[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:43

Hoi

Denise
Nette punten hoor!
Volgens mij kan jij je aanmelden via het AVS website.
Of even en mailtje naar het stamboek sturen..

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:45

Hihi ik zag de link van Pinterest al voorbij komen! Pinterest is een soort online moodboarden maken, eigenlijk vooral heel veel inspiratie opdoen voor leuke dingetjes! Zo heb ik bijv. een bord gemaakt 'Home', waar ik allemaal gave plaatjes van interieurs op 'Pin', dus allemaal dingen die je zelf mooi vind! Ook vind je er lekkere recepten, moooooie mannen, leuke Do It Yourselfs, modetrends.. leuke quotes.. Eigenlijk alles :D
Dit zijn bijv. mijn borden: http://pinterest.com/shannahaanraads/boards/

Vind het zelf een heerlijk tijdverdrijf zo af en toe, vooral met de app op mn telefoon :P Heerlijk even doelloos plaatjes kijken en pinnen, inspiratie op doen :)

Welkom Denise!

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:47

Dankjullie! :D

Als ik op Startlijsten.nl ga kijken zie ik ook 7-9 een wedstrijd in Heerjansdam, is dit dan een andere wedstrijd? Staat daar namelijk niet bij dat het AVS is.

Want er staat bij AVS nu ik het gevonden heb wel Heerjansdam, maar waar is het dan in heerjansdam enzo? komt de startlijst dan ook op het AVS of gaat dit via startlijsten.nl? :o

Letizia

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:56

Welkom Denise!
Wat een punten zeg :wow: Gefeliciteerd :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:10

'Bij de devel ruiters maar denk dat je dan ook via startlijsten kan inschrijven...
Is wel de AVS wedstrijd zie het aan de naam:)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:14

Hoe schrijf ik me in?
Vul dit inschrijfformulier in en sla deze op met als bestandsnaam de naam van de wedstrijd plus datum.
Stuur een mail naar de wedstrijdorganisatie (gettyketels@gmail.com) en voeg het ingevulde formulier als bijlage toe.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:21

Even een vraagje tussendoor, ben even aan het kijken wat ik aan voer nodig heb tijdens de vakantie (haha even 100 kg brok gaat er dan doorheen). Maar de musli die ik erbij wil pakken heeft een klein beetje zwarte haver erdoorheen. Nu krijgt Pas maar een halve kilo van die musli, dus de hoeveelheid haver die hij dan binnen krijgt zal wel meevallen.
Maar voor de zekerheid, hoe zijn die van jullie onder haver? Koop normaal havervrije namelijk, maar deze musli is (op de haver na) toch wel heel fijn volgens mij.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:26

mooney schreef:
Even een vraagje tussendoor, ben even aan het kijken wat ik aan voer nodig heb tijdens de vakantie (haha even 100 kg brok gaat er dan doorheen). Maar de musli die ik erbij wil pakken heeft een klein beetje zwarte haver erdoorheen. Nu krijgt Pas maar een halve kilo van die musli, dus de hoeveelheid haver die hij dan binnen krijgt zal wel meevallen.
Maar voor de zekerheid, hoe zijn die van jullie onder haver? Koop normaal havervrije namelijk, maar deze musli is (op de haver na) toch wel heel fijn volgens mij.

Ik heb die van mij altijd voer met haver gegeven.
Zit vaak echt tussen de oren van mensen hoor ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:51

Umoyax kan ik volgens mij gerust kilos haver geven, die reageert er echt 0,0 op :+ Nashwa wordt er wel iets feller van maar dat was eigenlijk alleen de eerste week, kan eigenlijk net zo goed zijn geweest omdat ze toen ook méér voer kreeg...hmm...
Zou het gewoon proberen hoor, zal wss allemaal wel meevallen :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:04

de minis hier krijgen ook haver ma ze worden er niet mega anders van

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:29

Dat dacht ik ook al, dan doe ik dat gewoon inderdaad :j Bedankt voor de input.
Ik heb vrijdag nog tentamen, maar zondag ga ik met de paarden voor een kleine 2 maanden op vakantie, dus ben alleen aan het opruimen, wassen en pakken haha :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:30

@mooney heerlijk waar ga je heen?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:37

Ik ga weer naar Terschelling, ik werk daar in de zomervakantie en omdat ik zo lang weg ben (en het er zo mooi is :P ) neem ik de paarden altijd mee. Dus dat wordt heerlijk buitenrijden, iets wat hier in de omgeving niet echt te doen is met Pas (Pas is bang voor vrachtwagens en trekkers en alleen in de straat zitten al 5 transportbedrijven).
Denk dat ik dit jaar een topic bij ga houden, want heb nu enmondo op mijn mobiel, dan kan ik mooi tracken hoeveel km's we maken per dag :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:46

oh wat vervelend, klinkt echt heel naar :') :P :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:51

Ja, ik zie er echt tegenop. Zo vervelend om in het bos, door het duin en op het strand te kunnen rijden. En dan nog betaald krijgen voor werken tussen de paarden. Pff ik heb echt een rotleven.

:') _O-

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:56

Hoi,
Graag zou ik me hier ook willen laten horen :P
Thuis hebben we twee arabieren en een welshje staan.
Het lijkt me leuk om met mensen in contact te komen die ook arabieren hebben en hier ook echt alleen maar voordelen in zien ;)
Verder kan ik altijd tips gebruiken, vooral qua voeding, omdat mijn arabier erg dun aankwam, maar met veel goed voer (onbeperkt hooi, mais, senioren slobber en biks) ze er behoorlijk bovenop gekomen is.
Wat voeren jullie je paarden dagelijks?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:01

Die van mij krijgt dagelijks 1½ kg polo brok, natuurlijk voldoende hooi/gras en in de herfst en winter geef ik hem altijd seniorenslobber bij omdat hij bij kou wat extra's nodig heeft (het is trouwens geen senior hoor, hij is 11 :P )

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:51

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:12

Ik voer de mijne alleen maar om de dag nog geen kilo muesli, en verder altijd 24 uur per dag buiten dus altijd grazen, en de winter onbeperkt hooi. enneh, welkom! vertel eens iets meer over je Arabieren? (namen, leeftijden, kleuren, eigenschappen? :D en als je het weet de afstamming?)

leuk topic Joyce!

enneh, jaloers, lekker rondrijden op Terschelling!

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:34

Dankje :)
Mijn arabier, Ophelia (ook wel Ovi :P) is 19 jaar en 1.50m. Ze is zwart met een mooie bles.
Vader: Waseem Saaraakh
Moeder: Waseem Fa Sabbah
Ovi is dus een Egyptische arabier.
Haar karakter is echt super. Ze is zo lief, braaf en hinnikt altijd als je aankomt!
Met rijden is ze bijna niet te stoppen, zo leuk is het altijd.

Haar grote vriend is onze andere arabier Fareeh, een schimmel van 18 jaar (ook Egyptisch).
Deze is van mijn zus, waar zij zelf op rijdt en traint voor de endurance.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:37

Leuk de mijne is ook Egyptisch :) en familie van jouw merrie (Ansata Abbas Pasha, Amaal), ik zie op allbreedpedigree dat ze ook een Flaxman is net als de vader van mijn Arabier. Is Fareeh een ruin?

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:41

ja, klopt Flaxman's Ophelia, een merrie.
Fareeh is idd een ruin :)
(goede research :P)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:43

haha valt mee hoor, allbreedpedigree is zo'n kleine moeite en je ziet gelijk zoveel :P ik heb even in je profiel gekeken en zie wel trekjes van jouw merrie in de mijne :) (moet je wel door de kleur heen kijken haha)

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:48

Jij hebt ook een prachtige arabier! Waar heb je haar gekocht of zelf gefokt?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:51

Ze is gefokt in Drenthe door een vrouw met zwarte en schimmel Egyptische Arabieren (Hannet). Daarna verkocht als 3jarige volgens mij en ik heb haar als 5jarige weer gekocht van die eigenaresse. Daarna zelf samen wijs geworden :+ dus met vallen en opstaan haar ingereden (er was alleen op gezeten) en nu zijn we een team :D Ik had niks met Arabieren in het bijzonder maar werd verliefd op haar op marktplaats. Ik mocht helemaal geen paard en gelukkig is ze toch gekomen door mijn volhardendheid (ik was 15 en heb mijn ouders echt moeten overtuigen dat zij de ware was :)) ) Ik heb haar nu 7 jaar.