[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YamaSaki

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:24

Spannend die verhuizing Baukje!
Hopelijk gaat het goed bevallen :j

Ah fijn om te horen dat lang laag wel gewoon kan haha
Kwestie van ontspanning denk ik gewoon en van achter naar voren rijden :)

Zo das een leuk cadeau van de Sint! :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:24

Jeetje, wat zijn jullie hard gegaan! :wow: Heb wel een beetje meegelezen.

Katja; wat een enorm kind is het al!! En las dat hij op 4 benen lopen niet echt nodig acht :')
Ook een mooi kabelhalstertje :) Vind dat halster met die muntjes ook wel mooi trouwens! Mooie foto's van Sam.

Baukje; wat een prachtige foto van Silver! Hij heeft een leuk koppie vind ik! :)

Miranda; inruilen voor een paar cavia's? Heb je minstens zoveel voer nodig, en ook net zoveel mest als de paarden _O- Wij hebben er nu 14 (ook al 30 gehad), maar wat een vieze smeerkezen zijn dat! Kun je beter voor hamsters, of stel baardagamen gaan :j Haha!
Leuke photo of '83 :D
En ik ben jaloers op het meertje bij jullie! In mijn manegetijd gingen we nog weleens buitenrijden in Havelte, met als afsluiter afkoelen in de Genieput daaro, heerlijk!

Kelly; Meer vetjes op Geisha? Je mag wel wat van Yus lenen _O- Je zou het haast ook geloven als ik zeg dat het een Quarter Horse is op het moment.

Letizia; Dank je wel!! :D Ik ben ook heel blij met hoe ze er nu uitziet!
Ik zag nog een foto met twee shetties. Kan Yus bij jullie in therapie? Die is bang voor shetlanders :+

Jaleesa; Welkom! Ik ben benieuwd naar je cadeautje! Ik ben trouwens Joyce, eigenaresse van Yusraa en Tameri Munir. Yusraa (officieel Waasama's Silvana) is een 19jarige merrie, mengelmoesje van bloedlijnen maar overwegend Russisch. Tameri Munir is een hengstje van nu 4,5 maand oud, Straight Egyptian uit Saklawi Jedran (Moniet El Nefous) lijn en Al Khamsa, Asil Club, Blue List, The Pyramid Society. Beide vos met een (druip)kolletje:
Afbeelding
Afbeelding
Enne, meestal is het wel gezellig hier, met af en toe een meningsverschil...maar daar zijn we ook maar mensen voor toch?

Nicky; mooie zonsondergangfoto!

Yildiz; Jazzy ook onder het zadel zag ik! Nu nog de puntjes op de i? :)

Lisa; Wat een gaaf paard is Tara aan het worden!! :oo Volgens mij vroeg jij nog naar de dracht van Yus? Bij de scan eind maart/begin april was ze niet drachtig ;), en een tijdje daarna kwam Munir op mijn pad.

Milene; Welkom! Volgens mij ken ik je nog uit een ander topic....weet alleen niet meer waar :')

Annika; Ik had het halster al zien langskomen op FB. Leuke foto van jullie samen ook! :)

Eline; Prachtige foto!!

Shanna; Volgens mij is Sharifa inderdaad grotendeels (Al dan niet 100% Egyptisch). Ik zie dat ze ook afstamt van Moniet El Nefous, 'the queen of Nil'. Een van de meest invloedrijke, Egyptische merries :)

Tamara; Hopelijk klikt het op de lange termijn ook met de nieuwe bijrijdster!

AVS is inderdaad het Nederlandse stamboek. VZAP is een Duits stamboek ;)

Arabieren zijn bijzondere paarden inderdaad, zou ook niet gauw meer 'vreemd' gaan. Vind het uitpluizen van bloedlijnen, informatie zoeken en contacten leggen heel erg leuk! Ben me nu vooral aan het inlezen op het hele SE, blue list gebeuren. Ingewikkeld, maar erg interessant. Ik zag iets over Aswan als Rus. Hij wordt wel als Rus gezien, maar is stiekem een Egyptenaar :) Hij heeft ook nog meerdere volle zussen/broers die wel gewoon 'Egyptisch' worden genoemd ipv. Russisch. Aswan (eigenlijk Raafat) was een geschenk van de EAO aan de Tersk Stud.
Ooit komt er nog een mooie Welsh Cob, het liefst valkkleurig. Wel vanalles op het oog, maar wil er eigenlijk niks meer bij op het moment :x Mijn vriend vind Belgische Trekpaarden, en eigenlijk alles wat ENORM is leuk.

En wat een schattige foto Miranda!

Hier alles goed met de twee vosjes. Yusraa begint weer heel erg donker te worden, erg mooi! Munir groeit weer enorm, kontje komt weer omhoog :D

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:26

Joyce, wij kennen elkaar uit het showhalster topic, daar kwijl ik altijd bij jouw creaties :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:27

Ha, daar dus van! :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:42

Ja dat Aswan verder Egyptisch is gefokt wist ik idd maar heb wel altijd begrepen dat de Russische AV-fokkerij hem als een van de belangrijkste stamvaders heeft :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:48

Dat klopt inderdaad :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:55

Ja, Yus krijgt altijd zo'n mooie donkere kleur!
De kleine groeit goed dus. :)
Baardagamen lijken me ook leuk! :))

Milene, het ene paard doet het makkelijker van nature als het andere, Fuego is ook weer heel anders gebouwd (kort en rond) dus ik denk niet dat dat voor een arab anders is dan andere paarden.
Maar idd, als je op een goede manier traint kan elk paard het!
Ja, Sinterklaas heeft het altijd goed voor met onze dochter! :D

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:01

Hoi joyce ik voel me hier ook zeer welkom, heb al mijn dullige momentje gehad hier dus dat gaat goed.
Door hier alleen al mee te lezen leer ik allemaal dingen over bloedlijnen, gekke shetten, knappe veulens en hele leuke paarden.
Persoonlijk heb ik altijd t idee dat een Arabier tot diep in je ziel kan kijken en dat ie alles ziet was zich binnen in je roert (dat idee had ik iig bij die 2 van mijn stalbuuf)

Edit; Wie gaat er trouwens naar belgie eind oktober ek daar?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:05

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:09

_O-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:26

wij gaan sowieso naar het EK veulentje van een vriendin moet lopen dus we moeten sowieso aanmoedigen :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:35

Fijn Baukje, een nieuwe start :) Hoop dat het bevalt voor jullie.

Geisha gaat goed aan de longe. Voor mij zou alleen het neusje er nog wat meer uit mogen, wat meer lang laag zodat ze dr rug durft los te laten :)

Misschien interessant voor jullie, Havens brengt twee nieuwe lucerne/gras producten op de markt (Havens Brix en Havens Mix). Allebei zonder melasse :) Aangezien ik al heel lang opzoek ben naar lucerne zonder melasse die niet stoffig is, ga ik dit maar eens proberen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:31

Dat lijkt me wel fijn spul zo zonder melasse, ik vind lucerne wel goed eten, maar omdat ze bij mij het prima doen zo ga ik niks veranderen..ze hebben ook al genoeg ruwvoer.. :+
Maar vooral als je ergens staat waar ze beperkt ruwvoer geven is het ideaal!

Lisa, een veulentje moet lopen, niet op de baan toch? :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:33

Ik ga ook naar het EK! Jammer dat het niet meer in het Sentower is, had dat graag gezien, al is het Azelhof natuurlijk ook wel mooi.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:12

Goede bijleespost Joyce +:)+ bedankt voor je comments!

Op Horse Event was een fijne lucerne zonder melasse en zonder stof. Annika help me even, was die van Hugho?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:56

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:15

Zou der ook graag heen gaan (t EK he) weet alleen niet of t mogelijk is qua vervoer enzo. Ik ga duimen.

Tof dat er een bekend veulen van je moet lopen Lisa.

Ik vind lucerne altijd zo lekker ruiken, mijn oude paard kreeg dat altijd met een scheut lijnzaadolie bij haar brok. Was yummietime :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:06

hahaha nee hoor miranda :) EK show paarden :D

Ik verkies gehakselt hooi boven lucerne, gewoon op gevoel :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:05

Ik geef nu idd ook gehakseld hooi (Hartog Compact Gras) maar wil toch graag terug naar lucerne. Hugho heeft idd een hele fijn lucerne zonder stof en melasse maar die vind ik te duur (20 kg €22). Ik voer wel krachtvoer van Hugho maar ben met lucerne best scheutig dus wordt een te duur geintje.

Knappe Blue!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:05

Man man man, het is gewoon niet bij te lezen.... :')

Lisa, ze ziet er super uit en spammen mag altijd.... :j
Tieneke, mooie foto's!!
Milene, welkom! Mooie heer heb je.... <3
Eline, kleurtje staat haar prachtig en ze ziet er inderdaad heel goed uit...
Yildiz, lange benennnnnn!!!
Zosjaaaaa <3 <3 <3 <3
Siel, fijn dat ze zo lekker gaat als ze eenmaal op gang is... Aanhouder wint toch he... }>
Shanna, wat een lieve foto....
Nicky, heb je toch nog geluk dat het alleen aanpassen is.. Heb je daarna nog gereden? Geen last meer van vage kreupelheden?
Letiets, wil je ophouden mij zo jaloers te maken!!! Ik wil ook naar het strand....

Die lijnen... Ik ben altijd blij dat Brenda er iets van snapt, daar kan ik al mijn blonde vragen aan stellen haha...!!

Nicky, foto's zijn echt geweldig.... Mooie Dayem...
Miran, ziet er prima uit, lopend buffet kan gewoon open blijven...
Kelly, zo krijgen we wel steeds beter een beeld van de veranderingen... Merk je nou zelf heel veel aan haar?
Joyce, thx! Die 2e foto haha, geweldig!

En ik weet niet op welk veulen ik moet stemmen, ze zijn allemaal zo leuk....!!!!

Blue is echt veranderd en wordt prachtig....

Ja, zeker spannend om te verhuizen, had niet gedacht dat ik de knoop door zou hakken, maar toch gedaan. We gaan naar een plek naast de Oude Maas, veel natuur, dus veel mogelijkheden om te rijden. Verder een stal met een hele goede rijbak, longeercirkel en een paddock waar ze overdag lekker in staan. Als ze een maatje hebben kunnen ze samen en anders zit er een draadje tussen. Het is 5,5 km rijden, dus lekker dichtbij. In de zomer gewoon weidegang en voor mij iets meer rust omdat ik ze niet meer zelf buiten en binnen hoef te zetten. Ik denk dat ook dat naast een fulltimebaan, een studie en 2 hondjes wel ok is... :j....

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:34

Klinkt iig als een heerlijke plek!
Dat zou hier echt onbetaalbaar zijn :')

Mijn ventjes staan bij een koeienboer, tussen de IJslanders 1-2?km wandelen naar Spaarnwoude, geen echte bak maar ach ze staan lekker buiten :)

Vandaag een overwinning met Naf!
Mn regenjas was niet eng meer :D
Werd zelfs afgelebberd en gevolgd en bekroeld net als zonder vreemde jas :P
Ook wou hij heel graag werken vandaag, (ik geen zin om terug te lopen voor een halster), dus zonder halster de wei uit en wezen volgen ^_^
Onze paaltjes aangeraakt en zelfs in de longeerkraal geweest! Begin gemaakt met t woord "lopen", want dat ie op een volte kan snapt ie nog geen drol van xD
Deed ie soms heel braaf wel, na een lekkere speelse bokkesprong dus ook gewoon beloond met mn stem :)
Het wordt misschien toch nog eens wat met ons!
Hij was helemaal happy en ik ook :D

Met mn shet Binky heerlijk penny op de wei gespeeld gerend en gedaan :o
En begin gemaakt met "jam" :P wordt jambette (hoop k) :)

Sorry voor t verhaal, maar wou t zo graag ff delen met jullie :))

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:40

kellaxy schreef:
Jouw verhaaltje over Djuun ohz klinkt echt als geisha.

Haha, ik vind sommige verhalen van Geisha ook erg herkenbaar. Denk dat ze wel een beetje zelfde soort karakter hebben. Zoals mijn Franse (vanaf morgen ex-)stalgenoot altijd zegt: left-brain introvert.
http://www.parelli.com/horsenality.html
Citaat:
Welcome to the land of “Why should I? What’s in it for me?” This horse reads people like a book. He knows what you want and he’s not going to give it to you, unless you treat him right. Even though he appears stubborn or lazy, he’s not at all lazy in the mind! He may move slowly, but he's always thinking quickly,

Herkenbaar voor jou? *D

Goede deal trouwens met je zadelmaker :)

Baukje, succes met de verhuizing. Hoop voor je dat Silver daar beter op zijn plek staat :)
Het klinkt iig goed!

Miran, die foto van Nikita met Zos is echt zooo cute <3

Milene, heb niet het idee dat Djuun meer moeite heeft met neerwaarts dan andere paarden :) Ze draagt dr hoofd ook niet heel hoog ook vind ik trouwens :=

Waar en wanneer is het EK precies? Of waar kan ik dat vinden :=

Wat maf, vanavond afscheid genomen van onze Franse stalgenoot. Die heeft hier 1,5 jaar in NL gewoond voor zijn werk en toen zijn paard meegenomen. Erg raar idee dat je iemand misschien nooit meer gaat zien. Toch anders dan stalgenootjes die gewoon alleen hun paard naar een stal paar kilometer verderop verhuizen oid..
Hij heeft ook Djuun nog een dikke knuffel gegeven en gezegd dat ik maar eens foto's nog moest mailen van dr :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:42

gek idee van je stalgenoot Siel :j

klinkt goed je stal, Baukje!

even een babyspam want hij groeit zo hard

Afbeelding

groot

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 24-09-14 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:42

Leuk Milene :D Elke overwinning is er één hè :D En die jonkies maken zulke grote stappen. Over een paar jaar kijk je terug en zie je wat je allemaal wel niet hebt bereikt samen :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:43

Aaahw, net zn mama op de tweede foto! <3