[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 00:03

Ik ben een beetje een hengsten/ruinen mens denk ik :') De KWPN hengsten op mn werk kan ik wel goed mee omgaan, zijn gewoon goed opgevoed, lief, knuffelig. De merries vind ik toch wat minder leuk, sta liever met een van de hengsten of ruinen te knuffelen.

Noah is dan wel een ruin maar helemaal van het tutten hoor _O- niks macho, eerder een clowntje :+

Baby Noo heb ik al eens geplaatst, maar voor de nieuwelingen/liefhebbers:

Afbeelding

Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 08:01

:') Die eerste foto van Noah is echt geweldig. Die hoofden van de buurpaardjes, super lief.

Jeetje ik ben al sinds half 5 in de weer, nu is mijn hele gevoel van tijd van streek _O- dacht net dat ik maar eens moest gaan lunchen, maar daar wachten we nog maar even mee.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:24

Zo, ik ben weer terug van 2 weken vakantie :D

Even de tijd genomen om alles bij te lezen, jullie zijn hard gegaan!

Mo weer een merrie drachtig, gefeliciteerd Jessica! En hij is een knappe verschijning onder het zadel!
Settel bij de hengst, altijd spannend, is ze al geïnsemineerd?
En allemaal schattige veulenfoto's <3

Afbeelding
Baby Ely

Van Dos heb ik geen babyfoto's, die heeft tot haar 3e jaar in Polen gewoond.
Voor de rest bij Dos weinig veranderingen, nog steeds dik, maar geen uier-ontwikkeling.

Over Ely maak ik me een beetje 'zorgen'. Ze heeft wat moeite met wennen lijkt het. Ik hoor van stalgenootjes dat ze wat heftig is naar de andere paarden (ik zie het nooit) en ze oogt minder happy. Ook houdt ze weer wat vocht vast. Misschien toch maar eens de osteopaat weer laten komen...

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:38

ooooh zo leuk al die baby fotos, asal heeft vakantie whaha lekker al een paard dagen alleen maar in de wei gelopen, ze vind het volgens mij helemaal niet erg.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:43

Noah had de afgelopen week ook vakantie, hij was zo afgevallen van al dat crossen en trainen, heb hem 1x gelongeerd, 1x halfuurtje gereden en verder heeft meneer lui mogen wezen in de wei. gisteren nog even een rustig buitenritje gemaakt met een stalgenootje, haar pony was nog nooit het water in gegaan, en welk paard is er nou een betere leermeester dan Noah het snorkelpaard _O- Noah stapte zo het water in en ging meteen bellen blazen :+ andere pony vond het maar vreemd, kwam wel braaf achter Noah het water in :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:49

Ik heb helaas geen baby foto's van Yus ;)

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:34

Ik heb helaas ook geen baby foto's van Vosseman.

Maar het is wel heel leuk om al die baby foto's hier voorbij te zien komen. Ik kijk ook best vaak bij bokt kraamstal, om te kijken wat er geboren is. Uit de tijd dat ik ging kijken naar een paard heb ik nog wel wat foto's (van arabieren veulentjes). Eigenlijk wilde ik eens een keer een veulen, om het hele groei proces mee te maken. Ik had toch al mijn vaste uur in de week rijden, dus dat was ook geen probleem. Maar, ze zeggen wel eens dat het paard de eigenaar kiest. Daar zit ook wel wat in. Dus uiteindelijk toch geen veulen gekocht, maar de Vosseman.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:12

Setel is vandaag voor het eerst geïnsemineerd :D Ze is zo lief en braaf, ik ben trots!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ze was een beetje 'zieligjes' qua blik in haar ogen, niet wat ik gewend ben. Maar volgens mij komt dat door de hengstigheid en het opvoelen, daarbij is ook haar maagdenvlies weggehaald en dat heeft wat zeer gedaan. Gelukkig hebben ze het heel voorzichtig gedaan. ze stond verder wel heel tevreden en gezellig met de andere merrie :)

Edit, ohja, beetje onwennig na het insemineren:

Afbeelding

Afbeelding
huh watskeburt?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:20

Spannend!! En hoe gaat het nu verder? Insemineren ze nogmaals of checken ze of het ei weg is?
Ely was ook erg onder de indruk toen ze geïnsemineerd was.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:25

Woensdag weer insemineren als ze dan nog hengstig is, anders niet en in beide gevallen erna wachten op de eerste scan :) als die positief is komt ze weer naar huis!

vervelend van Ely trouwens, ik hoop dat ze zich gauw beter voelt want een sad horse is altijd zo vervelend :(

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:03

Hopelijk komt Slettel snel naar huis Katja! :D Kan je weer lekkere ritjes maken met haar! Ze oogt wel een beetje droevig op de foto's inderdaad :') Is het haar eerste veulen? Ja toch? Kan me niet meer herinneren of je dat nu al had gezegd :o

Vervelend van Ely! Hopelijk voelt ze zich gauw beter.

Hebben jullie eens ervaring gehad met zadelmakers/passers die je paard te smal inschatten? Ik heb nu al een aantal zadelmakers gehad die beweerden dat Daya maatje zwart heeft van wintec, maar in de praktijk blijkt het blauw. Vroeg me af of jullie dat met jullie peerdjes ook eerder hebben gehoord.. In verband met de gelijke bouw enzo..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:18

Eerste veulen inderdaad :) vandaar ook het maagdenvlies wat er zat. Op de laatste twee foto's is ze trouwens inderdaad ook sneuig omdat ze echt net minuutje geleden geïnsemineerd was en dat voelt helemaal niet prettig.

Ik heb helaas geen ervaring met zadelmakers..

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:35

Oohh spannend Katja! Wat een spikkels krijg Set <3

Jolinda hier ook niet echt ervaring.. Dit is mijn eerste zadel ooit :') ligt perfect, zo blij mee!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:01

Mooie spikkels he <3 maakt haar net even wat anders dan een witte schimmel :D
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 08-07-13 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:02

Heb wel wat ervaring, veel niet zo positieve dingen. Over Adrie wel erg positief

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:04

Spannend met Set.
Ik vind Wintec zelf zoiezo niet fijn voor AV's op alle drie me paarden lagen ze drama :+
Met Mo doe ik deze week lekker relax.
Zondag de show...

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:09

Wintec was op Pas ook niets, een drukte op de schoft en ander zat een te smalle boom in.
Arabs hebben meestal te veel schoft en hun rug is niet vlak genoeg voor een wintec. Uitzonderingen zijn natuurlijk mogelijk.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:11

Ik rijd boomloos western dus daar schiet niemand die een dressuurzadel zoekt iets mee op :D heerlijk voor lange ritten/endurance. Ik kan zo 5u rijden zonder last voor mij of haar. En het grootste voordeel, het zadel is kort, 52 cm.

Afbeelding

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:15

Ja echt leuk!

Dames ik heb groot nieuws!! Heb er sinds vandaag een nieuw paard bij! *\%/* :D :D *\o/*

Ook een AV en een merrie! Ze is echt heel lief en relaxt! Ben er nog niet helemaal over uit welke kleur ze heeft..
Het ziet er best bijzonder uit, ze heeft namelijk een beetje net als Tinkers wat vlekken.. maar dan bruine ipv zwarte vlekken.
Ze zitten rond haar buik, achter haar oren en op de borst, weet nog niet of ik het ook mooi vind maar ach ze is super lief! :D

Afbeelding
Zie hier de vlekken

Afbeelding
Ze is ook eigenlijk best grappig! Ze heeft een trekje dat als ze iets boeiends ziet tijdens het eten, ze stopt met kauwen :')

Afbeelding
Heb ook maar gelijk een testritje gemaakt naar het parkje hier verderop.. Spoor over was geen probleem.. De hele rit geen stap verkeerd gezet en er zit een leuk cross-knopje op! :D

Me is happyy *\%/*

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:21

Hahaha, Shief is ook net Djuun, maar dan donkerder :')

Spannend Katja :):) Wat zal het heerlijk wezen als je ze straks weer mee kan nemen naar huis :j

Ben benieuwd Annika, wbt Dos! Heb je niet een recente foto?

Gaaf Jessica, ziet er goehoed uit!!

Zadels, pfff, wij hebben idd ook goede ervaring met A3 :j
Maar ben ook heel tevreden over m'n eigen zadelpasser, helaas kon zij ons niet helpen aan een passend zadel, maar heeft daar zeker wel d'r best voor gedaan :j Ze is heel eerlijk en zal je zeker geen niet-passend zadel aansmeren :)
http://www.equifavor.nl/

Djuun is vandaag onder handen genomen door de tandarts, ze deed het erg braaf, alles viel ook erg mee, beetje vijlen en nog even hoofdstel + bit laten checken :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:22

Ik heb het niet zo op vlekken op een AV :+
Is het wel een volbloed Arabier??
Mss hebben ze je wel genept...
Heeft Shief dr nieuwe vriendin al gezien :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:23

In de spiegel _O-

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:24

Op papier staat wel dat ze een volle is ja, heb er ook mn twijfels bij #)

Ja Shief heeft mn nieuwe paardje al gezien! (in de ramen van 'n huis :') ) Was heel lief! Ze ging gelijk hinniken.. die dacht heeee wat een knappe vriendin is dat!!!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:26

Shanna_ schreef:
Op papier staat wel dat ze een volle is ja, heb er ook mn twijfels bij #)

Ja Shief heeft mn nieuwe paardje al gezien! (in de ramen van 'n huis :') ) Was heel lief! Ze ging gelijk hinniken.. die dacht heeee wat een knappe vriendin is dat!!!

Snap dat jij je twijfels heb, zou ik ook doen.
Of schrok Shief van die rare AV met vlekken en was het een hinnik van schrik _O-

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:28

Daar zou je nog best eens gelijk in kunnen hebben...
Misschien dat ze dacht neeee niet nog meer vlekken in mn kudde (we hebben 2 tinkertjes staan)