[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:54

Welkom 'Tuc!' :) Mooie paarden heb je! Normaal ben ik niet zo van het zwart, maar met die bles is wel gaaf!

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:00

Bedankt! Jouw arabier is ook erg mooi! Een kleur die ik niet vaak zie :)

Set_elkol: Mijn Ophelia komt ook van Hannet! Knap dat je toch zo doorgezet hebt, het resultaat is er dan vast ook naar *D
Ovi heb ik nu een jaar *\o/*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:03

Heb jij nog contact met Hannet toevallig? (of contactgegevens) haar email is ooit onbereikbaar geworden en ik en de eigenaresse van het broertje van Set hebben geen contact meer -O- Wat leuk dat jouw merrie daar vandaan komt! Ben je ook echt bij haar geweest dan enzo? of ook via via. Vet leuk dat onze merries allebei daar vandaan komen. Woon je ook in Noord Nederland?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:15

@ Tuc welkom, welke heb je als avatar dan zon wit koppie heeft die van mij ook

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:26

Welkom Tuc! :)

Joyce nog gefeliciteerd met Asal! Ik ben de afgelopen weken ZO druk geweest met alles!! Werk, model staan voor de visagie opleiding, lessen geven, trainingen met Noah, en dan nu ook nog de sportschool er bij :p morgen laatste keer model zitten.voor de make-up en dan is dat iig klaar :') trainingen met Noah zijn ook ff over, wil even een paar weken niet crossen. hij is zo afgevallen van de stress/hyperheid! Doen ff alleen dressuur en springen.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:52

@tamara dankje en jeemig lekker druk druk...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:16

Welkom Tuc! Mooie paarden heb je!
Ik ben zelf geen voorstander van graan voeren en voer het daarom minimaal, voor energie zou ik eerder aan een olie denken, dat kan het spijsverteringkanaal beter aan dan al die snel werkende suikers uit graan.
Ik hoor wel goede ervaring over spelt, dit zou trager energie vrij geven en beter verwerkt kunnen worden door paarden.
Djuun krijgt per dag ca 100 gram ponybrok van Subli, hoewel ik niet super fan hier van ben, is dit een van de weinige brokken waarin het suiker/zetmeel gehalte vrij laag is (17%) en ze krijgt geregeld 100 gram slobber van Subli, dit gaat als de zak op is vervangen worden door zemelen. Ik maak graag het voer nat ivm haar supplement.
Van de winter krijgt ze Equifyt Herbs, dit is een gras/kruiden brok die we weken in water en de ponybrok gaat vermoedelijk vervangen worden door Pavo care4life of Cavalor fiberforce.
Verder krijgt ze royaal ruwvoer en staat ze meer dan prima in haar voedingstoestand.
Als supplement krijgt ze Provarium Breeding om haar hengstigheid te ondersteunen, hiervoor kreeg ze oesstress, maar dit is een stuk goedkoper, hopelijk werkt het net zo goed :)

Voor paarden die te mager zijn heb ik goede ervaringen gezien met het voeren van Equifyt Zupa en Subli Senioren Priores :j

Zo, net thuis, ben een dagje naar de Beekse Bergen geweest met m'n werk *D
Zware baan, ik weet het :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:26

Oke mag het? mag het? Jaaaaaaa? even spammen?

Mijn schatje is hengstig geworden! Morgen of overmorgen insemineren *\o/* omg omg omg

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:27

Jeej :):)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:29

jeeeeeeeeeeej

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:29

weer een stapje in de goede richting :D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:20

Jaaaa *\%/* *\%/*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:24

en maandag weer even langs, donderdag op vakantie. Maandag zal ze dan geïnsemineerd moeten zijn en dan hoooopelijk de week na mijn vakantie scannen als alles meteen pakt :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:50

*\o/* *\o/* *\o/*

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:55

Ik baal... Zat al een maand te wachten op gouden kettingen uit de VS, duimde dat ik ze binnen zou hebben voor west.. Kom ik gisteren thuis, zegt mn vader dat ze geweest zijn maar hij moest wat betalen en dat had ie niet, pinnen kon niet dus hij had t pakket terug gegeven.. Geen briefje, helemaal niks en ik ken mn vader, dus zag de bui al hangen.. Vandaag aan het bellen geweest.........status geweigerd, retour afzender. En bedankt paps |o |o |o nog geprobeerd te onderscheppen maar `s nachts was t al in de container gegaan en dus niet meer te vinden -O-

Welkom tuc!

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:03

Hallo allemaal. Ik ga me ook maar eens melden. Heb een arabier, een vos. Hij is van juni 2004, dus net negen geworden. Hier voor had ik een halve, de andere helft van hem was haflinger. Afstamming van mijn huidige paard is Gzhat en Ashkar. We wonen in het (wilde) oosten. Er staan foto's in het topic Jonkersgat Gieten.

(Ik heb Set in het echt gezien! Mooie stippies.)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:13

*\o/* Jippie voor Set!

-O- -O- Denk je alles goed op de rails te hebben, loopt het toch weer allemaal in het water.
Vandaag zou Pas nog even beslagen worden, laatste wat moest gebeuren voor de paardjes klaar waren voor vakantie. Ik had het bewust zo dicht op vertrek gedaan omdat we zo lang weg zijn, dan hoef ik niet tijdens de vakantie een andere smid aan hem te laten werken.
De smid heeft net het eerste hoefijzer klaar (Pas wordt koud beslagen), wil de nagel erin slaan en slaat zo met de hamer zijn eigen duim..
Nagel eraf, bloed, geschrokken paard. En een hoefsmid die niet tegen bloed kan, dus smid op een stoel buiten voor de frisse lucht en ik de boel verbinden. Boel was helaas wel zo erg dat hij niet zijn werk af kon maken.
Dus nu heb ik een paard op stal staan zonder ijzers, met één bekapte hoef. Smid gaat proberen om morgen nog vervanging te sturen, maar het is niet zeker of dat lukt. En later kan niet, want dan ben ik weg. Toen was ik dus al aardig gestresst :o
Kom ik thuis, blijkt daar ook nog even een miscommunicatie te zijn geweest waardoor ik morgen ook nog is geen beschikking heb over een auto. Dus moet ik met het OV naar de uni voor mijn tentamen (wat ik ook al niet ga halen) en vervolgens zo snel mogelijk terug. Want als ik word gebeld dat er een smid kan komen, dan moet ik dus op de fiets naar stal toe racen.
Ik vind dat ik mijn vakantie verdiend heb nu :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:15

Vervelend Amy -O- dat is echt enorm balen als een pakket wordt teruggestuurd naar het buitenland.

Hee Vossemans! Lekker ding is dat :)) welkom! Je moet wel een foto erop zetten van je grote liefde!
Gzhabor, aka Vosseman! Van zoutenootjes

Afbeelding

Afbeelding

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:25

Dank je, dank je. (Sorry, ben heel slecht met die digidingen). De kinderen redden mij altijd. Hee, mijn lieve vossemannetje! Volgende week gaat ie weer op de foto. Mag mee naar de Sallandse heuvelrug.

Wat is jouw spikkel toch leuk. Hopelijk komt daar een heel mooi kindje uit. Spannend!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:30

Jaa jouw vent is echt heel knap! Vooral op deze actiefoto's. Mijn merrie is net vandaag hengstig geworden dus ik ben ook heel benieuwd! leuk dat je weer een shoot gaat doen :)

toen we laatst allemaal voorouder-foto's aan het plaatsen waren hier plaatste ik twee waar Set sprekend op lijkt, en nu stond een daarvan ineens in het AVS-Magazine! toevallig!

Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:42

Amy, wat balen zeg :x Je had het er nog over gehad 2 weken geleden!

Katja, jaaaaaaaaaah :D *duimt mee*

Mooney (sorry, vergeet echt elke keer je naam), wat balen zeg :\ En je arme hoefsmid :(:)

Tuc en Zoutenootjes, welkom! :D Knappe paardjes hebben jullie :j

Letiets, zeer zware baan :+

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:43

Ik vind jouw merrie ook heel mooi. Ze is als het ware (hoe zeg je dat) heel 'fijn'. Niet dat hele expliciete, maar toch wel heel mooi. Wat leuk dat er een voorouder in het AVS magazine staat. Die heeft ook veel stippels.

(Ik kreeg laatst wel de opmerking dat hij geen deuk had in zijn neusje. Moet ik me nu zorgen gaan maken? Heb ik een deukloze arabier?)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:45

Zo, Djuun goes endurance 8-)
Afbeelding
(ja neusriem hangt nog iets te hoog)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:46

zoutenootjes schreef:
(Ik kreeg laatst wel de opmerking dat hij geen deuk had in zijn neusje. Moet ik me nu zorgen gaan maken? Heb ik een deukloze arabier?)

Haha, zoveel deuk heeft Djunnah ook niet en ik vind dr mooi :D Djuun dr mams heeft ook weinig deuk :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:46

Handy Amy... Zo iets zou mijn pa ook kunnen doen :')

Ai Mooney... Wij zijn eens met de paarden op vakantie geweest waarvan er 1 'n ijzer was verloren de dag voordat we weg gingen. Toch gegaan en daar een smid opgesnord, niet ideaal, maar evt iets om in gedachten te houden :)

Welkom Zoutenootjes! Volgens mij heb ik jou al eens op het forum voorbij zien komen :)

Erg he Siel, moet je kijken met welke dieren we werden opgescheept :=
Afbeelding