[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:45

Die Doortje is toch een sloopkogel, Annika :oo Stout veulen :P

Heb je al geprobeerd dr in de hand te houden als je poetst, Kelly? Dus niet vastzetten?

Joyce, nette punten hoor :) Leuk commentaar :)

Tam is goed bezig 8-)

Leuk om dat opstellen zo te zien, Nicky :)

Ik had vanavond ook weer wat bij Djuun :)) Ik was bezig met dr in de roundpen en opeens stond ze stokstijf stil. En maar naar iets kijken, dus ik kijk mee en zie wat wits zitten op de rand van de kippen/konijnen/eendenweilandje >;) Dacht eerst dat er misschien een kat zat ofzo (is nogal donker daar). Dus ik roundpen uit en richting weilandje. Kom ik aan, zit er een kip op de rand van de afzetting "op stok" :') Stom beest, als ie de verkeerde kant op fladdert, staat ie buiten. Dus ik kip "gered" :')
Kijk ik achter me, staat Djuun nog op precies dezelfde plek als waar ik dr had achter gelaten, naar me te kijken :')

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:57

Ja Jeanette :). Ses en ik komen bij jullie staan. Wat een fijne stal en een heerlijke bak!!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:51

Nette punten Joyce en fijn dat je je prijs alsnog hebt gekregen.

Geruststelling voor je Kelly dat ze zich iig al wat op d'r plek voelt.

Ik wordt echt niet goed van Bodegraven. Inmiddels al 4x gebeld en steeds werd beloofd dat het formulier die dag nog naar de verzekering werd gestuurd. Nog steeds geen bevestiging gehad. Heb nu een boze mail gestuurd dat ik deze manier van handelen echt niet op prijs stel en dat ze snel dat formulier op moeten sturen. Ik ga ze nu gewoon elke dag bellen totdat ze eindelijk hun troep regelen. Echt woedend ben ik hierom! Wacht gewoon al een dikke maand op m'n geld!!!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 07:06

Nicky, blijven mailen én bellen totdat ze uit hoop dat ze van je af zijn eindelijk doen wat ze beloofd hebben. Echt niet grappig om zó lang te wachten...

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:11

Niet leuk Nicky...

Jas is een gevalletje houdini zoals deze:

http://m.youtube.com/watch?v=o5snVfeb_K ... =c4-feed-u

Weer los dus vannacht -O- Begrijp echt niet hoe hij twee! sluitingen open kan krijgen maar blijkbaar dus wel. Denk dat ik maar op zoek ga naar een hele zware haak die ik ergens onderaan bevestig zodat hij er niet bij kan. Vind het nu niet grappig meer :n

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:41

Zo ik heb ook eindelijk weer een half uurtje tijd :')

:oo Houdini Jas. Vervelend zeg! Kan er niet een touwtje omheen ofzo? Doen we hier nog wel eens..

Umoyax heeft ook heilig ontzag voor draad, maar ik weet inmiddels dat hij als klein veulentje een keer onder draad door is gekropen en dat toen de paarden waar hij ineens bij stond niet zo erg leuk waren :+ Mams natuurlijk over het draad heen om hem te beschermen.... Mijn theorie is dat hij tóen al heeft geleerd dat je beter netjes achter dat draadje kan blijven :=

Lilian ik ben daar idd ook zo slecht in :') Gewoon keer diep ademhalen en ervoor gaan, vaak valt het toch best mee :P

Djuun weer ohz *\o/* Supergaaf!!

Mootje lekker gelopen met de kerst, heerlijk!

Ik was serieus trots op wat ik had gemaakt, vandaar de bord-foto's bij mij :=

Wat leuk, Dayem naar de amateurkeuring! En hij ziet er idd netjes uit met zn spiertjes! Leuk is dat toch he dat opbouwen, je ziet ze gewoon ontwikkelen!

Afgelopen dagen ben ik veeeel te weinig op stal geweest, had er gewoon geen tijd voor. Heel even geweest om Umoyax zn nieuwe hoofdstel te passen (mams wist het niet, heeft full gekocht en zó groot is zn hoofd gelukkig ook niet. Stond wel supergaaf :D ) en verder gisteren eindelijk pas weer. Heerlijk even gepoetst en losgegooid...genieten is dat dan toch!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:57

Zag je hoofdstel voorbij komen Amy, heel gaaf! Kun je hem nog ruilen?

Touwtje is wel een goeie hoewel hij die soms met poetsen ook losmaakt of iig probeert :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:08

@amy heb je een foto van je hoofdstel?
@nicky idd niet leuk kan het niet komen door de feestdagen?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:35

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:42

oh die heb ik idd voor bij zien komen erg mooi, kun je het nog ruilen?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:45

Net gemaild, maar zal toch vast wel goed gaan.. Mag toch hopen dat er een beetje coulance is met kerstkadootjes :P In ergste geval past het net aan, alleen de neusriem is veel te groot, alleen al het onderlegde gedeelte zeg maar past om zn hele neusje heen :')
Maar t staat m zooo gaaf :D

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:59

Wat een mooi hoofdstel, Amy. Leuk om te zien. Kleine veulens worden groot (niet zo groot dat full past :+ ).

Niet leuk, Nicky. Het kan best komen door de feestdagen, dan zijn er veel mensen vrij.
Maar focussen op de keuring, dat is wat leuker om naar uit te kijken. Dayem doet het al heel goed hoor.

Jas is een heel intelligente houdini. Hier op stal hebben ze van die schuif tralies. Dat blijft wel dicht zitten. Dat filmpje is echt grappig.

Nette punten Joyce (had ik dat al gezegd? Nou dan gewoon nog een keer, haha).

Djuun en de kip. Ja die kippen moet je in de gaten houden, ze kunnen zomaar gaan fladderen.
Lilian, fijn dat je een plekje hebt weten te vinden met mede arabier eigenaren.
Kelly, het kan best angst uit onwennigheid zijn. Dat ze haar draai nog moet vinden. Soms heeft dat een tijdje nodig.
Tamara en Noah gaan werken aan de middengalop. Lekker trainen.

ik zit nog steeds een beetje na te genieten van de eerste keer op het strand. Vos was zo braaf en rustig. Heel ontspannen zijn we over het strand geweest. Stap, draf, en een heerlijk rustig galopje. De foto's staan op facebook. Zo fijn dat het zo lekker ontspannen kan. Hij heeft waarschijnlijk geen idee dat er ergens een grote versnelling zit, en ik ga hem niet wijzer maken :D . Dat komt nog wel een keer.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:22

Hele gave foto's Ellen! Wat een heerlijk gevoel moet dat geweest zijn!

Jassie is wel een beetje zielig hoor :(:) In zijn box ligt hij heel veel, 's avonds als ik kom om hooi te geven voor de nacht, ligt hij altijd al te slapen dus ik weet vrijwel zeker dat hij 's nachts ook veel ligt. Nu weet ik natuurlijk niet hoe lang hij al in het gangpad stond maar hij durft dan op de één of andere manier niet meer terug zijn box in. Vanmorgen even gepoetst en gewandeld om te checken of hij nergens schade had. Twee wondjes op zijn achterbeen en hij oogt wat stijf maar toen ik kwam lag hij idd heel diep te slapen. Rond het middaguur weer terug om ze buiten te zetten en ik moest hem weer wakker maken. Dat krijg je ervan als je 's nachts gaat lopen spoken :o Straks met mijn vader even goed ernaar kijken en een extra stevige sluiting erbij maken en dan maar een lekker zacht bedje voor vannacht fixen :z T is ook zo'n lekker ding, maar niet altijd even handig :')

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:35

Dank je wel, Ilona. Het strand is best in de buurt bij jullie, dus wie weet komen jullie ook nog op het strand? Bokt meeting in Noordwijk of zo, voor de arabieren club.
Wat een verhaal van Jas, zeg. Dus wel slapen in de box, maar er niet meer in durven als hij er uit is. Apart paardje is het. Wie weet zitten de bakkabouters af en toe in zijn box, en Jas moet daaraan ontsnappen natuurlijk _O- .

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:46

Wie weet Ellen, lijkt me wel heel gaaf! Had je meegedaan aan een fotomeeting?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:54

Wat een boef die Jas! Klimt ie niet gewoon over z'n deur heen?

Boktmeeting in Noordwijk en ik heb er niks van gehoord????? :P Wel lekker dat jullie zo genoten hebben!

Toen ik bezig was de paarden buiten te zetten, wilde er eentje niet mee. Na wat aanmoediging zette hij een stap maar zakte half door z'n achterbenen. Eigenaresse gebeld. Paardje was al wat ouder en op. Hij zou eigenlijk over 2 weken worden ingeslapen maar dat is vandaag gebeurd, best heftig... Hij heeft erg gevochten tegen de sufmakers. Uiteindelijk met een 4 dubbele dosis is ie gegaan.

Vanmorgen toen ik aankwam heb ik Dayem voor het eerst zien liggen. Kon er helaas niet bij gaan zitten.
Afbeelding

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:56

Het was een soort van foto/strand/kerst/mennen/van alles meeting, dus zeg maar heel gemengd := . Er werd gevraagd of ik zin had mee te gaan. Nou, ik wilde wel heel graag mee, dus zo gezegd, zo gedaan. Ik heb zelf niet een trailer, dus ben afhankelijk van anderen. Dat is niet een probleem, als je (nog) niet veel doet aan wedstrijden en dat soort dingen. Maar naar het strand van uit het oosten is dan lastig.

Het strand is zo gaaf om te doen. Vroeger, toen ik nog in de randstad woonde en daar met mijn eerste paard stond, ging ik heel vaak naar het strand. Daarvoor, toen ik nog geen eigen paard had, waren er strandritten bij de manege waar ik les had. Dan moest je eerst laten zien dat je je paard redelijk kon rijden, en dan mocht je mee. Eerst een duin rit met alleen stap en draf. Dan echt op het strand. Fantastisch.

Edit: Hoi Nicky!
Ja ja, ik ben even plannetjes aan het maken voor het komende jaar, goede voornemens heet dat. Noordwijk, daar zitten toch ook arabieren uit het topic. Dan kunnen we gewoon wat verzinnen ter plekke, gezellig!

Wel even heftig nieuws van dat paard op stal bij jou, zeg. Altijd een moeilijk moment zo iets.
Lieve foto van Dayem zeg.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:05

Aha, je bent iets aan het organiseren, leuk! Ik sta in Noordwijk en Connie met Kenchy ook :j

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 16:15

Ik ga morgen voor het eerst met Ses naar het strand! Vet veel zin in!

Heb nog niet opgezegd, doe ik wel als ik betaal volgende week :)! Stel dat ze dan idioot doen dan laad ik haar direct in :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:10

@ellen wat gaaf naar het strand zag al wat foto's erg leuk hoor
@ilona aah wat sneu voor je paardje, ook maar een mummiepak?
@nicky wat een schattige foto
@lilian heel veel plezier heerlijk lijkt me dat maar denk dat ik zo van asal af lig die kan soms zo mega apart doen doet ze al in het bos soms whaha

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:21

Ik denk niet dat hij over zijn box klimt (hoewel bij Jas weet je het nooit en ik weet dat hij hoog kan springen) maar zijn box stond gewoon open vanmorgen dus hij maakt toch zelf de sluiting open. Op zich snap ik wel hoe hij het doet want wij hebben net zulke schuifjes als op het filmpje met die Fries, maar dat schuifje gaat best wel zwaar en de deur ook maarja... als ze eenmaal weten hoe het moet :Y) Nu zit er onderin aan de buitenkant een haak waar hij absoluut niet bij kan en die gaat (als het goed is :=) ook niet open als hij er hard tegenaan beukt. Misschien dat ik er vannacht ook nog maar even een touwtje omheen doe en natuurlijk de buitendeur goed sluiten (die zit 's winters gelukkig altijd dicht).

Gaaf dat je met Ses naar het strand gaat! Wij zijn ook nog nooit naar het strand geweest met de paarden, hebben wel een trailer en een auto (van mijn ouders) maar mijn zus en ik hebben allebei nog geen E rijbewijs dus ook afhankelijk van vervoer.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:40

Leul Lil, veel plezier :D
En fijn dat je nieuwe stal hebt gevonden *\o/*

Houdini Jassemans :)) Ik denk dat ie solliciteert voor goochelaar, Iloon :))
Die fries in dat filmpje is daarom wel erg ook _O- Die staat ook stallen open te maken van haar buren _O-

Amy, je hoofdstel staat netjes. Jammer dat full wel ietsie te groot is :P :))

Ellen, zag idd mooie foto's voorbij komen op FB :D

Nicky, wat een lieve foto van Dayem <3 Lief hè als ze liggen <3
Zie Djuun in de winter geregeld liggen in stal als ik 's avonds kom. Kan er ook gewoon bij gaan zitten, gaat ze uitgebreid staan kreunen en steunen. En als ik geluk heb laat ze zich nog ff uitgebreid achterover vallen ook _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:57

ik vind dat hoofdstel erg goed staan bij Umoyax! Het is niet mijn smaak maar past wel ontzettend goed bij zijn hoofd :D

Ellen leuk het strand, dat wil ik nog heel erg graag met Set :)

Jassmir alweer uitgebroken ~~}> hij is wel stout, kan je geen stiekeme camera ophangen :))

Fijn van nieuwe stallen en tevreden eigenaren

Knappe Dayem zie ik weer voorbij komen.

Set ligt bijna nooit als ik kom, vandaag kreeg ik wel weer een heerlijke begroeting :+: doordat ze nu de schuilstal hebben gaat de wei een hoekje om, en kan ze me dus niet altijd zien als ik aankom, dat was eerst wel zo. Ik riep haar heel hard en na 3 keer roepen hoorde ik een keiharde hinnik terug en kwam ze keihard het hoekje om aangegalloppeerd, eerst langs me en daarna met een mooie bocht naar mij (en de muesli :P ) toe.

rood was de oude wei, geel is erbij gekomen en bij de lichtblauwe stip kom ik altijd aan :D

Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:01

Heb je al foto's dat ze in de schuilstal staat? Lekker hoor een schuilstal :D Sowieso heerlijk als ze zomer en winter op de wei kunnen :j
Als ik dan weer naar die drekzooi bij ons kijk :+ Al onze bermen zijn al ongeveer kapot of drassig :\

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:14

Haha naja omdat de wei zo ontzettend groot is hebben we sowieso geen drek! Omdat ze altijd lopen en struinen, alleen vooraan bij het hek waar ik doorheen moet :+ En ik vind het inderdaad zo fijn dat ze altijd buiten staan :+: Ik voer ook altijd gewoon op de grond omdat dat voor mijn gevoel het natuurlijkst is, hoofd omlaag. Dat zou in een binnenstal ook zo lastig zijn.

Ik zal even foto's van de dames in de schuilstal maken, als ze er in staan.

Ik ben vooral heel blij met de schuilstal omdat het een optie is waar Set zou kunnen bevallen, ze mag dan van mij zelf kiezen tussen wei en schuilstal. Ik weet nog niet wat ik dan in de stal gooi, heel dik stro of zaagsel (of vlas of hennep enz iets van een strooisel) of dat ik er wit of geel zand in ga storten.

Stro zou ik nooit hebben bedacht maar toen ik zulke foto's zag
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1315_n.jpg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... .jpg?lvh=1
leek me dat heel relaxt om in geboren te worden zo :+ mits het een dikke schone opgestrooide laag is.