[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:19

Dos houdt gewoon überhaupt niet van vreemden en dat wordt nog extra versterkt als het mannen zijn.
Voor mij is ze heel lief en komt haar knuffelige kant ook steeds meer naar boven (mag ook wel na 1.5 jaar zou je denken :P ), maar als ik mensen mee heb, gaat ze altijd op een afstandje staan. Een echte koningin, die zelf wel bepaalt door wie en wanneer ze aangeraakt mag worden.

MirandaMalik

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:23

Dat is bij Fuego ook zo, maar bij sommige mensen vindt hij het wel goed en bij kinderen meestal ook. :j
En het wordt met de jaren ook iets beter.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:02

Miranda, wat heb jij een lieve stem.... :D Gaaf filmpje... Hoe groot is jullie stukje/paddock waar ze lopen?

Annika, fijn dat Euf zo braaf was.. Jammer dat mannen dat op 1 of andere manier toch verpest hebben he! Lastig...

Ik heb trouwens een mannelijke smid, maar dat is de meest vriendelijke man ooit... Silver vindt hem echt geweldig :j....

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:22

Smart schreef:
Miranda, wat heb jij een lieve stem.... :D Gaaf filmpje... Hoe groot is jullie stukje/paddock waar ze lopen?

Te klein... :') ongeveer 15 bij 20m.
Maar ze hebben dit ook nog. ;) (hoor je gelijk hoe mijn stem ook kan klinken, whaha!)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:26

Daar kan ik nu natuurlijk niets meer over zeggen.... :') .....

Vroeg het in verband met een mogelijkheid voor stalling, zij hebben een paddock van 12 bij 18 voor 2 paarden, vind het altijd moeilijk in te schatten... :)... Jaloers op jullie grond hoor... Misschien toch maar in Groningen gaan wonen... :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:29

Ja, ik ben hier 10 jaar geleden ook naar toe verhuisd, woonde in Zaandam.
Twaalf bij 18 is wel te doen vind ik, ze kunnen dan lekker galopperen. :j

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:46

Is er iemand die het boek van Hypofocus wilt bestellen en evt. voor mij wilt mee bestellen om de verzendingskosten te drukken? Iemand die misschien toevallig ook naar het EK in Lier komt? Het verzenden kost voor BE bijna 10 euro...

I feel like crap, btw...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:27

Tien, niet leuk...heb je enig idee hoe lang dat gaat duren voordat je je wat beter gaat voelen?

Ik heb mijn geitenhuisje maar in een topic gezet, kunnen ze zien dat vrouwen ook kunnen klussen! :P
[BB-ITP] Mijn zelfgemaakte geitenhuis!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:49

Nee, ik heb de vraag in een lymegroep op FB gesteld, maar daar nog geen antwoord op gekregen. Moet er toch door, maar voel me echt een dweil nu...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:58

Ja, als je nu nog enig idee hebt wanneer het wat beter kan gaan kun je je daar een beetje op richten..
Hoe gaat het met je knappe mannen?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:19

Ik heb ze al bijna een week enkel gezien als ik ze ga voeren en meer niet. Ze doen het wel goed, maar Fin vraagt echt aandacht, hij is zo lief geworden, bijna knuffelachtig...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:47

Ahh leuk hoor, Finn wordt een knuffelpoowny!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:03

Nja :P Letterlijk eentje met ballen dan :D

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:22

Hoi hoi. Ik ben arabierenliefhebster in wording en ken alleen de 3 hengsten van mijn oude stalbuuf, bloedmooi en kei lief.
Nu heb ik een schoonvader die af en toe compleet idiote cadeaus geeft, maar dit slaat alles. Tis overigens nog een verrassing voor me, maar mijn vriend kon zijn mond niet houden :+
Ik krijg een 4 jarige Arabische hengst die in Dubai heeft gekoerst en nu in Turkije in dekdienst staat. In november/december moet dat dier hierheen komen.
Ik heb alleen helemaal geen ervaring met Arabieren en renpaarden. Dekhengsten heb ik zat in handen gehad tijdens werk, maar dit waren allemaal kwpners.
Is het verschil erg groot? Moet ik een onopgevoed monster verwachten omdat ie uit Verweggistan komt?
Lang verhaal kort; i dunno what to do hellup :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:39

Filmpjes doen het bij mij helaas heel slecht :(

Miranda: wat een gave foto's van je kereltje zeg :)

Jaleesa89: Renpaarden zijn hele andere koek dan wat voor paard dan ook, ze worden immers al op hele andere hulpen gereden, kennen over het algemeen geen beenhulpen en teugelvoering is even anders. Vooral niet bang zijn om de eerste tijd aan de hol te gaan. Gene waar ik wel gelijk mee in m'n hoofd zit is: met 4 jaar oud gepensioneerd van de renbaan, wat mankeert hij? Arabs beginnen pas met koersen in vrijwel heel de wereld met 3 jaar oud.

Amy: Merries zijn blijkbaar precies als vrouwen...onvoorspelbaar ;)

Baukje: wat een stommerd! Dan toch maar verhuizen, een paard wat steeds in elkaar wordt gemept is voor niemand leuk. Heb het destijds met m'n volbloed gehad, die werd gegrepen door een gigant van een KWPN en zag er op gegeven moment door de wondjes en kale plekken uit alsof ze schurft had :\

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:48

Hijs kan niet gepensioneerd zijn, daar was ie echt veeeeeeeeeeel te duur voor, mijn schoonvader laat m alleen niet meer rennen. Why i dunno, t enige wat ik weet is dat ik het dier strakjes onder mijn hoede krijg en het dan praktisch mijn paard is.
Ik was van plan t beest met een stel ruinen bij mij op t land te doen en grondwerk met hem te doen tot ie 5 is en m dan om te laten scholen tot western. En als ie hier is natuurlijk röntgenologisch binnenste buiten laten keren.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:57

Als je dat paard echt krijgt, en dus kosten zal gaan betalen eenmaal hij bij jou is, zou ik die röntgenkeuring toch op voorhand willen. Let op dat het geen vergiftigd geschenk blijkt straks...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:59

Als hij nu dekhengst is en niet meer koerst, is hij gepensioneerd van het koersleven. Zou toch even heel duidelijk de vraag stellen waarom hij niet meer koerst als hij veeeeeeeeeeel te duur was.

Las in een ander topic dat je met hem wilt gaan dekken. Wellicht is ene verdieping in het Arabische ras een idee. Er zijn veel dekhengsten en weinig dekkingen. Je zal met echt iets goed op de proppen moeten komen wil je er een dekhengst aan over houden. Als hij mak is en te doen is met 1 of 2 dekkingen per jaar kan je dat prima doen. Als hij nu veel dekt wordt het pittig voor hem om terug te schakelen...

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:06

Dan zal ik dat inderdaad even doen. Thanks voor de info :) als ie niet van toegevoegde waarde is hier in Nederland laat ik m niet dekken en eventueel castreren, maar dat laatste ligt helemaal aan hemzelf
Laatst bijgewerkt door jaleesa89 op 18-09-14 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:07

succes, en let us know om welke kerel het uiteindelijk gaat he. we love photos :)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:11

Haha zodra ik fotos heb en n datum wanneer die hierheen komt post ik ze hier

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:30

Set heeft geen DA voorkeur, ze is altijd wat panisch met de hals-spuitjes :P

Haha Fuego was inderdaad vast wel gecharmeerd van Set.

Ik vind Dos lief, ik mocht haar soms wel aanraken :)) Maar ze zal het een en ander hebben meegemaakt :(:)

Jaaaa Baukje kom naar Groningen! Ik probeer Annika ook zover te krijgen :P

Leuk morgen bezoek van Miranda en Nikita en zaterdag Annika en Baukje! *\o/*

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:41

Wat is Pony dan toch maar makkelijk met DA's, die vind alles prima, met scannen had ze wel liever de kerel, maar ja...das zo'n doetje ;) Arie en Zaraar vinden alles even erg, Arie vind niets een probleem en Zaraar vind alles een probleem, tot de daadwerkelijke behandeling...dan is er ineens niks meer aan de hand...

Veel plezier met alle bezoek Kat :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:58

Fuego is wel angstig maar blijft wel te handelen, hij gaat wel eens op z'n achterbenen staan maar tilt zijn voorhoeven dan maar een klein stukje op. :+

Tieneke, hengsten kunnen ook echte knuffels zijn hoor! :))

Gezellie hè Kat, ben benieuwd hoe hij is gegroeid!

Jaleesa, elk paard is anders, arabs zijn meestal juist geen doorduwers en ook al zijn ze gek dan blijven ze evengoed licht naast je lopen.
Verder is het gewoon een kwestie van vertrouwen opbouwen, dan kun je er alles mee.
Maar ik hoop toch dat je schoonvader het beste met je voor heeft en geen levensgevaarlijk beest voor je heeft gekocht, anders zou ik toch gaan denken dat ie van je af wil, whahaha!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:02

Hij is veeeel gegroeid! Vergeet nog te vermelden dat ik lekker tegen hem aan heb gelegen in de zon, hij lag heerlijk diep te pitten wat mij gelegenheid gaf hem weer even overal uitgebreid aan te raken. Volgens mij droomde hij want hij hinnikte al slapende :+: