Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 13:31

Veel plezier Jes!! Lekker van genieten! :)
Goed bezig met de site! Zal wel veel werk zijn.

He wat balen Canies. Heb je net paardentijd is t baggerweer. Nie leuk nie! Tot dusver hier mooi zonnetje! Vanochtend Tie in de waterbak gereden. Liep echt lekker.
Vervolgens beetje lui met Nour, maar hee t was grondwerk dag dus voor de afwisseling..... Baasjes taak om de knop te bedienen en in t zonnetje aanmoedigingen te roepen! :')

Afbeelding

Afbeelding

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:21

hahaha luiwammes!

Canies, balen zeg!
Hier ook tot dusver zon, maar ga zo richting apeldoorn. Weet niet hoe het daar is. ;)
En hier net buien alarm op foon gehad. Ook hoop regen weer op komst. :(

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:57

Hier is het pas rond 3u beetje droger geworden, maar nog steeds grauw en met druppels zo nu en dan. Blehhh!

Heb morgen bespreking over wat ik in moest leveren van me scriptie, dus we gaan het zien. Het is echt nog maar het allereerste opzetje, maar hoop dat ik niet nu al gelijk iets waardeloos heb geproduceerd :')

Hihi Nour aan de zelf grondwerk training. Had ik vandaag ook wel kunnen gebruiken. Zelf binnen zitten met koppie thee en meneer de puber laten lopen :+

Heel veel plezier bij War horse Jes! Ik heb hem ook gezien, was wel gaaf!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:20

Yil, hij ziet er weer knap uit... <3 .. Hoe gaat het met zijn dressuurcarrière?
Ik hoef inderdaad niet meer zoveel te doen nu... +:)+

Hier ook griep hoor, zit al twee dagen thuis, niet leuk, paard net verhuisd en ik ziek...

Canisia, al meer duidelijkheid, was het voldoende?

Wat een weerrr!!

Silver stond eerst inderdaad in de straat, maar wel op een doe het zelf stal (en we waren maar met 3 personen). Nu is dat niet erg, maar mijn woning wordt binnen nu en een jaar gesloopt en dan is dat voor mij verre van ideaal. Alleen, huishouden, honden, fulltime baan; had gewoon geen tijd meer voor leuke dingen. Nu staat hij op een Westernstal, lekker heel de dag buiten met vriendjes en er wordt goed voor hem gezorgd en naar hem gekeken. Ik moet enorm wennen en Silver ook dus die heeft twee weken vakantie.

Jes, hoe was het? Ik wil ook nog steeds...

Yil, lekker lui hahaha...! We moeten nog even plannen... :))

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:34

Het was GAAAAAAAAAAAAAAAF !!
Deze moet je echt gezien hebben hoor! :j
Zo verschrikkelijk mooi, tot in de details is alles uitgewerkt. Prachtig!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 18:26

Beterschap Baukje! :(:) Hier gelukkig wel wat beter, oorpijn bijna weg!

Ja zei t vanochtend al Jes, ben geen musicalliefhebber maar heb toen stukje op tv gezien en dat is toch echt wel heel gaaf! Kunst met de grote K zeg maar! _/-\o_

Haha ja ideaal toch wel zon molen, dat ik dat zeg hihi, vond t altijd geestdodend ding maar zo keertje per week, ach volgens mij kan dat echt alleen maar goed. Afwisseling hebben ze hier zat.

Leuk Bauk een westernstal, kunnen jullie weer hoop dingen van oppikken toch? Lijkt me ideaal!

Nour z'n dressuurcarriere had vanochtend weer klein vervolg:

Afbeelding

Had echt kippenvelmomentjes! Jee hij begint echt al zo gaaf te verruimen. Rechtergalop is nog lastig maar hee we hebben de tijd. ;)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 01:42

Jaa bespreking scriptie was oke! Wel wat dingetjes om te verbeteren, maar me opbouw en structuur was heel goed zei ze :D dit was enkel nog inleiding, dus echte werk gaat nu pas beginnen.. maar toch, iig niet gelijk waardeloos :Y)

Klinkt als een goede oplossing zo met Silver, je moet zelf ook nog kunnen blijven ademhalen en genieten! Wij staan ook op een doe het zelf, maar merk echt dat het scheelt dat we met zijn 2tjes zijn. Tis dan wel 2x zoveel poepscheppen, maar plannen het zo dat ieder sowieso 2 dagen per week niet naar stal hoeft. En das toch wel erg fijn :o
Goed dat je Silver even vakantie geeft! Tis toch altijd wennen voor ze zo'n omschakeling. Maar zo te horen top plekkie dus komt vast helemaal goed!

Jaa War horse is heeel knap gemaakt! Ookal vond ik het algemeen wel een lange zit. De paarden waren wel echt mega fascinerend hoe ze dat hebben gemaakt, alleen die zijn het al de moeite waard :j

Waaauwie ziet er goed uit die Nour!!

Hier weer een geplande training letterlijk int water gevallen.. wilde dubbele lijnen doen, maar de bak stond blank en t bleef maar hozen.. hoop morgen weer iets te kunnen,, nu al weer 4dagen niks gedaan is toch wel te veel van het goede haha

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:04

Wat doet Nour het goed yil! Goed bezig!!

Van daag iets met raffi kunnen doen dan Canies?

Hier is het de hele dag goed weer geweest. Eerst moeten werken en toen hups naar huis, want ons ponyruitertje Joey kwam oefenen voor de wedstrijd 4 april. hihi zo leuk! :D

Nada heeft nog even vakantie gehad. Misschien morgen longe werk. Even aankijken hoe savanna is, of ze goed genoeg om de wei op te gaan. Savanna staat inmiddels nu 1 week kreupel. Daarvoor ook al een aantal dagen en toen weer goed, na 5 dagen wei was ze weer kreupel. En dat allemaal aan haar goede been, dus het valt niet mee voor haar op het moment. Vorige week metacam gehaald en deze afgelopen dinsdag voor het laatst gegeven. Ze knapte weer op, maar ze is nog steeds niet helemaal ok. Loopt wel weer een stuk vlotter, maar nog niet helemaal ok. Morgen denk ik toch weer de wei op. Hopelijk doet beweging haar beter. Anders volgende week de DA erbij en een echo en/of foto's.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:20

He das niet fijn nee... Hopelijk niks ergs...

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:41

Aaaj das niet best Savanna, idd hopelijk niks ernstigs!

Hier idd eindelijk weer wat kunnen doen! Wat was het heerlijk weer! Eerst in het zonnetje lekker gepoetst, ookal verhaard hij nog steeds niet, dus er was niet heel veel te poetsen..
Erna met bitje aan onder zijn halster gelongeerd en zodra hij al zijn overtollige energie kwijt was, hoofdstelletje eronder vandaan gehaald en nog even voor de 2e x hem aan de dubbele lijnen gezet. 1e x was 2 weken terug met de les en nu was ik helemaal alleen, dus vond het wel beetje spannend. Maar hij gedroeg zich keurig. Draaien heeft hij al goed door, zelfs een keurige S draai in een drafje *\o/* Het op de cirkel iets bij sturen naar buiten toe is nog wel lastig (vind ik zelf ook, dus niet zo raar haha) en zodra ik uit zich ben en rechter achter hem sta, wil hij me heel snel weer aan een zijkant hebben. Maar dat zal wel door gewenning normaal worden.
Afbeelding

Erna nog rondje hardgelopen met de doggie en we botsten bijna in een flinke kudde Schotse hooglanders (waardoor ik maar snel een andere route heb genomen naar het strand :Y) )
Was wel erg mooi gezicht
Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 00:33

Fijn dat je weer wat hebt kunnen werken met raff.

Ja ik hoop ook dat het mee valt. Maar ben er toch een beetje bang voor, aangezien de flinke verdikking op haar pees niet is geslonken.
Het lijkt op een peesblessure en anders zou ook nog het griffelbeen gebroken kunnen zijn. Vandaar dus echo of foto's. Maar hoop dat het toch mee valt... ;(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 08:39

Goed bezig Canies! +:)+

Balen van Savanna... -O- Met de metacam heeft ze in ieder geval geen pijn.
Griffelbeen gebroken... Ben niet zo bekend met beenblessures... Komt zoiets toch nog wel goed?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 10:01

ja het is eigenlijk een loos botje. Maar kan voor veel schade zorgen.
Ze moeten dan een kleine operatie ondergaan om het botje te verwijderen.
Maar of het dat allemaal nog waard is........

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 10:11

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:42

Nou, het ziet er niet echt goed uit met savanna.
Ze heeft vandaag weer lekker op de wei gestaan. Eerst nada erop en savanna vast gehouden. Nada was zo gek als een deur. Jeetje, wat kan die muts racen. Goed voor racepaard denk ik :P
Maar ook weer niet, want madam gaat zoals gewoonlijk dan ook weer onderuit. Muts!
Maar niks aan de hand hoor, gewoon een glijder. Uit de bocht haha

Savanna daarna erbij toen ze weer rustig was. Nou goed. Een aantal keren wezen checken en het ging aardig. Om 17.00 opgehaald en weer was het niks. Ze is bijna 2 keer gevallen onderweg naar huis. Arm paard. Van de week de dierenarts er maar bij halen. Toch maar een echo of foto laten maken.
Ook nog met joep alvast de opties besproken voor ALS het het griffelbeen moest zijn. Hij vroeg ernaar. Dus heb hem verteld dat dan een operatie een optie is. Maar..... is het dat allemaal nog waard? vroeg ik hem. Ze zit ook met haar andere slechte artrose been. Gaat het dan wegens belasting nog goed komen? En hoe lang zou het dan nog goed gaan? Want haar andere slechte artrose been, gaat ook al steeds harder achteruit. Dus hij was het met me eens dat dat teveel pijn zou geven voor savanna en dat gewoon niet eerlijk zou zijn.
Maar zegt ie: Er komt GEEN ander paard meer en ook geen pony voor de kinderen. Waarop ik antwoordde, is prima schat dat ben ik helemaal met je eens. (dit is een normale reactie voor joep als hem iets pijn doet) en begrijpelijk! Dus laat ik hem maar. Komt wel goed.

Tot zover onze beslissing als het een griffelbeen fractuur is. Als het een peesblessure is, dan moeten we even bekijken wat de opties daarvoor zijn met de DA.
Jullie horen het... het gaat hier dus weer lekker. ;(

Nada vandaag dus ook gewoon weidedagje gehad.

Canisia!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:45

Dat zijn ook geen makkelijke dingen om mee geconfronteerd te worden :n Is moeilijk om over na te denken, zeker bij zo'n paard dat al niet helemaal heel meer is. :(:) Jullie komen er vast uit! :j

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:50

en helemaal heel en al op leeftijd marije. Ze word 24 in juni.
Dus dat speelt allemaal mee. En ja het is verschrikkelijk moeilijk, maar een paard zo met pijn rond zien strompelen doet ook heel pijn. En dat heeft ze ook niet verdiend. :n
Dus nee het valt zeker niet mee. We komen er ook vast wel uit. :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 21:14

He verdorie Jes... Wat balen....hoop echt dat t mee gaat vallen. Zo niet, ja pffff... Je bent paardenmens zat om de juiste, moeilijke maar beste beslissing te maken. Dikke knuf :+

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 23:04

Zo vandaag weer op stap geweest met Daantje buiten. Vestival deze keer mee, maar nu was die nogal springerig :)) Maar Daan liet zich niet opfokken en liep er braaf achteraan. Blijkbaar heeft ie gewoon een willekeurig paard nodig, maakt niet uit wat voor paard en hoe die zich gedraagt :') Maar ook zonder ander paard op stap gaan we gewoon lekker aan wennen :j

Morgen weer les van Alice! Hopelijk blijft het een beetje droog... {:} En de clinic van JPK is verzet naar 8 maart, dus dan gaan we het weer proberen! *\o/*

Oh en Daan begint te verharen, dus nu is het officieel:

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 23:19

Haha gekke Rije!
Daan is soort groundhog met groundhogsday hihi! Het wordt echt lente idd! Heerlijk weer, dartele ponies.
Kreeg vandaag van stalgenootje te horen dat d'r geen land te bezeilen was met d'r merrie als Nour ergens te zien is, totally in luv hihi!
Hier trouwens ook al paar weken alles in de rui. Heeft er hier iemand ervaring met n furtilizer?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 23:21

YildizArabs schreef:
furtilizer?

Euhm... furminator? Jij zit teveel bij je fokkerij met je hoofd := :))

Niet bij paard, maar bij de kat werkt ie als een trein :j

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 23:23

Furtlizer? Was da nou weer!
Furminator ken ik wel idd. Ligt hier ook op stal. Ideaal!! Vooral voor pluizig feuliehaar!

Marije hihi daan heeft t goed bekeken. Wil gewoon niet alleen weg. :P
En morgen les. Have fun! En jp clinic verzet naar volgend weekend. Lekkah!! Mooi vooruitzicht.

Thnx yil voor de knuf.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 23:34

Jaaaa dát was t, hahaha! Maar werkt goed? Zou ik die n keertje mogen uitproberen? Ook om te kijken hoe ze er op reageren?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 23:52

Tuurlijk!
Leg m wel in de zadelkast. Als jij je TTouch boeken erin legt. :P
Ik heb trouwens niet de grote paarden variant. Die is echt veel te groot. Maar een kleiner formaat. Formaatje hond heb ik ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 00:21

Ha ja zal ik doen! :)