Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:15

Ja het gaat met mij weer iets beter.
Slaap nog steeds slecht. Vannacht maar 1 keer even wakker gelegen, dus het gaat weer de goede kant op. Verder ook weer veel pijn in mijn handen (vochtig weer).
Hopelijk kan ik vannacht wel weer doorslapen. Duurt alweer een week nu. En je word er niet beter van! ;)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:33

Dankjulliewel voor de fijne reacties, tis zo lastig omdat je er machteloos over bent. Je wilt hem zo graag meer helpen.. Idd Jes jij weet er ook alles van helaas ;(
Gelukkig is hij er niet in blijven hangen, hij was diezelfde middag weer zijn slungelige vrolijke zelf :o
Maar het maakt je wel onzeker, omdat je niet weet om wat en waneer hij weer kan gaan.. Even door iemand laten vasthouden op een wedstrijd, die hem net 1 stapje achteruit vraagt, kan wellicht al genoeg zijn bij hem.. Het heeft iig te maken met mensen die iets van hem vragen wat hij moet doen, waarvan hij zelf denkt dat dat niet kan.
Hopen inderdaad, zoals Glenn zegt, dat het een fase is waar hij nu doorheen moet door de druppels. Monique heeft hem nu twee keer behandeld en ze merkte al grote sprongen vooruit, met name in zijn koppie. Als er iemand is die hem op psychisch gebied kan helpen is zij het :j Hij is al stukken zelfstandiger, opener en vrolijker geworden. Zondag begon hij zelfs te dribbelen en stijgeren met wandelen, omdat hij zo graag wilde rennen.. Nou en dat is echt niet ingetogen Desh zoals wij hem kende haha, maar de nieuwe Desh die lekker mee joelt met Raff :=

Maaar jeetje Yil! Das ook niet best om even over de weg heen te schuiven met zijn tweetjes! :oo Shamit struikelde ook heel veel en daarmee ook meerdere keren onderuit gelegen.. Maar bij haar kwam het door meerdere redenen (weten we zo achteraf..).
Gelukkig heeft Tie niet niet ergs eraan over gehouden!
Ah ja TTouch, zo mega interessant! Moest van Monique (natuurgeneeskundige) ook soort gelijke oefening bij Shamit doen om haar te 'aarden'.

Raff is idd nu een combo tussen puppy en puber. En de schakelaar ertussen gaat heeul snel heen en weer _O- Grapjurk. Inmiddels zie ik zijn trukendoos aankomen, dus ben er niet meer heel erg van onder de indruk, maar op het begin was het wel even *slik.. waar is me brave gup gebleven?*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 22:47

Ha dat is wel herkenbaar hoor Canies! Nour is nu echt gup af en behoorlijk t mannetje. Goed te handelen hoor maar hormoontjes zijn aanwezig en probeert uit waar hij kan. Af en toe wel vermoeiend en verlang soms terug naar die knuffelgup. (Hij wil nu vooral geur van de merries in m'n jas inhaleren).

Ja TTouch is tof hoor. Tis weer wat jaartjes terug maar heb toen een cursus gedaan in Breda. Heel interessant. Ik gebruik t nog altijd ivm rugondersteuning en verlichting, maar met Tie moet ik weer ff die specifieke oefening terug pakken. Heeft paar jaar terug ook goed gewerkt.
Het is absoluut niets fysieks maar gewoon teveel in d'r hoofd bezig zijn en niet geaard zijn. Klinkt zweverig maar is echt zo. Ben momenteel ook minder goed geaard en ik weet dat dat ook altijd z'n weerslag op m'n gevoelige meidje heeft.
Zijn echt spiegels hoor die horsies.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:15

Haha oke, ben ik niet de enigste met een uitproberende grapjurk.
Raff is vooral met dingen die hij inmiddels kent en niet meer zo mega spannend vind, dat hij echt boos wordt dat hij vast zit en op mij moet letten. Vertrekt die blik, kopslaan en dan bokkennnn aan het touwtje! _O- Vooral als Desh erbij is, want dan voelt die zich helemaal het ventje =:) En ook zijn tandjes komen iets vaker te voorschijn haha.

Ik sta na alles met Shamitje van niks zweverigs meer te kijken :o Het is gewoon bizar hoe ver de kleinste dingetjes van energie en emoties effect hebben op alles.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 01:04

Wat een heerlijke foto's weer allemaal!
Zaartje die zo groot word met der Tina Turner haar en knappe man Nour met zijn lange haren!
Daan met zijn mooie nieuwe pakkie.. en zijn dooie cavia nog op zijn zadelknop haha.
Knappe showende Raff!

Canies wat een naar verhaal zeg! Het is maar te hopen dat hij dat niet weer doet! Blij dat Raff hem weer wakker kreeg.

Nikkie Als je het leuk vind heb ik ook nog wel een egobier voor een paar foto's! En ook ik wilde nooit een arabier en al helemaal geen schimmel.. die worden namelijk vies! En waar kom ik mee thuis.. aan schimmel en dan nog een arabier ook! Wel een ruin want ik ben ook geen persoon voor merrie's!
Ziggy heeft tot hij anderhalf jaar oud was met drie grote KWPN'ers gestaan als minibier! En dat ging prima!

Ik kan het niet laten om even een (ik-ben-net-klaar-met-werken-en-ben-zielig) foto van mijn barbiebier te delen!
hij word op stal uitgemaakt voor prinsessenpaard of sprookjespony omdat zijn manen even een weekje los mogen luchten. Het begon goed lelijk af te breken aan de bovenkant.
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 08:02

Wow, mooiiii Nena! <3

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:07

Jaaa moooooooooooooi!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:08

Woaaawww! Super mooi! Hoe krijg je ze zo lang? :Y) Want zag op je profiel dat hij niet altijd die mega lange manen heeft gehad.
Raff is veel dikte verloren van manen en staart na de castratie |( dus doe nu me uiterste best om dat wat die heeft goed te houden

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:57

Toen hij naar Nederland kwam was het idd een grote ramp! Zijn staart tot op zijn sprong gewricht en zijn manen waren van sportmodel tot een enkele lange pluk..
Ik heb toen gedacht om al zijn manen af te scheren en alleen zijn voorpluk te laten zitten, maar omdat hij zo'n kippen nekje had.. heb ik het maar een beetje bijgeknipt op 1 lengte. Elke maand weet een paar punten. vanaf het moment dat het op 1 lengte was heb ik er bijna elke dag wel equi-shine in gespoten en door gekamd.
Zo blijven de klitten er uit en verlies je ook des te minder haren omdat hij nergens aan blijft haken.
Ik heb het los laten hangen tot het onder zijn hals uit kwam. dan deed ik meestal een korte hengstenvlecht zodat al het haar met rijden en eten niet in zijn ogen zat.
Nu vanaf de zomer eigenlijk elke keer al aan het vlechten omdat hij met zijn punten over zijn stal luik heen komt en daar krijgt hij dunne punten van haha.

Ik blijf gewoon netjes door sparen! Zelfs het uiterste puntje van zijn staart raakt al bijna de grond!

Trotse mama!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:32

Hihi oke thanks voor de tips!
Van de zomer had ik Raff telkens ingevlochten, maar die schudde hij eruit en met het vele rollen werd dat een ramp. Toen overgestapt naar idd los laten en elke dag inspuiten met manenspray en toen bleef het echt super. Eind zomer wat puntjes eraf geknipt. Vooral zijn manenpluk werd slierterig en dat ging in zijn ogen zitten plakken.
Staart zelfde verhaal, zomers zwiepte hij elke dag de vlecht en staartzak eruit, dus toen maar los gelaten en dat bleef goed.
Nu in de winter werd alles door de regen juist mega klitterig en de manenspray regende er direct weer uit.. Dus ben weer met vlechten begonnen. Hij rolt nu ook niet zo veel. En het lijkt wel beter te gaan nu :j Staartzak blijkt ook toppie zitten, heb zijn staart al zeker 4x moeten bijknippen sinds augustus omdat hij op de grond hing *D
Zo'n volle bos die hij had als hengst zal ik niet meer terugkrijgen ben ik bang |( maar we houden stug vol met zunig zijn en sparen :Y)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:18

nenaavdw schreef:
Wat een heerlijke foto's weer allemaal!
Zaartje die zo groot word met der Tina Turner haar en knappe man Nour met zijn lange haren!
Daan met zijn mooie nieuwe pakkie.. en zijn dooie cavia nog op zijn zadelknop haha.
Knappe showende Raff!

Canies wat een naar verhaal zeg! Het is maar te hopen dat hij dat niet weer doet! Blij dat Raff hem weer wakker kreeg.

Nikkie Als je het leuk vind heb ik ook nog wel een egobier voor een paar foto's! En ook ik wilde nooit een arabier en al helemaal geen schimmel.. die worden namelijk vies! En waar kom ik mee thuis.. aan schimmel en dan nog een arabier ook! Wel een ruin want ik ben ook geen persoon voor merrie's!
Ziggy heeft tot hij anderhalf jaar oud was met drie grote KWPN'ers gestaan als minibier! En dat ging prima!

Ik kan het niet laten om even een (ik-ben-net-klaar-met-werken-en-ben-zielig) foto van mijn barbiebier te delen!
hij word op stal uitgemaakt voor prinsessenpaard of sprookjespony omdat zijn manen even een weekje los mogen luchten. Het begon goed lelijk af te breken aan de bovenkant.
[ Afbeelding ]

ook zo een BARBIEPOWNIES owner!

Shameless ook zo een lengte en volle lange pluk en staart! zal er ook eens foto's van maken als ze los zijn en Malha haar lengte staat op de foto van de site als Shameless veulen was! , Malha had dat ook maar door Shamilah veel kwijt geraakt vond het leuk die vlechten bijten pfff! staarten zitten in staartzak en manen in de vlechten, en 1x per week los en hop erweer in!

Shameless heeft dikke volle en lange manen en staart! is mister vlechtje en malha was ook zo dus terug aan het bijsparen en manen zitten ook bescherm tegen bijtende Shamilah!

Sublimo die zijn manen daar komt geen lengte bij maar die heeft dan wel volle lange staart!

en Shamilah ben ik ook al aan het vlechten en krijgt ook al lange manen en heeft ook volle kam, maar weinig pluk dus heb ik de manenkam al paar keer geschoren en tegen de voorpluk iets meer in de hoop het daar dikker gaat worden!

Ik ook spaar ook telkens en regelmatig punten ( heb echt een professionele schaar van de kapper voor de puntjes) en dan punt ik de manen bij! ik doe wat antiklit erin, en dan dat product dat ik door Yildiz had leren kennen tegenhanger van cowboymagic! maar ben er ver door en die winkel bestaat niet meer? weet jij nog ergens adres??

en ik gebruik ook die olie voor de haren van garnier fructis normaal voor de dames werkt ook heel goed, beetje nodig en geeft glans, en voeding!

en ruikt ook heerlijk!

voila de TIP van de dag van 'Kapper' Glenn :p

mvg Glenn

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:20

Tegenhanger van CM? Ik hou me aanbevolen! :j

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:23

Ik ook.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 13:33

Ben ff de naam kwijt (Glenn). Was idd fijn produkt en zonder siliconen. Maar wel vet duurder dan CM.
Ik heb nu gewoon van BB antiklit, vind die ook ok, en stukken goedkoper dan CM.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:14

ik blijf bij mijn vertrouwde CM!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:21

Shamit kreeg echt uitslag van de CM, dus eigenlijk nooit meer gekocht. Vind het ook al veel te duur.
Wij halen nu vaak uit frankrijk spul, incl vliegenspray, vaak mag daar alles wat sterker zijn dan hier :o

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:00

EQyss Survivor Detangler & Shine

is dat product

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 21:14

D'n dieje ja! :j Wel fijn spul hoor en ruikt heeeeeeeerlijk Amerikaans! (Beter nog dan CM)
Top shampootip trouwens Glenn...

Oh, sorry.... -O-
Nour gaat vreemd...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:44

Zie hem gaan met dat dressuurzadel aan! gaat hem ook goed af! Stoere nour goes dressage!!!

Mooie ruime gangen!!

mvg Glenn graag gedaan tips delen om elkaar te helpen hey!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 13:52

Staat m goooooeeeeeed zeg!!!

Nou heb net een paar rondjes gedaan maar Daan wilde alleen maar stilstaan in het zonnetje /3 {:} :')

Afbeelding

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 13:55

oh hebben jullie sneeuw marije?
Wij gelukkig een keer niet haha
Heerlijke foto zo! :D

Knappe nour!!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 14:11

Ja helaas nu hebben wij de sneeuw... van mij hoeft het niet :')

Ook in het donker kun je vierkant staan oefenen! *D

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 14:26

knappe daan!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 16:49

Thanks! :o Op naar de hunter hihi! :P

Wat heeft ie toch n mooi kleurtje die Daan en weer sneeuwpret! Ik ben eigenlijk ook best blij dat t hier minimaal was en alweer weg. Al is t wel leuk voor de kids.
Gisteren nog lekker onverwachts rondje met Nour kunnen rijden en vandaag met Tie.
Bolle Jazzy lekker gepoetst, ze is echt mega in de rui! :oo
Vind t erg vroeg maar zullen de hormoontjes wel meespelen, Tie is nog niet in de rui. En die van jullie?
Begin trouwens weer helemaal de veulenkriebels te krijgen. Echt erg, maar ben echt knoertebenieuwd! Nog 3 maanden wachten, te erg.... -:(-

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:23

Is ook erg spannend yil! Ben ook heel benieuwd wat daar uitkomt.

Ik ben erg moe. Totaal gesloopt na 1,5 week zeer weinig slaap. Nou ja.
Zal vast wel weer goed komen. Nada heeft vakantie.