Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 21:38

Oehhhh Jes welke is t geworden?!!! :wow: Ff appen hoor!!!

Goed bezig Marije! Nour is de komende maanden into dressage maar ben ook zeker weer van plan t te gaan oppikken. Mis de westerntraining nu wel en merk dat ik dan ook echt geniet met Tie nu de pleasure lekker er weer in te trainen.

Fijn Kim, das genieten toch en zeker met dit weer!
Gisteren ook lekker vrije middag gepakt en met Nour t water in. Ging super! Achteruit krijg ik m overal heen haha! :D

Afbeelding

Jazzy gaat nog wel even duren hoor of ze moet ons gaan verrassen (net iets voor haar!) |o

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:46

Lekker hoor Kim! Zal wel genieten zijn geweest.

Marije, dus je hebt nog even de puntjes op I gezet met paulette.
Ben benieuwd hoe jullie het samen gaan doen zondag.
Heb je trouwens je bestelde hoofdstel ook al binnen?

Yil, ik zal je ff appen. ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:27

Nou...puntjes op de i... Het is wel wat meer basis dan dat hoor :') We zijn er écht nog niet heel bedreven in :n Maar dat komt wel :D

Hoofdstel was ik een beetje ongerust over geworden, omdat ze steeds maar niet reageerde om mijn mails. :\ Later bleek dat alle mails naar haar spambox gingen, en dat ze nog moest beginnen...! En ook op mijn laatste vraag wanneer ze dacht klaar te zijn heeft ze weer niet gereageerd... Dus afwachten nog maar even.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:05

Jeetje marije. Dat is wel erg balen!
Heb je al betaald?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:18

Yep... Ik ga ervan uit dat het alsnog allemaal goed komt, maar communicatie en planning zijn niet haar sterkste kanten geloof ik.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:20

Poeh jeetje. Nou we gaan van het beste uit. Ik duim voor je dat het hoofdstel snel bij jou is.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:48

Jeetje balen zeg Rije... hopen dat het snog snel geleverd word...

Poeh wat was het onverwacht lekker weer vandaag! Heerlijk met Gucci naar buiten geweest en die heeft het uitgevonden hoor. Heeeeeerlijk gegaloppeerd echt flinke stukken. Hij word er super zelfverzekerd van ging zelfs een wedstrijdje met de KWPNer aan! Na een paar km even langs stal en toen naar de snackbar voor een lekker ijsje (dat lekkere was Gucci niet met me eens). Voor het eerst langs de grote weg en gewoon doen alsof je het al jaren doet is Guccis standpunt....

Trotse mama van die kleine gup!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:39

Na een paar maanden wil ik ook weer even wat van me laten horen.

Ik heb globaal wat dingen gelezen en natuurlijk de foto's en filmpjes gekeken.
De meeste van jullie volg ik wel op facebook, maar niet iedereen.

Welkom voor de nieuwe mensen hier!

Wat zijn alle paarden vooruit gegaan zeg! En wat een mooie hebbedingen heeft iedereen weer!
Zelf heb ik eindelijk een cadeau gekocht van mijn verjaardagsgeld (januari). Een hoofdstel met heeel veel roze glimmers.
Afbeelding

Ik heb een behoorlijk vervelende periode achter de rug (dit heb ik al eerder verteld). Inmiddels wel weer nieuw werk als dierenartsassistente!!
anderhalve maand geleden werd ik ziek.. een griepje dacht ik, maar na 3 weken was het nog niet over en werd het alleen maar erger. Toch maar naar de dokter voor antibiotica en de dokter vond het nodig gelijk maar bloed te prikken. Helaas bleek daar uit dat ik pfeiffer heb.
Dat is dus rustig aan doen en veel rusten en slapen!
Gelukkig heb ik een lieve mama die mij met Zig heel erg helpt en mij graag zondag naar Voorthuizen rijd en voor mij wil groomen.
Het is nu heel veel uitslapen en veel zitten als ik even wat heb gedaan. Het is vervelend maar komt wel weer goed! *\%/*

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:00

Ooohhhhh wat een mooi hoofdstel nenaavdw! En een leuk paardje ook! ;)

Ja hoor ik kom weer blij doen.... vandaag kwamen de oude eigenaren van Max kijken. Hij was zooo braaf. Zowel met vriendlief erop als bij mij! Netjes inbuigen, actief aan het been en zooooo kalm. Hij word echt met de dag leuker en volgens mij wisten de oude eigenaren niet wat ze meemaakten zo makkelijk als hij nu is. Tsjah vraag je je toch af hoe erg hij geweest is dan...

Daarna gucci weer met touwhalster gereden (stagenootje had mijn hoofdstel haha) en zowaar sinds de buitenrit laatst heeft hij de galop echt uitgevonden. Gewoon zelf willen gaan en blijven gaan. Moest hem op ten duur zelf laten stoppen want hij bleef maar gaan als ik hem de kans gaf :P . Voor het eerst maar eens stoppen dan vanuit de galop. Nou na twee keer was dat ook al de normaalste zaak van de wereld. Kontje eronder en koppie naar beneden... ik weet ook niet meer wat ik ermee moet haha. Ik heb een paard wat alles altijd maar wilt en leuk vind :) .
Nu maar een lesje met hem gaan plannen bij Wendy van Osch om het nieuw en interessant voor hem te houden!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:35

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 23:19

Jeetje, da's écht niet grappig Rije! Heb je verhaal gelezen. Geloof dat ik toch wel wat stressmomenten gehad zou hebben. Gijn dat je goede hulp kreeg en veilig thuis bent gekomen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:03

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:02

Jeetje Marije, wat een schrik!
Gelukkig bleef Daantje lekker rustig staan en is alles goed afgelopen.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:55

Die Daan!! Een stukje met de caravan cruisen en uiteindelijk gewoon een dag vakantie!
Wel balen dat je niet kon starten! Maar zie het als extra tijd om die vervelende galop te kunnen trainen haha. De auto inmiddels wel weer gerepareerd?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:38

Whahaha met de caravan :')

Jaaaa precies we trainen lekker door. *\o/* Auto moet ff wachten. Michel gaat t zelf doen dus dan moeten we even op jacht naar reserve-onderdelen.

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:05

sorry dat ik hier zomaar kom binnenvallen, maar ik vraag me al een tijdje iets af, en ik hoop dat er hier mensen zijn die er antwoord op weten.

Ik heb zelf een Arabier, en het is echt vreselijk om voor hem een goed (dressuur) zadel te vinden, omdat hij een vrij korte rug heeft.
Nu zijn natuurlijk niet alle Arabieren hetzelfde, maar hoe doen jullie dat met de westernzadels?
Die zien er allemaal toch een stuk langer en groter uit als een dressuur zadel.
Is een westernzadel zo anders dat het niet erg is dat deze wat langer zijn?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:20

We hebben hier inderdaad al heel wat zadeltroubles besproken SanneJas :j Ik heb speciaal voor mijn korte Arabier een roundskirt westernzadel. Die is boomloos, dus het stuk leer achter waar je zitvlak eindigt draagt niet mee, dus dat scheelt een hoop in lengte. Maar met (boom)zadels komt het idd erg precies wat wel en wat niet kan.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:57

Zo terug van Lille, leuk al die mensen terug te zien van arabland, maar zeker die van westernarabland,

Monica en Jannes snel gespot, dan ineens zag ik Yil, en dan kwam Jess met Tie inrijden, haar succes, gewenst, maar ze was in hyper concentratie dus effe niet kunnen bijpraten , WOOW, wat een mooie combi Tie en Yil, en zo ontspannen en telkens mooi in haar frame, iedereen had het over hen, zelfs geen westernmensen! Ook nog Nancy en haar gezin gezien en bijgekletst, allemaal stuk voor stuk leuke mensen!

En ja hoor DIKKE PROFICIAT aan Jes en Tie en ook Yil, met haar knappe meid, en dan ook nog Nour ook dikke proficiat, hij is echt zo luxe en gaaf! Knappe bink!

En ook met de dochter van Nour ben ik benieuwd Yil, als niet facebooker!!! :-)

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:15

:o
Jeetje Glenn, Dank jewel voor je mooie woorden.
Ik had idd wel iemand succes horen zeggen en ook bedankt gezegd toch? Maar geen idee dat jij dat was joh! Wat erg! Sorry (of was dat toch iemand anders?)
En hoop toch dat die mensen positief deden kletsen dan hihi :D

Jammer dat ik je niet persoonlijk heb kunnen spreken. Misschien volgende week tulip?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 21:16

Ja wat n topdag he?!! Super leuk je weer te hebben gezien Glenn en ja iedereen eigenlijk! Ook zo tof dat Nance, Leen en Cyann er waren!

En jaaaaaa, ze hebben t top gedaan! Kanjers zijn t!
Nour deed t super in de ridden classic en Tie mega in de western pleasure!
Trots op de combinaties, jee twee Europees kampioenen hihi! *\o/*

En natuurlijk verraste Jazzy me toch nog!
Met een druppel wax, de avond ervoor, werd rond 4.05 een werkelijk waanzinnig verfijnd merrieveulen geboren! Ik ben oma haha!
Helaas bagger pics dus hopelijk snel betere die haar schoonheid recht doen:

Yanyhla Hayati! ❤️

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:18

Het is zo'n mooi poppetje! <3

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:17

Bimmetje schreef:
:o
Jeetje Glenn, Dank jewel voor je mooie woorden.
Ik had idd wel iemand succes horen zeggen en ook bedankt gezegd toch? Maar geen idee dat jij dat was joh! Wat erg! Sorry (of was dat toch iemand anders?)
En hoop toch dat die mensen positief deden kletsen dan hihi :D

Jammer dat ik je niet persoonlijk heb kunnen spreken. Misschien volgende week tulip?

nope was ik hoor, no panic, ja hoor echt lovende woorden! :)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:19

YildizArabs schreef:
Ja wat n topdag he?!! Super leuk je weer te hebben gezien Glenn en ja iedereen eigenlijk! Ook zo tof dat Nance, Leen en Cyann er waren!

En jaaaaaa, ze hebben t top gedaan! Kanjers zijn t!
Nour deed t super in de ridden classic en Tie mega in de western pleasure!
Trots op de combinaties, jee twee Europees kampioenen hihi! *\o/*

En natuurlijk verraste Jazzy me toch nog!
Met een druppel wax, de avond ervoor, werd rond 4.05 een werkelijk waanzinnig verfijnd merrieveulen geboren! Ik ben oma haha!
Helaas bagger pics dus hopelijk snel betere die haar schoonheid recht doen:

Yanyhla Hayati! ❤️

[ [url=m/fdx1VM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige meid, dat hebben ze beide goed gedaan! Mooi geslaagde combi!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:48

Haha gelukkig dan maar Glenn!
Maar kom je zaterdag nou ook naar de tulip of niet?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 22:33

:D

Afbeelding

En nog n droogfoto van Nyhla die trouwens volgens plan eigenaar voorbestemd is ook n westernarabje te worden!

Afbeelding

Volgens Tal twee druppels water Jazzy.