Nu hebben wij gelukkig een vrij grote bak, en zou je die in 3en delen houd je prima paddocks over hoor... Maar het mooiste is natuurlijk toch als je flink wat ruimte hebt. Heb met Biscuit nog heeeel kort op een stuk gestaan wat echt perféct zou zijn, maar helaas is de eigenaar een lompe, botte boer. Maar goed... Sta nu ook prima, zeker voor de komende tijd. Voorlopig kunnen de ukken nog wel samen spelen
Bovendien sta ik nu met de pensionhoudster en hebben we 2 bijrijdsters voor Antha, dus buiten Tamara en mij komt daar niemand voor een eigen paard... Tamara en ik zijn dus ook de enigen die de paarden in handen hebben (als zij eens echt ziek is oid doe ik voeren en buiten/binnen zetten) dus dat gezeur heb je ook allemaal niet... Het had groter mogen zijn, maar zeker voor nu is het prima
Maar idd.. Heb met Bis wel op een stal gestaan waar ze hem een schop gaven met buiten zetten
Ja, een jaarlinghengst heeft wel eens kuren. Maar daarná was het lijden en last want hij had gesteigerd. Hoorde later pas dat ie dat deed na die schop, die hij overigens kreeg omdat hij duwde. Nu mag dat ook niet natuurlijk, maar ik gaf hem dan altijd een zetje terug met mn heup en het was klaar. Puur omdat ie hengst was, was het allemaal drama enz enz. Ging een week later sowieso al verhuizen maar was daar ook heeeel blij mee... Bis was hartstikke braaf en zeker toen, hij wist nauwelijks dat ie hengst was.... Stal daarna werd ie aan zn voorplukje meegenomen voor buiten zetten, nou nou, levensgevaarlijk...Hengsten hebben gewoon zo'n reputatie, dat is het nadeel.
ook naar een hengst wezen kijken. Schat van een dier, maar mét ballen niet welkom op stal
wat vond ik dat sneu zeg, zijn baasje vond het al zo moeilijk toen om hem weg te doen en dan staat ie paar maanden later met een trauma weer te koop...
)
Vijoy gaat miss wel op show dit jaar
Onze vorige merrie was een keiharde en die heeft gewoon doorgelopen met een fikse peesblessure. Paarden kunnen heel hard voor zichzelf zijn.

ik bibber al zodra de voordeur open gaat, kan je nagaan als je zo de plomp in duikt!
. Umoyax in de stress, niet meer goed kunnen krijgen. Redelijke strijd geleverd toen we al in de bak stonden, mede dankzij lichtelijk besluiteloos vriendinnetje (waar zal ik Antha doen?? Nou, uhm, gauw op stal zodat ik die stuiterbal los kan laten!!) maar al met al was het een goede ervaring en deed Umoyax het heel braaf! Hij schrok af en toe wel, maar was goed te handelen en volgens mij vond ie t prachtig!!