[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:34

Zonder klik kan je denk ik ook niks met een Arabier :+
Dat vind ik ook nog steeds zo mooi toen met Nas... Mocht haar zelf meenemen naar de bak en dat voelde zó vertrouwd! En toen ik aan haar voorpluk stond te frunniken stond Paola net te vertellen dat je niet aan haar voorpluk kon komen :=

Maar het is idd leuk, iedereen is zo in harmonie met zn paard :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:35

Klopt :j Setje en ik hebben een band die voor mij zo speciaal is <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:43

Mooie is ook dat dat echt wel in de aard van de Arabier zit. Mijn Welsh vond mij volgens mij best wel leuker dan anderen hoor, want mij zag ie t meest en ik deed leuke dingen met hem en gaf hem snoepjes. Maar meer was het ook niet.
Terwijl het met een Arabier zo veel dieper gaat dan dat... <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:56

Ja he, als Set naar me hinnikt zonder dat ik uberhaupt roep, en ze me opzoekt, dan smelt ik <3 ik ga nu a en toe even in vrijheid op haar zitten en oh wat heb ik dat gemist! <3

schaapje :+:

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:58

Prachtige foto. Eline! <3

Zosja is 95 cm, zijn moeder was best een grote shet.
We hadden ook gehoopt dat hij wat groter zou worden want dan kon mijn dochter er nog een tijdje langer op rijden...maar zijn karakter (idd Yildiz!) zat ook niet mee, fanatiek dominant met een grote trucendoos. :D
Maar ik vind hem geweldig, hij heeft altijd overal zin in. :))

Met mijn vorige paard had ik een hele sterkte band..die had wel veel arabisch bloed, maar ik vind het onzin dat je met een ander ras niet net zo'n band kan krijgen, er zijn genoeg voorbeelden.
Fuego is echt een schat en we zijn dol op elkaar maar het is juist moeilijk om tot hem door te dringen, niks gaat vanzelf bij hem en kost veel moeite.
Maar dat vind ik ook weer een uitdaging, we hebben al veel bereikt samen. :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:01

tuurlijk kan dat Miran :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:20

Vind zowiezo elk paard zo onwijs anders. Wel denk ik dat Arabs mensgerichter zijn, dat de band dieper gaat omdat ze natuurlijk vanuit oudsher in tenten bij de bedoeïen werden gehouden. Ik heb vele paarden gekend maar met Arabs gaat mijn band altijd dieper. Maar hoe gecompliceerd Tie is hoe ongecompliceerd is Nour maar ik "voel" ze allemaal dieper dan andere paardenrassen. Nja, hoop dat joe begrijp wat ai Mien? :P

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:27

Ik kan dan nu nog wel niet mee praten over de arabierenband. Maar ik had de vitamientjeband. Ze was echt mijn vriendinnetje (1.75 groot) was ook de enige die aan wondjes en dergelijke mocht zitten.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:28

Oh my t klinkt wel heel dullig

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:32

Leuke foto's van de paardenkinders :) We zijn idd een super veelzijdig groepje zeg! :)

Misschien wel handig voor jullie. Ik ben voor m'n stage bezig met rantsoenen invoeren in http://www.cavalsoft.com. Hier kan je gratis een account aanmaken, grondstoffen toevoegen en kijken of je paard voldoende binnen krijgt. Het is trouwens een onafhankelijk programma, dus het is ook betrouwbaar met andere grondstoffen dan Cavalor. Ik merkte dus dat ik eigenlijk best wel wat te korten heb in mijn rantsoen dus een zak Cavalor Support besteld op aanraden van m'n stagebegeleider. Ben benieuwd :)

Vanavond een heerlijke lange wandeling gemaakt. De wind was gaan liggen dus was heerlijk! Morgen komt de zadelmaker, ben heel benieuwd...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:01

MirandaFuego schreef:
maar ik vind het onzin dat je met een ander ras niet net zo'n band kan krijgen, er zijn genoeg voorbeelden.

Heb een paar maanden een fjord gereden, die harder hinnikende dan Darmorah als ik aankwam (Dar hinnikte eigenlijk nooit trouwens, maar goed) en die mij volgens mij toffer vond dan dr baasje. Vond het een leuk dier en had in de bak wel een klik met dr (buiten vertrouwde ik dr niet helemaal, want het was nogal een tank die ook ging tanken als ze iets eng vond :+ ). Maar "dressuurmatig" was ze echt énorm leergierig, was echt een leuk dier toen om te rijden.
Baasje zelf vond een peuk roken en telefonerend twee rondjes in de bak rijden wel meer dan genoeg meestal :+
Helaas is ze toen van stal verhuisd en ben ik gestopt met rijden. Ook jammer, want was echt het beste vriendinnetje dat Darmoor ooit heeft gehad.

Met Djuun heeft het wel even geduurd hoor, eer de klik er echt was. Ze was ook een enorme puber toen we dr net hadden (lees: op dr achterbenen staan), maar heb wel het gevoel dat er nu een enorme vertrouwingsband is.
Dat we af en toe met bakwerk discussie hebben :+ Maar ze geeft het je ook daarom niet cadeau _O-

Wat leuk, al die veelzijdigheid hier :D Zo zie je maar, wat een enorm veelzijdig ras wij toch hebben :j En dat de ene AV de ander nog niet is :D

Annika, wat een enorm lieve foto van jullie samen! <3 Euf is zo knap <3

Eline, wat een knapperd toch die Mish, foto straalt idd veel rust uit! En ben jaloers op dr manen :j

Miran, ik vind Zos zo leuk <3

Ik zeg ook altijd, als ik later groot ben, koop ik mini's :D En gisteren riep ik nog of ik een Shet mocht hebben, omdat Letiets en ik met twee Shetties over de camping gingen rennen die we naar de wei brachten :)) (als ik zou willen, zou ik er zo één kunnen "verzorgen" op stal _O- ).

Interessant Nicky :j

Over bakwerk gesproken :')
Vanavond weer les gehad. Vorige week nogal discussie met Madame gehad, slaan naar been en kriebeltje met mn zweep, woest paard :+
Vandaag spoortjes uitgelaten en paard met iets betere bui (scheelt ook al :') ) en stuk minder zuur. Nu blijft ze wel heel duidelijk aangeven als ze ergens niet zo heel veel zin in heeft hoor, maar dr reactie was vandaag een stuk minder heftig.
Eens even goed getraind op de galop, want dat had ik vorige week aangegeven dat ik daar meer op wilde trainen. En heeft wat overredingskracht nodig gehad, maar uiteindelijk ging het echt fijn! En daarna is de motor aan hè, en dan gaat ze toch lopen hè <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:07

Met fjorden heb ik nou nog nooit iets gehad hihi en Tinkers al helemaal niet, koudbloeden en Yildiz is geen match denk ik... :')

Moet Maris maar weer eens lokken denk ik... Yazahra droogt gruwelijk mooi op, kontje nu aan t groeien hihi! <3

Afbeelding

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:14

Same here: dat met die koudbloeden he, niet die kont :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:19

Ow, zou nu ook niet snel met een koudbloed thuiskomen hoor :+ :P (hoewel ik toch wel een zwak voor Hafjes heb :P ).
Fjordje kwam toen beetje op mn pad, eigenaresse ging op vakantie en vroeg of ik dr wilde doen in die week. En toen bleken we best een klik te hebben en toen ben ik dr blijven rijden voor een aantal maanden :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:22

Was btw niet echt een doorsnee Fjord hoor, want was een blonde :j
Afbeelding

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:23

Fijn toch. Ik ga trouwens slapen. Morgen 6 uur gaat de wekker :')
Edit: haha eerste gedachte was van is dat een fjord, helemaal van mijn apropos. Hij is nie verkeerd

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:27

Wat een leuke fjord, zo zie je ze niet vaak :) Je misstaat er ook niet op :D

Maareh... waarom allemaal zo jaloers op Mish d'r manen? :+ Wat is er mis met die van jullie? :P

Edit: Oh en jeutje wat heeft Yazahra een megalange benen!
Laatst bijgewerkt door Sadira op 22-09-14 22:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:27

mooie fjord

ik heb wel wat met koudbloeden als in, bewondering, vind het mooi. Weet niet of ik er ooit een zal nemen. Vooral zelfs de echte Shires en Clydesdales, wauw <3 bij Annika op stal staat een reus van een voskleurige tinker, die is ook zo gaaf! Ook IJslanders vind ik leuk.
Fjorden en Hafjes zou ik niet willen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:40

Haha Eline, laten we zo zeggen, qua manen lijken Mish en Djuun niet op elkaar :') Die heeft niet zo'n volle bos :=

Ja idd zeg, Yazahra heeft echt mega-stelten :wow:

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:44

zomaar Yahzara overgeslagen :+ wat een benen joh!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 01:26

K moet zeggen Binky heb k nu al 2 jaar en hij is echt mn malle penny pony :+ flink dominant soms...maar duh Shet :') En heb echt een band met em, maar de band met Naf is heel anders.
Ze zijn sowieso wel t tegenovergestelde van elkaar, maar het is gewoon anders :P
Naf is zo ontzettend gevoelig en de momentjes die we samen hebben die goed gaan, daar doe k t voor. Dan raakt ie me zo enorm en zijn we zo een geheel.
Binky is geweldig, echt een leuk karakter en zou niet zonder em kunnen. Maar het is zo apart dat je zo een ander soort klik kan hebben met paarden en ponies :D

Koudbloeden zijn ook niet mijn ding :+
(Shets tellen ff niet mee xD )

Yazahra droogt idd heel leuk op!

Oh en die manen... Naf zn manen zijn leuk hoor, maar niet zo een volle bos :P
Zn voorpluk stelt al helemaal weinig voor xD
Maar met Cowboy Magic beginnen denk k...op goede hoop :o

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:32

Jeeeutje dames wat gaan jullie hahaaaaard :oo

ff ontbijt naar binnen werken en dan een bijleespostje maken :list:

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:35

Ik ga dat straks ook doen, kan het niet meer volgen hier :+

Misschien snel even melden dat ik alweer vanaf vandaag thuis ben, voor heel de week nog. Gisteren gaan werken en dat was niet zo euhm, leuk. Dokter heeft bloed genomen om te zien of ik nog andere infecties heb.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:00

wow dat is wel een mega gave fjord zeg

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:24

Hoelang heb je Naf al, Milene?

Cross lijkt me ook erg gaaf, maar ben niet zo'n held haha!

Zosja is echt awesome, wat een geweldige pony!

Lieve foto van jou en Mish, Eline!

Haha die Djuun is ook een portret, fijn dat ze met de les weer lekker ging!

Wat een stelten heeft Yazahra!

Die Fjord is echt bijzonder!