Zelfs als weiland hier groter zou zijn, zouden ze het nog helemaal kapoet lopen. Die kleigrond blijft gewoon niet heel als het nat wordt en als het daarna gaat vriezen, krijg je helemaal enge situaties

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
set_elkol schreef:Ok dan weet ik dat in elk gevalzand en stro staan op nr 1, zand plakt ook wel maar is wel zacht en natuurlijk, en vind ik wel fijn om sowieso in de stal te storten. Ik heb gelukkig nog meer dan 8 maanden
vervelend dat jullie ook zulke erge blub hebben. Hoe gaat het met dikke Ely? Alweer dikker geworden?
__Nicky schreef:Nu we het toch over weidegang hebben. Ik wil Dayem eind april voor 2 maanden op het land zetten. Nu is er helaas geen mogelijkheid om hem langzaam aan het verse gras te laten wennen dus hij komt in één keer op een volle wei. Nu las ik horrorverhalen over gaskoliek en spierbevangenheid en als ik dat zo hoor, hou ik hem liever op stalwat zijn jullie ervaringen hiermee?
set_elkol schreef:Ik vind in een box met stro of zaagsel muesli van de grond voeren (ik bedoelde niet in een voerbak of emmerhaha) niet zo handig. In een voerbak kan sowieso prima. Wij hebben zelf zandgrond, maar er is ook veel klei meer in Noord Groningen. Dat is inderdaad veel onhandiger en ook enger.