[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:54

verenigingen hoeven niet duur te zijn hoor, je hebt verenigingen zoals die van mij die iedere maand clinics organiseren en daar zit dan ook wel een prijs aan, maar je hebt ook verenigingen die er alleen maar zijn voor de wedstrijden. Die zijn helemaal niet duur :)

Ik heb me vast ingeschreven voor het NK dressuur :+

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:58

Tammy_ schreef:
verenigingen hoeven niet duur te zijn hoor, je hebt verenigingen zoals die van mij die iedere maand clinics organiseren en daar zit dan ook wel een prijs aan, maar je hebt ook verenigingen die er alleen maar zijn voor de wedstrijden. Die zijn helemaal niet duur :)

Ik heb me vast ingeschreven voor het NK dressuur :+

Of gewoon via avs haha

Zoooo dat is op tijd haha ik wacht even af of ik mee ga doen.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 01:03

haha ach beter te vroeg dan te laat! En het is bij ons op stal, dat laat ik niet schieten :+ Leek me ook een leuke afsluiter voor onze klasse B, hoop tegen die tijd rond de 20wp te zitten :7 En in het springen ook gestart te zijn :Y) En ik wil naar de Arabissimo, en misschien als ik vervoer kan regelen dat ik nog 2 andere AVS wedstrijden rijd zodat ik met de competitie mee kan doen.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 08:09

Dan rijden we tegen elkaar Tam komend jaar :)! Superleuk!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:29

Fijn dat Geisha goed is aangekomen, Kelly. Beterschap voor jezelf!

Heel misschien dat ik Dostawa meeneem naar de Amateurkeuring dit jaar, maar dat ligt er maar helemaal hoe het gaat.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:44

Leuk Lil! Kan zijn dat ik tussendoor toch de overstap naar de L1 maak maar dat hangt helemaal van Noah af. Maar dat geldt misschien ook voor jullie :p
Aan de ene kant ben ik blij dat het een thuiswedstrijd is want hij is dan nergens bang voor. Maar aan de andere kant niet want hij loopt op ander terrein vaak veel fijner :+

Lijkt me wel leuk Annika, denk dat Dos daar wel een typje voor is :p

Ik zeg: meeting bij het NK/de amateurkeuring

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:56

Ja, MEETING! Princesa loopt op vreemd terrein altijd beter. Thuis heeft ze ernstig last van kabouters in de bak... Echt een MUTS!

Kel, wat fijn dat je paardje goed is aangekomen!

Ik wacht nog even met overstappen. We zijn nog niet klaar voor de L en ik wil meedoen aan het kampioenschap volgend jaar en het is verstandig dat even in de B te doen :P.

Bij jullie ook zo aan het stormen? Het spookt hier gewoon! Reed vanochtend naar stal en de takken vlogen op m'n dak.. Toen ik aankwam op stal was er nog NIKS gedaan.. Niet gevoerd, niet eens hooi... Om dat soort dingen (regelmaat in voeren enzo) kan ik me nu dus al helemaal druk maken.. Ben zo benieuwd hoe het op die stal is vrijdag!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:10

Leuk hoor, ik kom wel supporteren op de amateurkeuring :D

Pfff het houdt maar niet op met stormen voor dit jaar, hier spookt het ook behoorlijk!

Nou Lil, daar zou ik me ook mateloos aan irriteren hoor. Hoop dat de nieuwe stal wat voor je is! Hoe is het met Ses haar oog?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:13

Hier waait het ook echt enorm hard!
Gisteren waaide ik ook bijna Ely's stal uit (leuk, buitenstallen). Ik heb haar stal maar gewoon gemest terwijl ze erin stond, want om haar in die wind buiten te zetten.... Mooie bijkomstigheid van de dracht, normaal had ik het niet aangedurfd, met een kruiwagen en een riek bij m'n gekke merrie in stal, maar nu is ze zo rustig <3

Daar zou ik ook echt boos om worden, als er niet gevoerd wordt wanneer zou moeten... Ik hoop dat de stal waar je gaat kijken iets voor jullie is!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:54

Jeetje Lil lekker is dat!! Ik heb ook wel eens commentaar op de manier van werken bij ons maar voeren wordt gewoon netjes om 8u gedaan!

Ja hier waait het enorm :wow: ga straks even langs stal, Noah zn beentjes opscheren en de stal goed opstrooien. Ze zijn vandaag helemaal uitgemest maar ik wil altijd een strookje leeg houden aan de achterkant omdat ie daar poept :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:17

Barc kon best aardig sjouwen.....thuis..
Op vreemd terrein verstopte.hij zich het liefst in me binnenzak...totaal over de rooie.

Het scheelt ook of je binnen of buiten show heb.
Op het Nk kwam Mo ruig binnen...
Maar het publiek was zo fanatiek:D dat Mo dacht wow:D
Was wel een kippenvel moment hoor dat het publiek uit hun dak gingen...

Had het idee dat de baan op west langer was.

Zoals Amy ook zegt..zoveel factoren plus een levend wezen.

Ag we oefenen nu al in de binnenbak heb bezichtigingen van Mootje :o

Ik ben er denk ook op de amateuren..mss onder het zadel en mss premie keuring:)

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:19

Ja het stormt inderdaad flink!

Wij zijn voor de kerst dagen nu 2 dagen naar het westen. De paarden worden door een vriendin van mij gedaan.

Ondertussen ook een mooi stuk land gevonden die te koop staat. Waarschijnlijk binnenkort bezichtigen. Dat zou helemaal ideaal zijn.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:29

Adawi schreef:
Ja het stormt inderdaad flink!

Wij zijn voor de kerst dagen nu 2 dagen naar het westen. De paarden worden door een vriendin van mij gedaan.

Ondertussen ook een mooi stuk land gevonden die te koop staat. Waarschijnlijk binnenkort bezichtigen. Dat zou helemaal ideaal zijn.

Hier ook behoorlijke wind.
Gister begon het net dat.ik wilde opstappen op mootje.
Hij was super.braaf met.rijden:)

;Zou leuk zijn als het land wat is.
Heerlijk je eigen stuk...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:44

Je moet er idd maar net eentje hebben die zich aangemoedigd voelt door het publiek ipv in zn schulp kruipt. Wat een arrogantjes zijn die arabs eigenlijk dan _O-
Ik oefen hier vaak met applaus als ze echt lekker lopen :') Theorie dat ze dan snappen dat ze het op dat moment goed doen en het op show dan ook als aanmoediging zien. Maar goed, ik ben misschien een beetje vreemd soms hoor :=

Wat een wind hier idd! Was helemaal beetje bang dat de ramen uit mn dakkapel zouden klappen :=

Ohh dat zou super zijn zeg eigen stuk land!

Wat vervelend zeg, hooi /voeren moet idd toch 's ochtends gedaan zijn, ze hebben toch hun eten nodig.

Ohh leuk, ben benieuwd! Kunnen idd mooi meeten daar! :D

Pfft nou en nu even nog een paar pakketjes de deur uit en dan de keuken in... Kwam er vanmorgen iets later uit dan gepland :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:15

:') Als paarden die 't op show zo goed doen thuis niet/nauwelijks showen en andersom dan heb ik iig aan Mish een vermoedelijke aankomstige showtopper _O-
Mawiyah is ook niet in beweging te krijgen thuis in de wei :') Like, daar kun je keihard achteraan rennen met wapperend zweepje met plastic tasje en die doet dan op zijn hoogst een sloom drafpasje of drie en gaat je dan aankijken van "moet dat?"

Op het NK was Mo inderdaad stoerrrrr.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:18

:o :D

Ik oefen thuis nauwlijks.
Opstellen pak ik weleens mee.
Maar wapperen van zakjes etc moet geen gewoonte worden...sommigen reageren er dan uiteindelijk amper op:)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:20

Nee, ik wilde foto's maken maar de paarden deden alleen maar grazen en niet geïnteresseerd zijn :') vandaar.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:22

Zoals Reem met de zadelrubriek doet doet ze ook aan de hand t showknopje is zoek en gaat als dressuurknol door de baan maar ach ik heb er dikke lol mee, paar jaar eerder heeft ze op show alles laten zien wat niet moest opstellen kon ze ineens niet stappen was stuiteren en draven was galloperen en bokken maar lol hebben we hoeven niet bovenaan te eindigen daarvoor mist ze de extra gewilde puntjes.
Sier vond show echt vreselijk beetje zoals Barc ook had die klapt helemaal dicht en wil weg is dan ook niet te bereiken zelfs onder zadel wil t niet terwijl hij in wedstrijdring helemaal in zijn element is en dat vind hij leuk heeft alleen stress met de andere paarden dan kruipt hij het liefste in mijn broekzak.
Zit het wel te overwegen om mee te doen aan het NK en misschien nog wat met de amateur zijn er dan toch wel zo leuk wat meer mee te pakken maar wel afwegen 2 Z proeven vergt wel wat energie en wil ze niet leeg hebben moeten er ook ruim 2 uur voor rijden, en moet voor mijzelf ook keuzes maken wat ik aankan t moet ook voor mijn lichaam leuk blijven.
Maar misschien kan ik niet heen ligt er even aan hoe het straks verloopt met het spul hier.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:22

Djuun is behoorlijk onzeker op onbekend terrein, die moet altijd alles drie keer gezien hebben en voelt zich dan gewoon op haar gemak (zo gaat het dus ook met nieuwe rondjes buiten :+ ), dus heb geen idee wat zij zou doen op show, toen met Ersiel d'r proefje was bv heel terughoudend :Y)

Nou ja, hebben we een zadel, waai je bijna uit je broek, gaat goed! :')

Verder over het zadel: de boom is 1 maat verbreed (van 32 naar 33) en de synthetische vulling is vervangen door schapenwol, er zat veels te veel vulling in, mede daarom lag het zadel niet meer goed. Zelf vond ik het zadel beter dan ooit liggen na het rijden, maar het was natuurlijk maar heel kort dat ik er op zat :) Over een paar weken controle, maar dan moet het weer wel mee werken zodat we kunnen rijden :+

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:24

Ses haar oog is niet veranderd. Dat betekent dat die pupil niet meer goedkomt. Maar het is ZO bizar, ze ziet gewoon alles, ze traant niet, knijpt niet...NIKS. Ik begrijp er niks van. Moet tot en met woensdag blijven druppelen en dan kijken hoe het verder gaat. Ik gooi haar los en ze ziet elk strootje op de grond liggen en gaat nog steeds plat door de bocht en netjes LANGS de schotten. Dus het is goed denk ik!

Showtraining zou ik wel een keer willen trouwens. Hoop dat Calis dit jaar weer een amateurkeuring organiseert. Ik heb veel moeite met het opstellen van Princesa. Een ander lukt dit wel altijd. Maar als ik voor haar ga staan en met m'n zweepje of met een snoepje zwaai dan gaat ze mij altijd kriebelen.. Het is echt een knuffelkont.. Bij een ander doet ze dit niet. Net als aan de hand lopen, ik moet echt met een zweepje met zakje eraan gaan wapperen, anders loopt ze wel achter me aan, maar draven, nee hoor.. Daar wordt ze moe van.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:36

Yus laat zich thuis wel goed zien, geen idee hoe ze dat doet op 'vreemd' terrein met allerlei toeters en bellen :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:39

Toch apart van dr oog Lil! Maar ach en al zou ze minder zien, hoeft niks uit te maken. Ik ken zo veel paarden die met 1 oogje leven, zelfs een compleet blinde die nog ZZlicht loopt :j

Noah gaat wel lopen van klappend publiek :j als er tuigerkeuring is en ik neem hem mee langs de keuringswei naar het land, pfoe dan gaat ie aan de sjouw!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:55

Ja dat is ook zo. Ken een meisje met een paard zonder oog die drie sterren eventing rijdt.. Dus op zich moet dat prima kunnen dus! Het is meer dat ik Ses momenteel HEEL zielig vindt.. Ik ontzie haar qua werken ook en daar moet ik nu op gaan letten want ze neemt me onwijs in de ZEIK! Haha!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:11

en ook voor hier fijne feestdagen {:)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:14

Ik wens jullie ook allemaal hele fijne dagen! :)