Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:13

Zal vast in andere takken ook voorkomen :j Hoe meer leer, hoe meer zilver haha.
En niet zozeer dikke pad, maar een stuggere die de skirts van het zadel wat omhoog houd. De rest vh zadel kan dan prima passen, maar zo kan je toch wat meer leer (uh.. zilver :') ) kwijt.
Maar dan moet het er idd weer genoeg overheen komen, dus als je dan je plek van je zadel moet aanpassen, schiet het ook niet op natuurlijk.. echt balen!!

Hmms hoor het steeds vaker dat Eveline het over zadel laten aanmeten heeft.. beetje appart. Dan Adje idd. Hopelijk zit er iets leuks tussen!

Haha Raff sneakte hem er ook vaak langs hoor jes! Kwestie van goed tactisch afsnijden haha.

Vanmiddag voor het eerst serieus beginnetje gemaakt met hangen op Raff! :D Hij bleef keurig staan. Laatste 2x zelfs voetje van Ro gekregen en met volle gewicht op de barebackpad gelegen. *\o/*

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:20

Scheelt dat reiners niet zo van teveel zilver zijn. Pleasure is veule malen erger. ;)

Hoe dan ook, Nada komt niet in de buurt van springbalken. Dan draait ze eerder om.

En weer stapje verder met raff. Gaat goed. Je zit er vast snel op.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 21:30

Ha ja mijn gedachte! Wed dat je er zo op zit Canies, als je wilt! Super leuk te zien en lezen hoe je met hem bezig bent! +:)+

Ok, nou dat weet ik dan ook weer. Bedankt voor jullie meedenken! Ga gewoon maar afspraak maken met Adje, heb alleen maar goede ervaringen met hem en ook altijd gezellige klets dus...

Haha, nou Tie ook niet hoor! Precies Naad! Rot op met die balken! Reden waarom ik niet aan trail begin. Eigenlijk ook de reden waarom ik ben gaan western rijden ooit.
Wilde voor de leuk gaan crossen en eventen. Tie zei: dacht t nie! _O- :')

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:47

Hihi vind het wel spannend hoor en wil niks overhaasten. Hij wisselt momenteel heel erg tussen chille gup en panische puber, dus ben daarmee wel goed op mijn hoede.

Haha voor Tie en Nada is balken: Rollbacks oefenen :Y)
Raff vind het wel leuk, maar ook nog erg moeilijk. Alleen als ik het weer te makkelijk maak vind hij het mega saai, dus lastig die verhouding goed te houden haha.

Pff zadels.. Blijft een gedoe

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 22:52

Je hebt de tijd toch? :)
Ja is altijd beetje zoeken he, what's triggering, what's boring :O en what's too difficult.
Ben zelf ook gauw verveeld dus wat dat betreft zitten Nour en ik op 1 lijn. Dus vooral veel afwisseling erin, maar ook in alle rust kijken en goed observeren.
Zit ff hardop te denken, zouden mikadobalkjes niet heel leuk zijn voor m? Gewoon baby mikado en van daaruit verder?
Of wat Peggy in dat interview over western dressage adviseerde? Een soort trailparcours maar ook met sprongetjes ertussen?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 01:23

Jaa idd alle tijd en ook zelf weinig tijd door het afstuderen, dus zo wordt ik vanzelf verplicht het rustig aan te doen haha.

Van de week in de les zei Karel ook, okee.. die arabieren zijn behooorlijk intelligent, dus daar moeten we rekening mee houden anders ga je juist problemen krijgen als je het te simpel houd.
We hebben de eerst les (maandje terug) veel met basics balken gewerkt. L en U achteruit, waaier in cirkels met verhoogde balken erbij en zoals deze:
Afbeelding
Puur om hem bewuster te maken van zijn 4 benen. Hier had hij toen nog best moeite mee.

Dus afgelopen les daarop verder gegaan. Hij had moeite met de U leek het, dus Karel legde er nog 3 extra hoeken bij en hoppa 2 vingers in zn neus haha. Hij had echt die uitdaging nodig voordat hij ging concentreren.
Erna zoals de foto hierboven maar dan met nog 10 balken erbij, dicht tegen elkaar, zonder gelijkwaardige afstanden en gaatjes waar soms geen hoef tussen paste en dan uitlopend in een paar mega stappen in een bocht haha. Mikado leveltje absurd en hij kwam er echt prima doorheen. Karel was er zeeer verbaasd over haha. Erna was Raff wel echt kapot haha, dus tis allemaal nog van korte duur, maar met balken weet die wel raad gelukkig.
Alleen nu nog die galopsprongen+balk combinatie haha :Y)

Ah dat van Peggy, kan ik dat ergens vinden? Heb dat nog nergens voorbij zien komen. Klinkt interessant! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 09:06

Ja in het vorige DAWRA magazine! Western Dressage artikel

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 09:42

Oooh die heb ik nog helemaal niet uitgelezen! 8)7 *schaam* haha

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 22:18

Hoe was de ALV?

Vandaag was natuurlijk beetje familiedagje. Vanochtend daarom godsgruwelijk vroeg opgestaan om de hele toko voor mezelf te hebben en Nour te trainen.
Het ging echt heeeerlijk! Wel wat fris maar uiteindelijk zo meewerkend en echt genot te rijden. Love the Guy!

Hier moe ff ernaast uitgestapt:

Afbeelding

DaarnaYul opgehaald voor n potje ouderwets "aanjagen". Was super leuk! Meiden genoten er ook echt van en heb kei leuk filmpje geschoten. Yul werd ook helemaal ondersteboven geknuffeld door Tie en Jazzy.
Kei lief!
Nog ff wat shots van Tie, errug slecht maar ja binnenkort maar weer eens goede shoot van Maris ofzo :D

Afbeelding

Afbeelding

Roll back zit er op hoor Jes! +:)+

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 00:05

Haha ja heb ik ip getraind wah! Mooi he hihi :P

Alv was weer gezellig!
Veel info weer en 3 nieuwe bestuursleden welkom geheten. :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 19:24

Haha ja ja, well done! _/-\o_

Wie wie wie? :):)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:46

Rollback ziet er al goed uit ja! :))

Nieuwe bestuursleden zijn Marith, Amanda en Robina. Robina gaat de pr doen en de rest moeten we samen nog gaan bespreken. Donderdag gezellig uit eten om het een en ander door te praten. En mekaar een beetje leren kennen natuurlijk. Leuk, weer een lekker vol bestuur! Op naar een actief dawra-jaar! *\o/*

Vandaag voor het eerst weer gereden en ik had opeens een wildebier! _O- Steeds de billen eronder en rennen! := Toen ik hem op de rem trok begon ie te hupsen alsof ie dacht: kon ik eindelijk lekker de benen strekken, mag het weer s niet ^) :') En drie seconden later is ie het weer kwijt en loopt ie weer gewoon z'n rondjes. Gek dier :+:

Zo ik heb m'n agenda voor dit jaar ook weer vol. Te beginnen bij een clinic/oefenwedstrijd door JPK in woudenberg de 22e. Trail. Is nog werk zat aan voor ons, dus goed begin!

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:29

Hey, dames en heer! Even vlug een berichtje dat ik nog steeds aanwezig ben en meelees. Post zelf meestal op FB maar lees nog keurig mee hierzo! Jullie doen het allemaal zo top met jullie paardjes ;-)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:50

haha Marije, die gekke daan!
Maar zie, je hebt hem weer snel zat onder controle. Klaar voor de beginners dus. ;)

Elke, ook jij gaat lekker met je paardjes!
Word weer eens tijd voor wat foto's! :D

Ja, ook hier heb ik de agenda gister avond ingevuld.
Aangezien er slecht nieuws was voor mij wat betreft DRHA. De klasse waarin ik zou starten is verzet naar de 'on tour' wedstrijden en de in wanroij word een NRHA wedstrijd. Dus kost het teveel voor zowel mij als voor yildiz om dit te gaan doen. Dus de zinnen ergens anders op gezet. Wel reining ook, maar moeten genoegen nemen met een kleiner deelnemers veld. Helaas.

Wij beginnen ons seizoen op 26 april met de Europese Amateur Cup ridden class in Lille. (BE)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:12

He zonde zeg... wat raar dat ze dat zo inhoudelijk veranderen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 21:20

Haha, gekke Daan! :D
Gaaf weer een voltallig bestuur! +:)+

Jaaaa Elke!!!! Vind t ook leuk op deze plek wat van je te lezen en te zien! Op FB is toch wat vluchtiger zeg maar.
Hoe gaat het?

Ja echt balen idd... -O- Nance en Jes weten precies hoe het zit maar hebben idd moeten concluderen dat het niet te doen is voor ons. Niet alleen het financiële stuk maar ook ivm status, op naam zetten vs fokken, etc. Echt grote bummer... ;(
Dus nu ff kijken welke shows we wél kunnen pakken. Wat is er nabij de Belgische grens eventueel nog leuk Elke? Is misschien ook nog n optie?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:14

Jaa de ALV was weer gezelliee en weer aantal nuttige dingen besproken! Wel zoals altijd te weinig tijd om met iedereen bij te beppen, maarja he dat is standaard :P

Há die Daantje had de kolder in de bol hihi, tis ook al bijna lente!! *\o/*
Leukkk trailclinic!

Hier ook al aardig volle planning en dat terwijl ik tot het wran NK geen wran ga starten en dawra dit hele jaar enkel aan de hand haha. Verder vooral lessen, lessen en lessen. Ohja en er staan al 2 fotoshoots geplanned! :D

Balen Yil en Jes.. Dan is het ineens even de planning omgooien, jammer!

Oeehhh eindelijk kan ik een kleine sneak preview geven van me 'nieuwe' blingbling over de top barbie hoofdstel :o
Had een basic trainings hoofdstelletje via mplaats gekocht en mocht van Robien bij Anja en Rene wat leuks uitzoeken voor me Bday.. Wist eigenlijk niks, totdat Anja met deze tuqoise bling set aan kwam zetten.
Moest de gespen eerst om laten stikken en dat is nu eindelijk gedaan! Nu moeten de tipjes er nog op gezet worden en nog schroefjes en loopje halen bij Rene en dan kan ik hem eindelijk écht showen op mister barbieboy 8-)
Het blijft gewoon me trainings hoofdstel, tenzij het toevallig goed uitkomt qua kleur op wedstrijd. Maar voor het buitenrijden gewoon me endurance hoofdstel, anders lopen we wel erg voor banketstaaf voor de normale buitenwereld :+

Afbeelding

Afbeelding

Zojuist nog even Raff gelongeerd, eindelijk in een bak zónder plassen!! Zo fijn! Wat een ruimte en mogelijkheden krijg je dan ineens zeg haha. Hij was ook echt mega scherp en we hebben flink geoefend op de galop overgangen. Paar keer zelfs stap-galop overgang gekregen en dan gelijk netjes rond en laag!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:48

Oh vind het mooi! En knappe raffi!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 00:26

Ziet er leuk uit canies!

Ja, is echt heel vervelend als ze ineens showprogramma's om gaan gooien. Is niet leuk. Maar nieuw bestuur betekend ook nieuwe regels.....
Maar goed ben er nu ook weer uit hoor, maar toch doet het zeer.

Yil, elke heeft me een tijdje geleden al gewezen op hun wedstrijd agenda, maar die locaties zijn echt te ver weg voor mij.
Maar ik vind het goed zo, zoals de agenda nu gepland is. :j

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:12

Echt heerlijk gereden vandaag.
We zijn lekker naar de binnenbak geweest en heb dus weer eens even serieus kunnen trainen met Tie.
Heb er enorm van genoten, het ging top!
Later filmpje van het toppertje ;)

Het dawra reining team :') _O- :)F
Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:21

Hihihi die blije hoofden! _O-

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:20

Echte brabo's! :p

En stukkie filmpje van het heerlijke ochtendje trainen. :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:26

Whoooow die spin is verbeterd zeg!! :wow:

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 18:46

Jaaaaaa ik ben zo trots op die meiden joh!
Tie liep echt lekker vandaag en idd die spin gaat echt echt zoveel beter! En dit was nog niet eens de beste want toen had ik natuurlijk weer niet gefilmd! |o
Run down was eigenlijk eerste keer dat we dit beetje konden oefenen en hier is nog wel veel werk te verrichten.
Volgende week weer een fijne bak om te trainen dus stapje voor stapje... +:)+

Ik vind t wel een leuk hoofdstel Canies! Vind dat turkoois echt gaaf! <3

Nogmaals proficiat Nance! :):)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:05

Dankjulliewel! :o

Leuke foto meiden! En Jes en Tie zijn goed bezig zeg!! *\o/*