[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:31

filmpje, filmpje, filmpje! *\o/*

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:43

Yildiz, jaaaaaaaaaa. filmpje!!!! Leuk... :D.... Ze is zo leuk, miss Tina T. (manen zijn super.. <3 )
Goed van Jazzy, met alle rust, fijn!
Nicky, delen die info, hier nog 1 die het kan gebruiken 8-)
Lisa, mooi! Goed dat hij het zo goed doet, en 80 euro 8)7 ...
Kat, wauw, ze wordt prachtig... :j... Je hebt een mooie kudde rondlopen daar....
Tieneke, vreselijk! Sterkte.... :(:)

Silver is echt kreupel kreupel, nu pijnstillers gehad, komt niet eens naar me toe en zelfs met zijn mooie roze emmer komt hij stapje voor stapje (dat gaat normaal in galop).. Morgen maar even afwachten. Het is wel duidelijk dat het door een trap is (afdruk staat op zijn been) en niet van struikelen. In ieder geval is dit al de zoveelste keer dat hij kreupel is door een trap van 1 van de anderen (volgens de staleigenaar wordt hij de laatste tijd vaak gepest). Ik overweeg nu ook echt (ondanks de mooie plek en mogelijkheid heel de dag buiten te staan) te verhuizen met Silver.. Maar dan nu de vraag; waar moeten we dan heen?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:49

Jeetje wat een pech met Silver -O-
Als je paard er niet op zijn plek is dan zou ik zeker eens verder gaan kijken. Gewoon alle voor jou haalbare opties overwegen, bij de besten gaan kijken en afwegen waar je eventueel het ook acceptabel zou vinden als je paard er staat. Is hetzelfde wat ik gedaan heb voor Mish recentelijk met haar verhuizing. Alle redelijke opties bekeken en uiteindelijk gekozen voor een plek waar ik denk dat paardje happy kan zijn.

Nicky, tof joh :)

Katja, wat wordt Blue toch knap.

Ik heb vandaag alvast vervroegd mijn verjaardagscadeautje gekregen <3 een schitterend mooi blauw touwhalster van hele goede kwaliteit, compleet met fijne leadrope. Ik ben helemaal happy, zin om eens te kijken hoe die Mish zal staan.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:12

Jeetje Baukje wat naar :( Had destijds één van de dravers die een klap op z'n bovenbeen kreeg, liep op drie benen verdorie ik dacht dat hij hem gebroken had(hoe ging ik dat de baas uitleggen) en de volgende dag had hij er niets meer van, waarschijnlijk bij hem de spieren die goed pijn deden. Misschien heel misschien heeft Silver ook zoiets sufs.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:14

Leuk Eline, kleur staat denk ik wel bij Mish! Foto's.... :P

Hoop het ook Lisa. Feit is echter wel dat dit al de zoveelste keer is en hoe mooi Silver ook is, dat is natuurlijk niet de enige reden dat ik hem heb gekocht... :o ...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:15

Nee je hoeft natuurlijk ook niet alleen maar naar 'm te gaan zitten kijken terwijl die rondstrompelt doordat anderen hem in elkaar jassen -O- Ik zou dan toch eens verder gaan kijken :) geef je groot gelijk hoor.

Ik zal straks een foto maken, en zodra ik hem Mish kan passen komen er ook wel weer foto's :Y)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:17

ben benieuwd Eline!

domme stomme Silver :( wat een pech zeg sjeetje.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:25

Hè gadver Baukje! Nja, zou ook eens gaan kijken dan. Ik had dat met Tie op eerste adres. Werd steeds door t draad gejaagd door 1 paard, kei zielig. En ipv dat paard eruit halen gaven ze Tie de schuld dat t draad weer stuk was... :roll: Kon daar ook nie fokken nie dus hoppa weg daar. Ben niet flauw met paarden en n weide ongelukje kan gebeuren maar als de samenstelling niet klopt moet je daar wat mee doen. Links of rechts om je zult er denk ik wel wat mee moeten? :(

Nicky maakt mij niet uit hoor! :P Wij doen ook altijd zelf buigproeven kun je toch al wat zelf zien of concluderen, alleen maar handig veel zelf kunnen! :D

Oh wauw Eline, heb al wel plaatje in m'n hoofd! Zal Mish vast mooi staan! <3

Ok, komt ie! Ben zo trots op m'n meidje! En op Jes! Tie heeft zon moeite met de spin (en nog steeds) maar het achteruit denken (het is een voorwaartse manoeuvre) is er bijna uit. Heel tof te zien. Meidje is zo fanatiek en wil zo hard en snel gaan, terwijl dat helemaal nog niet hoeft, zo gaaf te zien.
Dus ja, ze zijn er nog lang niet, maar blij, na anderhalve maand training! M'n gave reiningarab!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:42

Jeetje zeg wat ziet dat er supergaaf uit met Tie! :D Echt een stoere dame zeg, ze doet het super! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:53

Waaaaauw wat een gaaf Tie filmpje!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:24

Tof Yilidiz!
Ze doet het echt al goed, ze snapt helemaal wat de bedoeling is! :))
En tina turner, wat kan ze lopen! <3

Kuuuut mijn internetverbinding valt steeds weg...alles wat ik heb geschreven behalve het bovenstaande is nu niet gepost...deze keer bedenken jullie mijn antwoorden zelf maar. :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:26

geeft niet Miran je reageert altijd zo goed! :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:29

Mag ie niet eens in je teen bijten? -O- :P
Nog twee nachtjes slapen! :))

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:30

haha nee stout! en jaaa leeuk vrijdag!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:33

Leuk dat je er ook weer even op hebt gezeten!
Mijn veullie probeerde er ook bij op te klimmen als ik op mamma zat! _O-

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:40

Yildiz I've said it before and I'll say it again: kan zo genieten van jouw paarden :D Die plofharen zijn geweldig trouwens _O- Super dat Tie vooruit blijft gaan! Blijf western prachtig vinden om te zien :)

Blue :oo wat een verschil zeg! Ik zie wel vaker paarden te koop staan dat ik denk met een beetje TLC is dat al een heel ander paard en Blue bevestigt die gedachte maar weer :D

Baukje wat ellendig zeg, Silver weer niet goed -O- Lastig ook met stalling. Ik ben ook een aantal keren verhuisd (ok, wel meer dan een aantal keren maar groot deel ging ik met iemand meeverhuizen dus dat lag weer anders :+ ) en het blijft gewoon lastig. Waar ik nu sta is de pensionhouder heel scherp op het samenstellen van de goede groepen, ze staan ook met ongeveer 4 per weide en als het niet werkt wordt er gauw geswitcht. Hoor van mn stalgenoten dat hij het meestal heel goed in weet te schatten, Nas paste iig heel goed in het groepje gelijk maar die is ook zo ontzettend makkelijk en sociaal... Een fijne plek is zó belangrijk en zo lastig om een plekje te vinden waar alles voldoende naar wens is! Kan me iig voorstellen dat je overweegt te verhuizen. Valt er niks te regelen dat hij in een andere groep kan?

80 euro voorrijkosten :oo Fijn dat hij alweer een stuk beter gaat in elk geval!

Eline klinkt gaaf, ben benieuwd!

Nas heeft weer wat aparts hoor :') Arts belde vanmiddag. Ze had een prachtig mooi ei en hij kon insemineren. Alleen de baarmoedermond zat dicht :x Hij gaf aan wel te kunnen forceren maar dat de kans op dracht dan een stuk kleiner was en dat hij dat dus niet wilde gaan doen. Probleem is dus dat de hengstigheid niet synchroon loopt, de baarmoeder is pas ''hengstig'' na de eisprong. Vermoedelijk is dat al het hele seizoen het probleem waardoor ze ook wat onregelmatig was -O- Bodegraven heeft het niet opgemerkt maar dat is wss net weer dat stukje expertise wat ze hier wel hebben wat ze ook zo goed maakt. Mn da zei maandag met scannen wel dat de baarmoeder erg strak voelde maar ja, ze zat ook nog vroeg in de hengstigheid.. Nou kon ik dat persoonlijk al niet helemaal rijmen met de ''haast'' om haar weg te brengen maar ja....wat weet ik er nou van :+ Maar dat klopte dus inderdaad wel. Dus nu gaan ze eerst de boel synchroniseren en dan kunnen ze insemineren, als het goed is kan ik haar met een dag of 12 ophalen. Het schijnt gewoon te kunnen gebeuren, dat het niet synchroon loopt. Vroeg nog of dat echt door iets kon komen maar zijn antwoord was ''het enige regelmatige aan paarden is dat ze onregelmatig zijn'' :D _O- In elk geval is het niks om me zorgen over te maken of wat ik kan voorkomen. Had er nog nooit van gehoord iig. Maar nu maar hopen dat het opgelost wordt en dit keer allemaal lukt :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:41

Wat een gedoe zeg, Amy :oo Gelukkig is de reden inmiddels gevonden, dan weet je ook beter wat je eraan kan doen. Mooie opmerking van die arts, en klopt uiteraard ook als een bus.

Dit is 'm :)
Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:45

Amy, wel fijn dat ze weten wat er is en het dan op een goede manier kunnen oplossen en niet forceren.

Mooooi halster Eline!
Gaat zeker top staan bij Mish!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:48

Gaaf halster en mooie rope!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:49

Gaaf Eline, staat haar vast heel flitsend :D Heb zelf ook nog touwhalsters en leadrope hangen, doe er eigenlijk helemaal niks bij. Voor Biscuit gebruikte ik het als wandel-halster, die ging altijd gelijk plassen als ik er mee aan kwam want dan wist hij dat we een eindje om gingen _O-

Echt he, ik kreeg al een knoop in mn maag toen ie begon over ''we kunnen wel forceren'' maar gelukkig vond ie dat ook geen goed idee. :) Het is in principe niet onmogelijk zoals ik het begreep, het ei doet immers wat ie moet doen, maar de kans op dracht is veeeel kleiner dus eigenlijk niet de moeite om te proberen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:51

Is dit iets wat in de loop van de tijd nog rechttrekt? Of blijft dit zo bij haar?

Thanks all, ik ben er zelf ook blij mee :D Paars en blauw zijn haar kleuren wel :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:52

Lastig dat het niet gelijk loopt met Nas. Arabieren hebben sowieso een verrekt lange cyclus volgens mij.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:55

In principe gaan ze het nu dus weer rechttrekken. Ik begreep het niet helemaal goed, maar iets met het ei nu sneller laten rijpen en dan komt het goed ofzo. :+ Het is dus ook niet iets van verminderde vruchtbaarheid oid, gewoon gevalletje ''kan gebeuren'' en zou vrij eenvoudig weer te synchroniseren moeten zijn :)
Zie je wel! Ik werd al raar aangekeken in Bodegraven dat ik zei dat Nas altijd rond de helft van de maand kwam en dus niet om de 3 weken.. :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:02

Kijk, Fuegootje! :))

Afbeelding
Het duurt allemaal wat langer met de foto's van de shoot omdat Kaileys pc het heeft begeven.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:03

Schande....dat kan niet hoor....maar 1 zo'n gave foto laten zien :D