Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 11:43

Fotooooo!!!! _-:( :P :D :D

Ja Muscat is natuurlijk niet te vergeten, zit ook weer Priboj en Mammona achter net als bij Menes die ik ook in dat rijtje thuis vind horen.

Misschien Nour later ook maar in de reining? Had m los gelongeerd en daarna vrij springen. Hij vond t inschatten wat lastig dus kwam paar keer niet goed uit, wat resulteerde in vette sliding stops voor de hindernis haha. Even wat hulp gegeven en toen had ie t spelletje door, de grapjas bleef maar rond en rond gaan hihi!
Maar de slidings waren vet cool! Ging heul diep zitten. En nee, uiteraard geen beeldmateriaal van... |o

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:18

Op marktplaats staat een merrie te koop waarbij de paps Menes en Muscat lijnen erin heeft zitten. Haar moeders lijnen zeggen met niks. Ze ziet er best leuk uit als basis merrie.

Hihi kick van Nour! Wordt gewoon een vet goeie allrounder!

Oehhh me bodyprotector is binnen :D Vond het eerst niet zo nodig, maar me toch maar over laten halen. Valt me alles mee hoe dat ding zit moet ik eerlijk zeggen.
Volgende week tandarts voor het eerst en de week erna osteo voor het eerst bij Raff, toch maar even alles laten checken voordat ik erop klim.
Zou eigenlijk morgen les hebben, maar door onze zwembak toch maar verschoven naar donderdag. Hoop dan richting 'stuur' met de dubbele lijnen te kunnen gaan werken :))

En heb vanavond (voor het eerst sinds februari geloof ik.. :oo ) weer eens les bij Krista! Mega zin an! Lekker op een van haar paardjes, weer eens technisch rijden ipv paard zitten *\o/*

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:06

Leuk canies! Geniet van je lesje.
Ga ik ook snel plannen maar dan bij wendy. ;)

Bodyprotector is altijd goed. Extra stukje veiligheid. Yil heeft er ook eentje voor het zadelmak maken.
Heel slim!

Mooie namen allemaal zeg!
Ik herken er ook wat in Nada's lijntjes :P

Nou hoppa yil plates eronder en gaan! hihi :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 22:48

Enjoy Canies! En doe Kris m'n hartelijke groeten! :wave:

Haha, Jes... :') Nog maar ff niet. De eerste is Tie weer die d'r glij ijzers onder gebonden krijgt. Vandaag getraind, ging best ok al is er nog een wereld te halen.
Wolluk @ sea... :\

Afbeelding

Nja, bodyprotector... Vind t ondingen. Heb er idd paar keer mee gereden maar zit me mega in de weg. En eerlijk is eerlijk, ik stap niet op n paard als ik me niet safe voel (heb genoeg te verliezen). Dus je had die protector zo van me kunnen krijgen. De cap hou ik, ook n schijnveiligheid, maar helaas op sommige plekken verplicht. En ja, met die wind wel gedragen vanwege vallende takken. :)*
Zal hier wel weer reacties op krijgen maar ben hier echt nogal eigenwijs in. En eigenwijs is ook wijs! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:05

idd hier ga je reactie op krijgen whaha. Ik heb destijds ook bodyprotector overwogen...tja ben de jongste niet meer en twee jonge paarden....maar toch beetje ook rede van yildiz...eigenwijs, gedoe ook weer dat ding om en wat zijn de kosten?

Maar die cap...het blijft jong spul dat naast schrikken ook nog vrij gemakkelijk kan uitglijden en boem dan lig je soms samen. En dat is niet grappig. Of je wordt opeens gelanceerd omdat ze iets onverwachts zien.....flying high....boem! whaha....better safe than sorry.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 23:25

Eens! Maar ff gechargeerd... dan zou ik ook in de auto met n helm op moeten zitten. De kans dat er in de auto iets gebeurd is namelijk vele malen groter... :x

Wat betreft caps verder, schaar ik me verder achter deze gedachtes.

http://youtu.be/6Z2Aa3QZlIk

Warwick is binnenkort trouwens in Europa! Ga er ook heen in Belgie!

En ja die bodyprotector.. Die van Canies zit blijkbaar wel lekker, maar die van mij (en heb er meerdere aan/om gehad). Het beperkt m'n bewegensvrijheid en erger, ik blijf "haken" in een westernzadel omdat de achterkant te lang is zeg maar voor zon zadel met brede cantle.
Vind m daarom niet veilig aanvoelen!
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 16-01-15 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:28

Ik zweer bij een body protector als je niet zeker bent van het paard! :) heb hem vaak gebruikt bij mijn VP tijdens strandritten.. Hij kan buiten echt helemaal uit z'n kanarie pan gaan toch wel fijn dan zo'n body protector! :) het is vaak ook wennen, eigenlijk net als een cap..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 23:30

Dat is dus mijn punt Nicky. Als ik niet zeker ben van n paard stap ik er niet op! ;)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:32

Dat is waar maar ik ben nog jong en onbegonnen :D heb nog niet echt een angst ontwikkeld :roll: ben er vorige week nog af gevallen na een gigantische bokken parade tijdens het springen... :P

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 02:18

Hihi ik snap je helemaaal yil! Sowieso ben ik ook van autorijden is het gevaarlijkste van alles en als je vd stoep struikelt kan je ook je nek breken. :+ Met freestyle skien ook altijd amper protectie gedragen en dat valt dan onder een 'extreme sport'.. maar ook daarmee je weet wat je doet en je neemt enkel meer risico zodra je weet dat dat ook daadwerkelijk haalbaar is. En zo vind ik het met paarden ook.

Ik wil pas op Raff op het moment dat ik eigenlijk zeker weet dat hij geen stap verkeerd gaat zetten. Dus vond het zelf ook onnodig om een bodyprotector aan te schaffen en caps ben ik ook geen fan van.. maarja he, zolang het niet in de weg zit, wil ik me best inpakken. En na 2 gescheurde kruisbanden, kapotte meniscus, gebroken duimen, sleutelbenen en stuitje en tig hersenschuddingen van het skien verder.. vind ik het wel oke om het iig te proberen :D
Ben ook specifiek voor deze gegaan, een vd best geteste kwa beweegelijkheid. Als ik hem niet meer gebruik is die zo weer foetsie op mplaats :Y)

Net terug van lessie. Natuurlijk weer veeelste lang staan kletsen :') Maar mannn wat viel dat even vies tegen zeg. Oej haha. Me lichaam zwabberde en stuiterde alle kanten uit, was geen ritme in te krijgen _-:( bizar dat je alles nog wel weet, maar na een half jaar niet meer doen, is het gewoon uit je spieren en coordinatie. Ergg frustrerend haha.
Ga hem er gelijk maar maandelijks inhouden :j weer wat lesjes bijspijkeren in paardrij gevoel haha

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:05

wat een heerlijke dag vandaag!
Wat heb ik weer genoten van die heerlijke zon.
Vanmorgen de dag begonnen met een stevige boswandeling met mijn neefje en de shet. Dik 1,5 uur weg geweest. Het was echt lekker in het bos en die 2 genoten ook zo. :D
Hieronder op de grote zandvlakte. Was zwaar lopen, maar het was het dubbel en dwars waard. <3
Afbeelding
en nog eentje *D
Afbeelding

Vanmiddag nog even lekker met nada gaan spelen. Ja jullie lezen het goed.... spelen! haha
We hebben dus helemaal niet gewerkt aan de longe. Ik had er geen zin in.
Heb wat grondwerk gedaan en dat ging wel zoooooo goed, dat ik me weer helemaal tevreden voel.
Na het grondwerken dus wat gespeelt en ze werd zowaar een echt showpaard!
WOW zo heb ik haar nog nooit gezien haha, wat was dat gaaf! Ik leiden en ze reageerde helemaal op mijn lichaamstaal, die nek ging erop, neusgaten wijd open, staart gekrult en zweven!! Wauw echt zo cool! Ja helaas geen foto's haha ik was alleen. Maar wat een machtig gevoel gaf dat en ook dat ze volledig controleerbaar bleef. Toen ik aangaf nu is het genoeg, was het ook genoeg en was ze ook weer rustig en liep ze weer kalm met me mee. hihi <3

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:10

Zo en vandaag dan maar even serieus aan het werk gegaan met madam.
Ging na even wat verwarring eigenlijk heel goed. Ik heb haar nu stappend links en rechtsom gebogen.
Ze leert echt enorm snel dus ik zie het wel goed komen als ze zo door gaat. Toppertje van me. <3

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:30

Jaaa gisteren was het fijn weer, foto's met shet zien er heerlijk uit! En een keertje spelen is toch ook fijn, zeker als ze het zo leuk doen als zij!

Doe je dat buigwerk aan de longe? Fijn dat ze zo lekker meewerkt!

Ik heb lekker gelest vanmorgen. Droog ook want nu regent/sneeuwt het al tijden. Ging lekker. Alleen in galop sprong ie achter veel om en wordt dan wat vluchterig, maar aan het eind ging ie heel lekker. Jog wordt écht duidelijk steeds beter!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:31

Super om te lezen marije, dat het zo lekker gaat met jou en Daan.

Ja buigwerk, moet ik doen van de osteo. Dit omdat ze rechtsom erg moeite heeft met het inbuigen.
Ze moet leren haar buikspier meer te gebruiken, daar werken we nu dus aan. Maar valt niet mee.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:39

Nee das niet niks, zeker als ze het moeilijk vindt en ookmjog s zo gevoelig is als Nada. Maar samen eraan werken is ook fijn toch? :)

Ja gaat erg fijn. Galop blijft nog hard werken en ik moet hem goed bezig blijven houden anders trekt ie gauw zijn eigen plan, maar meestal werkt ie erg fijn mee! Vanochtend moest ie een lope over doen, maar hij had hem nog niet in stap en draf gedaan en dan wil ie niet _O- dus ik lag er tot twee keer toe bijna naast omdat ie er eerst links en toen rechts langs wilde :') balkjes moeten éérst in stap en draf, die kùnnen niet gelijk in galop. :n Beetje autistisch is ie soms wel... Denk dat ik de trail op shows ook maar even links laat liggen voorlopig :=

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:02

haha ja ach, oefening baart kunst toch? Komt echt wel goed. :)

Ja valt idd echt niet mee in die 2 combi's. Nu ook als ik haar aan raak met zweep op de buikspier, trapt ze gewoon echt gericht naar de zweep. Probeer ik het de 2e keer alleen wijzend al richting buikspier, dan buigt ze vanzelf al in. Op een gegeven moment ging dat ook goed met ontspanning. Toen dat goed was aan beide kanten ben ik gestopt, het ging namelijk nu ook goed op de rechterhand waar ze zo verschrikkelijk veel moeite mee heeft. Anders word het snel teveel voor haar, door die spanningen.
Volgende keer weer iets langer door op ontspanning.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 20:26

Ff bijlezen hoor! :)

Mooie foto's Jes en jaaaaaa, dát is nou die extra optie die Arabs nu eenmaal hebben! Genieten he van die pracht en praal! <3
Fijn dat t ook zo lekker gaat, spelen is heerlijk!
Ook heel herkenbaar wat je beschrijft met die te zware hulp. Mijn horsies trappen er niet op maar vandaag ook weer keihard geconfronteerd met mezelf en waar ik aan moet werken!

Marije ook al zo lekker gegaan! Brave Daan! :)

Heb echt n retedruk weekend gehad! :oo
Gisteren idd het prachtige weer aan me voorbij moeten laten gaan. Hadden Eetclub en wij waren de klos dus heb van s ochtends vroeg tot s avonds staan koken samen met Bram. Was erg geslaagd, veel lol gehad maar uiteraard weer laat. Dus niet echt uitgerust op pad met Nour. Toch wel trots dat t laden, voor t eerst alleen met Nour, echt super ging en dat nog wel in t donker!
De clinic recht aan de hand was echt super! Heel veel van geleerd en kan nu weer verder met m'n ventje. Hij was wel t mannetje natuurlijk maar heeft knal goed z'n best gedaan en heerlijkheid dat hij zo snel nieuwe dingen oppakt en zo lenig is! Zoals gezegd ook weer keihard met mezelf geconfronteerd maar hee, daar kunnen we verder mee!
Dus zeer voldaan weer naar huis. Alleen duurde het wel ff eer Nour daar ook zin in had! De knurft wilde NIET laden! Gelukkig heeft Baukje me mentaal bijgestaan want ik wilde al bijna kijken hoe ver t lopen was naar de dichtstbijzijnde paardenslager! _-:(
Dus bij m'n things to learn deze ook op t lijstje: zelf leren trailerladen, en met zelf doel ik op Nour! >;)

Een impressie van de dag, toen Nour en ik nog on speaking terms waren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En speciaal voor Baukje (die de pics ook heeft gemaakt) :+

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:35

hahaha yil, wat was op die laatste foto nou weer aan t doen!
Was je jezelf aan het rechtrichten? :D _O-
Mooie foto's zo, ziet er echt goed uit hoor!

Ja die extra knop is errug gaaf!! Alleen jammer dat ik die nu pas gevonden heb hihi
Al weet ik niet of ik m zo gauw nog een keer vind :P
Niet meer geprobeerd. :o

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:37

Oef ik weet wat je bedoelt... heb ooit 's met mijn eerste pony een uur in deregen staan laden en 5 sterke kerels kregen haar er nog niet op. Klotemerrie... ik ben huilend op de klep gaan zitten en toen kwam ze opeens bij me staan. En toen deed ze het... :roll:

Je ziet aan de plaatjes idd hoe lenig ie is! Travers aan de hand? Nooit gesnapt hoe je dat voor elkaar kan krijgen zonder beenhulp... vertel 's?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 21:06

Mmm... Idee? :)* Huilen werkt toch vooral heel goed bij kerels om je zin te krijgen?! <<) O:)
Wat betreft mannen, nog zo een funny opmerking van Irene omdat ik steeds vergeet touw los te laten en te geven: Tis n MAN Yildiz, die moet je t gevoel geven vrij te zijn en dán pas kun je ze naar je hand zetten! _O-

Elk paard heeft n travers knopje in de hals (cool he?!) :):) . Maar toen ik de renvers vandaag voor t eerst probeerde kwam ik door the magic button in de knoop. Dus ter plekke anders aangeleerd en dat is mbv zweepje in fases de heup aanwijzen/tikken (wijken voor druk). Had ie zo door de slimmerd, dus ook nog beginnetje met de renvers gemaakt.

Haha, ja idd Jes, oefenen hoe ik moet lopen bij schouderbinnenwaarts, hilarisch zon clinic, vooral voor de theoriedeelnemers! :+

De Arabknop is bij uitstek geschikt voor dagen waarop eenieder een beetje fun en energie kan gebruiken! Ik word in ieder geval altijd heul vrolijk van die Prive showtjes. :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:09

haha ja dat werd ik dus ook. Werd er zo blij van dat joep erom moest lachen haha

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:36

Als er ooit s zoiets hier in de buurt is wil ik meedoen!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 21:46

Je kunt ook als theoriedeelnemer meedoen, of is dat nog te ver voor je?
Ik heb nu tweemaal deze cursus(reeks) als praktijkdeelnemer en eenmaal als theoriedeelnemer mee gedaan en vond dat je als theoriedeelnemer ook mega veel opsteekt! Volgens mij Baukje ook? Nou ja moet ze zelf maar wel of niet vertellen. ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:48

Ja das me idd nog steeds wat te ver... Ik zie hier in de buurt eigenlijk nooit zulk soort clinics... En ik hou het vrij scherp in de gaten :))

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 21:57

Ook geen "gewone" rechtricht clinics? Via Marijke de Jong?
Heb zoiets vorig jaar gedaan, zitten meerdere in het land.
Irene is denk ik ook vrij uniek in NL die did toegespitst op de western.