[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:36

wat een lange pootjes die yazahra, weet je zeker dat het wel een paard is en geen giraf? :):)

Tieneke wat balen van het werken zeg :(:) rustig aan doen he!

ik zou een shet ook wel leuk vinden, maar daar heb ik geen geld voor helaas. ik zou m wel kunnen stallen etc maar mochten ze nou tegelijk ziek worden dan wordt het lastig, dus hou ik het maar bij alleen Noah :) daar heb ik al mn handen vol aan! :))

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:38

al die blondies die langs komen, fjordjes, mishje :)
Zaartje ziet er goed uit Yildiz, heb je al plannen bedacht met haar?

Mijn Engels Volbloed was ook absoluut een eenkennig kind. Voor mij ligt het denk ik wel aan bloedpaarden, rijpaarden die hoog in het bloed staan kun je ook ene geweldig persoonlijke band mee krijgen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:42

Tammy gefeliciteerd! Wat een top dag he ;)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:02

Wow Eline Mish groeit echt hard zeg! Plaatje is ze!

Wat leuk dat we zoveel verschillends hebben verzameld inderdaad :j Shief is niet zo extreem veelzijdig eigenlijk, maar ben allang blij met wat we nu wél kunnen!

Nicky ik wilde vragen hoe het met de zadelmaker was gegaan, maar ik leef 1 dag te ver vooruit, het is vandaag pas dinsdag :'). Nouja, alsnog de vraag voor vandaag; hoe is het gegaan? :)

Haha Letietz zullen Shief en Djuun toch niet ergens ver familie zijn? Shief is ook altijd helemaal verzot op al het kleine grut wat we tegen komen. Knappe Djuun!

Siel wat een leuke foto uit de oude doos! Tijd vliegt inderdaad enorm zeg. Hier vergeet ik ook vaak dat we het 3 jaar terug soms echt niet meer zagen zitten met Pief en nu is ze zo enorm braaf. Wat veranderen ze dan hè, Djuun is ook al zo'n topknol!

Annika pfoe je hebt echt veel afgereisd dit weekend zeg! Maar gelukkig wel met leuke bezoekjes!

Oh en Katja en Annika mijn stem hebben jullie hoor :D Voor Euf en Ilya

Haha Miranda, Shief en Fuego denken hetzelfde over springen :j 20 is al heeeul hoog! Maar Fuego is een betere springer :D

Ohh Annika wat een super cute foto van jullie samen, en je gewonnen halster is geweldig! Prachtige kijkers heeft Euf :j

Ja dames welke meisjes veulies doen mee met de verkiezing?? Help me wel ff herinneren wanneer de verkiezing is, ik vergeet bokt wel eens zo nu en dan :+ Moet wel stemmen natuurlijk!

Tamara ik moest ook gelijk aan jou en Noah denken toen de vraag kwam of er ook arabiertjes springen en crossen! Jullie zijn zo stoer! Echt een voorbeeld! :j Ooit, als er nog een veulen of ander paard komt na Shief, zou ik toch wel echt eens het springen willen proeven! Pief is niet zo'n spring wonder haha en ik mis nog wat lef.

Miran Zos is zo stoer, dat filmpje <3

Eline wat droogt Mish toch mooi op in der koppie <3 Lieve foto van jullie samen

Ehh volgens mij heb ik het al eens eerder gevraagd of met iemand erover gehad, maar ik ben echt een kneus, ik weet niet wat Shief is haha, Egyptisch?? }:0 Van m'n vriendje Persje wel, knappe Rus :+:

Yildiz herkenbaar probleem dat tijdgebrek.. Hier zou ik ook nog zoveel willen. Shief is dan al wel 15 maar ze geeft aan dat ze zoveel leuk vind. Endurance een keertje meerijden zou ik echt tof vinden! Maar of ik ooit nog de tijd ga hebben om me daarin te gaan verdiepen en te trainen... Zelfde geld voor western. Ik loop nu al te k*tte met het inplannen van wat dressuurlesjes, haha

Kat wat een heerlijke foto <3

Siel, de aanhouder wint hè :D Super van je les!

Wat betreft tinkers, ik kende ze niet, en toen kwamen er 2 bij ons op stal en nu staat Pief er mee samen. Eerst vond ik ze 'wel leuk' maar nu vind ik het echt wel een leuk ras hoor :j. Totaal iets anders dan de AV, maar wel echt een eigen karakter. Shief kan het nu ook wel leuk met ze vinden :j Of ik ooit zelf een tinker zou hebben, nee dat denk ik niet. Maar leuk vind ik ze zeker!

Yildiz je doet met Tina turner wel mee hè aan de verkiezing :D mijn stem heb je, haha!

Siel was dat een Fjord? Lijkt net een haf joh! Toffe kleur

Oja, ik zou jullie op de hoogte houden van de manenkwestie hierzo. Nou, het gaat niet verder kaal worden denk ik, en met de winter voor de deur wordt alles nu weer voller, ook het kale stuk :j. Pief der voorpluk wordt ook weer langer *jeej*
Ik kan ook jaloers zijn op mooie langen manen, maar mag niet klagen met die van Shief!

Tamara en Lisa, gefeliciteeeeeerd *\o/*

Afbeelding
Jut en Juul gisteren. Piefie wordt weer zwart <3 bolletje wol is het nu

Mag ik dan nu een post over Pief posten :D had zaterdag even een smeltmomentje

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:09

Mijn meid gaat mee doen met de veulenverkiezing voor meisjes :)
Myth'ara
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shieffie is voor zover ik het kan zien SE...een zwarte SE merrie...Als je stal op ene ochtend leeg is...niet bij mij aan komen kloppen

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:18

Jee wordt al een flinke meid zeg! :j stem staat genoteerd, :D

Shief wordt bewaakt door 2 hele gevaarlijke tinkers :j Enne, heb al verschillende adresjes waar ik langs moet gaan mocht shief in ene spoorloos zijn :')

Hoe kan je dat nou zien, of ze SE is?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:28

haar pedigree ingetoetst in allbreedpedigree.com :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:29

Ja zover was ik ook :D Maar waaraan kan je dat dan afleiden? Ik ben echt leek 2.0 hoor :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:48

oooh mooie Pief en respect voor je bijleespost!

Ik dacht dat Shief alleen maar deels Egypt was trouwens, maar als ik zo kijk zie ik ook alleen maar Egypt.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:18

aah mooie pief met dr gevlekte vriendje!!
Nicky hoe ging het met de zadelmaker?
Lisa gefeliciteerd! :):)

meisje dat vandaag Noah kwam rijden vond hem erg leuk! maandag komt ze weer, en dan besluiten we of ze hem een maandje op proef gaat rijden :) ik ben enthousiast over dr, ze zit er heel netjes op en rijdt vriendelijk :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:51

Tammy en Lisa, gefeliciteerd!! *\o/* *\o/* :# :# *\%/* *\%/*

Leuk Tam, hoop dat het wat wordt! :j

Zie ik daar een gehandicapte fjord...streepje eraf gewaaid? :(:)
Spoortjes waren een beetje te zwaar voor de prinses..ik vind het zweep toch lekkerder, ik merk dat ik met spoor ook mijn benen eerder optrek en vind het gewoon minder fijn.

Pieffie is weer de goede kleur! *\o/*
Bij Fuego is de maantop nu door de deken het enige wat een beetje wordt afgeschuurd. >;)
Maar heb ook goede hoop dat het van de winter gaat aangroeien! :j

Yaz is idd hoog op de benen en nu van achter nog hoger, haha!

Onze tink was heel aanhankelijk en gek op mijn man, ze hinnikte als een meisje, heel hoog! :D
Wel een stomme merrie, snel beledigd enzo. :Y) :P

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:23

Shief ziet er gelukkig uit, knappe oma :)

Gefeliciteerd Lisa en Tam! :D

Wat leuk Tam, zou fijn voor je zijn als het wat is :)

Zadelmaker is geweest en m'n huidige zadel hoefde alleen wat bijgevuld te worden. Gaf echt al wereld van verschil. Zadel schoof niet meer en hij liep veel relaxter en knarstte veel minder. Ook nog een Massimo en Equus erop gehad. Massimo wil de die niet mee lopen en met de Equus liep ie als een trein! Zat ook heerlijk. Maar aangezien dat een zadel is van €2000 en niet makkelijk aanpasbaar, is dat komende twee jaar niet haalbaar :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:56

Ah mooi Nicky!
Mijn zadelmaker moet ook nog een keer terug komen om na te kijken, wacht er nog even mee omdat ik niet veel gereden heb en er weinig veranderd is.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:49

Shanna: is vooral ene kwestie van onthouden waar paarden vandaan komen qua bloedvoering. Zo is Nazeer SE bijvoorbeeld. Echt kwestie van kijken en onthouden. Zou kunnen dat ze verderop niet helemaal SE is, dan zou ze net zo hoog in het SE staan als Zaraar bijvoorbeeld.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:41

Wow jullie gaan snel......
Hier hebben we idd Crabbets Sirel 86% zijn zus Kwiaty ook 86% en zijn zoon Silver Quest ongeveer 92%, Silver(Thaqib van Baukje) zal waarschijnlijk rond de 60% zitten zo ook Golden Rose de rest van hun beide is Russisch door onze russische dames Remezida en Mayumanah ;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:54

Gaaf Bren :j Sowieso al die verschillen hier :)
M'n oude pony had wat crabbetbloed via Racinda (Seradin) :)

Ik denk zeker dat je met elk ras net zo'n goede band kan opbouwen, maar wij av-liefhebbers houden nou eenmaal van het fijn gevoelige, want dan weer niet elk paard/ras bezit :)

Wat een joekel is het toch Lisa!

En wat een stelten heeft Yazahra, Yildiz :wow:

Sheeba, de fjord waar Ersiel op reed, was echt een geweldig dier, Darmorah was een beetje een loner, maar Sheeba had gewoon besloten dat zij vriendinnen waren en punt uit! Ze was zo super lief voor Dar, als er paarden waren die liepen te treiteren, sprong zij er tussen om Dar te beschermen. Ze stonden ook naast elkaar en als ik aan het uitmesten was, dan zetten ik ze gewoon samen in een stal :')

Jeetje, wat is ze weer prachtig zwart Shan!! Knappe Shief :+:

Leuke pic weer Kat :j

Ik ga eens op je site kijken Nicky, ben altijd erg geïnteresseerd in voeding, zowel voor m'n paard, katten, maar ook voor mezelf, hoewel ik niet altijd de verleiding kan weerstaan :=

Vandaag weer naar het strand geweest met Djuun, wederom genieten :)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:55

Even heel blond...maar... SE? :')

Annika jij vroeg toch hoe lang k Naf nu heb? :)
Vandaag precies 5 maanden ^_^
De eerste maand heb ik hem lekker laten wennen op t land en kilootjes eraan laten eten xD Daarna iets te snel gegaan met em door meteen naar de poetsplek te gaan enz, liet ie toe, maar heel gespannen en in opblaasmodus :')
Dus maar begonnen met poetsen op de wei en dit opbouwen :)
Ik kan nu iig wel meteen merken aan em als k te snel ga en em overdonder..dat werkt enorm averechts :P Dus liever slakkentempo en ontspannen, dan sneller en gestressed.
Hij is nogal snel een stresskip :+

Wow bijleespost! _/-\o_

En een hele knappe zwarte verschijning!! :))

En idd wat een stelten! Hoe lang zijn ze? :P
K hou wel van die langpootmuggen :o
Laatst bijgewerkt door YamaSaki op 23-09-14 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:58

SE is Straight Egyptian :)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:59

Oh..dat is eigenlijk heel simpel afgekort dus :')
K denk weer es te moeilijk merk k xD

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:23

Viel weer mee he :))

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:25

Ja echt wel!
Had al een halve defintie verklaring verwacht _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:52

Shanna_ schreef:
ff ontbijt naar binnen werken en dan een bijleespostje maken :list:

Tieneke schreef:
Ik ga dat straks ook doen, kan het niet meer volgen hier :+

*wacht nog steeds* B-)

Tam en Lisa, gefeliciteerd :)

Shan, Piefie is idd weer zwart aan het worden. Jammer genoeg ook een teken dat het weer winter wordt :') *zomermens*

Ik snap ook nooit hoe je nou precies kan zien hoe een AV Crabbet, SE, Rus, Pools etc is hoor :+ of is het gewoon kennis van de voorvaderen?
Ow wacht, ik zie Lisa's uitleg :Y)

Tam, hopelijk een goede match met Noo dan! :)

Miran, ik móét juist wel mn been langer houden met spoor, want anders laat mevrouw het wel weten := Dus voor mijn houding is een spoor wel weer beter, maar het feit dat ze vorige week zó enorm pissed er op was, was wel dat ik ze deze week heb afgegooid. En met losrijden durft ze dan weer veel meer door mn been heen te beuken. Maar paar keer wel goed kunnen corrigeren daarin :) Dus laat ze voorlopig weer even uit en bekijk het gewoon beetje wel of ik ze weer eens eraan doe of zonder blijf rijden :)

Nicky, klinkt goed van je zadel. Equus zegt mij eigenlijk niet zoveel? Zo eens ff googlen :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:59

ik doe ook beetje onthouden welke bloedlijnen wat wie is, en soms klik ik hengsten terug en als ze een i hebben bovenaan dan kijk ik bij de i(nfo) of er iets obver fokrichting bijstaat. Maar zou nooit kunnen zeggen of iets dan echt helemaal straight in een fokrichting is :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:02

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:05

Balaton = Rus

Amal is deels crabbet

Aron is Russisch

Komplekt ook een Rus dacht ik, dus ja :j