIS!! *\%/* Y)(^)

Oehh spannende periode Yil!
Hou ons op de hoogte. En de knuffels zijn bij die gekke arabjes altijd wel welkom haha.

Het is jammer dat ik bij ons op stal geen spins en stops kan maken, dus dat word zo veel mogelijk clinic's op GW! Wat rijd zo'n reining bodem lekker zeg haha.. Het smaakt naar meer.. VEEL MEER!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 08:25

thnx meiden!

De meisjes zijn goed aangekomen daar en staan er mooi rustig samen.
Het huis, ja daar ben ik echt enorm blij om!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:04

Das wel een geruststelling kan ik me voorstellen Jes! Fijn.

Hier nog mensen die mee willen doen aan de AVS D-show bij de Kossack Stud op Hemelvaart? Ik ben geronseld, en dan word ik gechauffeerd, lekker chique, aangezien mijn auto nog steeds ziekjes is. Er zijn nog wat aanmeldingen nodig anders gaat het niet door.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:29

nope. Ik niet. Sorry marije! :)
Maar ik hoop van harte dat het door gaat voor jou en daan! :j

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:50

Och ik zou het niet zo'n ramp vinden hoor, ik doe meer mee omdat ik zeer dringend gevraagd werd :)) Maar voor de mensen die er erg naar uitkijken zou het leuk zijn als het doorgaat. En voor Daan ook wel weer goed om er weer even uit te zijn.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:22

Ik zou graag meedoen als ik gesponsord zou worden haha..
Maar helaas staan die nog niet in de rij #)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:33

Nena, heb je ook gekeken naar het NK in Schijndel 12-13-14 juni?
Inschrijfgeld is ook niet zo duur. :)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:33

Ik lees het net idd op Westerntoday, maar ik moet het even goed bestuderen want ik snap nog niet helemaal hoe het werkt geloof ik haha