Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:20

haha zou het?
Moet ik iets nieuws gaan zoeken op inet dan nog denk ik haha

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:21

Ooooh leuke combi ! En dat koken is een slim idee Yildiz... Maar dan moet ze ons allemaal eigenlijk ook uitnodigen toch? :P Zodat we kunnen helpen overtuigen :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:21

hahahaha :')

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 21:25

Kimvicious schreef:
Ooooh leuke combi ! En dat koken is een slim idee Yildiz... Maar dan moet ze ons allemaal eigenlijk ook uitnodigen toch? :P Zodat we kunnen helpen overtuigen :D

Naaaaaah, briljant plan!!!!! +:)+ *\o/* :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:30

Wat doet Gucci het al braaf voor zo'n jong dier! Knap hoor!!

Gefeliciteerd Yil, fijn verjaardag gehad? Cadeautje klinkt prima, lekker nuttig voor de komende tijd ook (je hoort het, ik ben van de nuttige cadeau's, niet zo van de prullen :)))

Dames dames, niet vechten om wie de langste oren heeft!!! ~~}>

Leuke plannen Jes! Mama en papa zijn beiden errug knap :j Nu nog even overtuigingskracht loslaten op Joep 8-)

Slechte conditie: ik weet er alles van...Ben steeds meer aan het galopperen en Daan gaat wel door, maar ik ben na een paar rondjes halfdood :o :O Vooral als er ook nog 's balkjes tussen liggen heb ik het helemaal wel gezien na 4 cirkels := Trainen met die hap dus!!!!
Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:35

Oef ja uithoudingsvermogen is hier ook wel een dingetje. Gucci en Max kunnen allebei uuuuuren doorgaan en dan heb ik al 3 keer aan het zuurstof gehangen :P

Gucci op zn best *\o/*

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:48

Oei Yil, sorry late happy birthday reactie!

En je zadel al verkocht en een nieuwe gevonden voor Nour??

En had ik het vroeger geweten, kwam ik jullie zeker aanmoedigen! sorry héél druk de laatste tijd!

Gisteren de paddock helemaal omgeploegd en ga daar dan zand in gooien om toch voorlopig wat te kunnen rijden, want ja de piste is ...

Verder doen we telkens verder aan het terrein, veel gesnoeid, wat aan het opruimen enzo!

de paarden genieten met volle teugen! Shamilah bijna 11maand gaat snel!

Ik scheer haar hoofdje, en dat gaat goed, de vacht die ruift enorm veel , en daaronder is ze donkerder!

Binnenkort zal ik ze allemaal op de gevoelige plaat laten leggen!

Hoe was de show?? en wauw wat een prachtige locatie waar je met Yentl, ging trainen zeg!

WAUW die Gucci, gaaf paard, en mooie combi! Die turqoise pad staat hem echt knap!

mvg Glenn

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:05

Mooie combi jes.

leuke combi met Gucci wat doet die het braaf zeg.

ik had me week niet echt. Vriendin van mij belde woensdag in paniek op dat haar paard was flauwgevallen en dat die omhoog gespoten is met adrenaline. S middags moest die gelijk naar Utrecht voor ecg en mri scan. 2,5 uur aan het laden geweest met dat varken, platgespoten door de veearts en dan nog 6 mensen nodig hebben om hem de trailer op te krijgen.

Vrijdag werd van een oud stal genootje haar paard in geslapen. En Zaterdag was ik helaas zelf aan de buurt met de veearts. Mini had een gat in z'n jukbeen en moest gehecht worden. Er zitten nu 10 krammen in en is kaal, maar wel mooi afgewerkt met zilver spray. Gister was het gelukkig niet dik en is ook niet gaan ontsteken. Verder lekker raven maar eens gewassen die was echt verschrikkelijk vies. En ze hebben heerlijk kunnen genieten van het zonnetje.

Jes ik las op fb van je wedstrijd jammer van je 0 score maar fijn dat het verder goed ging.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:59

Zooo ik ben weer 'soort van' bovenwater van school.. tijdelijk.. Verlang echt zwaar naar augustus, dan is alle ellende hopelijk voorgoed achter de rug! En kunnen we aan de volgende opleiding beginnen _O-

Kim wat ziet Gucci er super leuk uit! Heerlijk om te zien!

Lekkere Bday buitenrij pics van Nourtje! Genieten!!
Jes aan de fokplannen, leuk!!

Whaha over aan het zuurstof hangen gesproken, ik ben steeds meer dravende oefeningen aan de hand aan het doen, maar laatste viel ik vol om tegen Raff zijn schouder omdat ik de buitenbocht niet meer bij kon houden haha en hij bleef maar netjes door sukkelen :=

Flink bezig geweest dus Glenn! Wel balen dat de piste maar niet opschiet zeg..
We wachten nog steeds vol spanning op alle foto's van je prachtige paardjes! :j

Jeetje Joyce.. het zit je niet mee :(:) Heftig zeg! Paard van de eerste vriendin wel weer in orde nu? En hoe heeft mini dat voor elkaar gekregen?? Schrikken zeg! Nu is hij wel een echte stoere hengst inclusief oorlogswond <<)
Heb je het werken met Raven en Boy alweer wat op kunnen pakken? Zou leuk zijn jullie op wedstrijdjes weer tegen te komen!

Hier alles zijn gangetje. Vakantie was zeker geslaagd, super mooi weer, alleen wel bagger sneeuw.. we hadden een freeride wedstrijd, dat betekend off piste skien, maar off piste lag niet echt veel sneeuw :') Dus het was meer ontwijk de rotsblokken en graspollen haha. Vooral heel erg gezellig gehad en met de wedstrijd nog 5e van de 19e geworden dus nie slecht na een jaar niet skien haha *D

Pony's gaan goed. Gister 4e keer op Raff en op het laatst voor het eerst los gestapt en gedraafd *\o/*
Met zijn nieuwe dekje whahaha (mijn allller eerste zelf gekochte engels dekje :') ) Nu alleen nog even geduld totdat we overgaan op zijn hoofdstelletje en t.z.t. hang ik me endurance beugels eraan. Dan is onze buitenrij (en tijdelijke bak rij) set compleet.
Afbeelding
Afbeelding
Begin nu wel geïrriteerd te raken van me bodyprotector. Op het begin vond ik het best chill zitten en het gaf me wel veilig gevoel, nu geeft het me meer een belemmerend gevoel. Dus denk dat die binnenkort de kast in gaat.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:52

Ha canisia, ik ben wel weer rustig aan begonnen met Boy en Raven maar dat duurt nog wel even hoor voordat je die weer ziet op wedstrijd. Raven is na 2 jaar niks doen echt een mega plank geworden dus veel loswerken, en Boy weet ik niet of ik die nog ga starten ligt eraan hoe veel lol die er in houdt.

Mini heeft waarschijnlijk vast gezeten met zijn halster ergens in de paddock en op een lompe manier deze proberen los te trekken, waarna die tegen een punt van de afrastering is geklapt. Hij doet niet zo veel dingen met beleid zeg maar. Had al gevraagd of de halsters af mogen maar dat mag helaas niet.

Paard van me vriendin krijgt vandaag de uitslag van de ECG en daarna bespreken ze weer verder hij moet in ieder geval nog blijven in Utrecht.

Wat gaaf dat Raff het zo goed op pakt zeg.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:12

@Raven: ben benieuwd naar de uitslag van dat paardje wat is omgevallen. Ken er hier ook eentje, maar die had dus een dramatisch tekort aan selenium.... Hoop dat het goed komt.
Met je mini ook trouwens. 10 krammen is toch een behoorlijke jaap.

Afgelopen weekend niet veel actiefs gedaan.... andere verplichtingen helaas. Wel weer heerlijk gelest vrijdag en wat aan fencing gedaan. Hij loopt echt zo lekker de laatste tijd.
Hier paar foto's van vorige week, toen heeft mijn zus een poging gedaan wat vast te leggen.... had 24 foto's over van de 366 _/-\o_ en dan zijn het niet eens topfoto's .... :D Heeft ze ook nog net foto's van nét nadat ik 'm even oppak of corrigeer... foto's met lange teugel heeft ze dan weer niet natuurlijk, maar dat komt nog wel. Volgende keer even anders instrueren :)

Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:34

Thanks allemaal voor de lieve reacties op Gucci ! Meneer was helemaal blij toen ik het vertelde :P :P :P
Vandaag alleen even aan de longe gewerkt en weer super braaf, al staan we daar niet meer van te kijken. :P
Max staat tijdelijk even stil want die heeft een tik op zn koppie gehad denk ik en dus precies een wondje waar het hoofdstel normaal zit.... Zucht... Ach dan maar helemaal gek knuffelen dat vind hij heeeeelemaal niet erg :)

Scores zeggen niks Jes ! Je was echt super goed ! Dat was uiteindelijk op de scoresheet ook te zien !

Wat een knapperd heb jij Canisia. Erg leuk paardje en fijn dat hij zo braaf is !

Boy blijft mooi Mary ! Wat een lekker koppie zit daar toch op ! Heerlijk :) Die "net op het verkeerde moment" foto's ken ik ook wel ja zo fijn :P Ach ik vind het er nog steeds vriendelijk en relaxed uit zien :)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:44

Aj wat sneu voor Max. Hopen maar dat t snel geneest.
Gucci begint ook minder puppie te worden, mooi om te zien en super dat ie zo bomproof is hè.

Ik vind t sowieso al knap als iemand aan een wedstrijd mee doet, geloof niet dat ik daar stressbestendig genoeg voor ben, maar wie weet... Ooit

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 20:30

Heerlijke plaatjes Mary! Ziet er echt fijn uit! +:)+

Joyce.... Wat n kloterige week! Dikke virtuele knuf! :(:)

Gaat lekker met Raffekind! +:)+

Glenn!!!! Missed you!❤️
He wat sh*t zeg van je piste... Hebben ze nog altijd niet geleverd? Waardeloos, werkelijk! _-:(
Maar met t zand kun je hopelijk wel vooruit?
Benieuwd naar je knappertjes!!! <3

Joh, toen ik die giga arena gisteren zag was ik zooooo blij dat ik groom was hihi!
Jes liever dan ik!
Was echt gekkenhuis, nja Jes moet het maar vertellen, maar in de green class zaten zooooo geen green combinaties! 72 scores werden er gereden! :oo Wel gaaf te zien hoor!
En Tie liep zooooo lekker bij t eerste inrijden. Maar toen dachten we nog rond 3/4 uur te starten. Maar dat werd half 8! :oo
En Jes kan gerust trots zijn op d'r run! Tie voor de tweede keer ever op de rundown ging wat onwennig en af en toe wat miscommunicatie maar wat n schooling!!!
En dan vandaag er achter komen dat de jury toch had doorgeteld en ze het heel niet slecht zou hebben gedaan: 18e van de 30! *\o/*

Afbeelding

Oh, niet te vergeten te vermelden: het was weer keizellig met de arabjes! Super leuk Nance, Leen en Cyann weer te zien en bij te kletsen!
Omdat de DRHA zo goed bevalt gaan we daarom wel wat andere keuzes maken dit jaar en de arab promoten in de reiningsport!!! *\o/*

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:25

Super dat het zo een goede ervaring was voor Tie, Jes en Jij Yil!

Ziet er stoer uit, Tie der stop!!

GO PROMOTING THE ARABIAN REINERS in the DRHA!!!

amaai 72 scores, ja dat zijn topscores!!

en ja 18 op de 30 is wel super gaaf, voor haar eerste reining wedstrijd van TIE!! wat een all arounder TIE, van western pleasure Arabier, naar Endurance Arabier en Reining Arabier!, mama, ....

je mag giga trots zijn op der !! En op Jes ook ;-)

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:33

Glenn!! Jeetje wat een klote zooi zeg met die bak van je. Echt balen.
Ben benieuwd naar de foto's van je kudde.

Joyce, jeetje wat balen ook van mini. Wat stom zeg dat de halsters aan moeten blijven. Ik heb zelf nooit een halster aan als ze buiten lopen. Om deze redenen dus.
Hopelijk knapt ie gauw op de brokkenpiloot en is het snel genezen.

Canisia, raff gaat goed zeg! Leuk!

Mabotje, leuke foto's!
Fijn als het zo lekker gaat. Ja dat foto probleem ken ik idd. ;)

Kim, was super leuk je te zien! Maar ik heb na binnen gewoon nergens meer zien zitten! >;)
Heb vandaag de film terug gekeken en er zaten idd wel erg mooie en sterke stukken tussen! Ben er trots op. :D bedankt voor je support. :)F
Wat balen ook voor max! Jeetje een heuse ziekenboeg hier Y;(

Nou zal ik mijn verslagje even doen.... :=

Gister half 2 was yil bij mij en zijn we richting wanroij vertrokken. Als het allemaal zou lopen zoals gepland, zou onze rubriek tussen 15.00 en 16.00 beginnen. Echt was het wel weer zo verschrikkelijk uitgelopen dat dat pas 17.15 werd voor ze begonnen. Toen hadden we het geluk dat ik als 23e was ingedeeld en dus pas om 19.18 de arena mocht betreden. _-:(
Jeetje wat een pech zeg! Dus 4 uur daar gestaan voor we eens actie konden gaan ondernemen. Gelukkig hadden we goed gezelschap en hebben we er een mini arab campinkje van gemaakt met de familie groenenboom ofwel de Countree Ranch hihi dus zo sleepte we elkaar erdoor. Was echt super gezellig! *\o/*

Nou om 17.00 zat ik erop om even de arena te gaan verkennen. Helaas! Omdat het al zo uitgelopen was mochten de beginners de arena niet meer verkennen. Hmmm ik dacht wij beginners waren :+ Nou ja ook prima dan een rondje in de losrijbak gedaan. kwartiertje denk ik en toen weer klaar en afgezadeld. 2 uur later mocht ik dan eindelijk. Lekker losgereden en het ging goed. Mijn trainer Anne was er ook, dus kreeg ter plekke coaching! Heerlijk!
Nou er werden scores van 72 gereden, dus dat waren dan ook combinaties die er gewoon eigenlijk niet meer thuis horen. Dus laat ze maar snel alles winnen, des te eerder zijn ze vertrokken hihi :P

Nou ja, nu mochten wij, de grote schitterende arena binnen. En wat voelde het goed!
We begonnen lekker en goed, helaas heb ik telraampje nodig want had een keer 5 spins gedraaid ipv 4, dus een 0-score |o
Nou ja pech gehad, gewoon lekker doorgaan en schoolen die hap! En dat hebben we gedaan! De run was bepaald niet vlekkeloos, we hadden nogal wat mis communicaties hier en daar. Helaas kreeg ik soms even geen juiste reactie van Tie, dat dus resulteerde in wat penalty's, maar joh daar had ik haar weer door en we gingen weer lekker verder met een los teugeltje. Dit hebben we 4x gehad, maar!!!! We hadden er ook super fijne sterke stukken tussen. Spins waren ook echt niet slecht. Vooral het begin was even moeilijk, maar dat was te danken aan de zwaardere arena als de losrijbaan.
Maar hey, ik heb zo onwijs genoten! Van Tie, van Yil, van nancy en haar familie, van mijn joep en stalgenootjes en vrienden!! Heb veel support gehad en dat voelt goed.

Vanmiddag kreeg ik te horen dat de scoresheet online stond van nancy en dat ze mijn run gewoon door hebben gescoord en dat ik daar heel trots op mocht zijn, toen ik keek bleek dat ik het nog lang niet zo slecht had gedaan inclusief de 3,5 penalty. Score zou dan zijn 61,5! Dus nee we klagen zeker niet! Dat zou dan een gedeelde 18e plaats zijn van de 27. :D
Op naar de volgende reining wedstrijd en dan gaan we voor een score! hihi 8-)

We hebben idd de wedstrijdplanning iets aangepast.
We gaan alleen maar reinen dit seizoen en ik heb er zin in! Geen gezeur, geen gezeik, gewoon let's go en slide!! the greatest pride! *\o/*
26 april eerst de ridden op de amateur EK in lille en dan 24 mei weer naar wanroij! *\o/*

Sorry voor mijn lange verslag. Maar ja het was ook zo'n leuke dag! :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:40

je mag super trots zijn Jessica en blij dat het een mini reining arabieren meeting was me de leuke countree bende :-)

en ja kan ik begrijpen lang verslag, geniet van je roze wolk!

Super Canisa dat Raff zo goed gaat! Schitterend!

Super foto's Mabotje, gave collages!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 21:46

Lief Glenn! ❤️
Kom je trouwens ook naar Lille? Zou gezellig zijn, ff bijkletsen! :j
Of anders de Tulip? Nour doet zowiezo mee en Jes ben ik nog aan t overhalen met Tie deel te nemen! Djiez je had die jog gisteren in die losrijbak moeten zien! Tussen de drukte, de mega faste spins, stops, niemand die rekening met elkaar hield, jog...jog...jog......Tie. :D

Edit: Jes! Er waren toch 30 deelnemers?!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:30

Eerst 23, toen 30 en uiteindelijk 27 ;)

Owja en Glenn kom je ook naar lille? :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 22:32

Hadden die drie maar motten komen hoor.... :O
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 23-03-15 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:33

Hahaha _O-

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 00:53

Heerlijk verslagje Jes ! Je zult wel kapot zijn nu na die lange dag gisteren... Lekker rustig aan doen ! Ik stond de rest van de dag verdekt opgesteld haha. Lekker genieten van alles en ja als ik met mensen zat te kletsen was ik meteen undercover natuurlijk hahaha. :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 08:21

Jij was er gewoon?
Dus een meet en Greet met Kim gemist?! |(

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:20

ja jij was toen al naar buiten gelopen, ik stond toen nog met els en sanne binnen aan de bar. Toen kwam kim langs gesjeest! :D

Ja mijn lijf is idd echt helemaal op kim. Veel pijn, maar vooral uitgeput.
Dus weekje bijkomen dan maar. Heb wel besloten na deze keer, dat ik me voortaan vrij plan na een wedstrijd. Dan heb ik de dag erna om bij te komen.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:30

Glenn balen van je piste zeg. kom je ook naar Lille dan wordt het een gezellige meeting.

Mooi verslag jes

Met mini gaat het goed hij heeft nergens last van. Het is gelukkig niet dik en er komt geen purrie uit, en zit heel mooi aan elkaar.

Kim Balen van Max zeg.

T bloed van het paard van mijn vriendin was helemaal goed, nu is het wachten op de uitslag van de ECG die zouden ze gister krijgen maar de behandelend arts die het kan lezen was niet aanwezig. Aan de hand daarvan gaan ze verder plannen maken.

Zaterdag heb ik samen met Patrick een voorbrengcursus (dag 1) bij Eric ben benieuwd.