Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mabotje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:13

Leuk om je dagverslag te lezen Jes. Daar zou ik nou dus super gestresst van worden... dat die tijden zo overhoop gaan. Als het droog is kun je nog buiten gaan zitten, maar wat doe je anders dan? Laat je je paard zo lang op de trailer staan dan?

Fijn dat het goed gaat met mini en er geen troep uit komt, is het niet gaan ontsteken iig.
Benieuwd naar die ECG-uitslag iig. Wel mooi dat het bloed goed was, maar dan moet het dus iets anders geweest zijn. Hoe is het nu met dat paardje?
Voorbrengcursus... moet je hard lopen of niet :)... mijn vriendin heeft dat gedaan voordat ze emigreerde... is ook weer een vak apart volgens mij.

Gaat er iemand naar Ermelo zondag?

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:39

Er is een storing geweest in de ECG dus hij moet overnieuw gedaan worden. Van de verzekering hebben ze toestemming ook voor een MRI mocht deze nodig zijn. In Utrecht gaan ze nu een nieuwe ECG maken en gaan hem aan het werk zetten per dag om te kijken of het beeld anders wordt. Nog steeds afwachten.

Volgens mij moet je idd wel rennen bij de cursus maar is het niet het hoofd doel. Ik vindt het heel lastig maar ook wel weer een uitdaging, is een hele andere tak van de paarden.

wij gaan niet naar Ermelo.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:30

Nope ik ook niet naar Ermelo.
Het voorbrengen vind ik ook een vak apart. Succes joyce! :D

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:14

ha ha gaat denk wel dat het gaat lukken Jes

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:27

Ben benieuwd hoe Shamila in haar nieuwe zomervachtje eruit gaat zien Glenn!

Joyce wat een spanningen zeg! Voorbrengcursus is leuk :):) Gaat Patrick rennen?

Raffie wordt een grote jongen! :D

Mary lekker aan het rijden, fijn!

Jes en Yil goed aan het presteren, ondanks de 0. Knaaaaaaaaaap! Alweer bijgekomen Jes?

Ik ben in Ermelo zondag :j Hand- en spandiensten, touwtjes vasthouden bij de trail enzo :D

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:57

Veel inschrijvingen Marije? Zaterdagavond is er een dropping en de klok gaat ook nog een uur vooruit, dus denk niet dat wij 9:30 gaan halen...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:32

Nou als je wilt komen kijken zou ik sowieso pas vanaf 12.00 uur komen, want dan begint de praktijk pas. Tot die tijd is er theorie en die is alleen toegankelijk voor deelnemers. Praktijkgedeelte mag iedereen uiteraard meekijken en -luisteren :j

Tien inschrijvingen trouwens. En redelijk mooi verdeeld tussen in hand en onder zadel. Dus lekker afwisselend, ook voor publiek denk ik.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:12

Gelukkig is mini verder oke! Idd niet fijn als de halster om moeten blijven, maarja daar kan je dan niks aan doen. Hoogstens zo'n quick release halster met klitteband? (Ookal zou die los moeten gaan met hangen, maar die van Desh bleef mooi aan.. dus of dat nou zo goed werkt..)

Leuk voorbreng cursus! Ooit ga ik dat ook eens doen :Y) Eerst nog sparen om pony lief uberhaupt in het avs te krijgen.. oja en sparen voor een zadel.. 8)7

Gave foto's Mary! Ziet er erg fijn uit!

Leukk verslag Jes! Heel gaaf om te horen hoe goed jullie het samen oppakken! *\o/* Waar blijft het filmpje!? O:)

Glenn hoe gaat het met Shameless eigenlijk nu hij helemaal ruin is? Merk je veel verschil in zijn doen en laten?

Wij zijn er zondag bij!! Met Rafferd natuurlijk, lekker aan de hand. Vind het best wel spannend, alsof ik weer voor het eerst op 'wedstrijd' ga hihi. Ook wel omdat de laatste keer dat ik in een bak was met meerdere paarde hij naar elk voorbijkomend paard probeerde te meppen :x Moet wel zeggen, nu hij van de Pavo C4L musli af is lijkt hij minder panisch/opvliegerig, heb daar al meer verhalen over gehoord, dus verbaast me niks als dat ermee te maken had. Heb hem nu nog niet verder met andere paarden, of met Desh wandelend buiten gehad, dus nog niet heel goed kunnen testen. Maar fingers crossed dat hij nu weer zijn nuchtere zelf is en blijft zodra hij opgewonden raakt in spannende situaties (ipv als een kip zonder kop rond te staan bokken :') ).

Het wordt idd wel flinkkk vroeg opstaan zeg.. :O Das dan weer beetje jammer..

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:20

Ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen Canies!! Heb hem alleen nog maar even in zijn stalletje gezien, dus kan niet wachten om hem in beweging te zien. Maar niet tevéél beweging dan hè, en liefste geen bewegingen de lucht in :=

Komt vast goed! +:)+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:37

haha dat rond bokken als kip zonder kop ken ik ja.
Doet nadya ook altijd :')

Nou ja, ik krijg binnenkort aanjaag cursus van yil en stijn, want mijn flappy bird aanjaag methode is natuurlijk niet altijd even handig :P
Word leuk! :D

Ja joh canies en marije, het was zo ontzettend gaaf op wedsrijd!
En toch zo leuk om toch het grote geweld op te zoeken met je arab. Al helemaal leuk als je gewoon lekker kan mee draaien. Mijn trainster heeft er alle vertrouwen in, berichtje dag later: komt helemaal goed met jullie! 8-) *\o/*
Dus we gaan er lekker voor!

Marije, lief dat je dat vraagt. Nee nog niet helemaal. Ben nog steeds op en heb veel pijn nog. Maar het gaat alweer beter dan paar dagen terug. Dus komt wel weer goed. :o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 17:14

Wellicht volgende keer dag vrij na een wedstrijd zal hopelijk zoden aan de dijk zetten. T was ook wel een heul zware dag met al dat wachten...

Fijn dat Mini ok is! Veel plezier met de voorbrengcursus! Super interessant! :j
En ja is idd weer aparte tak van sport! Ook leuk! :)

Hier ook geen Ermelo, dus wens jullie kei veel plezier!

Vanochtend weer enorm genoten van mijn kerel onder t dressuurzadel!
Zie m natuurlijk elke dag maar viel me ineens op dat ie nu echt echt compleet aan t geraken is. En man man, ben natuurlijk bevooroordeeld, maar wat wordt ie gruwelijk goed!
Binnenkort weer shoot met Maris want die phonepics doen m geen recht. <3

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:19

Ja yil, hij is behoorlijk af! plaatje is t!

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:25

Yildiz het blijft een knapperd ! Dat bevooroordeeld zijn geeft helemaal niks. Iedereen die dat niet is over zn eigen paard moet eens achter zn oren krabben denk ik haha.

Vd week weer heerlijk met Gucci gereden aan het touwhalster. We zijn nu bezig hem meer vertrouwen te geven in de galop dus hij mag nu even met toestemming achter zn vriendinnetje aan af en toe terwijl ik erop zit. Merk dat hij het steeds vertrouwder gaat vinden dus we komen er wel!

Ook hebben we even een touw hekje gemaakt en dat geoefend. Zullen er nog niet op scoren maar hij ging goed zonder op de grond te vallen. En ach die extra rondjes en stapjes voor en achteruit die nemen we gewoon voor lief :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:55

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 21:02

Leuk filmpje Jes van je knapperd! :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:15

Ze ziet er weer goed uit he?
Weer mooi in vorm, nu weer spieren kweken. :D
Gaan lekker binnenkort weer aan het werk met haar.

Savanna gaat ook steeds beter weer, afgelopen dinsdag nada alleen op de wei en savanna thuis gelaten, ondanks haar gedrentel is ze niet slechter gaan lopen, dus vandaag weer voor het eerst op een afgezet stukje op de wei gezet samen 3 uurtjes en dat ging prima. Ook nu is ze nog niet slechter gaan lopen. Dus ze gaat echt vooruit. Zo kan ik nada ook weer gewoon zonder kopzorgen gaan oppakken.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:32

wat gaat het goed zeg bij iedereen zo te horen!

@ Canisa, me shameless gaat het wel hoor, laatste scan gehad en het ophopend water is bijna volledig weg, dus zodra het zand in de paddock is terug langzaam opbouwen! hij is nog stoer als hij buiten komt, maar ik vind dat hij sneller schrik heeft van alles als ruin, dan als hengst, dan was hij véél minder bang! dus daar zijn we aan, aan het werken hem meer vertrouwen geven, heeft echt tijd nodig gehad om van alles te bekomen!

wauw, nour is echt volwassen zeg en héél luxe mooi! en gaat hij als dressuurpaard of toch als westernpaard? Al nieuw passend show zadel gevonden voor hem?

@ Jes, mooi filmpje van Nada, haar kraagt en jullie liefde samen, mooi filmje! wees maar trots op haar blij dat het beter gaat met haar en Savana! Rust maar goed, dat je lichaam kan herstellen, dat je binnenkort volle kracht er weer tegen aan kan!!

@ Rijje, ja ben ik ook erg benieuwd naar kleine shamilah, der zomerkleurtje!

wanneer is Lille??

voorbrengcursus bij welke trainer??

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:34

Lille is 26 april glenn :D
Thnx, ben ook heel trots op me prinsesje :=

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 21:40

Yup, ze komt zeer zeker weer beter in dr bespiering! +:)+

Jaaaa, hier wachten we ook op t fijne dunne zomervachtje! :P
Heel benieuwd naar je kudde en natuurlijk Shamilah!
Je komt toch langs Glenn?! Te lang geleden! ;(

Thx Glenn, jaaaa hij is super luxe! En als ie niet zon verveeld gezicht zou trekken met de halter zou ik m graag willen showen dit jaar.
Op dit moment best te profileren onder t dressuurzadel. Western gaat echt nog komen, z'n jog is fenomenaal, maar n rustige lope zit er nu nog niet in.
Ik zie m ook echt als Endurance paard, pakt super veel grond en heeft hiervoor ook juist mentaliteit. Die Arabs kunnen gewoon alles haha! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:55

pfff qua spiertjes gaat het weer de goede kant op gelukkig.
Wel nog veel vermoeid en ook mijn handen lijken achteruit te gaan. Veel krampen van binnen in mn handen en ook dingen vast houden, zoals een dop van de wasverzachter word steeds moeilijker.
Gatver.... maar ach, komen we ook wel weer overheen. :(

Morgen stamboekopname met onze jongste shet hengst.
Ze worden dan linair gescoord en bij voldoende punten voor type en beweging worden ze opgenomen in het hoofdstamboek.
Om 13.55 moet onze feniks 8-)
Laatst bijgewerkt door Bimmetje op 27-03-15 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 21:19

Beterschap mupke en veel succes morgen! *\o/*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:50

Hallowa....ik lees wel mee hoor zo nu en dan :P . Speciaal voor de niet fb-ers...

Vorige week NRHA Arab meeting was GREAT!!
Net als vele andere deed Cyann voor het eerst mee in de nieuwe rubriek die de DRHA voor het eerst uitschreef. Deze was op zondag en we besloten alleen deze dag te gaan, aangezien onze paardjes nog binnen staan en het dus lastiger is om ff ter plekke te logeren.
Op zaterdag was de jeugd reining, maar het leek ons leuker om de zondag rubriek te starten ivm meer competitie en dat er op twee handen gestart mocht worden.
Leek mij voor Cyann wel ff lekker om het wedstrijdseizoen mee te beginnen....relax op twee handen.
Het was erg druk, het liep uit en was er geen mogelijkheid om voor de rubriek de bak te verkennen. De jury had de opmerking gemaakt...."al die reiners hebben nu toch wel een keertje al in die bak gereden? We zijn al 4 dagen bezig!" Ook al zei de organisatie van niet....De jury wilde door.

Cyann moest als 10e starten. "Direct na de sleep mam, das mooi, geen sporen van een ander!"
Ik had haar gezegd "rij gewoon rustig rond op de manier waar jij je lekker bij voelt, niets te verliezen!" "jajaja" dat wist ze nou allemaal wel. :+ :x ^)
Nou daar kwam ze dan hoor....relaxt de bak in, maar dichter bij X, pakte Cyann heel klein beetje op en June ging harder lopen.....tja als je ook maar iets doet, ook al ben je er zelf niet van bewust.....Cyann denkt aan galop dus June galoppeerd voor X aan en helaas de verkeerde... :oo Dus dat werd een changement extra en 3 penalties rijker! Ai wat enorm zonde. :\ Voor de rest ging het eigenlijk keurig netjes, ze deed haar ding, alsof er niets gebeurd was. +:)+ . Ze hield duidelijk de teugels in handen op de grote cirkels "June wilde echt te hard" :roll: . En dat kost helaas punten. Dan maar controlbare cirkels nietwaar :D . Changementen waren er en netjes *\%/* maar iets te laat 1 penalty. Dus daar hadden we weer een mooi leerpuntje. 3 meter eerder aangeven :P . De stops en rollbacks waren keurig. 1 rollback niet zo strak dus daar -1/2 en ook -1/2 op de achterwaarts door ik denk weer net ff te veel teugel gebruik. Op 1 rollback een keurige nul. Totaal dus 4 penalties en vooral veel manoeuvre minnetjes door m.n. te langzaam spinnen en teugeldruk op de cirkels. Ze bleef keurig in de rails hoor dat wel, maar gewoon net ff niet willingly guided genoeg om een nul te scoren. Al met al een nette beheerste run, niet overkruist geen drafpassen....mooie stops en niet overhaast gereden +:)+ Eindscore 61 punten (incl dus veel foutjes die makkelijk weg te poetsen moeten zijn). Neem alleen al die aansprong in verkeerde galop.....anders meteen al 64! De hoogste score die Cyann met June in het verleden heeft behaald bij de NRHA is 62 punten (1 hand), dus dat PR verbreken is het doel voor de volgende NRHA!! :))

Nou das toch heerlijk als je daarvoor totaal 4uur in de auto moet zitten voor 3 minuten lol _O- . Echt hoor wat een gekke hobby is het toch. Maar wat was het weer een heerlijke reunie van jan en alleman incl. arab reiners believers!! :* En het levert toch weer een mooie foto op, voor aan de muur :D
Voor de volgende NRHA wedstrijd wilde we weer voor de jeugd gaan, maar helaas Cyann heeft al kaarten gekocht voor beurs in Utrecht op die zaterdag met een vriendinnetje, dus dan wordt het weer die zelfde rubriek op zondag.

Afbeelding

BTW Jess....kon je niet een heerlijke merrie in je trailer zetten om die vreselijke eigenwijze oer sterke kleine meneer te overtuigen -:(-

En die Nour <3 ....wat een hoge benen :wow: ...die endurance die snap ik wel.

pff Joyce...gelukkig gaat het de goede kant op met mini

En volgende keer niet meer undercover kim! 8-)

Volgende stop....DRHA on tour bij GoldenWay Stables.
:evaw:

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 23:07

De proef zag er goed uit CounTree! echt een leuk stel om te zien!

Is het genoeg in the open als ik met Gucci de walk en jog in Heteren mee ga doen 24 mei? :) knoop is doorgehakt! Mijn geweldige bijrijdster gaat de walk en jog pleasure doen en ik de walk en jog Horsemanship! En een stalgenootje die sinds kort rustig haar bijna 4 jarige van dressuur naar western aan het omscholen is gaat ook mee doen Met haar haflinger kruising!
Spannendddd.

En nu ga ik even een week van de radar af. Op naar de ranch in zuid Frankrijk!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:58

wat leuk kim!
Wij hebben besloten niet naar heteren te gaan. DRHA is dan ook en aangezien dat enorm goed bevallen is, hebben we daarvoor gekozen.
Have fun in zuid-frankrijk meid! Geniet ervan.

Mooi verslag nancy!
Is nie eerlijk dat jij de foto al hebt ontvangen en ik nog niet. >;)
Ik had gister maar een eens een herinnering gestuurd of hij mijn bestelling wel had ontvangen....
En reactie terug, dus zal nu wel snel klaar zijn.
Leuk dat jullie de volgende keer ook weer lekker op zondag komen. *\o/*

en nou daar had ik idd nog niet over nagedacht. Een merrie haha
Maar weet ook niet of dat zo handig zou zijn geweest. Maar goed. Ga goed oefenen en dan 9 mei naar heteren voor stamboekopname en dan kan hij ook meteen geprimeerd worden en dat kon afgelopen zaterdag niet. Dus een klein pluspuntje om dan naar heteren te gaan.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:56

Zo, de aanhouder wint. Als je maar vertrouwen kunt geven en geduld kunt opbrengen. *\o/*
Afbeelding
en vast staan en klep dicht kunnen maken en dat terwijl ventje gewoon lekker rustig bleef staan.
Afbeelding
en trotse feniks
Afbeelding

In het begin staakte hij meteen weer. Dus devin erbij gepakt en eerst erop gezet, wel beide mee genomen, zodat hij het goed mee kreeg.
Devin er weer af en opnieuw erop. Devin er weer af en weg gezet. Ook weer voer erbij en opnieuw proberen. Zijn vertrouwen was gewekt.
Dus beentje op de klep gezet en weer belonen tot hij er heel onwennig op kwam staan. En zo stapje voor stapje verder konden. Wat ben ik trots! <3
Hij is er 2 keer op en af geweest en de 2e keer ging meteen al iets vlugger. Dus even volhouden nu en dan kan hij 9 mei mee naar heteren en meteen op voor zijn primering. :D