Aleeneh schreef:Ligt zeker aan de goede instructie

dat geloof ik ook wel. Maar Paulette is wel echt heel goed
Voor een volledig verslag van de les, zie hier:
Aleeneh @ [WN-AM] Startende westernruiters?
Ze wilden een uitgebreid verslag, tsja dan kan je die krijgen.
Yup, een driejarige quarterkruising. Heb eigenlijk geen flauw idee wat er nog meer in zit hihi, ik zal het eens vragen. Paardje moet iig ook nog veel leren, dus was voor mij ook wel spannend.
Leuk om te lezen wat je had gedaan met de les!
Vooral dit stuk vond ik grappig, omdat ik dat ook precies zo doe bij m'n dressuur...
Citaat:
Ik bleek ook ietsje naar achteren te zitten, dus werd meteen hop op m'n zitbeenknobbels gezet en de truc was om lekker daarop in balans te blijven, en alleen maar je bekken naar voren te kantelen als je wilde stoppen en naar achteren als je harder wilde. Dat viel me op zich nog best wel mee hoe ingewikkeld dat was, maar het is wel weer eventjes een omschakeling in je systeem, dus ik moest me wel continue bewust blijven van wat ik deed.
Toen dat eenmaal goed ging ging ze stapje verder met de hulpen voor het sturen (binnenbeen aandrukken met buitenbeen wat naar achteren ter begrenzing van de achterhand, buitenheup wat naar voren en met beide teugels sturen naar de kant waar je heen wil). Teugels mocht ik er in het begin nog niet bijpakken, moest volledig sturen op zit en houding. Het was echt heel mooi om te zien hoe het paard zo makkelijk reageerde op hulpen die hij helemaal nog niet zo kende waarschijnlijk, puur omdat het zo natuurlijk voor hem aanvoelt. Na een poosje de teugels erbij.