[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:18

Lobeke deed het idd echt heel goed in de sport. Was een keer Nederlands kampioen SGW tussen de paarden.

Onze plannen voor Tabal is endurance, maar we sluit niet uit dat hij ook een beetje van alles gaat doen. Is all-round gefokt. Moeder was een endurance paard op hoog niveau. Mijn dochter heeft in iedere geval heel veel plannen *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:39

Mijn ventje in Woestijn sfeer <3 <3

Afbeelding

Tammy_

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:50

Sara wat een knappert zeg! :)
wauw, das een gaaf effect!

Noah en ik hebben gisteravond een ongelukje gehad, tijdens het inspringen voor oefenparcours zijn we dwars door een hindernis gegaan... hij heeft alleen een kleine beschadiging op zn hoef, maar is niet kreupel en is nog helemaal z'n eigen happy zelf :) maar ik heb iets tegen mn gezicht gehad, heb geheugenverlies en niemand die ik kende heeft het gezien, dus weet niet wat... kan het zadel zijn, de beugel, een balk...
voor het hele verhaal: [VVDD] oefenparcours ging niet zoals gepland.. geheugenverlies!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 00:16

Hè wat eng Tamara, zeker omdat je het zelf niet goed kan herinneren. Beterschap hoor :(:)

Mooie woestijnbewerking :D

Sara, leuk zo allround inzetbaar :j Ik vind het in ieder geval echt een knap ding (maar ik heb ook een groot zwak voor vossen hoor :o ben bevooroordeeld :o ).

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 00:17

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:13

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:03

Vader en zoon:

Afbeelding

Mijn dank aan Criss *\o/*

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:30

oooh dat is een gaaf plaatje zeg! :wow:

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 00:11

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 00:15

Nee, helaas! Kan het niet zien.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 00:29

Hmm kan het nu ook even niet oplossen en uploaden op youtube duurt uren hhi.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:54

ik kan het wel zien terwijl ik geen hyves heb :)leuk!

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:02

ik kan het ook niet zien :n

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 00:20

Tammy, dat is heel schrikken als je weet niet wat is gebeurd. Zo heb ik ook een uur of zo van mijn leven "verloren". In de zin van ik heb geen idee wat er gebeurd toen ik van een paard afviel, al een kaar of 20 geleden! Ik hoop dat je geen schaad aan overhoud.

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 00:21

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 00:30

Onze lieve Tabal is nog niet echt ingereden. Maar mij zoon heeft "besloten" dat het tijd is! Dus hij mag van mij rustig rondjes in stap met hem te zorgen dat hij begint de been hulpen goed begrijp en dat hij kan hem goed sturen. Eerst lopen we samen rond, als het goed gaat laat ik ze los. Dit was de resultaat van afgelopen weekeind. Tweede keer dat ze samen los hebben gestapt.

http://youtu.be/g9a9_bwPNbA

http://youtu.be/ZOHzi9x1RcY

Benjamin is 12 en weegt rond 33kg. Dus eigenlijk is het een leuke begin voor een jong paard om met een "halve gewicht" te starten :-)

Was om plan om hem professioneel te laten inrijden. Nu denk ik om ze rustig met elkaar opbouwen onder begeleiding van onze instructrice. Alleen, heb vraag tekens of je met maar 33kg wel iets te zeggen hebt?? Heb wel kleinere kinderen endurance wedstrijden rijden op arabieren in het buitenland (ook hier).

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 00:39

Ik denk dat zelf als volwassen persoon niet altijd wat te vertellen heeft:)
Het belangrijkste is de opvoeding van een paard en hoe het traject van inrijden wordt uitgetippeld.
Soms gaat alles zo soepel dat je eigelijk niet in de gaten heb dat je een jong paard aan het inrijden bent.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 00:39

SaraB schreef:
kyrkelover schreef:
Een heerlijke buitenrit gemaakt vandaag.
3,5 uur weg geweest.
Hoop dat jullie het kunnen zien:
http://me--yvonne.hyves.nl/album/683625 ... 7053|egIm|

Ik hem wel kunnen zien. Gaf, maar waar heb je de camera? In je hand of op je helm geplakt?

Gewoon in mijn hand.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:35

Ik heb met mijn gewicht ook nog niet eens wat te vertellen hoor, als mijn paardje echt wil gaan ;) Denk dat vertrouwen en overwicht meer van belang zijn :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:38

Dilan1993 schreef:
Ik heb met mijn gewicht ook nog niet eens wat te vertellen hoor, als mijn paardje echt wil gaan ;) Denk dat vertrouwen en overwicht meer van belang zijn :)

Zo maken wij de paarden zadelmak.
We gaan er ook pas op hangen/erop als ze 100% op de stem reageren aan de longe.

Montoyo vond het laats even onder het zadel spannend en ging er even tussen uit.
Kreeg hem met stem vrij snel terug:) Dat is gewoon gaaf als je maatje zo op jou reageert ondanks dat het spannend is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:52

Denk dat het rustig opbouwen wel heel erg fijn is, als het zo goed gaat onder goed begeleiding.. en joh, jonge renpaarden die worden ingereden (om maar wat te noemen) zitten ook niet bepaald zwaargewichten op, en in de koersen later ook niet, toch? Gewicht staat niet garant voor meer controle :)

Ik vind dit topic echt zo heerlijk, alle foto's en filmpjes van prachtige paarden.. :) Geweldig!

KooArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:28

Afbeelding

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:45

Barcelano schreef:
Dilan1993 schreef:

Zo maken wij de paarden zadelmak.
We gaan er ook pas op hangen/erop als ze 100% op de stem reageren aan de longe.

Montoyo vond het laats even onder het zadel spannend en ging er even tussen uit.
Kreeg hem met stem vrij snel terug:) Dat is gewoon gaaf als je maatje zo op jou reageert ondanks dat het spannend is :)

Tabal reageert goed tegen de stem vanwege werk aan de longe. Je merkt hoe belangrijk dat is, maakt het rijden een stuk makkelijker! Vandaag stem hulpen gekoppeld aan been hulp om in draf te gaan. Was leuk om te zien, hoewel ik hield mijn adem in de eerste paar keer! Hij was wel echt fris vanmiddag en ging wel twee keer door de bak in galop, maar ben super trots op mijn zoon! Terug in draf en weer samen onder control en op een volte zetten als hij voelt dat hij weer naar de uitgaan ging galopperen (wiedemaatjes waren al binnen, dus Tabal niet echt mee eens dat hij aan de werk moest ;) )

http://youtu.be/Ees3JbZdRQM

Na de kerst gaat onze instructrice met ze verder. Er is een hoop werk, zit en handen van kind moet ook beter worden.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:50

Fijn dat Tabal het zo goed doet! En gewicht maakt inderdaad weinig uit :) Ga zo filmpje even bekijken, paps loopt in de buurt en die zeurt altijd dat ik eens naar wat anders moet kijken dan paarden :')

Umoyax doet het echt zoooo goed! Als ik m poets laat ie alles hangen van pure ontspanning := Gisteren voor de tweede keer even geoefend met meelopen aan het halstertouw (kwam er steeds maar niet van met dat slechte weer... Kan alleen 's avonds alleen in de bak met hem en met dat prutweer doe je dat toch niet zo gauw) en hij was heel erg braaf, hij leert snel!
Ben helemaal verliefd op mn kereltje <3

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:15

amyz schreef:
Fijn dat Tabal het zo goed doet! En gewicht maakt inderdaad weinig uit :) Ga zo filmpje even bekijken, paps loopt in de buurt en die zeurt altijd dat ik eens naar wat anders moet kijken dan paarden :')

Umoyax doet het echt zoooo goed! Als ik m poets laat ie alles hangen van pure ontspanning := Gisteren voor de tweede keer even geoefend met meelopen aan het halstertouw (kwam er steeds maar niet van met dat slechte weer... Kan alleen 's avonds alleen in de bak met hem en met dat prutweer doe je dat toch niet zo gauw) en hij was heel erg braaf, hij leert snel!
Ben helemaal verliefd op mn kereltje <3

En ik kan je nu al vertellen door zoveel tijd liefde en aandacht aan je kereltje te besteden
Heb je dadelijk zoveel profijt oa het zadel!
Ik kon laatst Montoyo gewoon aaien terwijl hij in zijn stal lag :D Woeste hengst :D