[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 07:25

@zoutenootjes woow wat een knappert zeg, welkom
Djuun goes endurance staat goed hoor

Mijn hele leven bijna alleen vossen gehad, voel me nu wel een buitenbeetje met mijn bontje nja dan maar een oude van mijn knalle gomel ox kind plaatsen
Afbeelding
Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:34

Ik wilde geen schimmel, maar kwam wel met een schimmel thuis :')
Ach, ik heb nu ook een mooie vossedame, dat is alleen geen Arabje haha.

Wat een mooie foto's van Djuun!
En Joyce, bontes zijn ook super leuk!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:49

Wow zo gaan we hard dames!

Weet even niet meer wat ik allemaal heb gelezen.... Heb een licht hoofd door de kroegenkermis gister :') zonder avondeten naar de kermis is geen strak plan haha

Djuun nieuw hoofdstel! Staat supercool!

En welkom nieuwelingen! Weet even de namen niet :o
Zag wel dat eentje een vosje had die echt heeeel veel op Personage (uit mn profiel) lijkt! Was mijn bijrijdpony een aantal jaren.. Ook vos met een witte bles en bruin stipje erin! :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:23

-O- reserve smid kan niet, dus nu moet ik met een paard op vakantie zonder ijzers en met 1 bekapte, en 3 lange voeten. Het zit niet mee..
Had liever geen smid erbij gehad daar, maar nu heb ik geen keuze. Dan maar vingers kruisen dat de paarden lief doen, want mijn eigen smid heeft heel veel geduld, maar in 't hoge noorden is dat toch vaak wat minder. Die zijn niet zo van de volbloedjes :o

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:03

Waaaauwww wat een pagina's haha! Ik ben net wakker dus ik hoop dat ik alles gekezen heb.

Gefeliciteerd Katja, met een hengstige set! Hopelijk is alles snel in kannen en kruiken en kan ze mee naar huis :D

Ersiel, ik heb wel een niet zo goede ervaring met de Care 4 Life. Dat raadde de DA mij eerst aan ipv de kruidenmelange, omdat de kruidenmelange er hoogstwaarschijnlijk uit gaat dit jaar. Ik heb 1 hele zak kunnen weggooien omdat Day het niet te vreten vond. Hij liet alles ervoor staan: kennelijk bedierf t zijn eetlust :') ik vind het kruidenidee wel fijn, maar ze eten dergelijke kruiden alleen wanneer er iets dwars zit in het lijf, heb ik mij laten vertellen. Er is ook n topic waarin mensen reageren dat hun paard het heeft moeten leren eten en dat zijn er aardig wat, haha.
De foto's van Djuun op het strand zijn prachtig :j

Welkom nieuwe mensen! Gezellig dat jullie ook meekletsen! Knappe vos is vossemans <3 het is geen verrassing dat ik ook van vossen houdt, haha. Ik rijdt ook endurance met Daya :j

Leuk dat de merrie drachtig naar huis is Jess! Ik ben wel benieuwd naar alle veulenfoto's in dit topic volgend jaar! Ik hou zo van die kleine droppies, haha.

Ik weet nu niet of ik iemand vergeten ben :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:54

Hallo,
Vannacht is er bij ons een prachtige arabische merrie veulen overleden. wij zijn met spoed op zoek naar een veulen voor onze merrie.
Ze staat in zwolle meer info via bp

liesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:59

missfcdb schreef:
Hallo,
Vannacht is er bij ons een prachtige arabische merrie veulen overleden. wij zijn met spoed op zoek naar een veulen voor onze merrie.
Ze staat in zwolle meer info via bp

ja vervelend nou voor de eigenaar vic zo mooi Veulentje !! Het is ook zo jammer dat er 2 Mensen _-:( zijn die er mee gaan bemoeien die er geen reet mee te maken hebben Was vlg mij duidelijke taal in mail !!!
dan was het misschien zo afgehandeld !!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:20

Wat sneu voor voor die merrie

we zijn met de stallen aan het verbouwen...moest mijn zadelkast dus ook leeg halen......wat kan een mensen een boel verzamelen zeg en dan heb ik nog wel de dekjes en dekens in huis liggen, maar de inloopkast is leeg
Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:26

Ja zo ontzettend triest van dat veulentje :(
Wat is er precies gebeurd?

Wauw, groot project dus Joyce!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:31

@aleeneh ja ik heb een inloop kast maar die staat op de plek waar de wasplaats moet komen dus moet de kast verhuizen, en de mini stallen worden in gemetseld en als dat af is komt er een stukje bij aan met nog 4 mini stallen en dan vind ik het mooi geweest

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:31

Haai,

Kom ook weer eens om het hoekje kijken en wat neerzetten lees wel mee maar ontbreekt aan puf af en toe even om te kunnen reageren.
Ben heel hard aan het duimen dat Slettel snel drachtig is wil dat veullie volgens jaar ect wel zien ;)
Amy wat gaaf die foto's in de zee en brrr respect wat koud haha
Altijd leuk om foto's van Djuun te zien vind dat zo'n gaaf merrietje net als Shief post lekker door kan ik geen genoeg van krijgen
Miran jij door blijven posten hoor altijd genieten van je grappen en grollen haha
En hier iemand die erg trots is op Baukje en Silver!!
Zoutenootjes welkom hier ook ik eb Vossemans ontmoet haha
Mooney niet alle noordelijke smeden over 1 kam halen hoor mijn hubby vind het juist heerlijk AV's te doen haha en heeft meerdere AV paardjes als klant, maar iig wel knap balen dat collega ook niet kon
Verder ben ik heel wat vergeten om op te reageren jullie gaan nu ook zo snel...
Hier gaat alles zijn gangetje. ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:20

Oke meelees-run :D

jeetje van *** van je smid Mooney-Yfke, dat hij ook niet tegen bloed kan trouwens := hoop dat hij er wel tegen kan om een hoefzweer open te maken zo af en toe.
Zoutenootjes Set heeft ook niet zoveel deuk, en ze zijn niet de enigen. Alsof een Arabier alleen Arabisch is met een enorme dish.
Djunnah mooi hoofdstel, ik wil ook nog een Marylot (of is het er geen?) naja zelfde idee. Leuke beesten van Letizia op de foto, haha :+
enneh Djuun op het strand, Setel gaat ook altijd zo snel op rust staan! Gekke merries :D

wat vervelend van het overleden veulentje Victoria :(

Enneh ja waar is Miranda? Vakantie hoop ik.
Brenda waar bekapt jouw man eigenlijk allemaal, ik heb wel een leuke smid maar een Arab-man is natuurlijk helemaal leuk :D en je mag met recht trots zijn op Silver en zijn baasje :D bedankt voor je reactie over mijn slettel.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:37

Wat erg van het veulen!

Haha sorry Brenda, ik doelde meer op de smeden die ik 'ken' op Terschelling. Dus niets persoonlijks over andere Noordelingen ;)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:30

Mooney haha geeft niet hoor
Katja lol is idd niet handig als een smid niet tegen bloed kan :+ zijn werkgebied is Drenthe, Groningen en wat in Friesland, en wat in Duitsland, maar op dit moment zit hij nog in de ziektewet en is aan het revalideren van een gebroken hielbeen in december afgelopen jaar welke in maart met pennen, schroeven en plaatje is vastgezet(breuk is toen in het ZKH over het hoofd gezien met dit tot gevolg...) ;)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:57

Wat sneu van het veulen! Wat is er gebeurd?
Daya is ook nog een beetje veulen :+ misschien kan die zogen bij de merrie :+

Wat een project Joyce! Ben wel retejaloers op jouw kast...!!

Ik lig ziekkkkk op de bank. De hooikoorts (neus ophalen, traanogen, loopneus, hoesten, niezen) heeft mij gekneusde ribben veroorzaakt en een voorhoofdholte-ontsteking. Whoppa. Ondanksalles wilde ik mijn training niet laten varen en dus vanmorgen gereden met een mega voorzichtig paard<3

Day heeft wel wat dish denk ik altijd... Niet zo'n extreme showneus, maar er zit toch echt wel een flinke deuk. Zijn ouders hadden dat niet, zijn opa evenmin: allemaal vrij rechte koppies. Misschien is Day als veulen met zijn kop tegen de staldeur aan gelopen ofzo :+
Ik vind de stand van de oren en ogen en de vorm van de neus(gaten) typerend voor een volbloed. Het deuk in het hoofd hebben meerdere paarden (newforest, nrps, sommige shetties en sommige kwpners hebben ook wat dish). Ik vind die extreme showbekkies niet mooi. Het hoofd wordt dan ook zo klein :o

De ogen moeten ver uit elkaar staan, een groot oog vind ik mooi, chique, goedgevormde oortjes erop en mooie grote neusgaten op een relatief klein neusje :) prachtig

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:04

Pas heeft niet heel extreem dish, wel een beetje. Denk ongeveer even veel als Day :)
Hij heeft wel een wigvormig hoofd, dus zijn ogen staan vrij ver uit elkaar, dus van voren lijkt het alsof hij veel dish heeft :P
Heb nog wel een foto hihi
Afbeelding

:') Dat was vorig jaar voor het rassendefilé, we moesten alleen een stukje rijden, dus hij was een beetje verwaaid haha

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:15

Setel haar nauwelijks Dish:

Afbeelding

Afbeelding

op de tweede foto goed te zien, niet veel minder dan Pas.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:17

Heb je de manen van Set eigenlijk bewust kort?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:19

@jolindaa heeft mijn man gewoon zelf gemaakt, heb dekjes en dekens in huis liggen, de dekens die ik gebruik hangen aan het dekenrek. Zal wel x foto plaatsen als het weer op de plek staat en vol is.

Leuke fotos dames van jullie paardjes

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:25

neu ik doe ze soms in de zomer gemillimeterd, vanwege lange buitenritten. Ze heeft dus geen exceem of sportcoupe maar aangegroeide manen. Nu groeien ze weer en dit is dan de lelijke tussenfase :P gemillimeterd vind ik eigenlijk erg gaaf, misschien wel mooier dan lang en super praktisch (en dat is dus wel bewust (super)kort):

Afbeelding

Afbeelding

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:29

Afbeelding
en
Afbeelding
Quest geen en Reem ook geen overdreven dish

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:33

Quest is de bovenste toch? Die heeft een mooie kaak zeg!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:43

Quest is mooi! En nee overdreven dish zie je helemaal niet zo vaak, helemaal niet bij de 'oude' arabieren/voorouders. Welsh hebben vaak een dikkere dish. Ik vind zo'n subtiele heel mooi!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:48

wat heeft die onderste een staart jeeeemig

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:52

Yus heeft ook geen extreme dish, maar je kunt wel van afstand zien dat het een Arabier is :) (En daar gaat het in mijn ogen om!)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door YMJArabians op 05-07-13 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt