[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:04

Bedankt voor de leuke reacties! Ben heel trots op Tie en Jes en hun vorderingen.

Hoe gaan ze dat nu precies synchroniseren Amy? Neem aan dat je Nas niet aan de compu koppelt en op de knop drukt. :+
Met Regumate?

Gaaf halster Eline! Amy, touwhalsters over? Joh, die kun je niet genoeg hebben! :P Werk er serieus dagelijks mee voor t grondwerk, super fijn! :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:10

Leuk halster Eline :)

Gaaf zeg die Tie! Hoort dat dat ze af en toe dr handen op schouderhoogte houdt?

Balen Amy, hopen dat ze het goed kunnen krijgen. Gaan ze haar dan hengstig spuiten?

Ik had net les en het ging echt slecht. Hij was enorm loperig die 5 min dat we mogen draven. Wekt bij mij enorm veel frustratie op omdat hij zo idioot gaat lopen waardoor ik niet meer goed kan zitten en hem dus niet met m'n been kan corrigeren... Uiteindelijk m'n instructrice erop, ging ff wat beter. Echter knarst ie nog steeds aan één stuk door als ie lekker nageeflijk en over de rug loopt :\ Als ie als een giraf met weggedrukte rug loopt, loopt ie 'ontspannen' zonder te knarsen oid. Zadelmaker dus maar weer gebeld of ze met een aantal andere zadels wilt komen om te vergelijken. Zucht......

amyz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:11

Heb je toch gewoon apps voor? :')
Ik durf het eerlijk gezegd niet te zeggen. Ik weet dat het iets was met het ei sneller laten rijpen maar daar is ie me kwijtgeraakt :+ had er nog nooit van gehoord dus ik probeerde eerst te snappen wat er niet synchroon liep _O-

Ik ben inspiratieloos qua grondwerk. Met umoyax deed ik het nog wel veel maar nas is zooo braaf met alles dat ik gauw Door mn basis heen raak en dan weet ik het niet meer :') ze is ook enorm gevoelig dus een gewoon halster is meestal meer dan zat en de verfijning die het touwhalster biedt heb ik door mn gebrek aan creativiteit dus weer niks aan :')

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:14

Haha, tja... Idd met touwhalster kan je iets fijner inwerken maar hum, Nas werkt dus al fijn met gewoon halster hihi!
Dan denk ik idd wat Nicky zegt hengstig spuiten?

He wat balen zeg dat ie niet lekker liep... -O-
Je hebt m toch ook al na laten kijken recentelijk fysiek? Zo irritant als je er de vinger niet op kan leggen...
Haha, ja dat hoort! :P "Wij" maken iets grotere bewegingen dan dressuurruiters! ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:19

Kleute Nicky.

Bij vrouwen heb je in geval de mogelijkheid om de bmm te laten rijpen door een bepaald middel zodat er ontsluiting komt(heb ik gehad bij m'n bevalling) dus zoiets zal het wel zijn.
Fuego is niet zo van het grondwerken, ook veeel te braaf, de poowny is heel brutaal en fanatiek, daar kun je van alles mee, dat werkt veel makkelijker! :j

En oké, nog eentje dan! :P
Afbeelding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:22

Nicky wat balen zeg! Ik denk toch dat ik hem lekker een tijdje zou laten lopen en daarna eens verder kijken. Waardeloos zeg hij blijft maar kwakkelen!

Fuego!! Gaaaaaaf! Wat kijkt hij stoer en koninklijk op die foto zeg!!!

Nas is echt een schatje <3 Zooo braaf en licht in de hand. Ben echt benieuwd hoe ze ohz gaat zijn... Aan de longe is ze nog vooral lui _O- Heb met haar maar heel weinig nodig, op de enkele keren dat ze de diva uithangt na dan :+

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:25

Het stomme is, hij heeft al een maand stil gestaan :\

Gaaf zeg Miranda :oo

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:27

Ik zou denk ik echt gaan voor de hele winter effe niks. Op de wei spelen, beetje losgooien, beetje grondwerken, beetje wandelen. Dingetjes die je met een 2-jarige zou doen zeg maar, heel basis. Het is maar raar hoor, je bent zo alles aan het uitzoeken en toch blijft hij kwakkelen -O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:29

Wat een schitterende foto's zeg van Fuego :oo

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:30

Het is ook echt k.ut. Maar ik ga hem niet blij maken met weer een periode niks doen. Hij was zo down toen hij rust had. Nu we weer lekker buitenritjes maken (waar hij overigens niet knarst) is hij weer super vrolijk en de Dayem zoals ik hem ken. Ik wacht eerst de zadelmaker maar even af.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:34

Waaaaauuw Fuego!

Ik denk ook hengstig spuiten bij Nas, dat 'moest' bij Set ook omdat we zo laat waren.

Vervelend Nicky, hoe kan dat toch

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:38

amyz schreef:
Fuego!! Gaaaaaaf! Wat kijkt hij stoer en koninklijk op die foto zeg!!!

_O-
Hij is het helemaal met je eens! :x
Afbeelding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:40

Mwoh maar helemaal niks doen hoeft natuurlijk ook niet! Maar ik denk wel dat het misschien een idee kan zijn om echt een flinke periode niet te belasten. Dus grondwerk (in de breedste zin, dus eenvoudige oefeningen aan de hand en los), lekker wandelen, losgooien (met of zonder plastic zakje :)) ) en verder op de wei spelen met vriendjes. Ik ken het probleem van ''moeten werken'', Umoyax had dat ook heel erg, die bloeide daar echt van op. Maar die had net zo veel lol van de simpele dingen als van het '''werken'' aan de longe.
Maar nogmaals; dat zou denk ik mijn keuze zijn :) Even resetten als het ware en van daaruit weer heel rustig, stapje voor stapje opbouwen.

Maar dat het frustrerend is kan ik me echt compleet voorstellen, hier word je gewoon niet goed van -O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:44

heb ik ook al vaker aangekaart maar Nicky is imo heel duidelijk in het willen werken met Dayem. Ik zou zelf ook doen zoals Amy zegt.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:48

Ohhh zie ik nu pas Koning Fuego! Ik zie dat ie t met me eens is idd :D Zouden hem en Nas eens samen moeten zetten een tijdje....kunnen ze samen het koninkrijk runnen _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:55

vind Fu vast niet erg :P

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:50

Amy, hoezo samen runnen, ze hebben toch ook nog een koninklijke zoon nodig:
Afbeelding

Fijn dat ze de oorzaak hebben gevonden.....

Eline, mooi halster, dat staat vast prachtig bij Mish!
Miranda, wauw! Super mooie foto's.... <3
Nicky, onwijs balen joh! Waar komt dat toch vandaan hè? :(((.... Proberen we zo goed voor onze poownies te zorgen.... (zouden ze stiekem toch familie zijn :') )....

Silver was vanochtend een stuk beter. Heb hem lekker alleen op de kleine wei gezet (staat hij gewoon naast de anderen hoor)... Vond hij volgens mij wel ok... Straks even stukje wandelen over het harde, goed voor de doorbloeding in die beentjes... :j

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:20

Blue is echt mooi opgeknapt!

Beterschap met Silver!

Fijn dat Zaraar beter blijft gaan!

Gaaf filmpje met Tie!

Lieve Ilya <3

Wat een gedoe met Nas, hopelijk kunnen ze het vlot oplossen en raakt ze mooi drachtig!

Gaaf halster, Eline!

Mooie foto's van Fuego!

Vervelend dat Dayem nog steeds niet goed is, Nicky :(

Gisteren bezoek van dierenarts, het was weer tijd om te enten. Ik merk bij Dos toch duidelijk verschil of er een mannelijke dierenarts komt of een vrouw... Gisteren was de paniek compleet met steigeren pffff. Ely keek alleen beetje panisch en Euforio vond het wel gezellig die aandacht en heeft volgens mij de enting niet eens gemerkt :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:23

Fuego houdt van meisjespaarden! :))
Hij viel ook bijna flauw toen hij Set zag! _O-

Gelukkig gaat Silver weer wat beter.
Hij kan idd heel bekakt kijken, whaha!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:25

Handig dat Euf niks doorhad, haha!
Fuego vindt de mannelijke dierenarts hetzelfde als de vrouwelijke, als hij zelf niet aan de beurt is staat hij er met zijn neus bovenop maar als er iemand voor hem komt vindt ie het nooit leuk, hij loopt altijd weg, ook bij de hoefsmid. :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:42

Royal Highness Fuego! _/-\o_ Ken nog wel n parmantig prinsessekind om de familie te completeren hihi! :x

Annika volgende x vrouwelijke vragen? Ik ga nu voor de meiden terug naar n vrouwelijke smid, hoop dat t zeker voor Jazzy zal schelen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:54

Ja, maar als er een vrouwelijke dierenarts komt vindt Euf dat natuurlijk niet leuk!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:57

Ik denk dat ik dat inderdaad ga doen, Yildiz. Hoop dat dat scheelt...
Eufje vindt iedereen leuk haha.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:44

Euf houdt ook van meisjes! :D

Ik zocht een foto en toen kwam ik dit filmpje tegen van 't voorjaar gemaakt.. :=

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:13

T is ook gewoon een heerlijk stelletje arrogantjes bij elkaar, die Arabs :D

Hier nooit veel verschil gemerkt qua dierenartsen. Lijkt me wel lastig idd!