[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:25

Kwa show halster kijk je gewoon wat het mooist bij jou paard past.
Als je hem laat voorbrengen door een training stal verzorgen hun de voorbereiding.
Kwa leidsel vinden de meeste geloof ik leer fijner.
Voorbrengers lopen diverse paarden...zo moest Benjamin kooiker in mijn rubriek 3 hengsten voorbrengen..alle drie in de prijzen :')
Onderling heb je vaak hulp van andere voorbrengen die je paard lopen tijdens prijs uitreiking bijvoorbeeld.
De gasten kunnen waanzinnig hard lopen :D ...

Training heb je inderdaad om in show conditie te komen..
Mo heeft vandaag op de wei gestaan en morgen weer aan de bak;)

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:07

@jessica dus als ik het goed begrijp brengen jullie niet zelf de paarden voor? met de minis is dat wel anders, wij brengen zelf de paarden voor maar ook voor anderen en trainen ook wel voor anderen

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:08

Zou er echt niet genoeg conditie voor hebben om een paard voor te brengen :') Denk dat de mini's in verhouding iets minder hard sjouwen :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:11

@aleeneh daar kun je je flink in vergissen, had vorige week 1 mee nou nou is shouwde zo dat ik echt me bene uit me lijf gelopen heb

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:27

joysjuh1987 schreef:
@jessica dus als ik het goed begrijp brengen jullie niet zelf de paarden voor? met de minis is dat wel anders, wij brengen zelf de paarden voor maar ook voor anderen en trainen ook wel voor anderen

Sommigen wel hoor...
Maar ik weet van mezelf dat ik dat niet bijhoud en trek...is dan zonde van de gangen van het paard dat ze eigenlijk tegen zit:)
En het is gewoon een vak apart:)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:39

Wat een mooie foto's dames!!

Lilian, wat waren je resultaten? Heb ik daar overheen gelezen? Ziet er erg goed uit!! Had je peerd nog niet echt in zijn geheel gezien, alleen op je facebook van veraf :+ Wat een onwijs knappe merrie! Loopt lekker zo te zien :j

Asal is niet de enige die ingepakt de wei in gaat hoor, Daya gaat meestal in een ROZE (jaja, echt babyroze :+ ) vliegendeken de wei in met daarop een nietbijpassend zebra-print vliegenmasker :D Nu heeft hij zijn vliegenmasker met zebraprint gesloopt en het was vandaag behoorlijk winderig, dus vliegendekendeken was niet nodig.

Ik had vandaag een ander punt. Sheikh Daya ( zoals mijn vriend hem altijd noemt :+ ) was het niet eens met zijn hoofdbedekking van vandaag. Nadat hij zijn zebravliegenhoofd had gesloopt, moest er natuurlijk een passende oplossing komen om verbranden te voorkomen ( en om die vieze vliegen uit zijn ogen te houden )... Zie hier: Boze Sheikh :+

Afbeelding

Ook heb ik sinds 3 weken nieuwe instructie en het gaat zo ontzettend goed! Zit enorm veel verschil in zijn manier van lopen en zijn ruggebruik. Enorme vooruitgang :j Wilde ik toch even met jullie delen :j

Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:41

oooh booze horsiej hahah loopt wel lekker ofniet onder het zadel

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:42

Hij gaat erg hard vooruit sinds onze nieuwe instructie! Ik kom er bijna natter vanaf dan dat hij is na 3 kwartier, maar het werpt enorm zijn vruchten af. Er zijn zoveel spieren die ik aanspan, terwijl ik die moet ontspannen en andersom, waar hij onder lijdt. Daar werken we nu vooral aan en ik merk dat hij daardoor al zo gaat lopen. Ik doe verder niets... Ben benieuwd wat deze mevrouw ons gaat brengen in de toekomst :D

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:57

Thanks Jolinda. Ben ook erg blij met haar. Veel lessen van de familie Maarse (die liepen vroeger bij de Kossack) en ze gaat erg vooruit. Heb m'n punten even vlug ingezien, het was nogal een dramatische dag qua vervoer aangezien onze hengst zich nogal misdroeg (pure paniek, ijzers vlogen in het rond) op de vrachtwagen. Had iig voor m'n stap en galop een 8, dus daar was ik best blij mee. Maar moet de punten nog even opvragen (kreeg geen protocol of iets dergelijks mee naar huis). Daya ziet er goed uit. Fijn is het als je een instructeur vindt die zorgt dat je vooruitgang boekt.
Laatst bijgewerkt door lilskie op 15-07-13 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:00

lilskie schreef:
Thanks Jolina. Ben ook erg blij met haar. Veel lessen van de familie Maarse (die liepen vroeger bij de Kossack) en ze gaat erg vooruit. Heb m'n punten even vlug ingezien, het was nogal een dramatische dag qua vervoer aangezien onze hengst zich nogal misdroeg (pure paniek, ijzers vlogen in het rond) op de vrachtwagen. Had iig voor m'n stap en galop een 8, dus daar was ik best blij mee. Maar moet de punten nog even opvragen (kreeg geen protocol of iets dergelijks mee naar huis). Daya ziet er goed uit. Fijn is het als je een instructeur vindt die zorgt dat je vooruitgang boekt.

Mo had het 20 min voor alkmaar...opeens in de wagen compleet in paniek..
Moesten dus even stoppen...dacht dat meneer was omgevallen -O-
Was nog de vraag of hij mee ging doen zondag...

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:02

Jeetje, wat een toestanden op de wagens dan! Geen redenen voor die paniek?

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:03

Wij hebben onze wat minder bravebier moeten uitladen... Lag overal open. Moest Princesa ook heel gauw uitladen want deze paniek was een boze paniek en hij vrat ons al bijna op, en die van mij stond bij de klep godzijdank.. Maar goed, gelukkig alleen oppervlakkige wonden.. Maar best even eng :-S

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:05

Jolindaa schreef:
Jeetje, wat een toestanden op de wagens dan! Geen redenen voor die paniek?

Geen idee. Hij staat vaker op de wagen, ook met die van mij. Maar dit was gewoon gevaarlijk. Geen horzels in de kabine, geen klepperende dingen.. Hij had zijn dag niet denk ik!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:08

Mo schrok van een vliegtuig vermoed ik...

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:09

Pff rare beesten zijn het ook af en toe.. Misschien een vrachtwagen of motor die voorbij raasde ofzo.. Om die reden ben ik een tijdje terug met Day gevallen langs de weg: 4 of 5 motoren die tegelijkertijd terugschakelden en gas gaven, dan heb je me toch een partijtje klapperende herrie... Maargoed, dat zouden jullie dan gehoord moeten hebben. Ze liepen er daarna wel gewoon op?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:09

Wat was er dan gebeurd, Jes?

En gefeliciteerd iedereen met de geweldige uitslagen! Ik ga straks eventjes foto's kijken, maar Mighty Mo is echt al knap op deze plaatjes :~

Jolinda, fijn dat je zo vooruit gaat! Je rijdt weer met je Trekker zo te zien?
Enne, een instructeur/trice die bij jou en je paard past is een wereld van verschil. Ik zou bijvoorbeeld totaal niet gelukkig worden van iemand die super prestatiegericht les geeft. Nu is mijn schoonzus ook streng genoeg voor mij en Djuun hoor (ik heb het wel een beetje nodig, ben te snel tevreden :+ ), maar we hebben niet echt een doel voor ogen van binnen die en die tijd moeten we dat en dat niveau hebben. Dat werkt voor ons beide denk ik niet :n Ik zou er gestresst van worden en Djuun ook denk ik.

Vanavond ff gedachten kunnen verzetten (is vandaag 5 jaar geleden dat een goede vriendin is overleden) tijdens mn les. Had een soort hindernisparcours in de bak (lees: reden twee rodeoshetjes in de bak :') ), maar ondanks een flinke bok net na het losrijden (had ff gestapt tussendoor en mevrouw dacht dat ze al wel weer klaar was :+ na 2x bijtikken was ik het een beetje zat met dr slome gedoe), was ze eigenlijk heel erg fijn :j Eigenlijk heel basic met stelling/buiging bezig geweest en het aangalopperen en zeker de laatste keer aanspringen voelde echt goed :j
Dus al met al met een fijn gevoel afgestapt van een druipend paard (en druipte zelf ook :') ).

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:14

Mooi dat je zo fijn hebt kunnen rijden! :D

Volgens mij had ik deze foto nog niet geplaatst, mijn zusje en ik samen op buitenrit twee weekjes terug ongeveer:
Afbeelding
Haar verzorgpaardje is een NRPS ruin (v. Balasjow)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:16

Heb je betere foto van vz-paardje van je zusje, Joyce? :P Ik ben wel benieuwd naar de halfbroer van Djuun :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:18

@joyce heerlijk dat jullie zo samen kunnen rijden

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:19

Jolindaa schreef:
Pff rare beesten zijn het ook af en toe.. Misschien een vrachtwagen of motor die voorbij raasde ofzo.. Om die reden ben ik een tijdje terug met Day gevallen langs de weg: 4 of 5 motoren die tegelijkertijd terugschakelden en gas gaven, dan heb je me toch een partijtje klapperende herrie... Maargoed, dat zouden jullie dan gehoord moeten hebben. Ze liepen er daarna wel gewoon op?

Die van mij is wat dat betreft de rust zelve. Liep er meteen weer op, er hing hooi dus al moet ze dan op een boot.. Onze hengst moest helaas afhaken.. Was net te bloederig voor de show :(

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:26

Qua body niet echt, maar vooral die eerste foto hoe hij kijkt, dat is wel een beetje ook een Djuun hoofd :)) Grappig om te zien :j Want hij is duidelijk niet 100% arabisch, maar je kan het er goed in terug vinden :j

Wat een toestand hebben jullie gehad met de wagens zeg := Alles nu wel weer helemaal oke met de paardjes??

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:26

Wat grappig, zie er Djuun zeker in terug!!

Pff eng hoor, als ze zo gaan spoken op de trailer :\

15 juli is idd een beetje een rot dag voor ons, het blijft vreemd en raar...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:27

@ Ersiel, vooral dat oog is echt Djuun he :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:30

Mighty Mo _O-

Jan zijn foto's kloppen niet...is niet west maar zuid.

Mo was heel de weg relax, ook tijdens onze lunch break :9
Tot kort nadat er een vlieg tuig langs vloog brak de pleuris uit.
Combinatie slingerde over de weg.
Zijn gestopt en meneer stond te bokken als een rodeo stier...mss wel gestoken...
Keihard Mo geroepen ingestapt en doorgereden en toen was ie rustig.
Op het terrein zag ik bloed, dus me ik stond echt te janken.
dacht dat wordt terug trekken en dacht zal je zien dat Mo geblesseerd is flink..
Meteen behandeld met dank aan Dorinda die spul kwam brengen daarna en gekoeld en gestapt.
Ochtend weer gedaan en toen was alles in orde...gelukkig..