MirandaFuego schreef:maar ik vind het onzin dat je met een ander ras niet net zo'n band kan krijgen, er zijn genoeg voorbeelden.
Heb een paar maanden een fjord gereden, die harder hinnikende dan Darmorah als ik aankwam (Dar hinnikte eigenlijk nooit trouwens, maar goed) en die mij volgens mij toffer vond dan dr baasje. Vond het een leuk dier en had in de bak wel een klik met dr (buiten vertrouwde ik dr niet helemaal, want het was nogal een tank die ook ging tanken als ze iets eng vond
). Maar "dressuurmatig" was ze echt énorm leergierig, was echt een leuk dier toen om te rijden.
Baasje zelf vond een peuk roken en telefonerend twee rondjes in de bak rijden wel meer dan genoeg meestal
Helaas is ze toen van stal verhuisd en ben ik gestopt met rijden. Ook jammer, want was echt het beste vriendinnetje dat Darmoor ooit heeft gehad.
Met Djuun heeft het wel even geduurd hoor, eer de klik er echt was. Ze was ook een enorme puber toen we dr net hadden (lees: op dr achterbenen staan), maar heb wel het gevoel dat er nu een enorme vertrouwingsband is.
Dat we af en toe met bakwerk discussie hebben
Maar ze geeft het je ook daarom niet cadeau 
Wat leuk, al die veelzijdigheid hier
Zo zie je maar, wat een enorm veelzijdig ras wij toch hebben
En dat de ene AV de ander nog niet is 
Annika, wat een enorm lieve foto van jullie samen!
Euf is zo knap 
Eline, wat een knapperd toch die Mish, foto straalt idd veel rust uit! En ben jaloers op dr manen 
Miran, ik vind Zos zo leuk 
Ik zeg ook altijd, als ik later groot ben, koop ik mini's
En gisteren riep ik nog of ik een Shet mocht hebben, omdat Letiets en ik met twee Shetties over de camping gingen rennen die we naar de wei brachten
(als ik zou willen, zou ik er zo één kunnen "verzorgen" op stal
).
Interessant Nicky 
Over bakwerk gesproken 
Vanavond weer les gehad. Vorige week nogal discussie met Madame gehad, slaan naar been en kriebeltje met mn zweep, woest paard 
Vandaag spoortjes uitgelaten en paard met iets betere bui (scheelt ook al
) en stuk minder zuur. Nu blijft ze wel heel duidelijk aangeven als ze ergens niet zo heel veel zin in heeft hoor, maar dr reactie was vandaag een stuk minder heftig.
Eens even goed getraind op de galop, want dat had ik vorige week aangegeven dat ik daar meer op wilde trainen. En heeft wat overredingskracht nodig gehad, maar uiteindelijk ging het echt fijn! En daarna is de motor aan hè, en dan gaat ze toch lopen hè