[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zoutenootjes

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:57

Ha, jij ook al :j . Het was zo lekker vandaag buiten. Jullie kunnen ook naar het strand daar. Genieten, dat is het.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:13

Omdat ik en vele anderen vermoedden dat ze drachtig was..

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:18

Nou Kelly, dan zou je er gelijk twee hebben. Weet de vorige eigenaar niet of ze bij een hengst in de buurt is geweest? Het zou niet de eerste zijn die een kadootje (doroata) krijgt.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:28

Is ze niet gewoon nauwelijks zichtbaar hengstig? Het is natuurlijk ook winter.. Nas snapt dat overigens niet, daar merk je de hele zomer niks aan en nu in de winter is ze heel erg hengstig.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:30

Lijkt me sterk dat ze dan nu nog drachtig is maar wat Amy al zegt, deze maanden tonen ze veel minder. sommige merries al vanaf september :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:39

Wauw, wat een mooie foto's Kat, echt gaaf!

Wat fijn dat het wandelen in het donker zo goed ging met Jim!

Asi toont ook weinig tot niet hengstig in de winter, dus het zou best kunnen dat je het gewoon niet ziet Kelly :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:41

@ellen jj poedersuiker ook heerlijk zo vanuit stal het bos in
@nicky ook heerlijk genoten van een buitenrit
@amy asal nrt zo merk dat ze meer aandacht vraagt en kattig is tegen andere ponys hier gelukkig is ze nooit lastig in haar periode

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:45

Aah oke dan zal dat het wel zijn! Ja ze hebben haar wel geprobeerd te laten dekken maar dat lukte niet alhoewel ze wel 5 minuten ongezien samen met de hengst heeft gestaan.. vandaar dat ik haar op heb laten voelen!

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:56

Tja, 5 minuten kan genoeg zijn. Dan hebben ze wel privacy gehad, dat gebeurt ook niet vaak ...... Dat wordt nog een leuk 2014, met al die veulentjes (of niet). Kun je er gelijk twee gaan opvoeden.

Hengstig zijn verschilt dus ook per merrie (blij met een ruin hier). Nash heeft het vooral in de winter, en anderen in de zomer. Merkwaardige wezens, die merries.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:06

Gebeurt het wel is dat de DA een merrie niet drachtig stelt en dat er toch wat in zit of is dit zelden? Hij zei wel dat als ze drachtig zou zijn geweest, ze al op de 8/9 maanden zou zitten. Ze is wel nog te dik maar ook wel weer afgevallen (alhoewel je wel ribben ziet soms).

Ik wacht het gewoon af.. zie het al voor me, bevalt ze dalijk, midden in de kudde in de hit actief :')

Nee niet grappig.. -O-

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:20

Djuun toont in de winter ook niet hengstig, maar in de zomer krijgt ze er oestress voor omdat ze dr eigen zo in de weg zit, dus wilt niks zeggen als je er nu niks van merkt :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:21

ik wilde net zeggen je hebt toch opgevoeld.. maar waarom dacht je dat ze drachtig was? welke symptomen zeg maar. het gebeurt wel eens dat het niet gevoeld wordt helemaal als het nog heel pril was :) en opvoelen is weer anders dan scannen.

wanneer ze nu echt 9 maanden was moest je wel iets meer zien hoor. wanneer is dat geweest met de dierenarts?
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 19-12-13 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:21

Wanneer zou ze eventueel gedekt zijn en wanneer heb jij op laten voelen? Zeker als ze wat verder zijn dan kun je er echt niet omheen met opvoelen, uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:32

Als ik het goed heb zou ze in februari gedekt zijn.. en heb haar begin november op laten voelen dus lijkt me sterk dan. Dan komt het heeel snel..

symptomen als naar buik happen en kijken, dikke buik! Mensen die het regelmatig vroegen, als ik er op drukte reageerde ze daar op, dikke zichtbare ader..

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:32

Hier ervaring met in de kudde bevallen. Er zijn paarden die gewoon 'stiekem' bevallen buiten. Ze willen vaak niet gestoord worden als het zover is. En dan staat er ineens een veulentje naast. Het is een keer gebeurd op 30 april (koninginnedag). Het was ook nog zondag. Zei de baas van stal doodleuk tegen zijn vrouw: ik ga de pony's even halen, kijk je mee? En zijn vrouw dacht: dat doe je toch dagelijks, waarom moet ik kijken? Afijn, de pony's kwamen langs, op weg naar de grote stal, en daar liep een veulentje bij. Was 's nachts geboren en de baas van stal had al gezien dat alles goed was met moeder en kind. Dus leek het hem wel leuk om even te laten zien. Het veulen is Julian genoemd, toen was de koningin nog Juliana.

Edit: die van Set wou ook niet bekeken worden, die is pas nog gewoon weggezwommen voor de DA. Staat ergens in dat topic, geloof ik.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:38

Ooow oke! Ja het was een drama, dat opvoelen bij geisha. Met 4 man, een praam en een beentje omhoog lukte het. Toen zei die, nou, je moet het er met 1 doen hoor!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:40

Arm beest :(:)
Als ze in februari gedekt is, dan zou ze in januari uitgerekend wezen, dan zou je inmiddels wat moeten zien en voelen als ze.drachtig was :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:06

Mss is de buik gewoon overgevoelig denk daarbij ook de mate ruwvoer die ze nu krijgt.
Wel super dat je op deze manier naar een andere stal kan gaan.
Er is nu al een soort opluchting bij jou die Geisha voelt ;)

Met Mootje gaat alles lekker :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:16

Lijkt me dan sterk Kelly. Maar die gekke beesten kunnen je altijd verrassen :P

Ik ben nog een keer door de foto's van gister aan het gaan, kom altijd wel weer wat tegen :))

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:31

Ik ben een beetje aan het zoeken wat ik met m'n grote stage (20 weken) volgend jaar ga doen. Het liefst tussen de paarden in naburige landen en het liefst neem ik Dayem mee. Nu kwam ik op een site van een western ranch in de Ardennen. Zij organiseren teambuildingscursussen (eigenlijk hetzelfde als in dit filmpje wordt besproken [VN] TV-programma met Tommie Visser online te bekijken [video] ) en het lijkt me wel interessant om hier onderzoek in te doen. Tussen de paarden, in het buitenland en qua afstand zou Dayem mee kunnen (als zij dat natuurlijk goedkeuren). Hmmm.... Klinkt best leuk!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:31

Ja top! Vind het wel sneu voor geisha omdat ze dan weer in een onbekende omgeving zit.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:34

kellaxy schreef:
Ja top! Vind het wel sneu voor geisha omdat ze dan weer in een onbekende omgeving zit.

Je maakt de juiste keuze.
Ik heb ook wat stallen gehad.
Maar op het moment dat ze op een stal niet aan de behoefte van me paard kunnen voldoen zoek ik wat beters...

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:51

Nicky wat een prachtige foto weer
Wil dat ook graag een keer van Ken ;)
Klinkt wel erg leuk Nicky,ben benieuwd wat je gaat doen

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:22

:wave:

Kelly, ik hoop dat die Hit-actief stal straks echt het voor jullie gaat worden :)

Nicky, heerlijke foto's <3

Lil, nogmaals sterkte en succes met Ses!

Kat, wat een knappe foto's van Settekind en Pol <3

Djuun was volgens mij nu ook hengstig, ze vond het heeeeeeerlijk als ik aan dr kont zat :+ Normaal vind ze het niet erg, maar vanavond stond ze zo lekker terug te duwen en helemaal met dr lip te wiebelen :))

Vanavond weer langs fietspad gaan wandelen. Ging eigenlijk gelijk gewoon goed, totdat ze opeens stress-momentje had van een fiets die achterop gefietst kwam met één klein banketstaaf lichtje wat je amper zag. En een fiets die aan alle kanten uiteraard ook rammelde en gozer erop met muziek op zn telefoon :roll: Afijn, gewoon extra keer weer heen en weer gelopen daarna en toen was ze weer helemaal zennn 8-)
Weer ff in de bak en wat een verschil _/-\o_ Ze keek nu amper nog naar het verkeer wat voorbij kwam. Stalgenoot die parkeerplaats opgereden kwam, was wel ff spannend, totdat hij uitstapte en ging kletsen tegen dr :') "Hello Djunnah, it's me!" :)) (denk het in met een Frans accent :') ).

Was weer helemaal trots op dr <3

Daarna nog met jaarling lopen kokkelen <3 Die staat 's avonds altijd om aandacht te vragen (overdag lijkt dat wel veel minder op de één of andere manier) en is dan helemaal blij als je hem aandacht geeft.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:28

Super Siel :+:

Mooie pic Nicky!! :j