Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:14

furminator werk perfect!! Ik heb er drie! kat, en 2x de grootste voor lange haren en korte haren. Op zich maakt dat weinig uit vind ik. De nieuwste is met een schuif om de haren er makkelijk af te halen, maar die bleef hangen en heb ik er tussenuit geschroefd. Net zo makkelijk.
Volgens mij had ik ze via dubbeldunn besteld. Zij haalt ze volgens mij via ebay uk.

Voor de niet facebookers....de testen van onze beide paarden waren binnen...

June helemaal vrij van de 3 panel ziektes CA, LFS en SCID. Dus ook geen drager ervan.
En onze paint helemaal vrij van 5 panel test....HYPP, HERDA, GBED, PSSM en MH en dus ook geen drager!

BTW gaat er iemand nog volgende week naar woubrugge?? SWRN bij Harry Puts?
Cyann ga ik inschrijven met June. Ze start vanalles en nog wat, behalve reining. Anders wordt het teveel.
De reining doen we wel bij de drha

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:52

Hooow Nada'tje onderuit in een happy race bui, gelukkig is ze fit en lenig hihi ;)
Maar jeetje wat balen van Savanna! Ik ben ook niet echt (*klopt af*) bekend met beenblessures, maar dit klinkt niet best..
Wel heel goed en knap dat jullie nu al goed het eventuele verloop bespreken, blijft altijd lastig zoiets. Maar op die leeftijd en als ze pijn heeft, dan is het de kunst realistisch te blijven. Weet zeker dat dat helemaal goed komt bij jullie, maar iig nog even sterkte ermee en de Da afwachten :(:)

Goed beziggg met Daantje! Hihi een paard Vestival noemen, dan is het logisch dat die 'springerig' is toch haha :+ Fijn dat de les van JPK is verzet!!
Veel plezier met de les vandaag!

Hihi Nour zorgt er wel voor dat alle merries op stal de lente in hun bol krijgen _O-
Hier begint Desh nét an te verharen en Raff alleen zijn bles. Jaa Furminator, die hebben wij ook voor Giolo en werkt perfect op de pony's!

Hier gister met de les van Karel doorgegaan op het hangen *\o/* Stalgenootje is paardentrainer en heeft een speciaal zadeltje wat ze voor zadelmak maken gebruiken. Met een halve boom en een handvat. Theoretisch gezien kan het paard dan 'veiliger' vallen, het ligt altijd goed en is super lichtgewicht. Deze mocht ik lenen :))
Eerst Raff even gelongeerd en daar ging hij flink tekeer haha, maar ach kan er dan maar beter alvast uit zijn. Longeren uiteindelijk super afgesloten met een mega relaxte pony, dus aan de slag.

Eerst weer even hangen, maar nu voor het eerst met 1 voet in de beugel steunen. Hier gaf hij niks om, dus zo even gestapt en backupje.
Toen er weer af, Karel even met hem rondje lopen, weer erop en toen met me rechter been wat bewegen en stukje bij beetje richting de andere kant werken. Was nog een aardige armtraining om zo geconcentreerd te steunen := Hij was nog steeds chill, dus beentje erover en toen zat ik! Hij hield nog wat spanning vast, maar na een flinke kroelbeurt van Karel (hij is zo makkelijk te paaien met kroelen :D ) gaf hij een diepe zucht en was het oke!
Afbeelding

Dus hopla er weer af, weer rondje lopen om te ontspannen en weer erop. Die keer was hij direct oke zodra ik zat en zijn we rustig wat gaan stappen en een backupje. Tijdens het lopen begon hij nu ook vrolijk rond te kijken, helemaal super!
Afbeelding

Erna er weer af, rondje lopen om alles te verwerken (je zag hem dan ook echt helemaal ontspannen, briesen, kouwen/likken) en nog 1x erop. Nu moest ik ook me teugels licht erbij pakken en met wegstappen heel rustig been aanleggen en hebben ik 1 bocht linksom en 1 bocht rechtsom ingezet vanuit de teugels. Halthouden deed hij al zodra ik me zwaarder maakte en nihiel contact nam. :D
Afbeelding

Afbeelding

Hierna afgestapt, waarna Karel direct al het tack eraf haalde en zei "zo dit was volledige volgens het textbook, nu jullie even flink kroelen, want dát is het belangrijkste, hoe je het nu afsluit!" Echt hands down voor hem, elk minuscule signaaltje wat je paard afgeeft ziet hij direct en hij is in alle opzichten zo fair naar het paard _/-\o_
Afbeelding

Het voelde allemaal zo super normaal en goed, precies zoals ik wilde en hoopte dat het zou gaan. Al het voorbereidende werk was niet voor niks! Later kwam het besef pas dat ik voor het aller eerst in me leven voor het eerst op een groen paardje heb gezeten en dan ook nog eens me eigen guppie! Hij voelde ook groter aan dan dat ik had verwacht, vond ik wel fijn ;)
Zooo dat was het even met de megaaa post :o Ik ga lekker naar stal en in het zonnetje nog even verder genieten van gister *\%/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:10

Echt super canies!
In 1 woord top! Nu lekker laten overdenken.

Nancy, super die uitslagen van je powns!
Nee, wij gaan niet naar woubrugge. Yildiz heeft volgende week haar eerste endurance wedstrijd met Tie en 2 weken later hebben we DRHA. Komen jullie ook?

Zie yil?!
Alleen maar goede ervaringen met de furminator. :j

Nou en dan nog iets. de DAWRA website is KLAAR!! *\o/*
Eindelijk! hihi ;)
Het was een boel werk, maar het geeft een zeer voldaan en opgelucht gevoel.
Blij mee! Hopelijk de leden ook :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:50

Jes, nogmaals: je bent echt geweldig! In zo'n korte tijd zoveel veranderd, en allemaal ten goede, echt SUPER! +:)+

Canies wat geweldig, wat moet je trots zijn! Ik ben het iig wel op jullie beiden en iedereen die meehelpt natuurlijk!

Mijn les ging echt goooeeed: gewerkt aan wijken icm aangalopperen. Met wijken train je de afzetbenen voor de galop. En ook wat baby rollbacks meegepakt, ook om de galop te verbeteren. Bij elke rollback sprong ie in 1 keer goed aan! _/-\o_ In de galop cirkels verkleind om hem op z'n achterbeen te krijgen, deed ie goed! Moeilijk natuurlijk, maar hij was zo lekker aan het werk! Heerlijk dier is het <3 Morgen zal ie wel spierpijn hebben :(:) :Y)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:27

Dank je Marije :o

En wauw klinkt als een geslaagde les! Beide weer veel geleerd dus.
Morgen dagje rust?
Komt echt helemaal goed met jullie. :j

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:30

Ja morgen kallem an, mss wat showmanshipdingetjes en daarna even lekker wandelen als het lekker weer is.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:36

ja even lekker wat anders. Koppie verwerken hihi
Goed bezig!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:02

oooh gaaf he Canies, leuke pics ook...en tja....karel en paarden lezen....Hij is zoooo goooooooooohoeed!!!
En niet alleen met lezen....maar jeetje wat ziet ie veel he.

Tof dat jouw les ook goed ging Marije. Klinkt super...reiner in de dop :P .

Cyann gister opgegeven voor de 1e EK kwalificatie wedstrijd van dit jaar SWRN Triple XL First Show.
L2 nivo dus Bas Almost June mag er weer aan geloven. Voor Scarlet is dit echt nog ff te moeilijk en die heeft flink rust gehad deze winter, omdat ik mijn tijd even in mijn hengst Peppy moest gooien ivm zo goed als geen rechter galop. Inmiddels is die nu eindelijk WEL in zijn systeem en we can move on. En wat een natuur kracht tov een arabier. Wat Peppy gewoon kado krijg qua bouw en bespiering, moet je bij een arab toch echt wel tig jaar voor trainen en dan nog....des te meer respect voor de arabs die goed meekomen en natuurlijk hun baasjes die weigeren op te geven en zelfs de competitie aandurven tegen deze krachtpatsers. _/-\o_ _/-\o_ .

Maar goed...zelf ben ik natuurlijk ook zo'n licht gestoorde whaha. Cyann opgegeven voor IHT L2, Showmanship at Halter Jeugd, Horsemanship Jeugd, Trail jeug en Versatile L2. Zover ik in het reglement las worden de L2/Jeugd en L1 class in class gereden. Het zijn ook identieke patterns.
Nee geen reining, dat zou allemaal veels te veel worden op 1 dag.

Dit wordt de eerste wedstrijd dit seizoen.....dus we zien wel hoe het verloopt. June zit nog grotendeels in een berevacht en heeft nog geen afgetrainde strakke buik....lees heeft een buikje.... :o
De iht en ssh helemaal nog niet doorgenomen en ook niet geoefend al die maanden. Trail ook niet trouwens. Sinds het vorig NK was het terug naar basis. De changementen in de versatile gaan vast niet lukken, maar beter nu geoefend met wellicht stomme fouten, dan straks er "klaar" voor zijn en dan stomme fouten maken..... :o . Tja Cyann heeft nog nooit versatile gestart en uit ervaring weet ik, dat dat echt een lastig pattern is om te volbrengen, zonder de weg kwijt te zijn.

Verder kwam ik op een belgische verkoop fb pagina Kebo Chaps tegen maat S voor een zeer schappelijke prijs. Zwart Alcantara en vandaag binnen gehad. Ik moest wat herstelwerk doen, daar was de prijs ook naar, maar dat gedaan ...zie je er helemaal niets meer van!! *\o/*
En dan nu maar hopen dat ze te groot zijn of Cyann reeds passen. Super blij mee.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:23

Mooie planning Nancy! Lekker drukke tijd weer voor de boeg :) Ik vind de versatile ook altijd zo indrukwekkend, en idd, al die lijnen en op die snelheid is dat vast knap lastig...!

Heb gisteren mijn showchaps in elkaar gedraaid (letterlijk want de concho's moesten los om de boel wat smaller te maken) en met mijn nieuwe bloesje van ebay is het een knap setje al zeg ik het zelf! Even de lichte hoed van Michel erbij op gezet en da's best een aardig plaatje :D Moet nog gewoon de cap op natuurlijk, maar was leuk om even te zien!

Clinic JPK gaat wéér niet door, nu ivm te weinig aanmeldingen. Bluh... -O-

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:50

jeetje marije, zit je niet mee met die clinic!

Nancy mooie planning weer!
Versatile poeh ja lijkt me zeer moeilijk ook. Is niks voor mij hihi
Fijn dat peppy nu ook zo lekker gaat. Zien we je vast wel op de drha? :P

Vanmorgen weer naar yentl geweest voor onze wekelijkse training. Natuurlijk begon het weer net te regenen toen ik de bak in liep en het is niet meer gestopt! >;)
Dus weer zeik en zeik nat! Training ging lekker. Zijn toch weer een stukje vooruit gegaan.
Ze gaat goed vooruit onze yentl. *\o/*

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:09

Dankjullie wel voor de leuke reacties! :D Leef nog heerlijk op mijn roze wolk haha. Het ventje was gister ook nog aardig 'zen' dus die nog maar even 2 daagjes rust gegeven hihi.
Wel is gister de zadelmaker geweest om me Massimo aan te laten meten. Heb toen van de herfst bij Countrymill de juiste boommaat en inch maat doorgekregen van dit model, zodat ik op mplaats kon zoeken. Heb die toen vrijwel nieuw gevonden, maar begon nu toch ineens te twijfelen of het wel goed zou passen.
Maar zadelmaker zei gelijk, dit model en boom ligt helemaal perfect voor zijn korte rug en hij is nog nooit opgevult, dus ook super. Hij heeft nu enkel hier en daar de vorm van de kussen beter passend aan Raff zijn rug gemaakt en klaar! *\o/*

Spannend Nancy, eerste keer versatile voor Cyan! Zo'n gaaf onderdeel en staat ook zeker op mijn 'to-do' list van ooooooit hahaha!
En Peppy heeft het licht gezien van de rechtegalop! _/-\o_

Wauww Marije, klinkt als een top les! Van wijken naar galop is super goede oefening en ook zoo lastig hihi! En rollback ook! Lekker hoor, Daan krijgt dadelijk nog een quarter kont! <<)

Wat balen van de clinic zeg... Ga je nog mee naar de oefendag?
Enneee nieuwe showblouse?? fotofotofotooooo *-:)

Aah Jes heeft weer zwemtraining gedaan met Tie, het is wel elke keer raak bij jullie he met die regen :(:) Fijn dat ze zo goed vooruit gaat!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:16

Fijn dat je zadel gelijk zo mooi past! Het is dan wel Engels maar ach da's geen punt!

Ik wilde de oefendag eigenlijk graag zelf meerijden, maar mijn vader is jarig dus dat kan ik niet maken
:)) Wil wel komen kijken/helpen, maar meerijden gaat niet lukken helaas... Voor showblouse moet je wachten tot de eerstvolgende show ;)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:45

Nouhouuuu |( Ook geen tipje van de sluier? O:)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:51

Tipje kan wel denk ik :)) Als ik even tijd heb tussendoor...

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:30

Ik lees al een tijdje mee hier en probeer een beetje te ontcijferen wie nou wie zal zijn :), maar met al die aliassen is dat niet zo handig. Ben met Brigitte op de ledenvergadering geweest 8 febr, wij zijn dus de twee newbies ;).
Wilde me gewoon even melden hier, wel leuk om te volgen hoe en wat met jullie paardjes etc.
Als er vragen zijn: schiet maar los

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:00

Aaaaaaaah Mary dan toch? Welkom hier! *\o/*

Ik ben Marije, mijn alias en naam schelen dus maar twee letters :)) Die van Canisia is ook niet zo moeilijk te onthouden :Y) , Yildiz is ook gewoon Yildiz, en de rest wordt pas wat lastiger :P

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:09

Bimmetje is Jessica, dus ik zat 2 stoelen naast jullie. Naast Nancy, die zat naast jullie.
Nancy is CounTree. ;)
Welkom!

Canisia, wat goed van je zadel zeg! Komt mooi uit. Raff nog even rust, helemaal goed.
Hij heeft het dubbel en dwars verdiend en zo kan hij het goed verwerken. :j

Nieuwe blouse marije..... ZIEN >;)

Ja canies, wij hebben heel vaak het slechte hier nl qua regen, maar ook vaak het goede binnen nl en dat is de temperatuur! Dus tja... je moet geven en nemen denk ik dan maar. ;)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:22

Haaj welkom!
Ik zat samen met me zus, Robina, ook in het hoekje bij jullie! Leuk! *\o/*

Haha ja wel engels zadel.. schaam schaam Y;( maar achhh he

Jaa Jes zo heeft elke plek wel iets. Jullie hebben vaak ook meer sneeuw, warmere temperaturen in de zomer en de mooie bossen! Maar daardoor ook die verschrikkelijke insecten.. Wij hebben vaak zon, wel vrijwel altijd wind en wat frisser, maar nooit echt insecten. Mijn ideaal is zomers aan de kust in de zon en zee, 's winters in de bossen en sneeuw :j

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:43

Mary idd ja ik ga kijken of ik jullie allemaal thuis kan brengen. Weet ongeveer nog wie waar zat in dat hoekje

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 20:46

Welkom Mary!!!! Foto's en achtergrond info en dromen en alles, we willen t weten?!!! :):)

Ik heb altijd zon hoor! := En echt ik zou zo nooit willen verhuizen! Love het Brabantse, de Drunense duinen die in elk jaargetijde fantastisch zijn, de mensen, het Bourgondische, etc, etc!

Westernfriek is Glenn. M'n maatje nie vergeten he?! >;)
En Smart is Baukje! >;)

Ikke wil ook nieuwe blouse zien!!!! :j

Djiez, Canies.... Een Engels zadel.... -O-
Hahaha!!! :P ;) :D
Van genieten! En proficiat! Kreeg vandaag berichtje van t ruiterhuis dat m'n hoofdstel binnen is! Heel elegant Engels hoofdstel voor Nour!

Afbeelding

Staat m gooooooed!!! En ruikt ook zo heerlijk?! :?
En nog meer goed nieuws:
Testresultaten binnen van Nour!
Hij is CEM en EVA vrij! *\o/*
Er gaan verse babynourtjes verstuurd worden! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:51

*\o/* *\o/* *\o/*

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:53

Ik wilde niet gelijk het gras voor ieders voeten wegmaaien, maar thanks voor de aanvulling! :j Hebben we dan wel iedereen gehad?

Ik was trouwens degene van het wedstrijdoverzicht op de alv :)

Wat is CEM en EVA?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 20:59

SOAs bij paarden! :oo

En noodzakelijk om hiervan certificaten te hebben om vers sperma te mogen verzenden. Kans is klein hoor dat Nour t zou hebben, maar toch altijd spannend.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:04

Echt?! Wauw das weer nieuw voor me... maar van harte, toch weer een bevestiging voor jezelf en je fokplannen :j +:)+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:08

En marije, heb je je nieuwe hoofdstel eigenlijk ook al binnen?