Stout veulen 
Heb je al geprobeerd dr in de hand te houden als je poetst, Kelly? Dus niet vastzetten?
Joyce, nette punten hoor
Leuk commentaar 
Tam is goed bezig

Leuk om dat opstellen zo te zien, Nicky

Ik had vanavond ook weer wat bij Djuun
Ik was bezig met dr in de roundpen en opeens stond ze stokstijf stil. En maar naar iets kijken, dus ik kijk mee en zie wat wits zitten op de rand van de kippen/konijnen/eendenweilandje
Dacht eerst dat er misschien een kat zat ofzo (is nogal donker daar). Dus ik roundpen uit en richting weilandje. Kom ik aan, zit er een kip op de rand van de afzetting "op stok"
Stom beest, als ie de verkeerde kant op fladdert, staat ie buiten. Dus ik kip "gered" 
Kijk ik achter me, staat Djuun nog op precies dezelfde plek als waar ik dr had achter gelaten, naar me te kijken
Begrijp echt niet hoe hij twee! sluitingen open kan krijgen maar blijkbaar dus wel. Denk dat ik maar op zoek ga naar een hele zware haak die ik ergens onderaan bevestig zodat hij er niet bij kan. Vind het nu niet grappig meer
Mams natuurlijk over het draad heen om hem te beschermen.... Mijn theorie is dat hij tóen al heeft geleerd dat je beter netjes achter dat draadje kan blijven 
Supergaaf!!
) en verder gisteren eindelijk pas weer. Heerlijk even gepoetst en losgegooid...genieten is dat dan toch! 
In zijn box ligt hij heel veel, 's avonds als ik kom om hooi te geven voor de nacht, ligt hij altijd al te slapen dus ik weet vrijwel zeker dat hij 's nachts ook veel ligt. Nu weet ik natuurlijk niet hoe lang hij al in het gangpad stond maar hij durft dan op de één of andere manier niet meer terug zijn box in. Vanmorgen even gepoetst en gewandeld om te checken of hij nergens schade had. Twee wondjes op zijn achterbeen en hij oogt wat stijf maar toen ik kwam lag hij idd heel diep te slapen. Rond het middaguur weer terug om ze buiten te zetten en ik moest hem weer wakker maken. Dat krijg je ervan als je 's nachts gaat lopen spoken
Straks met mijn vader even goed ernaar kijken en een extra stevige sluiting erbij maken en dan maar een lekker zacht bedje voor vannacht fixen
T is ook zo'n lekker ding, maar niet altijd even handig
. 
Nu zit er onderin aan de buitenkant een haak waar hij absoluut niet bij kan en die gaat (als het goed is
Lief hè als ze liggen
hij is wel stout, kan je geen stiekeme camera ophangen
doordat ze nu de schuilstal hebben gaat de wei een hoekje om, en kan ze me dus niet altijd zien als ik aankom, dat was eerst wel zo. Ik riep haar heel hard en na 3 keer roepen hoorde ik een keiharde hinnik terug en kwam ze keihard het hoekje om aangegalloppeerd, eerst langs me en daarna met een mooie bocht naar mij (en de muesli