ben normaal niet zo weg van kleur in een kabelhalster maar deze vond ik wel kunnen voor een witte ben dus zelf ook wel benieuwd.
YildizArabs
Geplaatst: 19-09-14 23:02
Sodeknetter wat n gave foto van Dayem!!! Vergroten en ophangen!!
Ben benieuwd hoor (al weet ik niks van renpaarden hihi).
Knap showhaltertje! Benieuwd hoe die gaat staan! Heb ook zon mooie gekocht van Amy voor volgend jaar voor Yazahrekind, gaat d'r zo cool staan.
Nicky, veulen pak ik twee keer per week (of hoe het uitkomt) in de hand (wordt wel dagelijks op stal gezet, halster aan uit, meelopen etc) dus ff vaststaan, poetsen en standaard hoefjes krabben. Als ik zin heb 5 minuutjes ff in de bak commando ho en voetjes goed neerzetten. Voor de rest groot groeien en spelen. Jonge paarden zoals Jazzy 2 a 3 keer per week grondwerk Parelli en voorbereidend werk zadel- en ruitermak. Eenmaal daar pakken we door, dus dan bijna dagelijks aan de gang totdat ik er aantal keer op heb gezeten. Daarna terug zetten en na paar weken weer bevestigen en weer oppakken grondwerk en onder zadel stuur, rem en back-up erop (stemcommandos en wijken voor druk zijn dan reeds bevestigd). Bedoelde je dat?
Kat, fijn dat het gezellig was en die kleine Ilya probeert dus stoer te zijn he! Laat hem dat morgen nog maar eens even doen .... Mooi halster ook, ik zoek ook nog steeds iets voor Silver, suggesties? Miran, snap ik wel ja, die 100 reacties haha, echt een super gaaf hok! Foto uit de oude doos, ziet er heerlijk uit! Nicky, prachtige foto!!! Meer? Wat is stout ........? Yildiz, spannend, ben benieuwd hoe ze het vindt als je er op gaat zitten.
Vandaag stuk voor Silver afgezet, heeft nu een eigen paddock en wei.. En natuurlijk moest hij ons ook even helpen, hield ons goed in de gaten en heeft het zeil (wat altijd in de paddock ligt) voor ons vastgehouden...
Fijn Baukje, wel even beter een eigen stukje voor Silver
Thanks meiden Ik krijg de rest van de week. Toen we terug liepen naar boven ging die uit het niets helemaal uit z'n dak. Snuiven, snurken, blazen, idioot doen, even laten zien dat ie een echt arab is. Hield hem op sommige momenten maar net aan vast, anders was het doei paard
MirandaMalik
Geplaatst: 20-09-14 11:05
Wat een gave foto van Dayem! Hij wist natuurlijk dat hij heel knap op de foto stond dus was heel blij!
Echt een mooi halster, zal zeker super staan op Set! Ik vind de bredere neusriemen vaak toch wat teveel verbergen.
Baukje, haha, hij kijkt hoe hij dat straks weer los kan maken!
Jaleesa, meestal vergeet je dat soort dingen als je in dit stadium zit..vol verwachting op de hengst van je dromen.
Yildiz, wat knap, er al even op gehangen...succes vandaag! En mooi dat Nour zijn apk goed doorstaan heeft!
Haha miranda is helemaal waar wat je zegt, maar woogy heeft me al veel goede info gegeven van hoe en wat met renarabieren. Dus die roze wolk word nu weer wat doorzichtiger. Boven alles hoop ik dat ie goed gezond is en ik gewoon met hem aan de slag kan. Nu nog kiekn wat t word ^^
Dat kabelhalster voor set vind ik erg mooi, tis heel subtiel. Denk dat zodra harry de hengst hier staat ik echt mijn portemonnee achter slot en grendel moet verbergen, ga anders veel te veel dingen halen wattie allemaal niet nodig heeft.
YildizArabs
Geplaatst: 20-09-14 15:21
Kijk maar uit hihi! Hier ook zon tackaddict!
Whoop Whoop!
Ging super en zoals verwacht en op voorbereid vond ze t totaal niet spannend. Ze is nog niet helemaal broke op t zadel, dan wil ze t liefst hard rennen dus daar gaan we nu eventjes eerst mee verder en natuurlijk elke dag even erop. Ben echt dol op d'r!
Is het trouwens heel gebruikelijk dat mensen die een paard leasen er ook mee werken? Ik bedoel het puur nieuwsgierig hoor, totaal geen ervaring met leasen. Ik weet dat het gedaan wordt voor het fokken, of juist een paard leasen als rijpaard, maar wel bijzonder om dan andermans paard zadelmak te maken weet niet of zoiets heel gebruikelijk is? of dat je gewoon goede connecties hebt
Zelfde vraag als Kat! Ziet er btw wel relaxed uit hoor
YildizArabs
Geplaatst: 20-09-14 17:23
Ze is zo leuk! Nee is niet gebruikelijk. Maar ken Tal al tijden en ze weet hoe ik in elkaar zit en hoe ik met de paarden werk. En ook dat ik altijd al weg ben geweest van Jazzy. Dus ja, dit was onderdeel van de overeenkomst. Je kunt natuurlijk afspraken maken zoals je wilt.
MirandaMalik
Geplaatst: 20-09-14 17:59
Top Yildiz! Ziet er super uit!
Ja, ik kreeg onverwacht bezoek, net toen ik in mijn broek gepiest had! Was net op de terugweg met Nikita en Fuego, we waren naar het grote meer geweest aan de overkant, die is wat dieper maar het mietje heeft zich overgegeven en is er in geweest! Hij vond het wel spannend want het is gelijk een stuk dieper, ik stond ook direct bijna tot mijn middel. Maar toen belde Katja dus en zijn we weer naar huis gegaan. Was gezellig hoor, een bliksembezoekje.
Wat een leuke foto's en unieke momenten komen er weer langs
Fijn dat het weer gezellig was met je bezoek Katja, je halster is gewoon te gek! Had hem gezien bij Amy's site en had er nog naar gevraagd, toen zei ze dat je hem net had gekocht Ben wel heel benieuwd hoe hij staat op je kanjertje
Ik las dat iemand de verschillen bij Geisha klein vond(weet even niet meer wie, sorry daarvoor) ik vind haar verschillen echt enorm. Zeker haar houding! Ze staat los en ontspannen, hals lang, buik los(vandaar ook dat hij zo enorm bol lijkt). Op alle vorige foto's stond ze vooral heel erg horizontaal met onderhals eruit, lenden slap, bekken gedraaid. Door haar ontspannen houding kan ze nu ook veel beter gaan werken.
Nicky: jouw pony is stout! Loopt hij nu wel weer in orde? Ik wil ook weer met Zaraar naar het strand, die vind dat zo leuk! Nog even geduld dus.
Baukje: loopt jouw kanjer nu ook weer goed?? Staat hij nu alleen of begrijp ik het verkeerd?
Ik loop zelf weer kneiter vast met Zaraar. Aan de ene kant gaat hij vooruit, maakt zich al veel langer(zeker z'n front) en gebruikt z'n rug en achterhand al veel meer met werken. Maar het ondertreden van de achterhand blijft compleet opzij stappen met beide benen, het lijkt wel of hij z'n heupen niet afzonderlijk kan gebruiken war hij zou doen met ondertreden. Z'n overkruisende rugspieren(van linkerheup naar rechterrughelft zeg maar en andersom) zijn strak en soms ook pijnlijk. Wat me wel heel sterk opvalt is dat hij in z'n paddock veel minder explosief en dwaas is, veel minder zenuwachtig op z'n bit kauwt, sommige dagen vaak maar 1 keer mest met werken en haast niet meer vluchten...Maar vandaag... Hij trok de armen uit m'n lijf, viel constant over z'n buitenschouder heen(beide kanten om), mestte een keer of 3-4 en bleef maar vluchten. Ga ik nou te vlug met hem? Vraag/verwacht ik teveel van hem? Ga denk ik maar eens op zoek naar een instructeur die aansluit bij ons en zijn revalidatie voor ik mezelf teveel frustreer en daarmee 20 stappen terug ga.
In beter nieuws, morgen ga ik weer naar de merrietjes Foto's maken van Tara voor ze een jaarling is haha