Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:03

Nee volgens mij niet... Maar zal m'n ogen open houden!!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:20

Zooo iedereen is weer super bezig zeg!! :D Leuk yil, weer met Nour bij Irene! Ziet er goed uit!
Lekker hoor en het weer is sinds vandaag ook eindelijk weer wat aan het opknappen. Dan wel koud, maar iig schijnt hier het zonnetje nu wel *D

Wij wonen voor een weekje uberdeluxe in het huis van de staleigenaresse, welke op vakantie is. Echt genieten om 's ochtends vanuit je bedje de paardjes buiten te kunnen zien.
Vanochtend dan ook extra genoten zo met het zonnetje op het bevroren land. Doordat de wei bevroren was, konden de jongens zelfs ook voor het eerst weer even een uurtje op de wei spelen ipv in de natte paddock.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:07

Lekker hoor! Zo op de wei.
Hier al de hele dag druilerig weer en natte sneeuw.

Maar waarom doen jullie eigenlijk de dekens af als ze maar buiten gaan als ik vragen mag?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:37

Haha jes ze staan hier 24u buiten en 24u zonder dekens ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:52

Ooooow ok haha :o
Dan zit ie nog aardig strak in zn velletje, of lijkt dat zo. :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:15

Klopt en het duurde ook echt lang voordat hij deze 'dikke' vacht kreeg. Was daarom ook wel even afwachten of hij het zou redden om in zijn nakie de winter door te komen. Maar hij heeft het toch voor elkaar gekregen en komt zelfs nog steeds aan in gewicht, dus hij red zich er goed mee gelukkig. Volgend jaar zal hij wel meer vacht krijgen denk ik zo :j
Desh is een soort wandelende poolbeer.. weet niet wat voor kou hij dacht dat eraan zou komen.. de ijs tijd ofzo _O-

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 20:16

Haha ijscobieren!!! Heerlijk toch?
Jazzy en TT zijn ook mega fluffy!
Lekker je paarden ff in je achtertuin, optimaal genieten!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:27

Naad is ook lekker fluffy, ondanks deken haha
Dus die dacht ook dat er een mega ijstijd aan kwam :P

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:57

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 17:56

Ja ja, en t baasje maar werken.. :P ;) :D
Lekker Jes, was vandaag ook echt lekker weer! Jaloers hihi! Heb je dat ene rondje gemaakt via de kooi terug?
En ook lekker met Naad aan de gang geweest zag ik op FB? Top dagje dus! :)

Heb na m'n werk nog wat met Nour gewerkt, we zijn weer on speaking terms!
En net thuis had Hubbie n verrassing voor me! De nieuwe poster van Nour is af!! Kei blij mee! En precies wat ik wilde! <3
Spammerdespam!

Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:59

Zo gave poster Yil <3 :wow:

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:51

Wow hij is echt mega gaaf geworden!! <3

Yil, de bak was nog zo zeikend nat, dat ik besloot een rondje te doen.
Els heeft me een rondje uitgelegd. Eendekooi in, op de dijk rechts en dan weet jij het wel. ;)
Was echt zo fijn. Ik heb enorm genoten en Yentl ook. :D

Ja daarna nog met Nada aan de gang geweest en wat ging het goed!!
Ze leert zo gruwelijk snel! Nu linksom EN rechtsom stap en drafwerk met overgangen gedaan. Ging top!
Ben trots. :j
Hier waren we klaar. Me bravebieren prinsesje
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 23:02

Thx! Ben er ook heul blij mee! :D

Lekker paardendagje dus! Lekker van genieten Jes! :j

Wat heeft Naad toch n mooi, kort koppie he! <3

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:09

Ja dat heeft ze wel ja. <3
Is alleen niet altijd zo handig om passend hoofdstel te vinden :P
Maar ach als dat het enige is. :D

En ja genoten heb ik zeker. Was een heerlijke paardenvol dagje. Tie, Nada en daarna nog onze shet met me nichtje. Ook nog huis beetje gefatsoeneerd :P
Nu dan ook echt helemaal op. Dus ga lekker naar me bedje toe.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 23:13

Trustuh... :Z

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 01:48

Zooo chique poster!! Fietfieuww!
Klinkt als een heerlijk paarden dagje Jes! Hihi kort koppie, ken t :P

Wij zijn vanavond weer eens naar de bak in het dorp gegaan. Kon Ro weer even in een droge bak rijden en ik wilde aan de slag gaan met de balken.
Voor mij ging dit plan alleen niet helemaal op. Het was druk, met nog 3 menners en een haf onder het zadel die allemaal les hadden en Raff kon er niet helemaal mee dealen. Maar waar hij 1-2 maandjes terug in zo'n situatie nog een bange gup was en snorkend in me kroop, paradeerde hij nu met zijn staart op zijn rug en stond te snuiven en showen als een woeste hengst _O- Op zich heel grappig, is het niet dat meneer er soms ineens klaar mee is dat hij aan het touwtje zit en dan met een kopzwaai en een hele boze blik, letterlijk áf gaat.. Hij begint dan op zijn plek mega te bokken, soms wel 10x achter elkaar met af en toe een hupsje van de voorkant die omhoog wilt..
Hij is dan zo zwaar gefrustreerd en ipv los proberen te trekken, gaat hij los náást me :')
Inmiddels zie ik het aankomen en had hem van de week met wandelen beet toen hij los ging bovenaan een steil duinpad, dus dat werd vol gas ruim 20meter in zijn achteruit de helling af ~~}> Hierna was hij verstandig geworden en hield zich gedeisd. Vandaag in de bak heeft hij ook wat pogingen gedaan, maar reageerde nu snel genoeg dus hij kwam niet verder dan wat boos gehups. In elk geval was het weer een flinke oefening voor meneer om zich zelf in controle te houden en zich te leren beheersen, ondanks alle drukte om hem heen. Uiteindelijk liep hij gelukkig weer als een mak schaap mee, volledig ontspannen, met zijn focus bij mij en hebben we nog wat buig en turn oefeningetjes kunnen doen. Met nog de complimenten vd dressuur instructrice, dat ik hem toch wel heel netjes rustig had gekregen :o

Maaar tjongejonge, deze mega puber/jonge nephengst fase had ik even niet aan zien komen hahaha. Kan er ook wel weer om lachen, bedoel met zijn leeftijd en zijn hele leven van nul opvoeding, plus nu de ervaringen die hij krijgt, snap ik best dat hij zichzelf heel stoer vind haha, maar het is wel even omschakelen. Van bange gupperd, naar sneaky bastard waar je heel scherp en consequent op moet zijn :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 08:42

Nou, nou Raf aan t puberen?!! :D
Top dat je m zo goed hierin kon sturen! +:)+

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:55

Kan iemand mij helpen met het volgende dingetje wat ik ergens las..

Bij een goed gekeurde dekhengst stond er:

- Levend veulen garantie (die snap ik)
- Merrie veulen garantie ???

Wat bedoelen ze daar mee? Dat je mag blijven fokken tot er een merrie uitkomt? En wat doe je dan met al die andere veulens?? En waarom zou iemand dat willen (behalve als je een fokkerij wilt beginnen of hebt) ?? :? >;)

Hebben jullie hier weleens van gehoord en/of mee te maken gehad? :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 14:11

Ja sommige hengstenhouders geven idd merriegarantie. Heb er zelf al twee gehad :+ ; houdt vaak in dat als je n hengst fokt je volgend seizoen voor helft van dekgeld nog eens mag fokken.

Merrieveulens zijn nu eenmaal vaak meer waard. Behalve als je bv een Versacehengst oid hebt... :P

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:16

Oooh okee op die manier, ja ik begrijp dat merries meer waard zijn :) Maar ik had er nog nooit van gehoord dus vandaar dat ik zoiets had van nou waarom zou je je nou weer druk maken of het een hengst of een merrie word :)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:04

YildizArabs schreef:
Ja sommige hengstenhouders geven idd merriegarantie. Heb er zelf al twee gehad :+ ; houdt vaak in dat als je n hengst fokt je volgend seizoen voor helft van dekgeld nog eens mag fokken.

Merrieveulens zijn nu eenmaal vaak meer waard. Behalve als je bv een Versacehengst oid hebt... :P

https://www.facebook.com/VersaceArabianStallion

ABHA RAIPUR Bv, ben erg benieuwd die ooit te zien,

Rip Vervaldee vond ik ook zo gaaf

Ja Versace ik zag dat er weer gave combi's van Versace in Europa zijn via de facebook in oostenrijk dat merrietje uit die eternity navaronne d dochter ben ik erg benieuwd naar maar kan er niets van vinden!

en Trussardi fokt ook heel gaaf in de uk zijn er al knappe merrietje van hem geboren en zweden ook al een hele gave!

hadden we maar een oliebron in de tuin haha :D

dus ja merriegarantie is altijd wel leuk als je die garantie bij je dekking kan hebben of geven of als fokker leuker dat je meer kans hebt op een merrie, wat makkelijker is om verder te fokken!

super dat Nada ook zo goed gaat! en dat ze blijft goed leren!! Dat komt super!!

wow, weer een hele boel te lezen! WOW die poster van Nour zeg, hij is zo gaaf en zo stoer!! prachtig!

leuk dat raf zo goed gaat en soms pubert en dat je hem toch onder controle kan houden!
het hengst zal er nog ergens in zitten, heb hier shameless ook zo, doet ook nog soms zijn uiterste best om de merrie van de buren te imponeren en maar showen en ronken en maar gaan!

zaterdag kwam een verre buur zo ineens bij ons aan, ik zag dat u paarden hebt, en ik zo ja, zou ik eens mogen komen kijken met mijn klein dochter! ik zo ja geen probleem! dus opa buur en klein dochter kwamen langs en die klein dochter, wow arabieren en ze liep direct naar shameless, en ze wou hem knuffelen en doen, dat vond shameless dus ook geweldig, was mooi om te zien, spijtig genoeg geen foto's van en dan Shamilah die was eerst héél afzijdig, hela wat kom jij hier doen en vervolgens was zo van hallo aandacht ik ben er ook!

hier zijn ze ook halve ijsco's hoor, shameless en sublimo hebben dun dekentje aan, en malha en shamilah niet, het zijn knuffelteddys!

Over dekkingen en veulengarantie

Yil ga je Tie dekken volgend jaar of Jazzy terug?

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 20:50

Thanx Glenn! :o

Haha, Glenn, wat Nancy met Bask heeft, heb jij met Versace lol! _O-
Maar gelijk heb je, ben vooral weg van de nakomelingen! :wow:
Zag vorig jaar Tulip Versace merrie (bedoel je die?), man man, wat een headturner! <3 Ze vallen echt op.

Leuk zeg! En idd jammer geen pics! Vind kids en jonge paarden zowiezo leuk samen. Merk dat met Yul, trekt elkaar echt aan!

Ja Tie wordt gedekt, had ik dat niet al verteld? Pas is juli hoor. Hengst is nog gup en ivm reining maar vooral Endurance wedstrijden mag ze niet te ver in dracht zijn.
Ook n opvallende vorig showseizoen. Jij vindt die moeder toch zo gaaf?

Afbeelding

De Fadi heb ik in overleg ff in de koelkast gezet voor Yazahra.
Nee, in principe niet met Jazzy. Geldboom groeit maar niet... ;(
Enne....Eerst dit veulen eens afwachten. :P

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:03

ah ok die ga je toch gebruiken!
en ja die zijn mama heeft zelfde effect die ogen zijn ook zo wow! ok dit jaar een laat veulen voor Tie zal ook wel gave combi geven!

ik weet niet of het die was op Tulip Cup maar die was ook zo gaaf! heb er al tal op foto gezien en in de UKeen aantal in real gezien van Versace en telkens die ogen woow en die blik! love them!

in de us zijn er zoveel ik denk dat ik daar mijn ogen de kost zou geven!!

ja zot altijd geweest van Versace, en die drogen meer en meer op en zijn al van hun eigen zo droog op het hoofd, bijna altijd geclipt lijken die!

ja ik zei het je ik denk ook dat die beter zal matchen met Zaartje!

troost u hier ook geen geldboom! ik duim op een knap gezond veulentje want beide bun eerste x is altijd spannend hey!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 21:14

Ja zeker! Fingers crossed! +:)+

Heb dat precies hetzelfde. Die Versace zijn gewoon Perfectie; hoog op de benen, prachtig mooi droog hoofd (voor n jaarling! :wow: ), prachtig gevormde hals en correcte body. En Attitude! Majesteit komt binnen, het druipt ervan af!

Mijn mond ook hahaha, maar ja, kwijlgehalte is dan ook hoog. Sorry medetopicgebruikers! Y;(

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:21

Zo. Vandaag weer even goed met me neus op de feiten gedrukt. ;(
Gister lekker naar een vriendin geweest in België. Was echt heerlijk weer lekker bij gekletst te hebben en het was reuze gezellig. Maar toen.....
Vanmorgen kon ik weer bijna niet uit bed komen. Mijn lichaam was op. Helemaal op!
Zo vermoeid en ik heb gewoon bijna niets gedaan gister, behalve een flinke autorit gemaakt.
Ik heb een echte klote dag achter rug. Zeer vermoeiend en zwaar op me werk. Nu weet ik weer waarom ik niet lang in de auto wil zitten, nu weet ik weer dat ik veel meer wil dan dat ik eigenlijk kan. Koppie wil zoveel, maar stomme lijf wil niet. Weet je wel hoe frustrerend dat is?
Ik heb er vanmorgen weer eens traan om moeten laten. (was alweer een hele tijd gelee) Ja echt. Het lijkt alsof alles ineens allemaal weer tegenzit. Alles lijkt me afgepakt te worden. Ik ben moe. Echt moe.
Ik ga slapen en nadenken. Truste allemaal.
(sorry voor mijn depri bericht, maar moest het even van me af schrijven)