Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:10

mooi hoofdstel zeg amaai, en ja dat turquoise vind ik erg mooi ik ook!

en amaai die gaat lekker, zeg die spin, zo vlot en ze draait mooi door! DIKKE PROFICIAT aan het reining DAWRA TEAM, woow, dat gaat super lekker!

en mooi foto's van de 3 happy meiden!!

ga zo maar door en lekker een bak om in te werken zucht hier nog steeds |( |( |( |(

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 22:59

Had ik al verteld dat ik mega trots ben op die twee? :D

He wat balen Glenn! Blij dat wij in ieder geval kunnen uitwijken naar andere plekken om te trainen. Maar is hier ook behelpen hoor meestal. Dus dan blij natuurlijk dat je dan toch die momenten kunt pakken.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:26

Ja begint zeker al leuk te spinnen zeg top. En bedankt yilz ;) .
Cyann is inmiddels ook weer lekker aan trainen met June. Eindelijk snapt ze hoe ze June van het bit af kan krijgen....justum Been been been. Kwartje is gevallen en eindelijk geen gevecht meer en geen ergernis meer. Paard en ruiter zagen er happy uit en begint weer in vorm te komen. *\o/*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:38

Oh en hier weinig rij problemen. Binnenbak van hc simonshaven is niet geschikt voor stops maar er zijn andere dingen om te oefenen en gelukkig zijn we er meer dan welkom. Lessen is een ander verhaal... Dan ben Ik afhankelijk van een andere op het moment water buitenbak |(
En anders genoodzaakt om met de trailer op pad te gaan, maar dat neemt dan meteen een halve dag in beslag... Wat een gedoe altijd. -O-

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 09:05

Dus jullie houden je ook wel lekker bezig!
Super dat Cyann en June goed gaan.
En mama Nance? Rij je de guppen nu?
Ook benieuwd naar foto's en video! :P

Zag gisteren bij de meidjes de bak fijn aan t drogen, dus vandaag daar maar eens gebruik van maken. Verder de meiden ook allemaal maar eens een grote borstelbeurt geven. Ze nu allemaal behoorlijk in de rui. Gisteren alles lekker in t land in hun blote kont, heerlijk weertje! Meteen lentegevoel! :):)
Dus na m'n werk zadel op Nour geslingerd en fijn ritje gemaakt!

Afbeelding

Was ook goede oefening voor meneer weer eens met een merrie op stap.
Geoefend met wegrijden en achterblijven. Toen de merrie van hem weg galoppeerde vond hij dat maar niks, maar hij bleef wel mooi bij mij. Alleen nu doof want hij moest natuurlijk wel een hele verontwaardigde brul laten horen. :=
Hij krijgt de baard in de keel, klonk echt serieus grote mannen achtig. :')

En daarna ook hij met z'n vriendje nog even in z'n blote kont naar buiten en genieten van de ondergaande zon.

Afbeelding

Hopelijk wordt het dit weekend weer zo lekker als gisteren!
Hebben jullie nog leuke plannen?

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:06

Dat ziet er lekker uit yildiz! Heerlijk zo!

Ik was gister op tijd klaar op het werk. Dus snel naar huis en nada deken af gedaan en lekkere poetsbeurt gegeven. Daarna weer eens aan de slag aan de longe. Aangezien ze alweer dik een week vakantie aan het houden is, omdat haar pleegmama stokkreupel stond, moesten ze thuis blijven in de paddocks. Maar gister was het zo'n goed weer en de paddocks zijn weer zo goed als droog nu, dus pleegmoeders in de stal gezet, deurtje dicht en zo kon ik toch met nada werken in de paddock.
Ging echt super weer! Vandaag weer aan de slag met haar. :D

Gaan er nog mensen carnavallen? Wij niet. Geven we echt helemaal niks om.
We hebben wel lekker lang weekend. Hoef woensdag pas weer te beginnen :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 10:25

He top dat je weer aan de gang kunt! Was echt zaaaalig he gisteren!
Ja fijn droge paddocks, droge bak! :):)

Waarschijnlijk alleen zondag misschien onverwacht toch ekkes! :D
Moet maandag werken, ben achtervang voor t hele team haha, dus rustig aan. Vond t in m'n geboortedorp altijd super leuk, gingen jaaaaaren achterheen met oude club vriendinnen. Maar is toch verwaterd en uit elkaar gegroeid. Jammer.
Hier in Wolluk vind ik er geen drol aan. Maar vriendinnetje die ik helaas bijna nooit zie (woont in Adam) vroeg gisteren of we naar Kruikezeikersland kwamen waar ik jaren gewoond en gestudeerd heb dus ja denk dat we dat dus maar ff doen! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:43

Leuk hoor yil! Heel veel plezier morgen.

Ik ging vanmiddag nog even naar het dorp een kadootje halen voor zwagertje. Loop ik zo tegen de kinder optocht aan.
Zie ik daar mijn neefje en nichtje die luidkeels riepen: Hallo tante jessica! Toen ze me zagen staan. hihi
Afbeelding

Vanmiddag ook nog met Nada aan slag gegaan. In de bak met zadel. Links en rechtsom ging top.
Zelfs rechtsom nu 2 keer meteen in de goede galop gekregen. Weliswaar overkruist, maar beter dat dan helemaal verkeerd. ;)
Ze heeft enorm goed gewerkt en ze werd ook echt recht, liep laag en over de rug. Tijd voor iets nieuws erbij vond ik. Dus wat uitgestapt en toen naar huis. Teugels eraan en ik besloot erop te gaan. Gewoon even erop en wat stappen. Zo gezegd, zo gedaan. Alsof het nooit anders is geweest. Ging enkel grijntje van twijfel of pijn. Oortjes erop en zo stapte we trots samen rond. Ik zit momenteel in de 7de hemel. :D
Morgen weer aan de slag en als het weer allemaal lekker gaat, ga ik er morgen in de bak op.
Trots op mn toppertje!
Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:50

en nog een paar pics van vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
moe maar voldaan.
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 21:21

Super tof Jes! Dat is echt genieten! Zei t toch; stap voor stap, echt jullie komen er wel! +:)+

Leuk peertje!!!! :D

Hier ook lekker getraind met Tie in een DROGE bak!!!! Veel buigwerk en mikado om haar wat meer bewust te maken van haar benen.
Ook jazzy en buikje <3 lekkere poetsbeurt gegeven, vond ze fijn die grote meid!
Yazahra is momenteel te verklit haha dus haar alleen lekker gekrauwd en gekriebeld. Wat is t toch n heerlijk meidje met t mooiste hoofd van allemaal! Ben echt zooooo blij dat ik haar niet heb verkocht!

Vandaag helaas ook minder nieuws: de volle zus van Tie is vanochtend overleden. Nu had ik met haar wat minder natuurlijk dan met Tie maar toch...
RIP Nessie ;(

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:28

aaah wat een vervelend bericht yil!
En weet je ook waar aan?

Fijn dat je hebt genoten van je meidjes. Net als ik! hihi
Ben zo gelukkig nu. :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:24

Blij dat iedereen grotendeels goed nieuws heeft dat alles zo goed gaat en dat het goede warme weer in aantocht is!

Mooi foto's van Nada zeg, ze ziet er héél goed uit en kan geloven dat je op je roze wolk nu zit!

Hier hebben ze ook goed kunnen genieten van het goede weer! straks gaan ze weer op de weide! Gisteren gesnoeid en stallen enzo gedaan!

Geen foto van bolle JAZZY,,??

Oei wat triest nieuws dat Tie der zus dood is aan wat is ze gestorven?

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:37

Thnx glenn!
Vandaag weer aan de slag gegaan en wat ging het toch weer goed!
Dus aangezien het zo goed ging, teugels eraan geklipt en erop. Dat ging moeiteloos. Dus lekker aan de gang samen. Laag en rond gereden, over de rug. Veel overgangen. Ging super! Zelfs de overgangen gingen echt top en laag en rond en over de rug. Wat een toppertje heb ik toch.
Heb er een heel goed gevoel bij. :j Ben heel trots! <3

Hier stukje uitstappen na ons eerste trainings ritje na 6 weken.
https://www.facebook.com/video.php?v=73 ... 5460257693

en mn echte russin _O-
Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:40

Cyann en June beginnen elkaar beter te snappen, lenteritje met Nour en Nada supergoed bezig! *\o/*

Lekker gereden net zeg! Balkjes op een kleine cirkel gedaan, en geoefend op aangalopperen. Rechts ging vaker goed dan fout dus ooit komt t goed :)) Hij was wel wat rennerig op wat plekken in t zand, dus binnenkort maar s wat gekke dingen in de bak gooien.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 20:43

Aaaaah iedereen weer lekker bezig geweest!
Super Jes! Jouw roze wolk wordt nog een ja cumulus zegt Bram, maar bedoel boel wolken bij elkaar, is dat hetzelfde? Ja toch?
Anyway, gewoon lekker genieten van je meid!

Rije ook al goed bezig! Irene geeft extreme trail clinics, iets voor jullie? :)

Ja echt super jammer van Nessie... ;( Ze moesten haar laten inslapen, had een neurologische aanval gehad? Fijne weet ik er niet van maar ze kon blijkbaar niet meer opstaan. Dus beter zo.

Heerlijk dagje weer!
Vanochtend om half 9 zat ik al op Nour. Fijn getraind! Hij was super aandachtig en deed weer gruwelijk zijn best. Echt weer stapjes vooruit gekomen. Zo een fijn paard om te rijden!
Maar snap nu waarom:

Afbeelding

Wie snapt m? :D

Daarna naar Tie d'r verjaardag vieren met een 25 km rit ~~}>
Was zalig! Wat nieuwe dingetjes gedaan en ja we zagen t licht! :+

Afbeelding

Daarna nog ff gebruik gemaakt van t extra handje van Ron om Yazahra op de trailer te krijgen (oefenen). En yup, liep er binnen paar minuten op! Nou ja.... Sprong erop met giga sprong hahaha! Wat ben ik toch dol op dat meidje! <3

Afbeelding

Afbeelding

En Glenn, heb n prachtige foto van een showende Jazzy met dikke buik! Heb m naar Tal gestuurd. Vraag maar of je m mag zien hoor! :j

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:01

Vraag jij aan Tal of je mij mag sturen dan?

Super dat June en Cyann zo goed samen gaan!

leuk dat verjaardagsritje voor Tie, en goed werken met Nourtje!

WOW ZAARTJE is echt mega knap <3 <3 <3 , super blij dat je ze toch aanhield, benieuwd hoe ze verder gaat uitgroeien! , dat hoofdje die ogen!

Vind het grappig! Tie en Malha totaal verschillende lijnen maar de veulens uit verschillende ouders hebben wat gemeen, Nour lijkt wat op Shameless en Shamilah lijkt wat op Zaartje!

Heb haar vandaag terug hoofd proberen te clippen, ging weer super, maar soms gaat ze dan kroelen en ja dan is het niet perfect, en ik moet er nog hééél veel ervaring in opdoen in het clippen zonder lijnen en het blenden, maar zo leert ze het weer en ik ook :+ !

gisteren was het Sublimo's beurt van het clippen! na het hooi binnen halen enzo!

Moet Shamilah ook nog eens op de trailer krijgen! Ook binnenkort eens plannen!

mvg Glenn

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:11

Fotos van je mooie geknipte paarden Glenn?

Zaar is eeeeeeecht heel knap!!!

YildizArabs schreef:
Wie snapt m?

Nee ^)

Extreme trail, ja lijkt me geweldig, maar eerst maar eens de gewone trail een beetje onder de knie krijgen :D Volgende week trailclinic van jan pieter koopman.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 21:18

Zal t vragen maar vrees t antwoord :x

Thx Glenn! :o Misschien dat ze zo op elkaar lijken omdat we gewoon dezelfde smaak hebben en zoeken naar eenzelfde ideaal beeld? Ongeacht de verschillende bloedlijnen?
Ja ben ook blij haar te hebben aangehouden! Ze is echt aansprekend. Wil straks als de ijscovacht is verdwenen een professionele shoot doen met haar, zowiezo Maris maar misschien nog andere fotograaf? Suggesties?

Waar scheer jij mee Glenn? Ik denk dat als ik t oefen t me echt wel zou moeten lukken. Heb nu niet juiste materiaal, had Nour vorig jaar veeeel te kort geschoren, al vond Stijn t niet gek voor eerste keer, hij heeft t wel over moeten doen want idd dat blenden etc is een kunst apart hoor!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:22

Heb een oster (POWER PRO ULTRA) en al de mesjes!

Heb haar nu ook héél kort geschoren hoor, maar dat groeit binnenkort weer netjes, en ondertussen verliezen ze hun wintervacht! en ziet het er netter uit!

suggesties, vraag maar aan Tal, die kent wel adresjes :-)

En ja dat we zelfde smaak hebben dat is waar, heb je de nieuwe pics van Arjen gezien?
http://www.eos-arabians.com/arjen.php

wow zo droog! benieuwd met TIE, hopend voor jouw op zo een knappe meid als Zaartje!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 22:44

Heb ook n oster maar die is veel en veel te fijn alleen voor de ogen zeg maar.
Die Oster van jou is die anders dan de golden en welke messen?

Jaaaaaa, die pics had ik al gezien van Kathrin, hij is echt knap he! <3
In juli Fingers crossed! +:)+

Marije had jouw post heel niet gezien! Thx! :o
Leuk zon clinic! We willen wel pics hoor (of video's hahaha)!

Prophets thumb? Rings a Bell?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 23:22

Heee weer wat geleerd! Nog nooit van gehoord tot nu...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 23:36

Leuk marije! Clinic van jpk.
Wat goed dat daan zo lekker ging. Komt echt wel goed met jullie.
Ik zag trouwens mooie foto's voorbij komen van jou en vriendlief. Erg mooi!

Ik snap m ok nie yil! Zie alleen dat je hem mishandeld :P nee grapje.

Haha die bram! Die ken wel vertelle wah. :D
Maar ik zat nu in de 7e hemel niet op roze wolluk hihi :P
Dus lucht blijft mooi blauw ;)

Glenn, dus lekker geklipt dat grut van je.
Word toch echt eens tijd voor foto's! :j

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 23:38

Oh en zaartje is knap! Heeeel knap!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 23:51

Geen paarden, maar toch even leuk om te paten zien vind ik, nu je het toch noemt Jes! :D Want ik doe nog steeds niet echt aan fb; bokt is mijn social medium O:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 00:33

<3 love is in the air :D