Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.... Ze is zo leuk, miss Tina T. (manen zijn super..
)
...
... Je hebt een mooie kudde rondlopen daar....
een schitterend mooi blauw touwhalster van hele goede kwaliteit, compleet met fijne leadrope. Ik ben helemaal happy, zin om eens te kijken hoe die Mish zal staan.
Had destijds één van de dravers die een klap op z'n bovenbeen kreeg, liep op drie benen verdorie ik dacht dat hij hem gebroken had(hoe ging ik dat de baas uitleggen) en de volgende dag had hij er niets meer van, waarschijnlijk bij hem de spieren die goed pijn deden. Misschien heel misschien heeft Silver ook zoiets sufs.
Ik zou dan toch eens verder gaan kijken
geef je groot gelijk hoor.
wat een pech zeg sjeetje.
Kon daar ook nie fokken nie dus hoppa weg daar. Ben niet flauw met paarden en n weide ongelukje kan gebeuren maar als de samenstelling niet klopt moet je daar wat mee doen. Links of rechts om je zult er denk ik wel wat mee moeten?
Wij doen ook altijd zelf buigproeven kun je toch al wat zelf zien of concluderen, alleen maar handig veel zelf kunnen!
Echt een stoere dame zeg, ze doet het super!

Die plofharen zijn geweldig trouwens
Super dat Tie vooruit blijft gaan! Blijf western prachtig vinden om te zien 
wat een verschil zeg! Ik zie wel vaker paarden te koop staan dat ik denk met een beetje TLC is dat al een heel ander paard en Blue bevestigt die gedachte maar weer 
Lastig ook met stalling. Ik ben ook een aantal keren verhuisd (ok, wel meer dan een aantal keren maar groot deel ging ik met iemand meeverhuizen dus dat lag weer anders
) en het blijft gewoon lastig. Waar ik nu sta is de pensionhouder heel scherp op het samenstellen van de goede groepen, ze staan ook met ongeveer 4 per weide en als het niet werkt wordt er gauw geswitcht. Hoor van mn stalgenoten dat hij het meestal heel goed in weet te schatten, Nas paste iig heel goed in het groepje gelijk maar die is ook zo ontzettend makkelijk en sociaal... Een fijne plek is zó belangrijk en zo lastig om een plekje te vinden waar alles voldoende naar wens is! Kan me iig voorstellen dat je overweegt te verhuizen. Valt er niks te regelen dat hij in een andere groep kan?
Fijn dat hij alweer een stuk beter gaat in elk geval!
Arts belde vanmiddag. Ze had een prachtig mooi ei en hij kon insemineren. Alleen de baarmoedermond zat dicht
Hij gaf aan wel te kunnen forceren maar dat de kans op dracht dan een stuk kleiner was en dat hij dat dus niet wilde gaan doen. Probleem is dus dat de hengstigheid niet synchroon loopt, de baarmoeder is pas ''hengstig'' na de eisprong. Vermoedelijk is dat al het hele seizoen het probleem waardoor ze ook wat onregelmatig was
Bodegraven heeft het niet opgemerkt maar dat is wss net weer dat stukje expertise wat ze hier wel hebben wat ze ook zo goed maakt. Mn da zei maandag met scannen wel dat de baarmoeder erg strak voelde maar ja, ze zat ook nog vroeg in de hengstigheid.. Nou kon ik dat persoonlijk al niet helemaal rijmen met de ''haast'' om haar weg te brengen maar ja....wat weet ik er nou van
Maar dat klopte dus inderdaad wel. Dus nu gaan ze eerst de boel synchroniseren en dan kunnen ze insemineren, als het goed is kan ik haar met een dag of 12 ophalen. Het schijnt gewoon te kunnen gebeuren, dat het niet synchroon loopt. Vroeg nog of dat echt door iets kon komen maar zijn antwoord was ''het enige regelmatige aan paarden is dat ze onregelmatig zijn''
In elk geval is het niks om me zorgen over te maken of wat ik kan voorkomen. Had er nog nooit van gehoord iig. Maar nu maar hopen dat het opgelost wordt en dit keer allemaal lukt
Heb zelf ook nog touwhalsters en leadrope hangen, doe er eigenlijk helemaal niks bij. Voor Biscuit gebruikte ik het als wandel-halster, die ging altijd gelijk plassen als ik er mee aan kwam want dan wist hij dat we een eindje om gingen 
Het is in principe niet onmogelijk zoals ik het begreep, het ei doet immers wat ie moet doen, maar de kans op dracht is veeeel kleiner dus eigenlijk niet de moeite om te proberen.
Het is dus ook niet iets van verminderde vruchtbaarheid oid, gewoon gevalletje ''kan gebeuren'' en zou vrij eenvoudig weer te synchroniseren moeten zijn