Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 18:00

Irritant Jes, moe zijn maar de slaap niet kunnen vatten.
Heb daar eigenlijk zelf nooit last van, eerder t omgekeerde, m'n ogen open houden haha!
Wat bij mij errug goed werkt is t lezen van n boek voor t slapen gaan. Lekker mee in bed nemen en dan is t al snel :Z

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:44

Ja dat helpt idd ook wel, maar voor even.
Helaas horen de slapeloze nachten bij mijn fijne beperking. Het word helaas alleen maar erger.
Maar goed, we zijn met medicijnen bezig. Hopelijk kunnen ze mij wat helpen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:49

Bah wat rot Jes. Had je tot nu toe nog geen medicijnen?

Hier nog geen rui,paar losse haren maar meer niet.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:18

Sterkte Jes met het slapen, ik ken dat ben ook een hele slechte slaper! dus dan ben je soms helemaal uitgeteld!

Knappe Daan Rije!! Leuk dat het vierkant oefenen kan onder elk licht :-)!

Ja ik denk dat we allemaal mee benieuwd zijn naar Jazzy en Nour hun eerste baby! spannend voor hen ook!

Hier de mesthoop volledig opgeschept nog geen tractor dus alles met de hand, de stallen gedaan, nog wat hout zitten stapelen voor de kachel, enzo, fysiek effe stuk! de paarden hebben lekker kunnen crossen en spelen op de weide, was hier ook hele week sneeuw, vandaag was het bijna weg en konden ze terug lekker buiten! was nodig want Shamilah was een beetje ontplofbaar! }> }>

hier ook nog geen rui, wel wat losse haren

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 20:52

Goed bezig geweest Glenn!! +:)+ Ben ook zo benieuwd naar Shamilah.. Heb je nog pics van de diva?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:24

Oeh knappe Nour in de dressuur versie, chique hoor! :j

En Daantje ook al zo'n lekkere teddyberen hals. Hij heeft idd zo'n gaaf kleurtje nu met zo'n lichtbruin snoetje en verder donkerbruin. Oja vierkant staan, aan die oefening moet ik nog beginnen, maar zie er beetje tegenop >;)

Hier nog niks in de rui, maar dat zal ook wel komen omdat ze naakt en altijd buiten staan.
Hier ook geen sneeuw, alleen maar water, water en water.. Begin nu echt af te tellen dat alles weer wat droger wordt en de jongens weer wat meer loopt ruimte krijgen op de wei.. Ben dat geblubber en gespetter echt zat nu.

Hopelijk kunnen de medicijnen je wat gaan helpen jes :(:)

Eergister weer eens 'recht aan de hand' oefeningen gedaan, deed die echt super. Ook zijn voor en achterhand turns (op 1 kant) gaan echt top, waardoor de sidepass er vanzelf inkomt nu. Ben zodoende nu dan ook eens begonnen met de beginselen voor de turns op de andere kant.
Gister 2 uur gewandeld door de duinen en nog een longeer sessie op het strand erbij gepakt. Hij trekt dan wel mega naar de duinen en vind het lastig om op mij letten, dus doe het nog maar kort, maar hopelijk went het snel zodat ik steeds meer verschillende oefeningen op het strand erbij kan pakken.
Vandaag weer eens zijn zadeltjes opgegooid. Dit keer met beugels eraan voor het eerst, was even afwachten hoe hij daarop zou reageren, maar nikkes noppes nada, zelfs niet toen ik ze losser liet zwiepen :D Erna nog wat aangeklungeld met de dubbele lijnen, maar met doorweekte lijnen op de grond in de knoop en een lading regen op me hoofd was ik er wel weer klaar mee -O-
Morgen weer les in Strijen, ben benieuwd wat we gaan doen, want weet langzamerhand niet veel nieuws meer te verzinnen vanaf de grond.

Het wordt langzamerhand een echte rijpony :o
Afbeelding

Erna was het nog tijd voor onze maandelijkse workout... Altijd fijn haha
Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:28

oh die workout hebben wij ook altijd om de week canies. Nie fijn nie haha maar ja t moet he. ;)
Wat doet Raffie het goed zeg. Dat gaat helemaal goed komen met die goede zorgen van jullie.
Hoe gaat het nu met Desh?

Marije, ik heb wel medicijnen, maar dat is alleen voor de pijn wat draaglijker te maken. Die gebruik ik ook alleen als ik hele slechte dagen heb. Nu ben ik bezig met nog andere medicijnen om ook wat beter te kunnen slapen. Dus ben benieuwd of ik ze mag krijgen of niet.

Ik heb nog maar 1 pony in de rui, de rest niet.

Glenn, ja ik wil nu toch wel eens shamilah foto's zien hoor! Shameless ook graag! :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:41

ik ga eens goede camera moeten kopen want mijn gewoon camera maakt echt foto's waarop ze mega hoofden hebben en is niet mooi aangezien ze beiden fijn zijn in het hoofd!

shamilah is momenteel terug een tankje in body aan het worden en dan na enkele tijd gaat terug in verfijning is grappig!

maar ga zowiezo in de lente een shoot plannen dat ik ze allemaal op de gevoelige plaat heb staan op onze eigen locatie de foto's dateren nog als ik op pension stal staan!

en die work-out is bij mij altijd van schoolvakantie tot schoolvakantie dus binnen twee weken krokusvakantie dan is het weer hooi binnen halen!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:12

Yes *\o/* ik heb zojuist een mailtje gehad, dat ik ben geaccepteerd als patiënt en ik dus de medicijnen ga krijgen.
Ik krijg nu 2 verschillende medicijntjes en die kan ik gaan uittesten. Welke beter bij me past en dus wat het beste werkt voor mij. Ben heel benieuwd!

Vanmiddag ook weer lekker aan de gang gegaan met Nada. Ze doet het zo goed!
Ook longeren rechtsom gaat weer goed! Ze gaat echt weer goed vooruit.
Ze moet alleen nog sterker worden dmv veel overgangen rijden en dan hoop ik dat ook de rechtergalop aan de longe weer goed komt.

Maar ze is heel goed op weg! <3

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:31

super nieuws voor Jouw Jes en super dat Nada weer met sprongen vooruit gaat!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 19:29

Top Jes! Fijn voor je! Hopelijk gaat t je helpen!
Wat loopt Naad lekker ontspannen daar zeg! Fijn beeld!

Ja Glenn heb hetzelfde! Wil straks als die lelijke wintervachten eraf zijn echt weer mooie foto's! In juni ben ik zowiezo gevraagd voor n shoot van Nour maar ik wil van de rest ook nog mooie. En eerlijk is eerlijk, die phonepics geven gewoon geen eerlijk en goed beeld van hun beauty. Dus snap je wel.
Alleen ja, ben natuurlijk net als de rest ook errug benieuwd naar je knappertjes! ;)

Vandaag flinke "trainingsrit" gemaakt van bijna 25 km!
Ron, mn Endurance trainingsmaat, en ik lachen ons helemaal kapot. Want ja training klinkt zo zwaar terwijl we gewoon heeeeeerlijke lange rit maken hihi! := We houden nu alleen alles veel beter bij en zo rij je wel bewuster. Was echt genieten en zelfs het zonnetje wilde nog even schijnen. Genieten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:46

Bij jullie mooi weer en droog, hier gieten, gieten al heel de dag ;( ;( !

leuk dat de training met Tie zo goed gaat!! de endurance/reining/aanstaande mama training allemaal op 1 jaar, TIE staat in de spotlights, benieuwd naar de nieuwe shoot voor Nour!

Ja dat bedoel ik en dan in de zomervacht geven ze toch telkens anders!

mvg Glenn

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:52

Jeetje Jes om de week hooi halen? Ik vind elke maand/1.5maand al veel haha. Ook daarvoor verlang in naar de zomer, gaat er minder hooi en stro doorheen :Y)

Deshje gaat mentaal super (lees: hij is behoorlijk vervelend en opdringerig :')) alleen vandaag les voor hem niet door kunnen laten gaan want 1 sprong gewricht is echt nog wat dikkig en warm.. Ook heeft hij zichzelf aangetikt (waarsch met een actie om weg te komen van irritante Raff..) dus zelfde been heeft ook een flink opgeblazen kogel.. Zit even niet mee voor hem ;( Voorlopig even veel koelen en wandelen. Vrijdag komt de TA weer, dus wel spannend..

Ben ook zeer benieuwd naar foto's van al jou geweldige paardjes Glenn! Maar inderdaad die phone pics die vertekenen altijd zo erg haha.

Nada ziet er lekker ontspannen uit Jes!

Weer heerlijke foto's Yil! Wij zitten hier ook behoorlijk luxe :o maar soms verlang ik echt naar het bos.

Les met Raff vandaag ging toppie. Gingen weer aan de balken en nu leveltje expert <<) We zorgden voor aardig wat lol bij het publiek die mee aan het grinniken waren om hoe Raff zich tussen de wirwar van balken aan het doorworstelen was. Karel was aardig verbaasd hoe goed hij zich redde, tikte minimaal aan en paste zijn pas lengte elke stap super goed aan. Hij zag duidelijk dat we veel geoefend hadden aan zijn coördinatie en voor/achterhand verplaatsingen. Wil niet te vroeg juichen, maar lijkt dus een aardige trailbier te worden *\o/* Trotse mams!

De bok sessies die hij buiten nog wel eens laat zien zijn volgens Karel duidelijk een fase van stoerder worden, maar toch ook nog alles spannend vinden en niet weten hoe hij ermee om moet gaan. Ermee blijven handelen zoals ik het nu al doe en dan schuift hij er als het goed is zo doorheen zei hij, dus dat hopen we dan maar he haha.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:57

Hoest met Desh nu Canies?

En hoe bij de rest? Kunnen jullie nog wat doen? Ik al bijna twee weken niet, eerst door sneeuw en nu door bevroren bak. En doordeweeks ga ik echt niet in het donker naar buiten, dus meer dan wat poetsen en kleine gehoorzaamheidsdingetjes doen we nu niet. Gekke is, ik merk aan mijn rug dat ik al een tijdje niet meer heb gereden: de boel is meteen een stuk gevoeliger weer...Bah... Toch goeie rugtherapie, zo'n peerd! :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:35

En even een los vraagje tussendoor: weten jullie waar de kleurtjes in een willekeurige afstamming op all breed pedigree voor staan? Ik kan het nergens vinden wat dat betekent...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 17:43

Roze is merrie, blauw hengst :D
Of bedoel je dat niet?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 17:48

Hier trouwens ook behoorlijk uitgereden met Tie :\ Tis echt te glad en te hard buiten. Blegh... Jes kan trouwens vanaf volgende week wel mee binnen gaan trainen, dus das wel fijn. Tis echt ff behelpen.
Met Nour kan ik wel redelijk uit de voeten met het geluk van een binnenbak.
Dus zijn week was ongeveer zo:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag telefonisch contact gehad met Eurohorse. Heb nu wat foto's doorgestuurd dus ff kijken of ze wat voor me kan betekenen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:59

Leuk weekje Yil! :D Wat voor zadel zoek je?

Nee roze en blauw kon ik nog net zelf bedenken, maar de kleurtjes in de blokjes achter de namen, zoals hier bij Daan bij bijv Kaisoon, Nazeer en Ghazal: http://www.allbreedpedigree.com/pipo2

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:01

VOlgens mij zijn de kleurtjes om aan te geven dat in de moeder en de vaderlijn hetzelfde paard voorkomt.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:03

Is een goeie Marije, volgens mij heeft het met de hoeveelheid lijnteelt te maken zoals ik begrijp.
Maar hoe en wat welke kleur dat kan ik ook niet vinden.

Mooi nour weekje dus yil!
Ja vanaf volgende week kan ik lekker gaan trainen in de binnenbak. Ben eraan toe! :D

Ook hier weinig gedaan. Ook hebben we hier weer sneeuw. Word er niet goed van!
Sneeuw en veel ijs! :( Dus maar weer verplicht rustig aan.
Zondag afgemeld voor de ALV. Helaas is er wat tussen gekomen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:39

Daar zit mss wel wat is Jes en Clau, want die eerste namen komen verder idd ook nog voor. Dat zal het dan wel wezen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 10:51

Kleurtjes staan idd daarvoor eb volgens mij de verschillende kleurtjes voor steeds hetzelfde paard, dus bv alle roze: pietjepuk, alle groen: keesje, alle geel: huppiefluppie.
If joe snap wat ai mien? ;)

Ik zoek vooral een PASSEND zadel Marije! Gisteren de DC er opgelegd voor de foto en auw dat doet zon pijn...hij ligt zo steady.

Afbeelding

Ga binnenkort ook Adje bellen of ik langs kan komen. Heeft hoop keus.

Laatste dagen staat alles opgehokt, te harde ondergrond om buiten te spelen. Ik wil zomer!
Vermaak me nu maar met het staren naar een wollige, steeds reusachtiger wordende buik. <3
Nog maar 2 maandjes... :):)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:37

Aj balen bij iedereen dat het zo bevroren is of sneeuw! Hier geen sneeuw meer gehad gelukkig. _/-\o_ Wel bevroren, maar valt allemaal wel mee. We hebben nu juist met de bevroren grond het track rondom de wei open kunnen zetten. Kunnen ze wat meer rondscharrelen.
De bak hier is ook eindelijk wat aan het opdrogen! *\o/* 's Ochtends en 's avond wel wat hoeken bevroren, maar je kan er iig wel wat in doen zonder zwembandjes.

Ben wel echt zoooo jaloers op jou binnenbak Yil! Ben echt beetje gefrustreerd omdat ik met Raff nu wat vastloop doordat de bak zo nat is. Hoop echt dat die nu wat droger blijft zodat ik de dubbele lijnen en het sturen kan gaan oppakken..

Deshje gaat oke. Spronggewricht niet meer zo mega dik en warm, maar nog wel wat vocht erin. Kogel nog wel vaak warm, maar gelukkig ook al flink geslonken. Dus hij en Robien zitten nog strak in het koelen en wandelen regime. Wel sneu want hij stuiterddd echt van de energie. Gister hem even op de bak gezet met Raff en hij ging me een partij staan dollen. Als een hertje met 4 benen de lucht in en de gekste bokkesprongen, kop en staart erop en snuiven maar. Heel gaaf, want we hadden nooit gedacht dat Desh dit ooit weer zou laten zien. Een timide bokje in de wei was altijd het maximale wat hij durfde te laten zien.

TA gister geweest, maar heeft niks kunnen doen. Zodra Desh zijn stem hoorde schoot hij al volledig in de stress. Uiteindelijk wel 5 sessies kunnen doen dat de TA hem even aaide en zijn halster vastpakte, waarbij Desh wel kantje boord zat van flippen, maar we op tijd stopte en hij het uiteindelijk redelijk ok toe liet. Wel heel blij met de TA dat hij het ook niet wilde forceren en er voor open stond om zo even paar x te oefenen met puur weer vertrouwen krijgen. Op deze manier toch nog 'oke' kunnen afsluiten.
Plan nu is jaartje wachten, zijn tanden waren toch prima, en dan volgend jaar weer proberen of dan zelf van de voren zo'n pasta verdoving geven voordat de TA er is.
Als we ook zien hoe mega Desh aan het veranderen is qua karakter, dan kan het geen kwaad om dat eerst even te laten settelen. We hebben nu echt opeens twee pubers :=

Door Yil op ideeen gebracht en Raff ook eens laten 'springen' haha. Hij bakte er nog niet zoveel van, maar uiteindelijk begon het kwartje te vallen. Hij vond het wel nog erg moeilijk :')
Afbeelding
Met zijn babyface :o
Afbeelding

Blijft zo balen Yil, je zadel! Kan het ook niet met een goede stevige pad eronder zodat zijn heupen onder het zadel doordraaien? Heb me laten vertellen dat dit in de reining nu heel gebruikelijk is.
Ik zit daar ook nog voor te kijken om op die manier een square BM kwijt te kunnen.. maar de osteo zei ook dat ik me waarschijnlijk bij roundskirt neer moet leggen.
Eveline heeft 2e hands volgens mij niet veel showzadels en ik geloof dat zij nieuw ook maar vanuit een enkel paar merken werkt. Nieuw heeft adje denk ik wel meer keus, maar qua opmeten en passen zou ik dan weer meer voor Eveline gaan.. Lastig!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:34

In de reining met een te groot zadel en dikke pad gebruikelijk? Nog nooit van gehoord!
Passend zadel is overal gewoon normaal natuurlijk.

Qua meten en passen is ook Adje erg goed in zijn werk. Ik ben dan ook totaal geen fan van eveline.
Maar dat is ieder voor zich. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur natuurlijk. ;)

Raff ook lekker springen. Leuk hoor!
Doet die van mij dus echt niet he haha die gaat er lekker langs af :P
Fijn dat deshje de TA toch tot op zekere hoogte accepteerde en idd erg fijn als de TA ook fijn mee werkt in de opbouw. Volgend jaar weer lijkt me een goede beslissing. Al zal het ook dan weer heel moeilijk gaan worden. Zijn vertrouwen is beschadigd. Maar komt wel weer goed. Het heeft alleen veel tijd nodig.

Dinsdag ga ik lekker binnen trainen met Tie. We liggen er echt uit hiero. Zowel bij yil als ik hier in oss.
Hier sneeuw, glad en hard. Vreselijk. Alweer verplicht rust!
Dus ik ben blij dat ik binnen kan gaan trainen, schiet niet op zo. Afgelopen donderdag heb ik weer eens echte reining les gehad. Was heerlijk! Verrekte spierpijn ook weer nu haha Ach ja, ik weet weer wat ik moet trainen nu. ;)

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 15:28

Nja, niet specifiek reining, maar weet van verschillende mensen dat ze groot zadel hebben waarbij idd de heupen eronder schuiven. Dan zou ik m wel heel ver naar achter moet leggen. Heb echt met Kris goed gekeken maar kwamen toch echt tot conclusie dat ie net te lang is. Voor t idee:

Afbeelding

Maar hij ligt verder als n huis. Ik denk dan idd best Adje. Eveline begon gisteren ook over aangemeten zadel, maar hij heeft echt geen moeilijke rug!

Lekker beetje aanklooien dus nu voor ons allen... :)