Gaan jullie gezellig hard En jullie hebben zo ongeveer een eigen taal ontwikkeld lijkt het wel; kort, snel en krachtig . Maar jullie zijn ook allemaal goed van elkaar op de hoogte, erg leuk dat iedereen zo met elkaar meeleeft en begaan is. Dat viel me trouwens ook op tijdens de ALV, dus vandaar dat ik lid geworden ben.
Ik heb een heel epistel (echt lang, dus bereid je vast voor ) geschreven voor in het ledenblad, dus sla dat hier maar even over. Heb wel een foto van mijn knollies, als intro... links mijn oude berggeit van 25: Jengo en rechts mijn quarabje Boy van 12 (bijna dan, 10 maart). Boy is inmiddels gelukkig wat meer bespierd. Heb nogal een tijd getobd omdat hij een ernstig selenium-tekort had en ik het juiste voer niet echt kon vinden (wilde niet aan de supplementen blijven). Sinds een half jaar is dat wel gelukt en konden er eindelijk wat spieren op komen. Heb dus ook pas sinds die tijd iedere week les, voorheen was het af en aan, want Boy was vaak te zwak en spieropbouw was er maar heel weinig. Verder heeft hij ook nog 2 lekkende hartkleppen, dus plotselinge inspannende uitspattingen zijn ook niet goed voor 'm, maar verder gaat het helemaal top!
Zie dat er hier toch wel mensen uit Brabant zitten, maar uit de buurt van de Drunense duinen begrijp ik? Heb ze zo overigens niet geplaatst voor de foto, was puur toeval... maar wel grappig...
Ik geef Boy nu Marstall western, vanwege het hoge gehalte aan selenium. Hij krijgt 2 scheppen per dag, dus zo'n 1,5kg. In de zomer, als ze het land op gaan, dan wil ik dat wat naar beneden brengen zodat ik zeker weet dat hij niet te veel krijgt. Voor de lekker krijgt hij er een handje slobber bovenop, omdat Jengo dat 's avonds krijgt. Daar doen ze beiden een moord voor Ik heb les van Alexandra Meijer. Yep, goei volluk die Brabos ... haha... en ik kom uit Veldhoven.
Heb in de planning om 29 maart naar de oefendag te gaan, zonder paard maar met camera .
@Nancy vanaf hoe laat starten jullie misschien komen pat en ik ff buurten en kijken, is toch op weg naar stal.
Ik ben weer uit de mee lees modus. Hier verder alles rustig zaterdag krijgen de paarden een shiatsu massage, en dan hoop ik zondag lekker rustig op te kunnen gaan bouwen.
Weet iemand van jullie of er een leuke B&B in de buurt is van de locatie op 29mrt? Misschien dat ik/we 28e dan willen gaan, dan zijn we er in ieder geval op tijd. We denken er ook nog over om met de paardjes mee te doen, Brigitte en ik. Mocht dat zo zijn, is er dan een plek waar de paarden 28e kunnen overnachten?
Ik weet wel dat er een camping vlakbij is. Meerdere zelfs. Misschien dat die iets hebben? En misschien kunnen de paarden wel bij de manege voor een nachtje? Je kunt even bellen
canisia
Geplaatst: 07-03-15 21:29
Mary wat een super leuke foto van je twee paardjes! Wauwiee! Aj ja Selenium is echt een rot iets en vind maar eens het juiste voer waar de juiste verhoudingen inzitten..En waar ook de calcium/fosfor verhouding nog goed in zit. Wel super fijn dat het nu de goede kant op gaat!
Zou leuk zijn als jullie naar de oefendag komen!! Mét paard nog leuker! Ben daar verder niet bekend dus kan je wat dat betreft niet echt helpen. Wij gaan er ook heen, met alleen Raff. Wordt een vroegertje, want de klok verschuift die dag ook een uur
Vandaag eerst Raff wat rechtricht oefeningen gedaan, toen even kort dubbele lijnen gelongeerd en erna er weer eens op gekropen! Hij was helemaal chill. 2 Sessie's gedaan en bij elkaar 10minuutjes bezig geweest ermee. Kon uiteindelijk zelf elke bocht inzetten, zelf stoppen en zelf wegstappen. Robina liep er enkel nog aan lange lijn naast, voor het geval dat. Oja en nog voor het eerst zelf opgestapt zonder voetje, hij keek er niet eens van op We stonden echt op het punt van nou.. volgende stap is, klik maar los die handel. Dus wie weet next time
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-15 21:36
Te gek Canies! Dus weer voortzweven op die roze Wolluk hihi!
Hier eerste wedstrijd achter de rug met Tie! Het was zo giga leuk! Heb echt heerlijk gereden en eigenlijk ook nog wat sneller dan gepland! Mooie gemiddelde snelheid van 11,27. Dus onze eerste Endurancepuntjes zijn binnen (en dat nog wel op slidingplates hihi)!
Jeetje canasta jullie gaan goehoeeed! Mag je ook weer heel trots op zijn!
canisia
Geplaatst: 08-03-15 02:41
Whoehoeeee super Yil! (Khad ook nie anders verwacht natuurlijk ) was het een mooie omgeving daar? Kriebelt bij mij ook echt hoor! Haha
Thankss, leef idd weer op een aardig roze wolluk! Ookal voelde het ook wel weer zooo gewoon, dat ik het bijna vergeet dat dit nog zoo nieuw is haha. Doe wel echt hard me best het juist rustig te doen hoor haha maar hij leert zo mega snel! We houden het echt op hele korte sessies, met een week ertussen, zodat hij genoeg verwerk tijd heeft. Dadelijk rond april/mei als de wedstrijden beginnen geef ik hem 1-2 maandjes rust wat betreft erop gaan. Kunnen we even op het aan de hand focussen en zien we vd zomer weer verder met het rijden Me engelse zadeltje zit iig toppie!!
*Marije.. bloehoeeeeessss *
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-15 08:50
Omgeving was niet zo mooi als thuis hihi, maar wel heel vlak en goed begaanbare paden. Gelukkig laatste dagen droog geweest want anders zou t wel modderiger zijn geweest. Maar was echt goed georganiseerd en heel prettig te rijden!
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Geplaatst: 08-03-15 19:20
canisia schreef:
*Marije.. bloehoeeeeessss *
Voorproefje hè, meer niet
Chaps en bloes. Chaps heb ik gewassen en is gewoon goed gegaan Goed om te weten met dit kleurtje
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Geplaatst: 08-03-15 19:23
En een raadseltje:
Raad de Arabier (oortjes van Daantje natuurlijk hè):
Die Arabier weet ik uiteraard niet maar ik vind je combinatie blouse/chaps echt prachtig!! Heerlijk fris van kleur!
canisia
Geplaatst: 08-03-15 20:37
Jaaa leukkk! Daantje op stap met Luna (Marije volgens mij moet jij je planning voor 4/5april even aan gaan passen iets met strand! )
Oehhh leuke kleurtjes!! En mooie chap!
Hier ook van het heerlijke weertje genoten! Robien is vanochtend, voor de drukte, weer voor het eerst na de ellende van de TA op Nadesh gestapt voor een stap strand ritje. Zijn gekneusde ribben lijkt hij iig geen last meer van te hebben En doordat ze nu echt flink grondwerk trainingen met hem aan het doen is, is hij zo soepel geworden in zijn achterhand. Begint eindelijk een echte kont te krijgen! Nu beetje bij beetje weer onder het zadel e.a. gaan oppakken.
Ik vanmiddag met Raff even strandwandeling gedaan. Maar zoooo de knetter, het was echt zwart van de mensen Hele gezinnen op het ruiterpad... Raff vond het allemaal mega spannend, maar omdat we alleen waren gegaan is hij dan wel oke. Voor het eerst hele groepen paarden gepasseerd op het ruiterpad, hij reageerde er niet echt op, volgens mij omdat hij niet goed wist wat hij ermee moest We werden wel raar aangekeken, ik had hem opgezadeld en hoofdstelletje onder het halster gedaan, gewoon om die dingen ook normaal te maken met buiten wandelen, maar iedereen vroeg zich af waarom ik er niet op zat
Hallo iedereen! Ik zou mij hier graag willen melden als dat goed is.. Lees al een tijdje mee en ik ken er hier en daar ook een paar dus het lijkt me erg gezellig om me in dit topic te mengen! Groetjes Kelly
canisia
Geplaatst: 10-03-15 12:05
Jaaaa Kelly! Geselliee dat je hier mee komt kletsen!
(Wij hebben 2 jaar terug met Kelly op dezelfde stal gestaan en inmiddels staan onze paardjes 1km van Kell haar huis en paardjes vandaan )