[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:03

Dat heb ik net ook al gelezen! :+ :P :D

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:57

Haha Miranda, ik heb geen idee de man heeft niet echt verstand van paarden. Waarschijnlijk heeft ie gedacht, die is knap en daarna de combi met mij gemaakt. Tis een hele lieve man maar zooo impulsief af en toe.
Dat vertrouwen kweken gaat wel goed komen, tis nog een guppie geef m lekker de tijd.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:48

Zoo daar ben ik weer!

Nicky, echt super vervelend dat Dayem zo kwakkelt. Vooral heel frustrerend ook. Ik wil je ook niet opdringen maar als ik in jouw schoenen stond, zou ik geld opzij gaan leggen en toch eens naar laarakkers gaan. Maar ik snap je punt wel.. In ieder geval het werk in de bak even laten voor wat het is en gewoon doen wat dayem leuk vindt en waar die niet bij knarst. :j

Wauw mooi miranda! Echt prachtig :j
En die blijk van fuego.. :')

Amy, fijn he van die diva merries!! Haha en toch hou ik er van. Ze zijn zo fijn om mee te werken..

Hahah baukje, silver kan ook al zo'n koninklijk gezicht trekken.. hilarisch!
fijn dat het beter gaat ook, top!

Annika, ze heeft wel dr eisen he haha!

Tieneke, niet leuk zeg dat je je belabberd voelt. Ik voel met je mee en duim dat je je gauw beter voelt.

Katja wat zalig dat jullie samen hebben gezont (?) :D Lijkt me heerlijk..

Geisha heeft ook liever vrouwen dan mannen maar waar het vooral omgaat is hoe je haar benaderd. Een man die aan komt lopen en RATS zo die naald in dr flikker stopt, die kan een hoef richting zijn kant krijgen. En terecht! :=
Maar ik heb ook wat stalgenootjes die geisha niet leuk vind terwijl dat opzich wel aardige mensen zijn en mensen voor wie geisha duidelijk de voorkeur heeft. Er is een vrouw (wel een vriendin van mij geworden) die kan werkelijk alles met haar doen wat ik kan.. aan wondjes zitten, over de billen heen met je arm. (Jaaaa echt, dat kon niemand eerst :') )
Agh, hou er wel van, die karaktertjes!

Maar verder, hier gaat het goed. Geen nieuwe wondjes meer maar deze wondjes zijn wel allemaal dicht. Nu het haar er nog op :D Dan ziet ze er weer een beetje gefatsoeneerd uit _/-\o_
Ik zie alleen werkelijk kwa uiterlijk geen verschil meer. Andere wel trouwens maar ik zie het niet. Nu lijkt het me ook logisch en ik denk dat de rest vooral langzamer komt. Ze is wel liever van karakter, speelser en ze is zo heerlijk voorwaarts met longeren!

Ik heb haar zadel weer verkocht want die bleek toch echt veel te groot te zijn. Zondag komt Larissa Quist en die gaat kijken wat ze voor me kan doen. Echt een hele fijne zadelmaker en de eerste waarvan ik denk dat wat zij zegt, ook echt klopt. Ze legt alles uit en laat zien waarom iets niet goed ligt en waaraan je dat kunt zien etc.

Van de week gelongeerd met een stalgenootje haar longeersingel omdat die van mij de ringen niet zo laag heeft zitten en dat vind ik minder fijn. Linksom gedaan, rechtsom, ligt haar oksel open :(:) Arm ding, had de singel geschuurd. Heel oppervlakkig maar toch! Nu een paar dagen verder dacht ik, ik kan het wel proberen met een bontje. Maar nee hoor, weer open. Echt balen aangezien die training zo belangrijk is voor haar en dat het enige is wat we kunnen doen om de spiertjes te kweken. Ter info, ik longeer met dubbele longe. Iemand andere ideeen? Singel is dus even geen optie :n

Ik heb van de week zelfs haar uier kunnen schoon maken. Wauw, dacht ik.. Ze dreigde eerst en ik ging gewoon door waarop ze volgens mij dacht, hmm zo vervelend is dit niet. :o

Ze sloft ook beduidend minder met haar voorbenen en ze eet nog steeds heeeul snel. Allemaal positief dus. Nu mogen jullie de foto van gisteren beoordelen. I know, foto is niet handig genomen zo half in de zon/schaduw :') .

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:52

Geisha ziet er al iets beter uit! Kan nog veel beter maar ik zie het wel :D Fijn dat haar gedrag ook makkelijker wordt :)

Set wordt weer aanhankelijker, ze was de laatste weken vd dracht plus eerste weken veulen teveel bezig met andere dingen maar ze zoekt me weer op voor knuffels <3

weet niet of iedereen facebook of mijn topic volgt maar hier even een foto van een gegroeide 18 dagen oude Ilya, zonnebaden met hem was inderdaad fijn :D

Afbeelding

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:32

Geisha heeft een buikje!! :)

Je kereltje is knap Katja :) Wat is hij nu eigenlijk? Een NRPS of kan hij bij de Rocky's worden ingeschreven??

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:35

NRPS :j

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:35

Tieneke, doet de antibiotica al iets voor je?
Kat, leuk leuk, al dat bezoek... Fijn dat Set je ook weer ziet staan haha.... Ze zijn prachtig....
Kel. vind Geisha al een stuk voller en fijn dat alle wondjes dicht zijn... Is een longeerhulp niets voor jullie? Heb je geen singel bij nodig.

Misschien dat we nu een oplossing op stal hebben en de boel splitsen, als dat werkt vind ik dat ook prima.. Anders inderdaad iets anders zoeken...

Vanmiddag even geprobeerd een leuke foto te maken en ik ben best tevreden met het resultaat moet ik zeggen:
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:40

Silver is geweldig knap <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:44

Wauw mooie foto Baukje! <3

Ilya z'n achterkantje is aan t groeien hihi! Lekker ding!

Tiene, hoop echt dat je je toch binnenkort stukken beter gaat voelen... :(:)

Ze is er nog niet, maar Geisha ziet er idd al beter uit! +:)+

Jaleesa, wat n verhaal! Nou, ik ben benieuwd... :P

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:50

De antibiotica laat me me voorlopig alleen slechter voelen, maar dat zou een goed teken moeten zijn...

Adje is zoooo lomp soms! We hebben dus een metalen zelfbouwgarage als loopstal geïnstalleerd, want waar die vroeger stond, is de grote stal gekomen. Nu hebben ze het op de 1 of andere manier gepresteerd om die in de gieten de regen in de drie wanden enorme deuken te maken, waardoor twee delen van de wanden uit hun hengsels geduwd zijn, een stuk dak geplooid is naar beneden en het frontdeel van het dak los hing. Dat deel heb ik weggehaald en gelukkig was de hele constructie nog stabiel, maar het ziet er niet uit. Langs die twee wandelen komt nu regen binnen en het dak is schots en scheef... En Adje heeft schaafwonde nr.23857294.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:10

Haha ja Yildiz zn bips gaat omhoog :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:31

Tieneke, paarden zijn slopers en je hebt wel echt iets stevigs nodig!
Gelukkig goed afgelopen, zit je niet ook nog op te wachten dat je paardjes gewond raken.
Wij hadden bijv in de stal een tussenschot met dikke palen ertussen en aan twee kanten stevige planken maar het is uiteindelijk toch door ze gesloopt. :Y)

Mooie foto van Silver, hij heeft nog zo'n mooi kleurtje en veel manen, dat maakt hem apart!

Geisha begint wel steeds ietsje meer op te vullen!
Er kan nog steeds veel meer bij rond haar lendenen, heupen en kruis en bovenlijn van de hals, maar het kost tijd. :j
Je kan een dubbele longe ook zonder singel doen maar dan moet ze wel braaf zijn en het is onhandiger.
Als je de singel weer omdoet goed strak zetten dan heb je minder kans op schuren.
Als je nieuwe zadel niet schuurt kun je die misschien straks beter gebruiken.

Ilya is al zo'n mannetje, geen baby'tje meer, hij is ook al ronder aan het worden! :))

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:36

Idd, moet je weten dat alles in beton verankerd zit/zat...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:40

Gelukkig maar anders hadden ze het misschien op zich gekregen. :Y)
Het beste is ze gewoon in te ruilen voor een paar cavia's!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:26

Maar heupen, kruis en flanken, zijn dat niet meer spieren die daar moeten komen? Vraag ik me nou altijd af aangezien die delen zo ontiegelijk langzaam gaan als daar dus ook vetjes moeten komen.

Buikje heeft ze zeker haha. Agh ik maak me nu eventjes niet druk om die buik. Ik hoop dat ie er van zelf wel af getraind word. :j

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:27

Oh, baukje longeerhulp twijfel ik over. 1 keer geprobeerd en toen ging het bijna fout omdat die te los zat. Maar kan ik die nu ook gebruiken fan met dat wondje? Hoe doe je de dubbele longe vast zonder singel.

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:04

De Concord longe van Mieke Verdonk. Zie filmpjes op internet. Op Horse Event demonstratie ervan gezien.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:32

Prachtige foto's van Fuego Miranda, en je geitenhok echt geniaal laat die nog aan Mo zien want zoiets is natuurlijk echt iets voor BSO Villa Kakelbont haha
Baukje he bah wat laat Silver ons steeds schrikken je staat daar eigenlijk zo super hopenlijk is dit een oplossing, en Silver maar even influisteren dat hij geen boksbal is voor de andere paarden en niet net als zijn Paps te lief zijn en wat een <3 foto
Tiene hopenlijk slaat de antibiotica snel aan dat je je weer beter gaat voelen Lyme sucks rotziekte en oh oh paardjes die zelf aan het verbouwen gaan is niet zo handig
Kelly Geisha ziet er weer een stukje beter uit fijn!
En wat een heerlijke westernfimpjes blijf de vorderingen maar plaatsen heel leuk.
Katja ahhhhhhhh wat een lieve baby toch droomgeluidjes sweet en hij groeit als kool eerst kan je niet wachten tot ze er zijn, en als ze er zijn wordenze veeeeeeeel te snel groot :')

Gisteren hier nog een spontane fotoshoot gehad met Reem en Quest ben benieuwd naar het resultaat wat een prachtig weer is het toch *\%/*

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:51

MirandaFuego schreef:
Letiz, cowgirl. :P
Djuun is zeker niet gelovig?

Ik ben nog steeds aan het nadenken wat je hier mee bedoelt _O-
Echt super gave foto's!!

Leuke foto's en filmpjes Yildiz! Als je de handen zo hoog doet, heeft dat in combi met het bit niet veel hefboomwerking?

Lukt het met Nas Amy? Wat apart trouwens, van haar cyclus :?

Vind de prijs voor het onderzoek ook erg meevallen Kat :j
En wat een prachtige foto's van je toppers :+:

Yus ziet er echt super goed uit Joyce! Ik vind ze ook jonger ogen, dan toen ze pas bij je was :)

Silver is nu 4 toch Baukje? Kan makkelijk nog een groeispurt wezen, hij zal daarna ook nog groeien, maar dat uit zich minder heftig en vrnl in massa :) Loopt ie inmiddels weer goed? Mooi pic!! *-:)

Looking good Brenda :j Hoe gaat het met je nieuwe liefde? Wanneer komt ie? :D (ben zn naam natuurlijk al weer kwijt :o? )

Ik vind Dos er goed uit zien Annika! Ze is alleen een beetje schraal in de bespiering, dus zet ze maar eens aan het werk :P

Heftig Tieneke, sterkte!

Hmm balen zeg van Dayem :\

Gaaf halster Eline!! Ik heb gisteren een rondje gedaan met touwhalster, wilde paarden ook he, die Arabieren :+

Welkom Jaleesa :)

Ik heb het al eerder gezegd, maar vind Geisha echt aan het opknappen :) Hopelijk is dit de weg naar herstel die jullie aan het bewandelen zijn :)

Zo hehe, bijgelezen :P

De meeste van jullie hebben vast mijn strandfoto's gezien, ben zo trots op Djuun, we waren in januari voor het laatst op het strand en toen voor het eerst ohz, Ersiel reed en het buurmeisje was mee met haar IJslander. We hebben toen 1 of strandjes gepakt met d'r en dat deed ze best braaf :)
Sinds maandag mogen we weer overdag naar het strand en ik had vorige week al in m'n hoofd, dat als het dinsdag goed weer zou wezen, ik met Djuun samen daar naar toe zou gaan. Tegen niemand gezegd, mocht in van gedachten veranderen, wist toch niemand het _O-
We vertrokken in de mist (iedereen weet inmiddels dat het dinsdag mistig was hier, grote ongelukken in Zeeland gebeurd :\ ), het was geen zware mist meer, maar het landschap ziet er toch anders uit. Djuun dus snuivend het erf af en ik me al aan het afvragen of dit het beste plan was :')
Maar goed, het weer knapte al vrij snel op en zo ook Djuun d'r bui :) Strand is niet zo super ver weg en we moeten wel eerst door het bos, vroeger vond Djuun het bos super spannend, maar tegenwoordig vind ze het helemaal leuk. Nu was dit wel een stuk waar ze nog niet eerder was geweest, maar dit leek haar niet te deren, oortjes er op en gaan *D Toen naar het strand, ze was even alert op de geluiden, maar verder was ze helemaal happy, eenmaal op het strand ging de toeristenmodus aan en heeft ze echt zitten genieten <3 Ik had mezelf voorgenomen dat ik het aan haar liet in welk tempo we zouden gaan (Djuun is een freezer, dus die staat sneller stil, dan dat ze aan de reutel gaat) maar ze was zo relaxed, dat een drafje wel kon. We hebben hier best veel paalhoofden, redelijk irritant, want rondom de paalhoofden is het echt ploeteren. Bij het tweede drafje ging ze flink enthousiast van start en bij de derde vroeg ik of ze een galopje wilde, no problem, bij het tweede galopje voelde ik ze zelfs aantrekken en hebben we lekker een stukje verruimd. Geen gezeur bij banden sporen of plassen, gewoon lekker doorlopen. Ik denk dat ze de open ruimte gewoon heel prettig vind. Honden no problem, parasols geen probleem, auto's op het strand, pff boeiend, zelfs een vrachtwagen (ze waren druk bezig met de strandhuisjes weghalen) interesseerde haar geen biet. Nu is ze normaal ook niet onder de indruk van verkeer hoor! Echt, ben zo ontzettend trots op d'r en blijkbaar moet ik gewoon meer vertrouwen in d'r hebben, want ze heeft me zo positief verrast :+: Dat gaan we vaker doen!
Afbeelding
Hier overzicht over de duinen, je ziet nog mistfladderen
Afbeelding

*zitnogopmnrozewolk*

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:54

kellaxy schreef:
Maar heupen, kruis en flanken, zijn dat niet meer spieren die daar moeten komen? Vraag ik me nou altijd af aangezien die delen zo ontiegelijk langzaam gaan als daar dus ook vetjes moeten komen.

Buikje heeft ze zeker haha. Agh ik maak me nu eventjes niet druk om die buik. Ik hoop dat ie er van zelf wel af getraind word. :j

Longeerhulp gaat denk ik nog eerder schuren op een dun huidje, komt achter de oksels en beweegt veel meer, de concord kan wel.

Er komt voor een gedeelte spieren op, maar hoe ik het zie, is dat alles moet eerst gevuld zijn, dan kun je dat veranderen naar spier, en dat kost tijd helemaal als het al zo lang niet de kans gekregen heeft.
Dus zolang daar niks zit wordt het heel lastig spieren te kweken.
En die buik maakt niks uit, dat is vooral opgezet door het ruwvoer en is geen vet.
En in principe kweken ze al spieren als ze gewoon in de wei zet, als ze de mogelijkheid hebben wat om te zetten, de extra aanzet kun je ontwikkelen met rijden. (maar daar Geisha niet zoveel aanleg voor, ze zal geen enorme hals gaan krijgen maar het zal wel verbeteren)

Bren, super hè dat weer, nog meer foto's van die knapperds haha, als je ze allemaal inlijst kun je je hele muur behangen! :))
Die pipi foto's enzo, die waren toen zo vreselijk leuk!!!
En wij wonen hier ook aan een schoolplein, de kindjes vinden het geitenhok ook allemaal prachtig! :D

Djuun, wat een superknol! *\o/*
Heerlijk dat ze zo relaxed was! +:)+
Misschien wordt Fuego ook nog ooit eens wat rustiger. :')
Dat gelovig sloeg op de kerk waar jullie langsreden, toen werd ze onrustig...misschien hadden jullie haar eerst moeten laten biechten. :D

Vanmiddag naar de gegroeide versie kijken van de Set baby!
Er zat trouwens vroeger op de basisschool een meisje wat Ilya heette en die wilde mij in elkaar slaan. :+
Ik hoop niet dat deze Ilya dat ook wil.
Ik denk dat ik dan in therapie moet. :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:05

Ooh hahaha :')

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:50

Hahaha, Miranda... _O- Je Posts zijn echt zo funny! :')

Heerlijk! Brave Djuun met die mooie blonde lokken. Waren jullie helemaal alleen gegaan? Echt top.
Moet ik ook nog oefenen met Nour, heb t een keer gedaan maar dat was niet zon succes.
Nja, vanavond eerst maar eens osteo afwachten...

Ja gaat idd omhoog ivm hefboomwerking Letiets. Vergeet niet dat "wij" met behoorlijk wat slack in de teugels rijden dus dan lijkt het ook in ene heel hoog. ;)
Ik rij Tie zelf afwisselend op shanks of op snaffle. Snaffle ivm rechtrichten (lukt niet op shanks) en op shanks als ik buitenrij omdat ik dan eenhandig rij. En natuurlijk op show altijd op shanks ivm niveau en het feit dat ze senior horse is.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:14

Kelly ik ben het eens met Miran, er moeten eerst vetjes zitten als brandstof voor nieuwe spieren :j spieren opbouwen vanuit het niets gaat erg moeizaam!

Oh jee Miran, ik zie een mogelijk trauma opkomen _O- wat een stoere foto's van je knappe Fu!
Letiets ik vind het echt supergave foto's!! knappe Djuun :+:
Brenda ben benieuwd naar de foto's van je knappe paardjes!
Tieneke heeft een sloopwerkerpaard -O- balen zeg!
Kat wat een heerlijke foto's van je knappe Ilya, hij heeft zo'n lekker snoetje :D

Dinsdag komt er een meisje van Bokt proefrijden op Noah, ben benieuwd! :):)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:31

Jaah Letiz, nu had ik je toch even stof tot nadenken gegeven.. :')

Yildiz, in het topic van Ilya is het pas funny, daar probeer ik mijn man weg te geven aan een meisje van 17. :P (ze wilde het zelf!) O:)
Succes bij de osteo!

Tam, spannend, hoop dat het wat wordt!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:49

Idd Miran :))

Spannend Tam, hopelijk is er een klik :)

Ik ga meestal alleen met Djuun naar buiten, de eerste periode vond zij het ook rete spannend, zo zonder de emotieloze fiets ( :') ) maar het gaat nu steeds beter, eigenlijk is ze bijna net zo braaf dan als de fiets of een ander paard er bij is.
Ik moet wel, anders moet ik wachten tot Ersiel en ik om het weekend samen kunnen of als m'n moeder zin heeft om mee te gaan en wij hebben niet zo veel stalgenoten, dus daar kan ik het ook niet vanaf laten hangen :)
Djuun was wel helemaal leeg toen we het strand weer afgingen, bij Vlissingen er op gegaan en bij Dishoek er af, dat is een hele hoge duinovergang, dus dan blijf je er niet op. Samen naar boven geploeterd, echt het arme kind, ze kon niet meer, ben er nog 'n kwartiertje naast gebleven, tot ze weer helemaal op adem en opgefrist was :)
Hebben die van jullie ook al zo'n vacht? Djuun is een halve teddy, ik weet niet wat voor winter zij verwacht :wow: Dus die heeft het aardig pittig met dit weer!