[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:32

@ shanna zie het nu pas idd vind wel super leuk

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:38

Ik wist eerst niet eens dat zwart minder vaak voor kwam zegmaar haha, ken er zelf best een hoop en zie inderdaad op internet ook steeds vaker zwarte arabjes voorbij komen, heb het dan ook nooit echt speciaal gevonden dat Shief zwart is :p
Hoewel ik het wel super mooi vind! En vooral heel praktisch, Shief houdt wel van een modderbad :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:52

@shanna asal houd ook van een modderbad dat is minder practisch met haar witte hoofd, en witten been

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:10

Hahaha nou juist daarom is het super handig! Mijn missie ipv vlek vrij houden is zweet vrij houden door het steeds af te spoelen zodat ze niet bruin wordt.. Het douchen gaat nu trouwens super goed!! :D helaas is mn missie al mislukt haha want ze is al op sommige plekjes bruin :p mja heb liever wat bruin dan dat ik haar op koudere dagen moet gaan spoelen, we hebben alleen koud water en dat vind ik zielig dan :P

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:11

ja koud water is niet echt fijn, super dat beter gaat met douchen

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:13

Jolindaa schreef:
Wat een prachtige plaatjes van mo!! Ik zei laatst tegen mijn vriend nog: als ik toch een merrie had he :+

Prachtpaard :j

:o

Mss over een paar jaar een baby Mo ;)

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:27

Jolindaa schreef:
Wat een prachtige plaatjes van mo!! Ik zei laatst tegen mijn vriend nog: als ik toch een merrie had he :+

Prachtpaard :j

Dat heb ik ook wel eens gedacht. Ik heb zelfs bij wat merries gekeken toen ik een paard zocht. Er was er een die me echt aansprak. Helaas wilde de eigenaresse haar zelf houden, dus ik heb verder gekeken. En nu dus (weer) een ruin. Ach, hij is gewoon mijn paard geworden. Het moest zo zijn. Gelukkig zijn er meerdere die ook niet een heel grote dish (deuk) hebben in hun neus. Wel leuk om al die foto's te zien. Ik heb er nog een paar van veulens waar we bij zijn wezen kijken. Maar op een of andere manier toch steeds weer bij vosje uitgekomen.

Wat een verhaal over Black :( . Lijkt me verschrikkelijk om mee te maken.

Volgend jaar mini Mo's. Hij ziet er heel goed uit onder het zadel.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:33

In september en oktober zijn er AVS wedstrijden, lijkt me leuk om mee te doen mits hij er klaar voor is.. :o
En anders vanaf 2014 :j

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:17

Merrie's vallen altijd voor mij, maar ik heb nooit wat met merries.. Helaas!
Laatst waren mijn moeder en ik bij Jan Calis, kijken bij de veulens omdat mijn moeder een nieuw paardje zocht (voordat ze de clydesdale kocht) en ik haar bijna zover had om een arabier te kopen :+ Daar stond een merrieveulen van Nubiec en die had totaal mijn aandacht.. Wat een kanon van een prachtmerrie. 2 Jaar oud, maar nu al formaatje Daya. Wat haar afstamming verder was weet ik niet, want ik was immers niet degene die op zoek was naar een paard, maar wat een merrie <3

Als Day met pensioen mag, komt er een ander paard. Misschien dan wel een baby-mo!! Zou ik zeker tof vinden :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:31

Ik ben een echt merrie-mens, ik vind ruinen altijd heel 'saai' :D ik hoop dan ook op een merrieveulen want met merries ben ik het best samen

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:34

ik ben normaal een ruinen mens, maar met asal heb ik helemaal de klik. Vind haar tutjes gedrag wel wat hebben

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:34

Hihi snap ik Katja! Mijn moeder heeft het ook. Ik ben meer van het: ff snel borstel er overheen, zadel erop en aan het werk.. Daya houdt dan ook helemaal niet van tuttelen en als ik voor een wedstrijd wel een keer moet vlechten staat hij geirriteerd te wachten tot ik klaar ben.
Ik heb altijd het idee dat merrie's meer van het tuttelen en fruttelen zijn, maar dat kan ik ook mis hebben :j

Misschien is mijn volgende paard wel een merrie :) Maar voorlopig heb ik mijn handen nog vol aan Daytje, hihi. Die wordt volgende maand pas 6 *\o/*

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:38

Dadelijk heeft Mo zijn eigen topic nodig: wie heeft er ook een nakomeling van MO _O- ( zal wel helemaal te gek zijn :o )
Ik heb tot nu toe 2 hengsten en 1 merrie gehad...de hengsten hadden me voorkeur.
Afijn kom ik straks weer met een Hengst aan zetten :):) :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:38

Maar Setel en ik houden niet van tutten -O- ik doe soms niet eens die borstel erover haha _O- Wij doen het liefst hop zadel erop (of niet eens) en de deur uit! Ze is wel heel 'persoonlijk' en lief, eenkennig, maar dat is niet perse merriegedrag.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:41

Nee klopt, Day heeft dat ook.. Ik laat die borstel ook vaak zat weg, haha :=

Hengstjes (en dus ruinen) hebben ook vaak mijn voorkeur Jes :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:41

ik heb altijd nog tuttel paarden gehad wel geslacht dan ook, ik hou ook wel van uitgebreid poetsen en lekker afspuiten na het rijden, eenkennig kan asal ook zijn
Heb haar ooit 1 keer bij de les aan iemand gegeven omdat ik moest plassen die van zei nou wat een wilde hengst whahaha

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:44

Hahahaha wilde hengst!! :')

Daya loopt in principe wel met iedereen weg waar ik hem aan geef, maar ik kan er bijvoorbeeld NIEMAND op laten.. Dan gaat ie VOLLEDIG uit zijn stekker. Hij laat mensen niet eens opstappen door te draaien, wiebelen en als het echt moet zelfs steigeren.
Alleen mijn broertje van 8 kan er op en ik heb ooit eens mijn vriend erop gekregen nadat ik Day heel streng heb moeten toespreken dat ie nu echt eventjes voor 1 keertje moest blijven staan :')

Day houdt van tuttelen als in : ik zit in de stal en hij tuttelt met zijn lippen door mijn haar... Maar borstelen en haartjes kammen en wassen is niet zijn hobby.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:47

Montoyo vind het heerlijk, kroelen, Borstelen hij gaat er helemaal voor staan :D

Ik moet zeggen dat ik nog geen mening kan hebben of ik merrie's ook leuk of niet leuk vind.
Mirka was een Bitch en soms was het gewoon echt karakter, maar dan vraag ik me af tot wel welke hoogte...
Vind ze over algemeen wel zeikeriger :+

Ben inderdaad wel een mannen paarden mens 8-)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:49

Ik vind Arabische merrie's wel wat hebben, maar kwpn-merrie's of haflinger-merrie's vind ik echt not done.. Gewoon omdat arabieren gewoon arabieren zijn en dat kan geen enkel ras overtreffen imo. De merrie's vind ik dan ook gewoon veel meer hebben dan welk ras dan ook.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:10

Jolindaa schreef:
Ik vind Arabische merrie's wel wat hebben, maar kwpn-merrie's of haflinger-merrie's vind ik echt not done.. Gewoon omdat arabieren gewoon arabieren zijn en dat kan geen enkel ras overtreffen imo. De merrie's vind ik dan ook gewoon veel meer hebben dan welk ras dan ook.

Ja moet zeggen dat ik dat ook wel heb, van de AV kan ik meer hebben :P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:31

Ik ken anders een hele leuke haflinger-merrie die ik zo in mn stal zou willen hebben :) Wat een verschrikkelijk leuk en lief dier. Oude haflinger van mn tante was ook een geweldige merrie :)

Sowieso ben ik meer een merrie-mens. Ze trekken me meer. Niet dat ik niet uitsluit ooit een ruin te willen hebben hoor. Ligt gewoon aan het paard denk ik :)
Djuun is idd wel een beetje een bitch-merrie. BFF heeft het ook soms zwaar met haar gekreng :') (maar hij is dan ook echt een jonge ruin die altijd wilt speluuhh!!) Maar kan niet echt zeggen dat ze enorm eenkennig is. Sowieso doen we haar natuurlijk met zn drieën, maar ze staat natuurlijk bij een camping waar ook soms campingkids dr in en uit de wei brengen (onder toezicht altijd). Ze kent uiteraard dr mensen en weet ook heel goed wat ze aan ons heeft, maar dat noem ik geen eenkennigheid. Wel een bepaalde (vertrouwings)band :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:43

Setel is ontzettend lief voor mensen en mijn ouders en kinderen, maar ze is eenkennig wat betreft de 'echte' dingen zoals samen rijden. Mede doordat ik zo klein ben heeft ze het meteen door als er iemand anders op wil stijgen, ze is zelf een keer bijna gaan zitten omdat ze zo ver achteruit deinsde. Het duurde ook enorm lang voor ze mij erkende, als baasje. Liep zo over me heen haha. Ik vind dat zelf wel eenkennigheid, dat je weet dat zij echt jouw maatje is en niet van iemand anders.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:46

asal is zo erg dat ze mij kan gaan verdedigen, als ze met anderen in het land loopt gaat ze bij mij lopen en anderen van mij weg jagen

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:49

Djuun is in dat geval wel veel nuchterder hoor. Ze kan wel bepaalde steun bij je zoeken in onzekerheid, dat bedoel ik met een vertrouwingsband, maar in principe durf ik er ook gerust iemand anders op te zetten (ligt natuurlijk wel een beetje aan de persoon, wíé erop mág :)) ) en daar is ze echt niet extreem van onder de indruk ofzo.

Maargoed, als ik zo eens verhalen hoor van allemaal mensen ook om me heen, is Djuun, ondanks dat ze bepaalde typische Djunnah-dingen kan hebben, wel een vrij ongecompliceerd paard hoor :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:42

Nog even een berichtje.. De paarden staan lekker op de wei en in ben ook weer gesetteld. De vakantie kan eindelijk beginnen.
ik ben normaal een merrie-mens, die kunnen zo heerlijk bitchie zijn. Maar Pas is ook wel echt heel leuk en kan ook echt wel om hem lachen als hij zijn onhandige machogedrag weer uit de kast haalt. Dus ik vind nu zowel ruinen als merries leuk. Hengsten heb ik ook geen problemen mee zolang ze fatsoenlijk zijn opgevoed.