Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 08:03

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:50

haha ja heel mooi verhaal!
Zal ik je vertellen dat wij ook een pony hebben lopen met zo'n gat. Onze rooby heeft het ook!
Onze pony met gouden randje. :D
Vroeg me sltijd al af hoe dat er kwam, maar dat is me nu ook duidelijk. :o

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:06

Fijn Nancy, dan Cyann en June elkaar gevonden hebben! Dat beloofd wat voor de wedstrijden!

Weer lekkere ritje gemaakt Yildiz! Maar wat sneu van Tie haar zus :(
Oh en weer het heerlijke bekkie van Zaartje! Lekkere wollie hihi. Prophets thumb.. had ik echt nog nooit van gehoord! Wel een leuk extra'tje.

Fijn Jes, dat Nada zo goed gaat.
Marije ook weer super bezig! Galop komt helemaaal goed. En wat een super mooie, leuke lieve foto's! Was je met de ALV ook al blond, of ben ik nu blond :o? Staat je echt goed iig!

Ja zo'n extreme trail clinic staat ook op mijn lijstje voor ooit een keer. Lijkt me heel leuk. Sowieso ergens a.s. half jaar weer een lessie rechtrichten bij Yvonne inplannen, want ze beginnen het echt goed op te pakken.

Hier flink druk paardenweekend.
Onze bak is sinds afgelopen week droog, dus vrijdag gelijk gesleept. Wat was dat toch een heerlijk gevoel en aanzicht, weer een strakke zand bak <3 Voor mij echt weer het gevoel van zomer en trainen! Luv it!

's Avonds samen met een vriendin voor de 2e keer dit jaar gelest bij Krista. Lekker op haar paardjes, om toch na 3/4e jaar niet meer echt rijden weer alvast het gevoel terug te krijgen. Flink aan de slag gegaan met energie bonk Lois, me heupen zaten echt aan alle kanten vast dus het ging alles behalve soepel, maar uiteindelijk me aller eerste echte spin gemaakt :)) Kicke! Nu loopt ik wel al 3 dagen krommer dan krom van de spierpijn, maar ala dat is het waard. Houd dit er nu 1x per maand in, wat zitvlees kweken voor Raff :D

Zaterdag hadden we onze eerste les van Karel bij ons thuis op stal! *\o/* Voor Desh goed nieuws, Karel zag niks meer aan zijn benen, die zijn weer helemaal ok *D Hij houd nu alleen nog erg veel vast in zijn si en bekken, dus daar zijn zij mee aan de slag gegaan met grondwerk oefeningen.
Met raff zijn we met de dubbele lijnen door gegaan. De lijn achterlangs laten wennen ben ik al een tijdje bezig, maar nu moest de overstap komen met de lijn aan de Dually, zodat we richting 'stuur' konden. Karel deed de eerste paar keer. Na 1 lichte ontploffing dat Raff maar tegen de lijn in bleef drukken, kwam hij er toch snel achter dat dat niet werkte en wat wel de bedoeling was. Ik was toen blij dat Karel hem had, want die weet precies wanneer hij wel en niet door moet zetten en waar exact te staan. In nog geen 5 minuten had Raff het helemaal door en was hij alle kanten op te sturen en stil te zetten. Toen moest ik hem overpakken. Gestapt, gedraafd en paar passen galop. Zelfs een bocht gedaan vanuit draf. Hij bleef super rustig en was super gefocust. Karel zei weer, van jeetje wat is hij slim zeg!
Ik zelf moet ook nog flink nadenken, want ben helemaal niet thuis in de dubbele lijnen, maar vond het wel super leuk om te doen! Heb al gelijk een waslijst aan ideeën om aan de dubbele lijnen te oefenen in de toekomst hihi.

Gister van het heerlijke weer genoten en gebruik van gemaakt om de paardjes eens door de wasstraat te halen. Gelijk maar even leuke foto'tjes gemaakt in de bak met het avondzonnetje *-:) Enn Raff zijn hoofdstel even gepast (ik moet alleen de tipjes er nog opzetten). Was ook gelijk weer een 'bit-training'. 3e x dat ik met het bitje aan kwam zetten en terwijl hij los in de bak stond, pakte hij het zo aan. Stond er rustig op te kauwen en uiteindelijk liet hij het zelfs voor het eerst met rust! Ook met uitdoen, geen stap verzetten en netjes bekkie open.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Erna nog even gebruik gemaakt van het feit dat Robien en ik in de weekenden samen op stal zijn, dus na een korte longeer sessie nog even geoefend met hangen. Dit keer vanaf een lager opstapje, zodat ik voor 90% erop kwam door het voetje van Robina en zodra ik hing kon ik nu niet meer met voeten op het opstapje steunen. Robina ondersteunde nog wel me linker enkel voor mijn balans, maar theoretisch gezien lag ik er nu helemaal op. Hij bleef keurig staan, maar was wel mega aan het wiebelen om zijn balans te houden. Heel schattig om te zien. De laatste keer verplaatste hij iets uit zichzelf, maar herstelde netjes door weer stil te gaan staan, dus eraf en klaar! +:)+

canisia

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:20

Hoow bedoel natuurlijk Irene ipv Yvonne 8)7

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:20

Hallowaaa,kruipt weer eens onder steen vandaan....

Wauw wat was het heerlijk weer zondag. Op mijn hengst peppy samen met Cyann op June een rit gemaakt van zeker 2 uur. Heerlijk rondje polder simonshaven-biert.
En eindelijk het bit gevonden waar peppy niet mee loopt te klootviolen....pfff. Gebroken bit met scharen...hij pakt de schaar. Stangetje ertussen, pakt ie het stangetje. Miller bitje....nee dat vindt ie duidelijk te heftig. Toen toch maar de correctional gepakt met lange scharen, wat ik eigenlijk nog niet wilde en toen was meneer heerlijk zoet. Kon de scharen niet pakken, dus geen gelummel onder het zadel.

Sukkeltje pakte de laatste keren opeens die scharen als ie zich verveelde. Niet tijdens het trainen, maar tijdens het uitstappen naast June. Daar word je niet echt vrolijk van....

Anyway....heerlijk ritje dus. Gewoon lange teugels naast June. Her en der gegalopeerd en men wat is ie toch lui buiten!! whahaha wat een galopje door die bermen heen, zo traag vergelijkbaar bij een arab. "kom ik er vandaag niet, dan maar morgen" :+ ~~}> _O-

Vrijdag ook samples naar usa gestuurd. June voor 3 panel test en peppy voor de 5panel test voor de vervelende erfelijke ziektes. Tja....we overwegen toch om te gaan fokken, aangezien we wat rustiger aan met de wedstrijden willen gaan doen dit jaar, hebben we daar nu weer wat meer tijd voor.

Peppy was nog niet getest, dus meteen ook maar June laten doen. Dan weten we naast het kleurenplaatje ook waar we qua ziektes aan toe zijn.
Op zich willen we onze homozygoot quarter (solid paint) June niet laten dekken....maar door een arab. volbloed die homozygoot zwart is. Zou toch zonde zijn als June straks geen arab volbloed nakomelingen heeft en ze wordt er niet jonger op.

Dus nu druk op zoek naar een homozygoot zwarte hengst. Ik heb op fb er al een topic over lopen en wauw wat veel reacties. Helemaal top. Niet elke hengst past natuurlijk in het plaatje, maar we are getting there.

Vervolgens wijst Yilz me ook nog ff op TDR .....Dus me daar weer ff in verdiept en idd die heeft inmiddels een partij nakomelingen en stuk voor stuk lekkere kontjes en korte ronde bodys. Ook veulen van Glenn is super.

Hallo Glenn kom eens onder die steen vandaan _O- , heb je al gemaild, gepbt hier op bokt... Heb je nog ijslollies in de aanbieden? Hoe zat het ook alweer?? :D :o

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:16

Hoofdstel staat m goed canies!

Nancy, die 3 panel test voor de arabs, Kost dat veel als ik vragen mag?
Leuk dat je June gaat dekken. Hou ons op de hoogte!
Fijn dat je ook nu het juiste bit voor pappy hebt gevonden. Scheelt een hoop narigheid als ie de shanks niet vast kan pakken. ;)

Vanmiddag Nada weer gereden. Gaat echt heel fijn. Mooi laag en rond.
Wel nog wat zoekend, maar ja dat is logisch. Ook weer een beginnetje spin gedaan. Tja gaat gewoon goed. hihi

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 18:31

Zo te lezen iedereen weer n top weekend gehad?!! +:)+
Staat idd goed Canies!

En gewoon n snaffletje Nance? Of lees ik daar nu overheen? Y;(
Ben ook benieuwd naar je definitieve keuze! Haha, Nance post ook eens iets op Arabische pagina haha, meteen een giga rel! _O- We hebben er wel lol om gehad hee! :D

Lekker Jes! Die momentjes keihard pakken en van genieten! :))
Test kun je gewoon op AVS tarievenlijst vinden:
http://www.avsweb.org/data/page/168/tar ... t_2015.pdf
Is Naad nooit getest? Is toch eigenlijk standaard als veulen? Of bedoel je in z'n algemeenheid?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:13

Ik bedoelde idd in zn algemeenheid. Maar wist dan ook niet dat dit op de avs site stond.
Nada is getest op SCID en CA. Maar LFS niet. Maar dat is schijnbaar dan ook niet verplicht zoals ik begrijp?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:32

Ik wist dat er een lijst bestond, maar de laatste keer dat ik die heb bekeken....5 - 10 jaar terug?? Jeetje is een stuk uitgebreider inmiddels en idd die ziektes staan erook bij en zelfs een schimmelfactor test. Dacht dat je dat allemaal zelfs moest regelen haha loop duidelijk achter. Is het verplicht bij merries? Denk alleen bij dekhengsten en merrie vrijblijvend?

Anyway de 3panel test van de arabs kosten 125 dollar bij animal genetics usa en de 5panel test van de paints/quarters kost 95 dollar. Zo te zien is het AVS dan warempel goedkoper!! Moet niet gekker worden, zeker nu de euro in waarde daalt...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:41

ai nanc, das mooi balen zo dan. Maar zijn deze prijzen niet voor AVS leden? Of geldt het ook voor niet-AVS leden. ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:02

Geen idee. Jess. Zou kunnen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:55

Zo wat een heerlijk dagje vandaag weer.
Vanmorgen is de osteopaat geweest voor nada en dat ging goed. Ze vordert alleen maar, dus dat is een goed teken. Ze heeft weer meer kunnen doen als de vorige keer. Dus ze gaat steeds een stapje vooruit.
Ook TTouch is er gedaan en dat kwam bij nada alleen maar ten goede. (op de neus/mond en het hoofd)
Hier werd ze echt heel rustig van. Dus daar ga ik me ook in verdiepen.

Daarna met Yentl wezen lessen. Wat was het zwaar!! Maar ondanks dat yentl het ook gewoon heel moeilijk vond, ging het ondanks dat toch goed! *D
Ook hier vooruitgang. Blij mee! en weer veel van geleerd. NRHA membership is inmiddels aangevraagd. ;)
Fotograaf was er ook, dus prof foto's laat nog even op zich wachten. Nu paar mob pics! Ook leuk! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 19:21

TTouch gebruik ik heel veel bij de paarden! +:)+
Ik heb hiervoor een cursus gedaan, zal ik nog ff gegevens over doorgeven als je wilt Jes? Heb er ook boeken van die je kunt lenen en kan natuurlijk ook eea uitleggen. Gebruik t ook voor Yul als hij onrustig is door de medicatie en zich ellendig voelt.

Ja was super leuk te zien vandaag! Prachtige locatie bij Anne! Tie was zo hengstig als wat (en dus meestal drama dan) maar door de nieuwe en vreemde locatie heeft Jes daar qua piep en dwars gedrag weinig van gemerkt. Enige wat mij echt opviel is dat hulpen gewoon soms NIET doorkwamen dus denk dat ze zich dan toch wat afsluit.
Maar gewerkt hebben ze! Benieuwd naar de pics van Maris!
Was weer gezellig en goede nieuws dat het er toch naar uitziet dat Jes en Tie tóch NRHA kunnen starten! LETS SLIDE THE GREATEST PRIDE! *\o/* *\o/* *\o/*

Sliding plates besteld! :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:31

Lekker ritje met Pep Nancy! Gaaf dat hij buiten zo super chill is!
En wat een gedoe zeg al die testen enzo.. denk niet dat ik ooit aan fokken begin whaha (zeg ik nu :') ) Maar iig hopen dat alles oke is! Ben benieuwd welke hengst het gaat worden voor June!

Haha Glenn moet aantreden met zijn ijslolliekarretje :=

Super nieuws met Nada! Heel fijn!! En idd TTouch is +:)+
Flink getrained met Tie! Toppers! Maar jeeuzzzuss die bak!! :~ :~ :~ :~ Niet normaaal! Ben heel benieud naar Maris haar foto's, die ken daar wel wat mee!
Toch NRHA? Vertel vertel!

Hier eergister klein uurtje gewandeld door de duinen. Paar flinke gras hellingen op geklommen waarbij Raff echt op de tenen van zijn hoeven moest klauteren en wat flauwe hellingen omhoog/omlaag gebackupt. Even een kort maar krachtige billen/buig/rug training :Y)

Vandaag in de weer gegaan met balken. Zie daar altijd tegenop om zelf te doen, al die bende neerleggen. Raff vind er ook niet zoveel aan, dus ik ga dit echt max 1x per maand doen, want hij doet het juist zo super goed en wil dat niet verpesten. Uiteindelijk aantal verschillende 'parcourtjes' gemaakt en het ging best prima
Afbeelding Afbeelding
Als laatste alle zooi nog even gebruikt om een sprongetje te maken. Dit keer iets beter de zijkant ervan afgebakend :') en uiteindelijk geen afsnijd pogingen meer, maar sprong die zelf aan in galop om er naar toe te gaan :D
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 21:04

Jeetje, jij hebt je best gedaan! _/-\o_ Cool!
Kan ik weer wat van leren!

En Raff gaat serieus beter springen!!! Ze moeten t gewoon door hebben en de lol ervan gaan inzien, dan gaan ze als n malle!
En goed voor die bilspiertjes! :):)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:42

Nou Jes en Tie gaan NRHA!
Membership is al goedgekeurd :D

Ja locatie is echt zo poepie gaaf! <3

Jeetje canies! Petje af.
Wat een bende hihi maar zeker heel leerzaam voor raff.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:03

Had ook nog een poging gedaan tot filmen, maar das best lastig in je eentje half achteruit door de balken. En doordat ik raar liep hield ik hem wat tegen in zijn bewegingen, maar ala ey voor het idee :D
Je hoort hier precies welke balken hoger liggen :') de 1 na laatste ligt knie hoog, maar moet zeggen dat het me verbaasde hoe goed hij zich daar overheen werkte. Het ging nu vooral in de afwisseling van grote en kleine passen, met hier en daar een hogere.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:50

Wauw wat een hal zeg! Prachtig! En zo licht!! Zit er nou ook nog gaas langs?

Fijn dat Nada weer zo goed gaat zeg! Zal voor haarzelf ook fijner voelen denk ik!

Raffi balkjes en springen whoehoooee! Wat een goed idee met die pilonnen! Moet toch echt 's wat meer van die dingen gaan aanschaffen.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:33

Dat is zeker en gave lokatie zeg! En jaaaaa nog meer arabs die het aan durven nrha te starten. Join the most competitive club of the world! *\o/*
Marije pispotjes voor peuters is volgens fb ideaal voor verhoging balkjes. En Super makkelijk stapelbaar haha. Achter en voor hebben die dingen een verhoging, dus balken rollen er niet van af. Slechts paar euro Bij ikea

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:38

Oh en die balkjes oefening! Nice! Mooie controle en vertrouwen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:53

CounTree schreef:
Marije pispotjes voor peuters is volgens fb ideaal voor verhoging balkjes. En Super makkelijk stapelbaar haha. Achter en voor hebben die dingen een verhoging, dus balken rollen er niet van af. Slechts paar euro Bij ikea

:)* :)* :)* :)* :)* :)* :)* :)*
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Deze?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30193163/

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:00

Jaa pispotjes! Die moeten wij ook nog scoren. Ook lekker licht gewicht. Of alice had het eens over houders van piepschuim maken, das ook lekker cheap.

Jeej zo blij, eergister stond er ineens een Myler level 2 op mplaats, werd al op geboden, kheb gelijk gemaild en ze ging akkoord! Hij komt net binnen :D Wilde altijd al eens proberen, maar ze zijn zo duur dus dat weerhield me erg. Nu voor een prikkie kunnen krijgen, dus ben benieuwd! Als het bevalt komt er nog 1 bij en gaan de showsnaffles lekker de deur uit.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:04

Ik rij al tijden met een Myler, fijn bit :j Gebruikte hem voor mijn KWPN'er, voor Piert en nu voor Daan. Ze deden/doen het er allemaal goed op :j

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:17

Ja ik ben nu voor Raff me iets meer gaan verdiepen in bitten en hun werking e.d. en deze lijkt mij ook echt ideaal! Hopelijk vinden de jongens dat ook ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 20:43

Hoor idd alleen maar goede berichten over myler. Misschien toch eens aanschaffen?

SPAM!

Afbeelding