Er zijn op een ALV van het avs een keer vragen geweest over het verplicht testen, of dit er niet uit kon als beide ouders vrij waren getest. Toen werd aangegeven dat de test niet 100% waterdicht is. Blijft lastig hoor..
Ik zou persoonlijk een echt goed passende hengst niet laten staan om CA maar het heeft natuurlijk niet de voorkeur.
Set_Elkol
Geplaatst: 25-09-14 18:08
hoezo hugho een autocorrect?
EK is helaas erg ver weg vanaf hier
wauw knappe Fu!
Vandaag heeft Ilya aan een touwtje meegelopen en is Set met mijn de wei uit geweest, beide kostte eigenlijk helemaal geen moeite jemig wat zijn die beide chill zeg.
Oh en over Blue heen gehangen terwijl ze los in de wei stond! Dat vond ze erg gezellig.
Sieltjuh dat stukje slaat echt op geisha. Al komt zij alleen lui over met poetsen of adh lopen, met werken niet echt. Bij geisha is het niet dat ze nieuwe dingen moeilijk vindt maar zij wilt echt serieus dat ik er ook moeite voor doe. Doe ik iets half half terwijl ik iets van haar verwacht dan doet zij het net zo min. Werkt wel prettig hoor moet ik zeggen. Daarbij is geisha bijvoorbeeld niet dominant maar als zij op stal klaar is met eten, en ik haar deken om doe, wil ze zich ook wel eens boos omdraaien. Oortjes in de nek en negeermodus
Maar dit is meer een merrie kwaaltje dan dominantie. Ze heeft echt respect voor me en ik ben haar zeker de baas. (Dat was ooit anders zoals jullie weten)
Zo komt de foto van week 3 weer. Het gaat lekker! Ik ben echt flink aan het trainen en 2 dagen vrij in de week. De rest balkjes draven en dubbele longe. Spiertjes blijven na een week serieus al meer staan dan voorheen.
Ilya met zijn stoere blauwe halster! Bleef hij rustig staan zonder mama? Het is eigenlijk de natuurlijke manier, in de zomer wat dikker en in de winter verbruiken ze het, dus zo erg is het niet. Fuego is helemaal niet zo vet, je kan zijn ribben makkelijk voelen maar die buik ziet er van voren uit alsof ie drachtig is...vooral als je inzoomt.
Zelfde halster als Yazahra hihi! Mooie kleur en staat hem goed! En fijn dat het eerste weg gaan zo goed ging! Scheelt ook als hij niet alleen blijft en tante Blue oplet.
Nie inzoomen dan...
Set_Elkol
Geplaatst: 25-09-14 19:03
Ja hoor ging heel makkelijk. Set laat hem wel eens achter bij de stal en gaat dan naar de grote wei, zijn ze beide heel relaxt onder (voor wie niet bij me is geweest, dan zijn ze best ver uit elkaar en kunnen elkaar niet zien). Ben erg blij met hun beide instelling.
Amy hoe gaat het met Nas en dr cyclus?
MirandaMalik
Geplaatst: 25-09-14 19:17
Mijn veulen vroeger brak in het begin de tent af, mijn vader moest hem toen vast houden in de stal en die lagen toen samen op de grond. Dat was ook een druktemakertje, maar na een paar keer oefenen ging het al beter. Toen hoorde ik dat verderop op de manege een veulen flink hard was gevallen omdat die over de deur probeerde te springen, toen was ik wel blij dat wij het zo hadden gedaan, ik vond het eng om hem zomaar alleen te laten omdat hij zo wild werd.
YildizArabs
Geplaatst: 25-09-14 20:02
Ff tussendoor, klein jippieajeemomentje.. Ik ben echt helemaal leip van 1 hengst Bey Shah, zit ook in de pedigree van zowel Nour als Zaartje, is geen toeval , maar goed krijg altijd kippenvel als ik die oude filmpjes van m zie. En dan zie ik vandaag een Film (en nog lange ook!) die ik nog nooit heb gezien! Das toch gewoon n cadeautje!
Knappe Ilya zeg! En knappe Blue uiteraard, wat een heerlijk stoere foto van die twee inderdaad!
Zag de foto van Geisha op fb, ze gaat er echt steeds beter uit zien, normaler op de een of andere manier Heerlijk, zo'n karakter! Umoyax had die werkinstelling ook... Nas niet, Nas vindt mooi zijn voldoende prestatie Maar moet wel zeggen dat als ze zo traag blijft ik bloedje wil trekken, al was het maar voor mn eigen gemoedsrust.
Ik weet trouwens nog niks Mis haar enorm, zal blij zijn als ze weer mee naar huis mag
Nee, had serieus een rolberoerte van de rekening en velen met mij Ze ging naar Bodegraven omdat ik de hengstenboer niet goed had verstaan, ik verstond Varsseveld en dat ligt tegen de Duitse grens. Vond ik te ver weg dus gaan kijken waar ze terecht kon en zo kwam ik viavia in Bodegraven. Maar toen bleek dat het sperma bij Holstud lag en die afstand is niet alleen goed te doen, het zijn ook zo ongeveer de besten in NL (en minder duur dan Bodegraven). Dus daar staat ze nu