[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:27

_O- maar je weet toch dat alle hengsten levensgevaarlijke monsters zijn? :=
Afgelopen zomer stond Biscuit op het land met nog 3 hengsten, 2 volwassen en 1 leeftijdsgenootje. Op een goeie dag was het zúlk mooi weer.... Had vuilniszak mee voor hooi en die heb ik in de wei gelegd en ben languit in het zonnetje gaan liggen :D 2 meter verderop lag hengst 1, nog 3 meter verderop lagen hengsten 2 en 3 en Biscuit scharrelde wat in de rondte en rommelde met de vuilniszak waarop ik lag. Gevaarlijk hoor, die woeste hengsten :D

Maar klinkt fantastisch inderdaad! Heb met Biscuit ook wel gemerkt hoe veel profijt je van die basis hebt :j Ze worden er gewoon zó mak van... Ben met Biscuit ook een paar keer naar huis gewandeld, stukje door het dorp.... Gewoon, effe, met een 2-jarige hengst :D Kwam een keer een meisje tegen dat zelf ook reed, die stond met dr oren te klapperen :')

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:38

Helaas kunnen we Tabal geen woeste hengst meer noemen :-( Hij is 3 November geruind. Maar er zijn wel twee merries in blije verwachting van hem voor volgende jaar (van twee kader endurance ruiters). Dus hij heeft gelukkig zijn genen kunnen verspreiden! Verder is er diepvries sperma van, stel maar voor dat hij een keer met Benjamin een WK uitrijdt (luister naar die moeder _/-\o_ ).

En de voordeel van een "woeste" ex-hengst? Hij weet precies hoe hij moet omgaan met een "moody mare" ;-) (Tabal heeft natuurlijk de twee merries natuurlijk gedekt, gewoon een paard maanden met ze gelopen in de weiland).

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:47

SaraB schreef:
Helaas kunnen we Tabal geen woeste hengst meer noemen :-( Hij is 3 November geruind. Maar er zijn wel twee merries in blije verwachting van hem voor volgende jaar (van twee kader endurance ruiters). Dus hij heeft gelukkig zijn genen kunnen verspreiden! Verder is er diepvries sperma van, stel maar voor dat hij een keer met Benjamin een WK uitrijdt (luister naar die moeder _/-\o_ ).

En de voordeel van een "woeste" ex-hengst? Hij weet precies hoe hij moet omgaan met een "moody mare" ;-) (Tabal heeft natuurlijk de twee merries natuurlijk gedekt, gewoon een paard maanden met ze gelopen in de weiland).

Wist je dat heel veel mensen me raar aan kijken als ik zeg dat het binnen het avs niet raar is om je hengst tussen de merries te hebben :+
Als ik Barc nog had en hij met artrose pijn vrij kon leven had hij een leuk maatje voor Montoyo geweest.
Als je van af begin af aan het zo laat is het voor hengetsne gewoon om met een maatje te staan:)

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 00:48

Barcelano schreef:
SaraB schreef:

Wist je dat heel veel mensen me raar aan kijken als ik zeg dat het binnen het avs niet raar is om je hengst tussen de merries te hebben :+
Als ik Barc nog had en hij met artrose pijn vrij kon leven had hij een leuk maatje voor Montoyo geweest.
Als je van af begin af aan het zo laat is het voor hengetsne gewoon om met een maatje te staan:)

Klopt, hij heeft al een Heer gedragen toen ik hem eerst bij mijn merrie en de Welsh (die trouwen ook heeft gedekt, en pas 5 jaar geruind) deed. Hij blijft op een respectvol afstand van die twee omdat de Welsh zijn merrie moest beschermen. En over de dagen merkt ik dat hij mocht steeds dichter bij komen, en nu schuren de Welsh en Tabal elke dag spelend door de wei :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:15

Hmm, hier komen ze waarschijnlijk mettertijd wel apart te staan... Zo lang het goed gaat, gaat het goed :)

wel heerlijk om dat zo door de wei te zien scheuren! Moest met Biscuit ook zo lachen toen ie afgelopen zomer op het land stond, heerlijk om dat spul te zien racen! Ok, af en toe vond ik wel verdacht op shetlandhoefjes lijkende afdrukken op Bis zn lijf maar hij was blij dus prima :+

Oh benieuwd naar de veulens! :D

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:53

Ach, wat afdrukken bi jhet spelen is niet zo erg.
Prins heeft nu ook een schaafplek op z'n borst, naja, dan zal ie wle wat ruw gespeeld hebben met 1 van z'n vriendjes. Kan gebeuren :+

Op m'n stage mag ik altijd 2 hengsten van 3 jaar samen in de bak zetten. En die gaan dan steigeren en happen en schoppen, gewoon voor het stoeien. Af en toe heeft er 1tje een plekjes, maar heb nog nooit iets gezien dat erger was dan een schaafwond of een uitgetrokken plukje manen

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:17

Vandaag gereden in de regen. Hij liep helemaal niet netjes maar wil stiekem toch even een spamfoto zetten van mijn manneke.

Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:04

Kyliam schreef:
Vandaag gereden in de regen. Hij liep helemaal niet netjes maar wil stiekem toch even een spamfoto zetten van mijn manneke.

Afbeelding

Die oortjes helemaal vooruit :D Zag die visjes zwemmen in de bak :+
Zo nu en dan is het wel goed en lekker voor het paard om gewoon lekker te lopen in zijn eigen houding en lekker in waarde te laten :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:05

Ziet er idd helemaal blij uit :D

Vind het ook altijd heerlijk om een beetje te spelen met paard.. Gewoon lekker samen een beetje klieren, inderdaad even niets moeten :) Althans, afgezien van wat basisregels: ik = mens = minder stevig dan paard :+

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:42

Barcelano schreef:
Zo nu en dan is het wel goed en lekker voor het paard om gewoon lekker te lopen in zijn eigen houding en lekker in waarde te laten :)

Hihi ik moet wel lachen om de visjes. Hij is namelijk vaak maar wat bang zijn voetjes nat te maken maar begint het eindelijk wel te leren om door een plas te stappen haha. De ijdeltuit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:40

Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:46

Kyliam schreef:
Barcelano schreef:

Hihi ik moet wel lachen om de visjes. Hij is namelijk vaak maar wat bang zijn voetjes nat te maken maar begint het eindelijk wel te leren om door een plas te stappen haha. De ijdeltuit.

Ik had Montoyo vandaag in de paddock gezet.
Het is meer een modderpoel en hier en daar plassen.
Gaat hij met zijn achterbenen naar de modder spetters schoppen :+

Zo van: He bah super vies die modder aan me beentjes...

Even later lag die varken wel te rollen in dezelfde bak :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 02:39

Hier is de bak gelukkig goed droog :j Met al die regen was er wel 1 grote plas in maar inmiddels al weer helemaal keurig :D

Niet dat mijn monstertje er iets om gaf hoor :Y) Die dendert gewoon vrolijk door de plassen heen := T is me dr een.... Hij is verschrikkelijk arrogant. Gisteren had ie iets verrekt vermoed ik, hij liep even niet helemaal lekker. Gingen ze een beetje spelen en doen, en hij kwam niet zo goed mee en kon niet echt lekker showen. Ging ie in een hoekje staan :(:) Toen ik bij hem kwam staan wilde hij me niet aankijken, draaide de hele tijd zn hoofd weg. Pas toen ik m 3x had verteld dat ik m evengoed heel lief vind was het weer goed, hij legde zn hoofd om mn schouder en heeft intens staan genieten van een kroel-sessie om vervolgens de andere 2 te gaan terroriseren :') Oh oh, daar ga ik nog wat mee te stellen krijgen hoor :=

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:03

Haha, een ijdel ventje is ie dus ;)

Bij ons is de rijbak goed droog :j Wordt ook vaak los gemaakt met de tractor. De losgooi/longeerbak liggen wel wat plassen in. Mar is alsnog in te werken

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:06

amyz schreef:
Hier is de bak gelukkig goed droog :j Met al die regen was er wel 1 grote plas in maar inmiddels al weer helemaal keurig :D

Niet dat mijn monstertje er iets om gaf hoor :Y) Die dendert gewoon vrolijk door de plassen heen := T is me dr een.... Hij is verschrikkelijk arrogant. Gisteren had ie iets verrekt vermoed ik, hij liep even niet helemaal lekker. Gingen ze een beetje spelen en doen, en hij kwam niet zo goed mee en kon niet echt lekker showen. Ging ie in een hoekje staan :(:) Toen ik bij hem kwam staan wilde hij me niet aankijken, draaide de hele tijd zn hoofd weg. Pas toen ik m 3x had verteld dat ik m evengoed heel lief vind was het weer goed, hij legde zn hoofd om mn schouder en heeft intens staan genieten van een kroel-sessie om vervolgens de andere 2 te gaan terroriseren :') Oh oh, daar ga ik nog wat mee te stellen krijgen hoor :=

Die arrogantie misschien een familie trekje?
Montoyo is vandaag geent.
Je had die kop van meneer moeten zien :+
Hij was not amused:D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:11

_O- Schijnt idd wel een Umoyo-ding te zijn := Al is Vijoy heel anders, volgens Tamara neigt die meer naar zn moeder. Heeft wel trots (is net de prinses op de erwt) maar is een stuk gemoedelijker.
Umoyax was overigens kakmakkelijk met enten.. Da vroeg nog: wat kan ik verwachten? Uhmmm.... Geen idee, heb m net 2 weken :') Nou, die gaf gewoon totaal geen reactie, mal paard.

Hij is wel echt super gewoon. Elke dag genieten, blij dat ik die knoop toen heb doorgehakt om Biscuit te verkopen :) Kan inmiddels ook redelijk goed aan zn oren zitten, hij accepteert alles enorm snel!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:14

Afbeelding

:')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:16

Hihi briljante foto :=

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:19

Mijn bier is niet arrogant, mijn bier spoort gewoon niet 8)7

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:43

Zo keek hij vanddag ook bij de DA :+

Afbeelding

Montoyo overgins gespot met een mini foto in het avs blad bij het oostersegekostumeerde rubriek :D

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:44

*gaat kijken*

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:45

Kan 'm niet vinden -O- In nummer 6 van 2011 neem ik aan?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:49

Ik heb hem geloof deze week in de bus gehad:)
Dit is de foto die is uitgekozen :D

Afbeelding

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:53

Hm, die staat niet in het deel dat ik hier heb liggen

Maar wel heel leuk dat ie erin stat :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:06

Ik heb geen AVS blad. Sterker nog, Djunnah staat nog steeds niet op onze naam :+ Omdat ze zowel van mij als van mn zus is, zouden we beide lid moeten worden :7